Mitä ajattelet miehestä joka ei ole valmis maksamaan treffeistä naisen kanssa?
Siis omaa osuuttaa enempää. Ei matkaa naisen luoksi treffeille jos on matkaa ja vaatii niin, että nainen maksaa oman osuutensa esim. elokuvat, kahvittelut tai jos oikein syömässä käyvät.
Tasa-arvoinen mies, ei siis sovinisti?
Kommentit (73)
Tuohan on ihan oletusarvoista, noin sen kuuluukin mennä.
Nainen on pyytänyt sinut luokseen käymään ja sinä olet kieltäytynyt, kun et ole halunnut maksaa bussilippua, niinkö?
Minusta ensimmäisillä, toisilla tai kolmansillakaan treffeillä toiselta ei vaadita mitään, kysyä ja ehdottaa voi. Asioita vaativa vaikuttaa jyrkältä periaatteen ihmiseltä, että sellaisen kanssa elämä on rasittavaa.
Mitä ajattelet miehestä joka ei ole valmis maksamaan treffeistä naisen kanssa?
Hehe, jopa on otsikko... Maksulliset treffit?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä kumpi niitä treffejä on ehdottanut. Se, joka ehdottaa vaikka syömään menemistä, niin tietysti maksaa. Ei pitäisi olla mitään epäselvää. Ihan sama kumpi niitä pennosiaan laskee, niin antaa kyllä saidan ja ikävän kuvat itsestään, jos ei yksiä kahveja voi tarjota seuralaiselleen. Minä ainakin mielellään tarjoan kahvit ja joskus ruuankin ystävälleni. Tykkään olla antelias, se joka antaa, myös saa. Enkä tarkoita seksiä.
Tolla tyylillä saa just niitä lompakkoloisia, odottelevat vaan miehen ehdotuksia eikä tietenkään mitään sen pidemmälle.
Ajattelisin ,etten ole kiinnostunut treffeistä prostituoitujen kanssa.
Jos on oikeesti niin heikkoa, ettei pääse minnekään liikkumaan, koska se maksaa... No pysyköön mun puolesta kotonans sitte. Mä oon aina maksanu omat menoni ja odotan sitä myös toiselta. Tarjoan vaikka safkat jos huvittaa, mutta en pysty ajattelemaan jonkun ihmisen tavatessani joka hetki sitä, kuka tässä ny tuonkin mukillisen maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä kumpi niitä treffejä on ehdottanut. Se, joka ehdottaa vaikka syömään menemistä, niin tietysti maksaa. Ei pitäisi olla mitään epäselvää. Ihan sama kumpi niitä pennosiaan laskee, niin antaa kyllä saidan ja ikävän kuvat itsestään, jos ei yksiä kahveja voi tarjota seuralaiselleen. Minä ainakin mielellään tarjoan kahvit ja joskus ruuankin ystävälleni. Tykkään olla antelias, se joka antaa, myös saa. Enkä tarkoita seksiä.
Tolla tyylillä saa just niitä lompakkoloisia, odottelevat vaan miehen ehdotuksia eikä tietenkään mitään sen pidemmälle.
Hehhee, sullapa sitä kokemusta varmaan on? Meinaatko, että sinä viet naisen syömään ja aterian jälkeen pyydät kummallekin oman laskun? No, voit olla varma, että toisia treffejä ei tule. Ja entäpä jos nainen kutsuu sinut luokseen syömään, odotatko, että hän esittää sulle ruokailun jälkeen laskun raaka-aineista, sähköstä ja käyttämästään ajasta? En usko, että oot tosissasi, ei kai noin yksinkertaista ihmistä olekaan..
Minusta niin kauan, kun ei asuta saman katon alla, maksetaan omat menot - myös ne omat matkat - ihan kuten missä tahansa kaverisuhteessakin. Ja senkin jälkeen sovitaan, miten juoksevat menot maksetaan.
Sarjadeittailija. Se joka on kutsunut treffeille, kysyy voiko maksaa kahvin. Jolloin treffeille tulija voi kieltäytyä tai hyväksyä. Perussääntöjä. Suuremmissa summissa jaetaan tasan tai molemmat maksavat omansa.
Jos mies kutsuu treffeille keskustaan ja tekemistä miettiessä nainen ehdottaa jotain kivaa kahvilaa niin tottahan nainen maksaa miehelle mitä mies haluaa mahaansa popsia?
Siis mitä? Ei voi omaa bussilippua tai auton bensoja maksaa? No huhuhuhh. Sitten pitää varmaan kulkea pyörällä tai jalkaisin. Vai pitääkö treffikumppanin osallistua myös polupyörän kuluihin? Jos jonkun oikeasti haluaa tavata, naisen tai miehen, niin ei tuollaisia edes ajattele. Ainakaan jos ei ole sairaalloisen saita tai neuroottinen luonteenlaadultaan. Ja tarjoaminen, puolin ja toisin, on ystävällinen ja kohtelias ele.
Ehkä fantasiamaailmassani tapailisin miehiä jotka maksavat kaiken koska olenhan sen arvoinen mutta tosi elämässä en koskaan henno maksattaa miehillä mitään koska kukaan ei ole ollut minua varakkaampi. Tuntisihan sitä itsensä paljon naisellisemmaksi varmaan jos mies maksaisi niin kuin elokuvissa mutta nykyajan miehet on mitä on.
Riippuu myös paljon tavasta millä pyydetään treffeille; voinko viedä sut syömään -> kutsuja maksaa. Haluaisitko sä mennä mun kanssa ulos? Kiva, käytäiskö vaikka syömässä, vai mikä olis susta kivaa? -> kysyjän on kohteliasta tarjoutua maksamaan, mutta kysyttävän pitäisi tajuta kieltäytyä ja maksaa oma osuutensa.
Ystävien kanssa meillä maksaa kahvilassa se, joka on lähinnä kassaa/joka jaksaa seistä pisimpään pitkän päivän jälkeen (yleensä minä, koska en käytä korkkareita). Joidenkin ystävien kanssa tiedän, että rahatilanteemme ei ole millään tavalla verrattavissa ja maksan aina. Mielestäni ystävien kanssa ulkonakäyminen ei ole verrattavissa treffeihin.
Treffeillä kuitenkin käyttäisin säädöstöä kutsuja tarjoutuu maksamaan - kutsuttava toivottavasti ymmärtää maksaa kuitenkin omansa, pl. kohta 1.
Naisten mielestä kutsuja maksaa ja on miehen velvollisuus tehdä aloite. Jos aloitetta ei kuulu, niin sitten näin:
Nainen: "Olispa kiva käydä pitkästä aikaa keskustassa syömässä fine dining paikassa"
Mies: "Mehän voitais menää yhdessä"
Nainen: "Suostun kutsuusi"
Sovitaan nyt niin, että kun laskun aika koittaa, molemmat kaivavat lompakon esiin. Jos jompikumpi tarjoutuu siinä maksamaan, ok, muutoin molemmat maksavat omat juomat ja ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä kutsuja maksaa ja on miehen velvollisuus tehdä aloite. Jos aloitetta ei kuulu, niin sitten näin:
Nainen: "Olispa kiva käydä pitkästä aikaa keskustassa syömässä fine dining paikassa"
Mies: "Mehän voitais menää yhdessä"
Nainen: "Suostun kutsuusi"
Naisten mielestä molemmat maksavat omat ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä fantasiamaailmassani tapailisin miehiä jotka maksavat kaiken koska olenhan sen arvoinen mutta tosi elämässä en koskaan henno maksattaa miehillä mitään koska kukaan ei ole ollut minua varakkaampi. Tuntisihan sitä itsensä paljon naisellisemmaksi varmaan jos mies maksaisi niin kuin elokuvissa mutta nykyajan miehet on mitä on.
En ole lompakkolois-ulisija, mutta voitko kertoa, miksi tasa-arvo on sinulle vastenmielistä silloin, kun se tuo negatiivisiä asoita elämään? Eikö tasa-arvoon mielestäsi kuulu sekä hyvät, että huonot puolet. Kuinka voi olla tasa-arvoinen, jos edelleen haluaa ja saa eriarvoista kohtelua (negatiivistä tai positiivista).
Vai kannatatko traditonaalisia sukupuolirooleja?