Anoppi ja appi muuttavat samalle alueelle.
Ja vain ja ainoastaan meidän perheemme vuoksi ja täysin oma-aloitteisesti. Todella ahdistavaa.
Kommentit (66)
Meillä sama juttu - mutta ollaan onnesta soikeana!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kakaroiden hoidon voi sitten tyystin ulkoistaa ;)
Miksi ahdistaa? Ja oletko ihan varma, että muuttavat teidän vuoksenne.
Onko muutto jo järjestetty, vai vasta ajatuksen asteella? Mietin tällä sitä, että pystyykö siihen vielä vaikuttamaan? Esim. keskustelemalla, että ette ole itse varmoja, kuinka pitkään pysytte ko. alueella tms. Ettei sen varaan kannata mitään suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo ahdistaa? Ette anna kotiavainta ja jos pyrkivät kylään muulloin kun etukäteen sovitusti, vedät oven nenän edessä kiinni. Ihan samahan se on, asuvatko naapurikämpässä vain 1000km päässä.
Joopa joo. Sinäkin varmasti reteesti heittäisit Selma-isotädin niskaperse-otteella ovesta ulos, kun vierailu on kestänyt makuusi liian pitkään. Netissä on toki helppo uhoilla ja olla niin kova muija että.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kakaroiden hoidon voi sitten tyystin ulkoistaa ;)
Hienoa, että osaat nähdä asioissa nimenomaan sen POSITIIVISEN puolen.
Olen täysin varma että muuttavat vuoksemme. Olen tuota vihjaillut että mekin mahdollisesti lähdeyään sieltä kyllä vielä, mutta nämä siihen, että niin eihän heidänkään sinne ole pakko jäädä..... : l
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan samahan se on, asuvatko naapurikämpässä vain 1000km päässä.
Mun appivanhemmat ovat mm. tutkineet meidän posteja ja roskapusseja(!!), tuskin olisivat tehneet 1000km päästä... Lähellä asuessa pystyy myös tarkkailemaan, koska on auto pihassa ja moneltako talossa syttyy/sammuu valot ;)
Miksi aloittajaa ahdistaa? Jos appivanhemmat ovat ihan normaaleja ihmisiä, joiden kanssa mahdollisista ongelmatilanteista pystyy puhumaan, voi muutto olla ihan mukavakin asia. Älkää kuitenkaan antako heille vara-avainta...
Ei jessus, ap. Tuo on pahin painajaiseni!
Anoppi on 5 vuotta (eli esikoisen koko eliniän) jankannut muutosta meidän kaupunkiin, mutta luotan siihen ettei appi lähde kotoaan kuin saappaat edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo ahdistaa? Ette anna kotiavainta ja jos pyrkivät kylään muulloin kun etukäteen sovitusti, vedät oven nenän edessä kiinni. Ihan samahan se on, asuvatko naapurikämpässä vain 1000km päässä.
Joopa joo. Sinäkin varmasti reteesti heittäisit Selma-isotädin niskaperse-otteella ovesta ulos, kun vierailu on kestänyt makuusi liian pitkään. Netissä on toki helppo uhoilla ja olla niin kova muija että.
Ap
Joo, ei ole tarvinnut heittää ketään ulos, kun alun perin on tehnyt selväksi, että milloinka sopii tulla vierailulle ja milloin vierailu päättyy, siis ENNEN kuin edes astuvat kynnyksen yli. Ja tämä toimii ihan keskustelemalla, ei tarvitse yhtään uhota. Kokeileppa peilin edessä: " Pahoitteluni, mutta tänään meille ei voi tulla kylään." Toista tarvittava määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahhah! Nyt oli napakka kuitti!
Perheellisen suurin resurssi: ANOPPI ja APPI!
Ahdistaa koska oletan heidän haluavan olla tiiviistii osa perheemme elämää ja lastemme kasvatusta. Heillä on kanssani hieman erilainen arvomaailma monin osin. En rehellisesti sanoen kaipaa heitä arkeemme. Ahdistaa myös että heillä ei ole mitään muuta motivaatiota muuttoon, pelkään että he katkeroituvat, kun emme tarjoakaan heille sitä jotain mitä he haluavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun appivanhemmat ovat mm. tutkineet meidän posteja ja roskapusseja(!!), tuskin olisivat tehneet 1000km päästä... Lähellä asuessa pystyy myös tarkkailemaan, koska on auto pihassa ja moneltako talossa syttyy/sammuu valot ;)
Miksi aloittajaa ahdistaa? Jos appivanhemmat ovat ihan normaaleja ihmisiä, joiden kanssa mahdollisista ongelmatilanteista pystyy puhumaan, voi muutto olla ihan mukavakin asia. Älkää kuitenkaan antako heille vara-avainta...
Postin tonkiminen on rikos, samoin käsitykseni mukaan roskiksen? Ei muuta rikosilmoitus poliisille jos noin on käynyt. Ja mitä sitten, että teillä on valot päällä ja autot pihassa? Ei niitä SILTIKÄÄN tarvitse sisään asuntoon päästää jos ei halua. Ja valot sammuu kun sammuu, meillä on olkkarissa valo joka on päällä aina. Ja se ei paskaakaan kellekkään kuulu, ei edes mun omalle äidille. Ja jos hän olisi niin tyhmä että alkaisi siitä tivaamaan, hänelle tuon myös päin naamaa saisin sanottua.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa koska oletan heidän haluavan olla tiiviistii osa perheemme elämää ja lastemme kasvatusta. Heillä on kanssani hieman erilainen arvomaailma monin osin. En rehellisesti sanoen kaipaa heitä arkeemme. Ahdistaa myös että heillä ei ole mitään muuta motivaatiota muuttoon, pelkään että he katkeroituvat, kun emme tarjoakaan heille sitä jotain mitä he haluavat.
Ap
Miksi ihmeessä pitää jo etukäteen ruveta mäkättämään, säästä siihen asti kun aihetta ilmenee!
Vierailija kirjoitti:
Ap
OK, nyt tajusin: olet ahdistunut jostakin mitä OLETAT että on tapahtumassa tai ehkä tapahtuu. Mitään ei siis ole varmaksi vielä edes tiedossa, asiasta ei ole siis keskusteltu appivanhempien kanssa, on vaan vedetty omat johtopäätökset. Onko sulla ap varastot täytettynä jo seuraavaa maailmanloppua varten myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stasin agenteistako täällä puhutaan..?
Minä olen jo yli kolmekymmentä vuotta asunut tässä samassa osoitteessa, ja molemmat lapset perheineen ovat halunneet muuttaa minun lähelleni :)
Ollut onnistunut ratkaisu molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin tonkiminen on rikos, samoin käsitykseni mukaan roskiksen? Ei muuta rikosilmoitus poliisille jos noin on käynyt. Ja mitä sitten, että teillä on valot päällä ja autot pihassa? Ei niitä SILTIKÄÄN tarvitse sisään asuntoon päästää jos ei halua. Ja valot sammuu kun sammuu, meillä on olkkarissa valo joka on päällä aina. Ja se ei paskaakaan kellekkään kuulu, ei edes mun omalle äidille. Ja jos hän olisi niin tyhmä että alkaisi siitä tivaamaan, hänelle tuon myös päin naamaa saisin sanottua.
"Moi kulta! Soitin tänään sinne poliisille siitä kun sun äiti ja isä tonki niitä meidän posteja. Kyllä ne kirjasi sen ylös, mutta eipä siitä taida mitään seuraamuksia tulla. Ei mulla muuta. Heippa!"