Kenen kannattaa vuokrata kolmio, jossa vuokra on 1000e/kk? Asunto kaupungin keskustassa, ei
saunaa. Vuokraako hyvätuloiset tuollaisen vai yhteiskunnan tuilla elävät?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta eikö ole järkevämpää lyhentää lainaa..?
Kaikille ei myönnetä lainaa noin kalliisiin asuntoihin. Eli pitäisi muuttaa kauas ja vaatimattomaan kämppään jos haluaisi lyhentää sitä lainaa. Usein se varmaankin olisi kannattavaa. Nimittäin jos asut noin isossa asunnossa, niin sinulla on todennäköisesti perhe ja siten jonkin tason pysyvyys elämässä on välttämätöntä. Sen sijaan nuoren ja elämänsä suuntaa etsivän ei kannata mieluusti sitoutua asuntoihin ja lainoihin, jotta voi olla liikkeissään nopea. Itse ainakin tykkään muuttaa ihan huvikseenkin ja lähelle työpaikkaa/koulua.
Me asuttiin noin tonnin hintaisessa vuokrakolmiossa pienemmän kaupungin keskustassa, kun säästettiin omaa varten. Halvemmallakin olisi löytynyt asuntoja, mutta halusimme nauttia elämästämme myös ennen omakotitalon ostoa, joten päädyttiin tuohon. Meillä tosin oli sauna. Olimme molemmat työssäkäyviä, mutta halusimme panostaa asunnon viihtyisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuilla elävillä on varaa! Hei haloo taas.
Kyllä sossu maksaa reilusti yli tonnin vuokraa isoille ulkomaalaisille perheille. Ja kiukaitakin menee useampi, on niin kovia saunomaan.
T vuokranantaja
uusille ykkösluokan kansalaisille tarjotaan yleensä noita koska muita vaihtoehtoja ei tahdo olla vapaana.. ja heidän täytyy saada asua juuri Helsingissä, koska he niin ovat itse valinneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sossu maksaa reilusti yli tonnin vuokraa isoille ulkomaalaisille perheille. Ja kiukaitakin menee useampi, on niin kovia saunomaan.
T vuokranantaja
Kyllä, ja eräät olivat jopa laittaneet sellaisen lasten muovisen vesialtaan olohuoneeseen.. vettä se ei kovin kauaa niiden temmellyksessä pitänyt ja vesivahingot oli sen mukaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kallis! Itsellä vasta remontoitu saunallinen kolmio Oulun keskustan lähellä ja vuokra vesineen 800. Asumistukea yli 600 niin mikäs tässä asuessa :D ja kyllä, käyn osa-aikatyössä.
Niinpä, työssäkäyvä ei pystyisi maksamaan 800-1000e vuokraa, mutta mikäs siinä kun asumistuki kattaa suurimman osan.
Asumistukeen kärsii kyllä tienata ihan hyvin. Ja syytönhän minä siihen olen että saan tukea :)
Mielummin asun keskustan lähellä ja maksan tonnin vuokraa kuin hankin ajokortin ja auton ja ylläpidän autoa asumalla hieman kauempana maksaen esim. 700 € vuokraa. Plus miinus nolla, mutta itse viihdyn palveluiden lähellä ilman sitä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat vitsailla? Tuilla elävillä nimenomaan on varaa. Itse asun kalliissa kämpässä, koska saan toimeentulotukea. Kun lähden töihin, niin muutan halvempaan, koska silloin minun pitää maksaa kämppäni itse.
Nelihenkiselle perheelle hyväksytään tonnin vuokra Kelassa ja sossussa joten ei ongelma ollenkaan jos tuo kolmio tilana riittää.
Espoon lähiössä tonnilla lyhennetään nippanappa 60 neliöisen, 70-lukulaisen saunattoman kerrostalokaksion lainaa. Niin joo, tietysti vedet ja vastikkeet sitten päälle. Halvaksihan tuo kuukausitasolla tulisi.
Mä keksin monta ehdotusta:
pariskunta tai pieni perhe, joka on kaupungissa max 3 vuotta esim. työn tai opiskelujen takia
vanhempi lapsineen, joka on eroamassa, mutta yhteistä asuntoa ei ole vielä myyty
kakkosasunto
pariskunta tai perhe joka ei saa luottotietojen menon takia lainaa
hometalo/ -asunto loukkuun joutuneet
ihmiset jotka eivät halua ottaa asuntolainaa, vaan asuvat mielummin vuokralla
Tällä alueella onneksi kuukausimaksut ovat vielä ainakin pienempiä kuin vuokrat. Lisäksi saisin yhden huoneen lisää, vaikka maksaisin vähemmän.
Lainaa ei tipu, kysytty on. :-/ Minulla on työhistoriassani siellä täällä työttömyysjaksoja noiden määräaikaisuuksien välissä. Lisäksi olen asunut ja työskennellyt vuosia ulkomailla, ja tämä oli pankin mielestä epäilyttävää....