Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kannattaa vuokrata kolmio, jossa vuokra on 1000e/kk? Asunto kaupungin keskustassa, ei

Vierailija
17.10.2016 |

saunaa. Vuokraako hyvätuloiset tuollaisen vai yhteiskunnan tuilla elävät?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tonni paha hinta ole kolmiosta keskustassa. Varsinkaan jos on kaksi henkilöä vuokraa jakamassa. 

Vierailija
2/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä voisi hurrata, jos kolmion vuokra olisi 1000 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta eikö ole järkevämpää lyhentää lainaa..?

Vierailija
4/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole Helsingissä vaan Oulussa. ap

Vierailija
5/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuilla elävillä on varaa! Hei haloo taas.

Vierailija
6/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun asuntolainan saanti on huomattavasti vaikeampaa kuin vuonna 2015 niin aika monen on ryhdyttävä vuokraloiseksi.

Jossakin on asuttava.

Vierailija
7/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, joka haluaa edullisen kämpän. Kaksiosta saa maksaa 950 e/kk.

Vierailija
8/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista + 2 lasta.

Vierailija
9/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan vuokraa 1278 euroa kuussa kolmiosta Vantaan lähiössä... Ihan järkyttävää. Olen jonossa asumisoikeusasuntoihin, toivottavasti tärppää pian.

Asuntolainaa en saa, koska työni ovat määräaikaisia toinen toisensa perään.

Vierailija
10/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuilla elävillä on varaa! Hei haloo taas.

Kyllä kuule pieni perhe saa noin 1100 euroa vuokraan Kelalta + sosiaalitoimistolta, jos vanhempi tai vanhemmat on työttömiä.

Vierailija
11/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaton keskustakolmio olisi esimerkiksi mun unelmani. En ikinä sauno, joten sauna olisi aivan turhaa tilaa. Vaikka olen yksineläjä, mulla on ihan hillittömästi kirjoja, joten tarvitsen kolme huonetta (toki tiedän, että tämä on monen mielestä ihan hullua). Kaiken kukkuraksi tuo on keskustakolmioksi edullinen.

Uskon, että on paljon muitakin, joiden mielestä "kannattaisi" vuokrata tuollainen asunto.

Vierailija
12/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan vuokraa 1278 euroa kuussa kolmiosta Vantaan lähiössä... Ihan järkyttävää. Olen jonossa asumisoikeusasuntoihin, toivottavasti tärppää pian.

Saanet asumistukea ja muita yhteiskunnan tukia, eli ei mene omasta pussista kokonaan.

Vierailija
13/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä suomalainen haluaa noin kalliissa asunnossa saunan.

Vierailija
14/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä suomalainen haluaa noin kalliissa asunnossa saunan.

En minä ainakaan halua. Meillä on oma kolmio Tampereen keskustan tietämiltä, jos olisi vuokralla niin vuokra olisi ainakin tuon tonnin kuussa. Ei ole saunaa, ei kaivata. 

Vierailija
15/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunaton keskustakolmio olisi esimerkiksi mun unelmani. En ikinä sauno, joten sauna olisi aivan turhaa tilaa. Vaikka olen yksineläjä, mulla on ihan hillittömästi kirjoja, joten tarvitsen kolme huonetta (toki tiedän, että tämä on monen mielestä ihan hullua). Kaiken kukkuraksi tuo on keskustakolmioksi edullinen.

Uskon, että on paljon muitakin, joiden mielestä "kannattaisi" vuokrata tuollainen asunto.

Sama minulla. Jos joskus muutan takaisin Suomeen. Saunaa en pidä kuin tilanhukkana. Makuuhuone, olohuone ja yhdistetty kirjasto/työhuone/vierashuone olisi juuri sopivasti. Yksi lisähuone olisi ok mitta ei välttämätön.

Vierailija
16/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkinhan ihmisten pitää asua. Ei nykyään monella ole mahdollisuutta ostaa omaa asuntoa kun lainaa ei käsittääkseni voi saada jos ei ole ensinnäkään vakituista työtä.

Vierailija
17/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Helsingin lähiössä. Kerrostalo, kolmio: vuokra 1000e + vesi. 

Kyllähän me mielellämme maksaisimme asuntolainaa.

Mutta halusimme lapsen nuorena, mies on töissä, itse olen ollut äitiys- ja hoitovapaalla.

Ei meillä ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla ole varaa ostaa tällä hetkellä minkäänlaista asuntoa, koska esim ASP-lainaan tarvitaan 10% lainasta, eli esim n. 20 000 - 30 000e. 

Vierailija
18/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman (työ)kokemuksen mukaan hinnakkaita vuokrakämppiä ottavat nimenomaan tuilla eläjät. Työssäkäyvät kuluttavat kuitenkin omaa rahaa vuokraan ja kaikkiin muihin menoihin, mutta etenkin pitkäaikaiset erilaisilla tuilla eläjät eivät kai miellä käyttävänsä omaa rahaa (kuten eivät oikeastaan käytäkään), joten he harvemmin ajattelevat onko oikeasti varaa asua kalliissa vuokra-asunnoissa. Tämäkin päätelmäni koskee lähinnä toimeentulotukiasiakkaita, pitkäaikaisia sellaisia. Itse en todellakaan maksaisi vuokra-asunnosta tuon vertaa, omistusasunto taas täysin eri asia.

Vierailija
19/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että Oulussa tuollaisia summia maksavat vain tuilla elävät. Työssäkäyvät ei raski laittaa vuodessa 12 000e vuokraan.

Vierailija
20/52 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanet asumistukea ja muita yhteiskunnan tukia, eli ei mene omasta pussista kokonaan.

Saan asumistukea. Silti vuokra on niin korkea, että omasta pussistani menee valtaosa, koska asumistuessa otetaan huomioon vain kohtuulliset asumismenot. Toivon todella, että saan pian aso-asunnon.

Sossusta en ole koskaan hakenut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi