Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISKUISET ke-to**

08.03.2006 |

Täällä ihan kypsä olo, kun ei mitään viitteitä synnytyksen alkamiseen. Huomenna neuvola, jonne en ikinä uskonut enää meneväni. Esikoinen, kun syntyi ajoissa niin sitä oli jotenkin varma, että tämäkin...poika tuntuu viihtyvän mahassa liiankin hyvin.

CADDIE sait varmaan eilen sulle uudestaan lähettämäni kuvat?

39+1

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tomato] Sport75:n oireet kuulostaa kyllä todella lupaavalle! Mulla tuli torstai iltana veristä limatulppaa, ja tyttö syntyi lauantai aamuna. Veikkaisin, että viikonlopun vietät sairaalassa nyytti kainalossa=)

Suhni: Mä sain noilla viikoilla suunnilleen samanlaisen painoarvion vauvasta, ja siis syntyessään rv 39+3 painoi 3630g. Mullehan arvioitiin, että vauva olisi normaalia suurempi, mutta ihan normaalipainoinen tyttö syntyi, mun mielestä. Tosin, jos oltaisiin menty kovasti yli, niin sitten en tiedä...

NapNap + tyttö 5vrk [/color]

Vierailija
42/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin taas neuvolassa ja kaikki oli hyvin,painoa oli tullut 1kg ja hg oli noussut 129,hyvä, vaikka olen syönyt epäsäännöllisesti rautaa kun se pistää vatsan kovalle. Vauveli on tosi korkealla joten synnytystä saa kyllä vielä odottaa mut onneks on ens viikolla on Jorvissa käynti missä ihmetellään missäs asennossa neiti tuolla masussa oleilee ja minkä painoinen.

Pakkaamaan pitäis ruveta mutta mua on niin laiskottanut jo pari päivää hyvä että on sängystä ylös päässyt,no, kai sitä joskus saa vähän laiskotella varsinkin nyt : )

Onnea kaikille vauvan saaneille, nyt onkin vauvoja tullut tasaiseen tahtiin! Itsekin olisin jo valmis synnyttämään oman vaavin mut musta tuntuu et menee kyllä yliaikaiseksi kun tuntuu viihtyvän tuolla masussa sen verran hyvin ja korkealla,täytyy vaan kiltisti odottaa : )

Mukavaa torstaita kaikille!!

Lautasalo rv 37 ja Emppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli painoa oli tullut huimat 1,9 kg!!! Apua, yli kilon en ole päässyt vielä kertaakaan. Verenpaineetkin oli nousussa, eli 120/90 ja turvotus huikeaa, joten " pääsen" seuraavalle tarkastukselle jo maanantaina aamuna, joka onkin LA. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että kun arvot oli tuollaiset ja vauvakin vaikuttaa tosi isolta, niin on parempi tarkistaa lukemat heti maanantaina ja lähteä sitten äitiyspolille tarkastukselle. Sopii mulle, jos vaikka sitten harkitsevat käynnistystä eivätkä antaisi mennä kovin paljon yliaikaiseksi!

Hb oli hyvä, eli 130 ja sf-mitta 36, sentti lisää viime kerrasta. Vauvan pää kuulemma alhaalla, muttei kuitenkaan ihan kiinni... Kummallista, koska viime kerralla pää oli jo kiinnittynyt. No joo...

Olen yrittänyt joka päivä käydä kävelyllä, esikoinen mukana pulkassa, mutta ei aiheuta mitään tuntemuksia. Ainoastaan yöllä, etenkin vessassa käynnin jälkeen tulee " menkkakipuja" , jotka häviävät hyvin nopeasti. Mitenhän sitä saisi käännettyä ajatukset niin, että jaksaisi odottaa vielä pari viikkoa???

Ja vielä SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA kaikille niille uusille onnellisille, jotka ovat vauvansa jo syliin saaneet!!! Ja tsemppiä kaikille muille...

AliisaS + Edvard rv 39+3

Vierailija
44/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli mullakin taas neuvola. Ei mitään uutta auringon alla, sf-mitta oli kasvanut 31 => 34, mikä osaltaan selittäneen lisääntyneen närästyksen. Tai sitten on edellisen kerran mittaaja mittaillut vähän sinnepäin, ei ollut " oma" neuvolantäti. Paino oli ennallaan, sykkeet keskimäärin 145 ja paineet hyvät. Vaavi ei ole vielä kiinnittynyt, mutta empä muista olisivatko nämä edellisetkään niin tehneet. Viime raskaudessa mietin ihan samaa, joten ehkä ovat kiinnittyneet sitten viime hetkillä.

Juu, ja masentavin (??) juttu oli, että painoarvio käsikopelolla on nyt 3.6-3.7kg. Eli ei sittenkään ehkä tule kovin siroa tästä vauvasta :( Mitään isompaa väliähän sillä ei ole, kun kerran 4.5kg on ulos mahtunut, mutta jotenkin ajattelin tämän olevan vähän köykäisempi. Suhnille tiedoksi, että vkolla 37 mulle antoivat painoarvioksi 3.4-3.5kg, käsikopelolla silloinkin.

Lopuksi vielä oikein paljon onnea kaikille vaavinsa jo ulos saaneille! Ja tsemppiä meille kärvistelijöille! Nyt menen itsekin oikaisemaan vähäksi aikaa, kun talo on hiljainen :)

T. MaalisPapu rv38+1

PS. Esikoiselta (3v4kk) oli tuttu täti kysynyt taannoin, että jokos se teidän vauva on syntynyt. Tähän esikko oli tomerana todennut, että " joo, on se, mutta se ei ole vielä tullut ulos!" . Että näin :)

Vierailija
45/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu monella olleen tänään neuvola :)

Auringon alla kaikki hyvin, hb oli 135 pitkästä aikaa edes mitattiin, kun eipä se paljon alle 130:nen oo missään vaiheessa edes laskenut. Sykkeet oli siinä 130 ja sf_mitta 35,5 eli 1cm:n oli kasvanut edellisestä. Painoaki oli tullu ennätyksellinen kilo reilussa viikossa. Paineet oli hyvät 112/76 ja pissa puhdas.

Terkkarin mukaan vaaveli on kiinnittynyt, ja aika alas laskenu, vaikka maha ei mihinkään oo kyllä ' hävinny' , ihan samalla lailla tuntuu tuolla kyljissä aina välillä, liekkö sitten tästä mun lyhkäsyydestä johtunee, että koko masun täyttää vaikka kuin pyrkis alspäin.. :o

Kärvistelyä on täälläkin, jotenki kokoajan hakee niitä merkkejä. Polttoja kyllä on, mutta ei semmosia ihan kunnon suppareita. Terkka oli sitä mieltä että ihme on jos ei ala kohta tulemaan, mutta enopä oikeen uskalla luottaa. Parempi vaan yrittää ajatella että yli menee niin ei pääse niin pahsti ' pettymään' jos ei ajoissa tule.

Mutta kovasti nyyttiä jo odotettaisiin :)

Mutta miepä menen nytten hetkeksi oikaseen itteni ennen ku pittää lähtiä hakemaan mies töistä ja poika tarhasta. Tässä neuvolasta/kirjastosta ja kaupasta kotiuduttani en oo muuta tehny ku syöny, namskis! =D

Aurinkoista päivänjatkoa ja kipakoita suppareita niitä toivoville!!!!!

-Mie ja papunen rv38+0

Vierailija
46/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sport75 hyvältä kuulostaa, pääset varmaan tositoimiin pikapuoleen.

Omaa napaa (.). Pääsin kun pääsinkin vielä kotio kypsyttelemään tilannetta. Onneksi sain tällä kertaa lääkärikseni sen kokeneemman version, oli otteet huikka erilaiset kuin viimeksi. Arvio tällä kertaa jopa 2600-2800g (maanantaina siis arvio oli 2400g). No lääkärikin sanoi, että tuo 2600g sattuu " paremmin käyrille" ja ainakin +-10 prossaa painoarviot voi heittää.

Virtaukset olivat kuitenkin hyvät ja lapsivettä riittävästi niin että ensiviikolla taas uudelleen näytille. Aika hassua muuten, KTG käyrällä näkyi kätilön mukaan ihan kiitettäviä supistuksia, vaikka itse en tuntenut mitään.

Pitääköhän munkin ottaa ne kuuluisat ässät illalla käyttöön, siivouksen kyllä suosiolla vaihdan vaikka lenkkiin sen verran tylsää/tarpeetonta se tässä kaaoksessa on, jos vaikka pääsisi itsekkin toimeen ennen " parasta ennen päiväystä" .

Mutta kyllä helpotti henkisesti kun kaikki oli ok, toivottavasti unikin maittaa sitten ensiyönnä.

Suoistuksia kaikille (edelleen) toivottelen, voidaan paksusti (edelleen).

Helpottunut Maisa 37+5

Vierailija
47/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih tänään se sitten on.. se kauan odotettu laskettu aika! Eikä MITÄÄN merkkejä vieläkään synnytyksestä..! Yöllä en tiedä oliko ne supistuksia, vai liikkuiko vauva sitten niin paljon, ettei unta saanut taaskaan moneen tuntiin! Kyllä nyt voi jo sanoa, että alkaa jännittää!

Neuvolassakin tuli aamulla käytyä ja kiinnittynyt on, kohdunpohjan korkeus 32.

Samaa tässä mietin itsekin, että pitäisikö ottaa ne kuuluisat ässät käyttöön, ehkä tuossa illemmalla voisi kun mieskin kotona... ;) Täällä vaan ei kamalasti siivousta voi tehdä, kun tavarat nyt huiskin haiskin makkarin rempan takia!:( Toivottavasti ehtis saada makkarin seinät maalatuksi ennen kun vauva kotiin tulee, ettei sitten joutuisi kamalissa maalihöyryissä olemaan.. :S

Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille ja odottamisen iloa muille... :)

Tuuteli Rv 40+0

Vierailija
48/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]oma flunssa helpottaa, mutta puolestaan mies sitten taudin kourissa:(

käytiin äsken neuvolassa ja siellä kaikki ok. aamulla huomasin sängyssä että vauva hikkasi taas jostain tuolta alhaalta sivusta ja niinhän terkkakin totesi ettei varmaan ole ihan vielä kypä syntymään kun pää alhalla muttei ihan kiinni.

eilen illalla supisteli taas jatkuvasti ja yöllä samoin - tosin olivat ihan harkkoja eli vatsa täysin pinkeänä, mutta ei kipeitä. kroppa siis treenaa tulevaa varten. tosin nämä tilanteethan voi kehittyä nopeastikin, mutta ainakin uusi neuvola-aika varattiin alkuviikolle lasketulle päivälle. paino oli muuten ekaa kertaa hypännyt nyt toiselle uudelle kymmenluvulle, tuntui aika hassulta katsella vaa' an lukemia;)

tsemiä kaikille kärvisteleville, ainakin Sportin alapään tilanne vaikuttaa oikein lupaavalta:D

Caddie ja Pirpana, rv 39+2[/color]

Vierailija
49/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäki, ihanaa mä oon jo monta yötä nukkunu tosi hyvin ilman että oon heräilly vessaan.

MONKEY, mulla on tullu painoo ainaki 18 kiloo, varmaan nyt jo 20 (selvii huomenna neuvolassa) eikä kuitenkaan näy just missään.

Onnea taas uusille vauvoille ja ja vanhemmille.

Ai nii ja joku ihmetteli neuvolan kommenttei rinnoista, meillä sano vaan että moni yllättyy ku pienistä saattaa tullakki paremmin maitoo ku isoista, koska isoissa rinta rauhasen koko voiki olla pienempi ku rasvamäärä hämää.

Mutta joo huomenna neuvolan jälkeen vaikka sit enemmän.

Sera 37+5

Vierailija
50/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]Oiskohan [b]katjuska[/b] päässyt nyt sitten tositoimiin, kun ei ole tänään ollenkaan kirjoitellut. Toivottavasti! Tänään ei olla vielä uusia vauvauutisia saatukaan...

Ja [b]Seralle[/b] piti sanoa, että samaa mullekin on sanottu, ettei oo tainnu paino mulla juurikaan nousta ja ku oon sanonu saldoni, niin kovasti ovat ihmetelleet. Jotenkin vaan järkyttää tuo painonnousu uudelle kymmenluvulle. No, eiköhän siitä helposti eroon pääse tälläkin kertaa... Ja jos vaikka tällä kertaa tekiskin asian eteen jotain, niin ei jäis tohon masun kohdalle sellanen pömppö :).

-Monkey-

Vierailija
51/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin oikein paljon onnea kaikille oman nyytin kainaloon jo saaneille, uusiahan tupsahtelee kuin puusta tippumalla ;o) Ja jaksamista kaikille muille ison mahan kanssa! Yrittäkää nauttia siitä vielä koska todennäköisesti melko pitkään aikaan samanlaista tilannetta ei tule enää... (Olikohan tossa nyt mitään järkeä...? No, jotain yritystä tsempata kuitenkin....)

Meidän Helmi täyttää tänään 2 vkoa. Aamulla oltiin neuvolassa ekaa kertaa, samalla käytiin myös ruokakaupassa, Helmin eka reissu!

Painoa on nyt 2988g (2770 g), pituutta 50,5 cm (46 cm) ja päänympärys 34,8 cm (32 cm). Tyttö siis kasvaa kivasti. Ja pelkällä rintamaidolla, näyttää riittävän vaikka alussa pelkäsin....

Mulla oli paljon asiaa, nyt kaikki on tyhjentynyt päästä kun välissä oli puolen tunnin imetyssessio...

V+Helmi Unelma

Onneksi tajusin tallettaa kirjoittamani, teksti katosi bittiavaruuteen.. ;o)

Vierailija
52/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin taas PALJON ONNEA UUSILLE VAUVANSA NOUTANEILLE!!

Voi kun vauvantuoksu täyttäisi tämänkin asunnon pian...

Mulla ei taaskaan ole mitään annettavaa tälle palstalle. Neuvolassa kävin myös minä tänään ja taas vaan terkka totes, että nähdään ensi viikolla... Vaavin pää oli kiinnittynyt, kuten oli jo viime viikolla ja kaikki tuntui olevan mallikkaasti. Ens ke onkin sitten viimeinen neuvolakäynti, sen jälkeen tarkastukset jatkuu äitipolilla. Toivottavasti sinne asti ei tarvi kuitenkaan odotella!

Yöt on kyllä melkoista härdelliä. Vessassa tulee ravattua vähintään parin tunnin välein ja kylkeä pitää kääntää vähintään tunnin välein, kun joko lonkkia alkaa särkeä tai sitte vaavi pyörii niin, että asento alkaa ahdistaa ja sydän hakata. Turvotustakin on ihan kiitettävästi ja öisin olen huomannut, että sormien niveliä särkee.

En minä silti valita, olo on kuitenkin tosi hyvä ja nuo on vielä pieniä vaivoja. Saisi se vaavi vaan alkaa pikkuhiljaa syntyä.

Suppareita, limatulppia ym. niitä toivoville!! Koitetaan jaksella!

SPORT75 pääset varmaan pian tositoimiin! :)

t: Hömppä ja masukki 39+6

Vierailija
53/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään merkkejä synnytyksestä! Tai kyllähän mä viime yönäkin olin muutamaankin otteeseen synnyttämässä, oli siellä monia muitakin täältä. Hassua miten jotkut ihmiset tulee uniin vaikka ikinä en ole ketään teistä kasvotusten nähnytkään.

Jaksoin sitten eilen raahautua sinne kokoukseen ja ihan mukavaa vaihtelua oli. Tytön jouduin kyllä ottamaan mukaan ja limpparila käynnin sain unohtaa kun isäntä tuli töistä vasta vartin yli kymmenen.

Eilen tuli taas kaks joko-soittoa. Molemmat äiti ja iskä soitteli. No onneks ei puhelin taukoamatta soi. Isäntäkin melkein joka päivä töistä soittaa ja kysyy alkaako jo tulemaan, ihan kun en sille ekaksi ilmoittaisi jos jotain tapahtuisi.

Illalla taas kokeilen saunomista jos sais jotain aikaiseks. Jos ei muuta niin auttaa ainakin hetkeks selkäkipuun. Mieskin on kokonaan luopunut seksistä kun kerroin sen saattavan auttaa synnytyksen alkuun, luulee varmaan et syntyy siinä kesken kaiken ;). Siivota pitäis myös, jos saisin vaikka vietyä matot pihalle.

Mutta nyt hommiin etten taas jumita tähän koneelle.

Kati 40+4

Vierailija
54/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Oonkohan mä onnitellu jo kaikkia nyyttinsä saaneita?? No, kertaus ei oo varmaan pahasta. :) ISOT VAALEANPUNAISET JA -SINISET ONNITTELUT NYYTTINSÄ NOUTANEILLE!

Meidän nyytti on ihan hullaantunut ulkona nukkumiseen. Eilen veteli peräti neljä tuntia (!) ulkona ja tänäänkin reilut kolme tuntia.

Eilen unien jälkeen tyttö oli niin pirteä, että valvoi ysiin asti illalla. Siitä pikkuinen nukkui kahteen asti, jolloin vaati maitoa. Komeat kakatkin oli tehnyt. :) Meni taas vaihteeksi lakanat ja vaatteet vaihtoon ja tytöllä oli puoli selkää ruskeassa tahnassa.. Tuon syötön jälkeen tyttö nukkuikin seiskaan asti eli periaatteessa söi siis viime yönä vain kerran. Itsellä oli aamulla tosi pirteä olo, kun sain nukkua putkeen niin monta tuntia. Ihanaa, kun ei tarvitse enää kelloon tuijottaa syömisien kanssa! :)

Tänään uskaltauduin vaateostoksille, kun ensin saatiin tyttö ulos unille. Enhän minä nyt kaukana ollut, vaikka hätä olisi iskenytkin. Mutta ei olisi silti ollut kiva saada pukukopissa maitotilausta puhelimitse. :) No onhan meillä pakkasessakin minun maitoani, mutta mieluummin imetän, jos se vain on mahdollista. Ostin tytölle uusia vaatteita ja löysin itselleni ristiäisiä varten vaatteet. Miehellä onkin helppoa, kun voi pistää vaan tumman puvun päälle.. Minulla on kaikki raskausajan kilot karisseet, eikä tarvinnut ostaa yhtään normaalia suurempia vaatteita. Se tuntui hyvältä. :)

HÖPSIS. Kiva, jos meidän vauva-arki kuulostaa kivalta. :) Kaikki on kyllä sujunut kuin unelma ihan synnytyksestä lähtien. Tyttö on uskomattoman rauhallinen ja helppo tapaus. Seinänaapurikin ihmetteli eilen, kun meiltä ei kuulu itkua laisinkaan. :) Ja minunkin vointini on ollut erinomainen ja olen tosi hyvin jaksanut.

SANTTU. Ai teillä on ristiäiset samana päivänä kuin meillä? Sepäs sattui. :) Minulle sanottiin kirkkoherranvirastosta, että tähän aikaan vuodesta on niin paljon vauvoja juuri putkahtanut maailmaan, että pastorit ovat ihan ylityöllistettyjä. No ehkä nämä ristiäiset ovat papeillekin mieluisampia toimituksia kuin esim. hautajaiset.. Jokos teillä muuten on nimi valmiina ja oletteko kertoneet sitä muille? Meillä on nimi valmiina, mutta se pysyy visusti salassa ristiäisiin saakka. Kovasti sitä ollaan meiltä udeltu, mutta me vaikenemme miehen kanssa kuin muuri. :)

SIMBUCCA. Kovasti jaksuja masuvaivojen kanssa! Toivottavasti helpottavat! Koita saada nukuttua silloin kuin vauvakin. Ja tule ihmeessä tänne purkamaan aina kun siltä tuntuu. Täällä aina kuunnellaan (tai luetaan) ja tuetaan. :) Kaikki me olemme samassa tilanteessa.

Tyttö kovasti ähisee ja puhisee tuossa lattialla kun mies hauskuuttaa ja kutittelee. Kädet huitoo ja pää kääntyy puolelta toiselle kuin pöllöllä. :) Katotaan, miten pitkään tänään jaksaa valvoa ennen kuin väsy tulee. Puolitoista tuntia sitten heräsi uniltaan ja vielä ainakin tuntuu olevan pikkuisella virtaa kuin pienessä kylässä.

Huomenna olisi tarkoitus mennä käymään miehen työpaikalla esittäytymässä uuden perheenjäsenen kanssa. Miehen pomo jo soitteli tänään, että koska me oikein tullaan, kun väki kyselee koko ajan. :) Sovittiin sitten, että huomenna mennään. Samalla reissulla voidaankin sitten käväistä kaupassa tekemässä viikonlopun ruokaostokset. Vaippojakin tarttee taas ostaa. Niitä menee kyllä melkoisesti ja näissä ekoissa vaippapaketeissa on jotenkin kamalan vähän vaippoja, vaikka minun järkeni mukaan niissä pitäisi juuri olla useampi, koska meillä ainakin kuluu tosi paljon.

Jaha.. Anoppi soittaa, joten mä menen viihdyttämään typyä tuohon lattialle. Tai voitaisiin vaikka kurkkia ikkunasta ulos, kun tuolla meidän takapihalla käy tosi paljon pupuja vierailemassa. Niitä on mukava katsella.

Mukavaa torstaita kaikille! Isosti myös jaksuja viime metreille!

Lily & nyytti 3vkoa2pv

P.s. Olikohan se Sport, jolla taisi olla synnytyksen merkkejä ilmassa? Tsemppiä joka tapauksessa sille, joka taitaa pian saada pikkuisen nyytin kainaloonsa!!

Vierailija
55/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brownietten synnytys käynnistettiin aamulla rv 40+0 ja äsken tuli hänen mieheltään viesti, että tummatukkainen tyttö syntynyt reilu kolme kiloa ja äiti voi hyvin. Browniette kertoo tarkemmin kaikesta, kunhan kotiutuu.

Mä oon aivan liikutuksissa täällä vaikka oma neuvola käynti oli masentava tänään, koska sf-mitta 38 cm ja painoa tullut kilo viikossa ja olo muutenkin surkea. Neuvolakäyntejä varailtiin vielä parikin;=(

Sport-75 toivottavasti pääset pian synnyttämään ja Napnap ihmettelen kovasti sun " neuvontaa" Kättäriltä, että ota särkylääkettä...onneksi ehdit kuitenkin sairaalaan!

Masentunut rv39+2

Vierailija
56/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]OIKEIN PALJON ONNEA [b]Browniettelle[/b] ja koko perheelle pienestä prinsessasta!

-Monkey-

Vierailija
57/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinja: Se puhelimeen vastannut kätilö oli tosiaan sitä mieltä, että ensisynnyttäjällä saattaa mennä aikaa, kehoitti ottamaan särkylääkettä että ei sitten tule hukkareissua... olisin kyllä todellakin valmis ollut lähtemään sairaalaan jo silloin ja olin kyllä varma, että kyllä se nyt on käynnissä... mutta, kaikki meni hyvin kuitenkin.

Onko muuten kukaan muu synnytyksen avautumisvaiheessa oksentanut? Mulla oli supististen aikaa aina todella huono olo, kotona ollessa oksensinkin. Miehelle tuli kiire hakea ämpäriä...

Vielä imettämisestä... siis se sattuu ihan hirveesti! Parit ensimmäiset imaisut on ihan tuskaa, mikä avuksi? Imuote on mielestäni oikea. Muilla ollut samaa? Koska kipu helpottaa? Imettämisestä meinaa tulla tämän takia ihan painajaista...

Vierailija
58/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]Kyselit oksentamisesta vautumisvaiheessa. Neitiä synnyttämässä ollessa mäkin oksensin avautumisvaiheessa kaksi kertaa, toisella oltiin vielä siellä Kättärillä alhaalla odottelemassa synntyssaliin menoa ja toisella oltiin sitten jo synnytyssalsisa. Oon kuullu, että joillakin tulee oksennus tietyssä avutumisvaiheessa, siis että on jo tietyn verran avautunut.

Myös esikoisen ajoilta mileen muistui elävästi imetykset, jotka aluksi ihan tuskaa. Rinnanpäät verillä ja sattui ihan älyttömästi. Imemisote meilläkin oli kuulemma ihan oikea. Lansinoh-rasvaa laitoin, mutta sattui silti. Muistan kun kotiuduttiin torstaina, niin viikonloppuna aattelin, että kohta en imetä ollenkaan, kun se oli niin kivuliasta. Itku meinas välillä tulla. Rintakumeja aattelin myös, mutta maanantaina kaikki jo kunnossa, kai siinä vaan meni aikaa rintojen tottua imuun. Synnärillä ei vielä tätä rintojen rikkoutumista ollut, vaan tuli vasta sitten kotosalla. Toivottavasti sullakin menee pian ohi!

-Monkey-

Vierailija
59/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ihan ekana, ettei unohdu: ISOT ONNITTELUT BROWNIETTELLE!!

NAPNAP. Minuakin oksetti avautumisvaiheessa ihan valtavasti. En kuitenkaan oksentanut, mutta olo oli koko ajan sellainen, että nyt tulee.. Ihan kamala olo! Kipujenkin kanssa oli kestämistä. Sitten tuosta imetyksestä kyselit.. Kyllähän se minullakin aluksi sattui ennen kuin rinnanpäät tottuivat imetykseen. Rasvaaminen ei minulla ainakaan auttanut yhtään, mutta suosittelen kokeilemaan. Rintakumiakin minulle jo sairaalassa tarjottiin, mutta kieltäydyin siitä, koska mielestäni tytön imuote on koko ajan ollut erinomainen, mutta tehoja on ollut vaan niin paljon, että uskoisin niiden kipujen johtuvan ainakin meillä siitä. Mutta sitäkin voisit kokeilla, jos tuntuu siltä, että menee koko imetyksestä ilo kipujen takia. Minulla meni vajaa viikko ennen kuin helpotti. Eiköhän se helpotu ajan kanssa teilläkin! Koita jaksaa!

Tyttö jaksoi sitten olla taasen liki ysiin asti hereillä ja nyt on nukkumassa. Me miehen kanssa 24 katsottiin ja nyt ootellaan saunan lämpeämistä (oli kuulemma äsken jo melkein sopivan lämpöinen). Muuten, minulla ainakin tuo saunominenkin on helpottanut kipeitä rinnanpäitä.. Ei tietysti imetyksen aikana paljon lohduta, mutta noin niinkuin yleisluontoisena vinkkinä voisin antaa. :) Ja saunominen myös edistää ainakin minulla maidon herumista.

Mulla on hartiat ihan jumissa.. Vaikka vauva on pieni, niin kyllä se kantaminen kropassa tuntuu. Imetänkin pääsääntöisesti istuaaltaan (öisin makuultaan) ja vaikka mielestäni olenkin rennossa asennossa, niin ilmeisesti niska-hartia -seutuni on eri mieltä asiasta. Jos saunominen ja miehen hellä hieronta vaikka helpottaisi. :)

Kivat loppuillat!!

Lily & yöunilla oleva ruusunen 3vko2pv

Vierailija
60/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin oman viestin etusivulle jossa kerroin tarkemmin....

Mutta nyt siis tyttö tuli .. Eli meni se äidinvaiston tunne tytöstäkin oikein :)

n.1979