Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISKUISET ke-to**

08.03.2006 |

Täällä ihan kypsä olo, kun ei mitään viitteitä synnytyksen alkamiseen. Huomenna neuvola, jonne en ikinä uskonut enää meneväni. Esikoinen, kun syntyi ajoissa niin sitä oli jotenkin varma, että tämäkin...poika tuntuu viihtyvän mahassa liiankin hyvin.

CADDIE sait varmaan eilen sulle uudestaan lähettämäni kuvat?

39+1

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo kanssa jo oman tuhisijan syliin!

Vierailija
22/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred][b]Mamma_78[/b] ja [b]Zia[/b] pikkuisten nyyttien johdosta! Ja synttärionnittelut [b]mie_ittelle[/b]!

-Monkey-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän näitä vauvoja oikein " satelee" , onnea onnellisille vanhemmille! Ainoa mikä tässä odotuksen tuskassa auttaa on kaikki muut kohtalotoverit täällä palstalla! On oikeesti ihanaa, ett on muitakin vaikka en kellekkään toivo tuskaa ja kärsimystä.

Myöhästyneet onnittelut myös mie_ittelle ja Sport-75 sähän voit jännittää saatko synttärilahjan!

Browniette oot huomenna ajatuksissa, tsemppiä synnytykseen!!!

Monkey ja joku muukin siitä limatulpasta. Kyllä se on vaaleanpunaista tai viiruista, koska siinä on verta joukossa. EI keltaista. Lisäksi sitä kyllä tulee ihan oikeesti paljon, ettei sitä mieti enää mitä on.

Esikoisen kanssa päästiin hevosen rekikyytiin tänään ja ihan innoissaan on selittänyt sitä koko loppupäivän.

Katjuskaa lainatakseni " antakaa oikeesti jotain neuvoja miten tän pennun saa ulos täältä" ihan sama fiilis, koska keinot on loppu. Kaikki maailman rehkimiset ja saunomiset jne. kokeiltu. ARGH!

Pinja 39+1

Vierailija
24/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]flunssainen olo vähän parempi, eilen kävin hakemassa tropit apteekista, painelin sinne että antakaa mulle kaikki mitä saan syödä ja löytyihän sieltä. tähän mennessä raskautta oon varmasti syönyt vaan yhden panadolin, joten pari panadol hottia ei varmaan tee pahaa.

ei tässä muuta ihmeellistä, vauva venyttelee tuonne alaspäin reippaasti, mikä tuntuu välillä aika ilkeältä. ihmettelen jos ei jossain vaiheessa poksahda.. saisi vain tätä flunssaa pois, sitten saisi tulla. tai ei tässä varsinaisesti mitään kiirettä, ihmeen hyvin tuo vatsa kulkee vielä mukana, mutta olisihan jo pian aika. huomenna ip neuvola, sitten kuullaan missä vaiheessa vauva alapäässä menossa.

Pinjalle kiitos, sain kuvat nyt:)

Browniettelle tsemiä huomiselle ja ihanaa *viimeistä miehen kanssa kaksin* iltaa!

Caddie ja Pirpana, rv 39+1[/color]

Vierailija
25/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lievää" malttamattmuutta on siis ilmassa =) Miulla on vielä laskettuun melkein pari viikkoa, mutta silti hypin täällä melkein tasajalkaa, että syntyis jo....

Mies on napannu jostain ilmeisesti aika ärhäkän influenssan ja makaa ihan kanttuvei tuolla sängynpohjalla. Tylsää. Tekee niin pahaa, kun ei oikein voi mitenkään toista auttaa ja toisaalta rassaa, kun ite pitää tehdä kaikki muut jutut, kuten koiran ulkoilutukset.

No, miun olo on kuitenkin hyvä. Mistään suppareista ei ole tietoakaan. Sitä kamalaa vihlontaa vaan silloin tällöin tuolla alhaalla etenkin kävellessä ja möyrijän möyriessä. Aktiivisesti liikkuu vieläkin, eikä terkan mukaan oo kiinnittyny, mutta kaikki ei välttämätää kiinnitykkään... Muutenkin tuo terkka on aika ympäripyöreä, ei mitään kokoarvioita anna tai yhtään mitään...

Kivan kuulosta on vauva-arki monella. Jaksamista kuitenkin kun vauvat varmasti välillä pitävät hereilläkin ihan kivasti. Niin paljon tupsahtelee näitä maaliskuisia just tällä hetkellä, ettei kaikkia muista onnitella. Iloinen olen kuitenkin kaikkien jo urakkansa suorittaneiden puolesta!!!!

-jossara + mukelo rv38+1-

Vierailija
26/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja brownietelle stemppiä....

täällä aika täsmälleen samat ajatukset kuin pinjalla ja katjuskallakin...

viikkoja on nyt 39+3(ja tuon ensimmäisen lasketun ajan mukaan jo 40+1) ja totaalinen kyllästyminen iski jo tuossa sunnuntaina, esikoinen syntyi rv39+ tasan ja nämä kolme viimeistä päivää ovat tuntuneet täydeltä tuskalta...en ikinä olisi osannut odottaa (tyhmä kun olen), että tämä raskaus menee pidemmälle kuin mitä esikoisen odotus meni...

mielialat vaihtelee ihan miten sattuu...välillä sitä ei (ihme kyllä) ajattele koko synnytystä ollenkaan ja välillä itkettää ja kiukuttaa kun ei mitään ala tapahtumaan ja mies raukka joutuu sitten tälläistä kestämään...;)

neuvolassa kävin maanantaina ja vauva on kyllä niin tuolla lähtökuopissaan kuin olla ja voi ja terkkakin sanoi, että masu on selvästi jo alhaalla. Kovasti terveydenhoitaja kyseli, että onko mitään viitteitä, että synnytys olisi lähellä...no eihän tässä mitään muita ole ollutkaan sieltä rv32 lähtien kuin kaikkia erilaisia mahdollisia enteitä, että vauva syntyy ihan kohta, kortisonitkin sillon Taysissa annettiin kun epäilivät vauvan syntyvän pian ja tässä sitä vieläkin ollaan...eli minä oon luovuttanut noiden erilaisten synnytystä merkitsevien oireiden suhteen..eipä ne kerro yhtään mitään...

välillä on koviakin kuukautiskipumaisia jomotuksia ja ja harjoitussupistukset on todella napakoita ja väliin ihan kipeitäkin mutta ei niistä mitään kunnollista saa aikaiseksi...

ensi maanantaina olisi taas mentävä neuvolaan jos mitään ei ennen sitä ala tapahtumaan, siellä sitten kuulemma ruvetaan laittamaan lähetettä yliaikaiskontrolliin..voi, että jos nyt sinne saakka pitää odotella vielä, alkaa sitten kyllä ihan tosissaan jo päässä naksumaan...

mutta oikein paljon jaksamisia kaikille ja omaa vuoroa odotellessa...

-jiggy ja pikkuheppu rv39+3-

Vierailija
27/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään pojan kanssa ekakertaa neuvolassa! Pituutta oli 52cm (50cm) ja painoa 4260g (3970g) pää oli 35,5cm (34). Täti kehui pojan olevan erittäin jäntevä ja kasvavan hyvin! Meillä syödään 2-5h välein 60-120ml. Lyhyellä välillä menee tuo 60-90ml ja pidemmällä välillä sitten 90-120ml.

Nyt vauva nukkuu tyytyväisenä tuolla sohvalla massullaan ja isosisko kuuluu heränneen parvekkeella:) Täytyypi mennä neitiä hakemaan...

-Santtu ja vauva 2vko2päivää kera isosiskon 1v4kk

Vierailija
28/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie_ittelle hyvät synttärionnittelut ja Mamma_78:lle onnea pienestä kääröstä!

Neuvola siis takana. Kaikki o.k. Hemppa 135, joten " joudun" lopettamaan raudansyönnin toistaiseksi, vaikka en ole syönytkään kun joka toinen pv. Paineet 137/85... noin korkeella ne ei ole mulla viel tän raskauden aikana olleet, mutta kuulemma o.k. Ja voipi olla että paineisiin vaikutti se et neuvolan-täti ilmoitti ennen mittausta et se ottaa vasta-aine verikokeen ja mä kammoon piikkejä!!! Aikasemmin tää täti ei ole saanut multa edes otettua niit veriä, mutta nyt tuli hyvin (tarjosin vaihtoehtoisesti vasenta kättä oikean sijaan... liekö jotain merkitystä...) eikä se neula edes sattunut! Jesh! Sykkeet 140-150. Vauva oli vähän hermostunut, kun neuvolan täti kokeili masua. Arveli koon olevan 3,5kg ja pää kuulema jo tosi alhaalla (niin oli kyl viimeksikin). Sf oli 3cm taas kasvanu entisestään eli 39cm. Ja hienosti ampui taas taulukossa ylöspäin. Ampuipa vaihteeksi mun painokin... painonlisäystä 1,5. Näin paljon ei ole noussut koko raskauden aikana paino vk:ssa, mutta epäilen et toi ei pitäny ny ihan paikkaasa, kun olin syönyt lämpimän ruuan ennen neuvolaan menoa ja eilen kun kotona puntaroin ni paino oli melkein 2kg vähemmän kun toi neuvolan paino tänään. Mut en tohtinu selitellä neuvolan tätille, ja mitä väliä tolla ny sitä paitti on. " Isoäiti" tässä ollaan joka tapauksessa :-) Siinäpä ne taisi olla kaikki neuvolakuulumiset... nyt taidan mennä peräämään sitä naistenpäivä hierontaa jonka mies mulle lupasi.

Paukku rv.37+4

Vierailija
29/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänpä täytän urakalla tätä pinoa... mutta minkäs teet kun ei asiaa on ja mitä tärkeintä. Huomasin käydessäni meitin tiedot ja syntyneet listalla. Siis PALJON ONNEA suvi77 perheenlisäyksen johdosta!!!

Paukku rv.37+4

Vierailija
30/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika väsynyt äiti kirjoittelee, joten nauttikaahan niistä isoista masuista ja kunnon yöunista! Täytyis nukkua kun tyttökin nukkuu, mutta kun koko ajan on jotain tekemistä niin nukkuminen venyy ja venyy. Kohta on tulossa kaveri miehensä kanssa katsomaan tyttöä ekaa kertaa. Sen jälkeen meen kyllä samantien nukkumaan... tietysti jos neiti vaan suostuu ;)

Meillä oli tänään taas neuvola ja hurjaa vauhtia kyllä tyttö kasvaa. Painoa oli nyt 3300g (2370g syntyessä, vko siitä 2600g ja sit 2950g) ja pituutta 49,5cm (45cm syntyessä ja sit 48cm), joten me saatiin myös lupa lopettaa 3h välein syötöt, ihanaa! toivottavasti varsinkin yöllä nukkuis vähän pidempiä pätkiä.

Mulla meinaa toi maito vähän loppua kesken kun pumppaan niin en ole saanut maidontuloa kasvamaan samaa tahtia kun neidin ruokahalu on kasvanut. Tuttelia siis joudun antamaan lisäksi. Varmaan siitä johtuu (ainakin neuvolan tädin mukaan) myös ilmavaivat nimittäin aikamoinen pärinä on parina viime päivänä käynyt ja tyttö itkeskellyt tavallista enemmän. Tänään taisin onnistua normaalissa imetyksessä nimittäin pumppasin ensiksi vähän maitoa ja kun nänni oli kunnolla esillä niin nostin tytön tissille ja siinä jonkun aikaa tisutteli ennenkuin hermostui. Ei aikaisemmin läheskään niin kauaa ole malttanut, joten ehkä on toivoa, että tissistä suoraan oppis imemään. Neuvolan täti kyllä sanoi, että sulla on hyvät rinnat, että kyllä saan luultavasti maidontulon lisääntymään... mitäköhän se silläkin tarkoitti? Eikös kaikennäköisillä tisuilla maidon " tuotanto" onnistu? =D

Juuh, nyt pikasiivous ennen kuin vieraat tulee ;)

-Simbucca ja tyttö 1kk-

Vierailija
31/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, enää 1 pvä laskettuun ja alkaa olo olla aika katala.. Kävin tänään äidin luona & sano että ens yönä se sieltä syntyy, kun huuletkin ovat noin turvoksissa.. Saas nähä, itellä kyllä sellanen tunne, ettei se sieltä vielä tule. Viime yö oli kyllä niin levoton, vauva vaan pyöri ja pyöri, jäi yöunet aika vähiin. Huomenna neuvolakin aamulla. Kivah kun on makkarikin rempan alla nyt, niin joutu ahtaamaan kaikki tavarat yhteen huoneeseen. Ahistaa ihan.

Tuuteli Rv 39+6

Vierailija
32/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tomato] Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!

Täällä sitä opetellaan elämää vauvan kanssa. Välillä väsyttää ja paljon, mutta tuntuu todella ihanalle! Kiva olla kotona vauvan kanssa.

Synnytyksestä pari sanaa: Mulla alkoi limatulppa irtoamaan viikko ennen synnytystä, pari päivää ennen se oli jo sellaista ruskeaa ja hieman veristä. Torstai-perjantai välisenä yönä en nukkunut juuri lainkaan, supisteli kovasti. Silloin en niitä ihan varmaksi osannut edes supistuksiksi tunnistaa...

Perjantai-lauantai välisenä yönä nousin sängystä kolmelta, supisteli 8 min. välein. Kohta jo supistelikin 5 min. välein, herätin miehen ja menin suihkuun. Kuudelta soitin Haikaranpesään, että joko voisi tulla. Sieltä sanottiin, että ota pari särkylääkettä, jos ei auta, niin synnytys on tosiaan käynnissä... no, ei todellakaan auttanut, puoli kahdeksalta lähdettiin kotoa ja varttia vaille oltiin sairaalassa, olin silloin 4-5cm auki.

Avautumisvaihe meni ilokaasua hengitellen, klo kymmeneltä siirryin jakkaralle ponnistamaan, tyttö syntyi klo 10.35.

Koko synnytys meni siis nopeasti, sanottiin, että jos joskus toisen lapsen teemme, niin sairaalaan olisi hyvä lähteä vähän aikaisemmin...

Tyttö syö todella usein, olen välillä ihan helisemässä tän kanssa, koko ajan saisi olla imettämässä...

NapNap + tyttö 4vrk [/color]

Vierailija
33/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]

Tänään onkin ollut kaikenlaista hässäkkää ja nyt vasta ehdin koneelle...

ONNITTELUT UUSISTA VAUVOISTA JA SYNTYMÄPÄIVISTÄ JA MUILLE ONNITTELUT HERMOJEN KESTÄVYYDESTÄ, SILLÄ SITÄ TÄSSÄ KAI KAIKKI TÄLLÄ HETKELLÄ TARVITSEE!!

Oma masu kasvaa edelleen...sf tänään 36cm ja painoakin ensimmäistä kertaa tullut 1kg/vko eli yhteensä 12kg tähän mennessä. Muuten arvot ihan kunnossa, mutta oli niin kovakourainen tuo uusi lääkäri, että ihan otti hermoon, kun piti niin kovalla kädellä tutkia!!Kohdunsuu oli pehmentynyt ja kaulaa jäljellä 2cm, että eipä se lähtö ole varmasti minullekaan vielä lähellä. Mutta monta tuntia jomottelin sen kopeloinnin jälkeen, vaikka oli nainen ja luulis, että itsekin tietää, miltä tuollainen voi tuntua!!!

Mulla kuume nyt vihdoin hävinnyt ja olo myös paljon parempi. Oltiin koko perhe Fransmannissa pitkän kaavan mukaan ruokailemassa näin naistenpäivän kunniaksi ja oikein oli hyvää ruokaa ja mukava palvelu ja lasten leikkihuone oli kerrassaan mahtava...meinas jätskiannoskin jäädä kakkoseksi ja se on jo jotain!! :)

Nyt se on varmaankin lähdettävä mahan viereen maate, joten oikein hyvää yötä ja huomiseen!!

Urkki 37+2

Vierailija
34/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana oikein öiden yö. Nukkumaan yhdeltätoista ja pling, silmät auki kolmelta. Pyörimistä ja kyljen kääntämistä viiteen siitä lähtien koiranunta, päivä valkenee 06.30 ja siihen heräsin. Että ei yhtään naurata.

Yöllä kerkesin taas pohtia syntyjä syviä tän päivän poliajankin suhteen, vauva liikkuu laiskanlaisesti, paino tippuu, onkohan kaikki ok...

Mietityttää sekin kun, np-ultrassa mun laskettua-aikaa aikaistettiin kahdeksalla päivällä, että jos nyt käynnistävät ja se alkuperäinen (2.4) onkin se " oikeampi" aika niin sehän tarkoittaa, että olen vasta viikolla 36+ ja sitä rataa.

Luulisi vain, että kun tämän raskauden aikana on tehty kahdeksan utraa, joista yksi oli 4d, niin jos tuo l.a olisi ihan pielessä, niin asiaan olisi puututtu. Onko kellään kokemusta, kuin tarkka se 4d:n on? (en ainakaan muista, että Kurki olisi mitään asiasta sanonut/kirjannut paperille).

Pitäkää mulle peukkuja, että pääsen vielä tänään kotiin, kaikille oikein mukavaa päivää, supistuksia niitä toivoville ja jaksamisia masujen kanssa itse kullekkin.

toivottelee hermoraunio maisa 37+5

Vierailija
35/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Maisa! Toivotaan parasta tälle päivälle, kiva miettiä tommoisia...

Mulla myös oikein tosi mukava yö takana. Vitsi, kun selkä on särkeä öisin oikein kunnolla. Moneen kertaan täytyy nousta venyttelemään, että pystyy taas nukkuun. Pariin kertaan heräsin kait suppareihinkin. Tai ota noista nyt selvää, mitä ne kaikki on, mutta jotain ihme kipuilua on sekä mahassa että selässä. Inhottavaa. Heräsinkin sitten jo joskus puoli kuudelta, eikä uni enää tullut. Ärsyttävää!

No, tänään olis luvassa mukava päivä, kun se mun äiti ja sisko ja sen 1v 8 kk oleva kummityttö tulee meille! Sisko asuu maalla, eikä kauheesti uskalla lähteä mihinkään lapsensa kanssa, joten musta on ihan ekstramukavaa, kun ne tulee tänne! Vois vaikka käydä vähän kaupungilla... Jotain extraa pitäis kyllä keksiä!

Sain muuten eilen siivottua ja kolattua pihan ja pyykättyä ja laitettua ruokaa.... Hieman kotikeskeistä on tämä elämä nykyään... Olisin pessyt myös ikkunat, mutta ajattelin jättää jotain muillekin päiville, ettei vaan lopu tekeminen kesken! Mun mies on ONNEKSI talvilomalla ens viikon, joten on ainakin seuraa! Musta ei oikein oo tällaiseks rauhottujaks. En kerta kaikkiaan osaa vaan olla...

Monikohan on lähtenyt yöllä hakeen vauvaa?! :) Ihanaa, että tulee lisää vauvoja! Jaksamista taas kaikille meille isojen vatsojemme kanssa! Maarge 38+5 (jee, taas päivä lisää!!)

Vierailija
36/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ihminen iloita ällöttävästä asiasta, nimittäin limatulpasta!! Aamulla sitä tuli vähän ja äsken kun kävin vessassa niin sitä tuli kyllä tosi paljon. Veristä, venyvää limaa. Kuulostaapa kamalalle, mutta ymmärtänette miten iloiseksi asia tekee raskaana olevan naisen! Supistuksia on tullut silloin tällöin muutama, lähinnä sellainen " kestosupistus-tunne" alapäässä ja alaselkä on kyllä aika kipeä. Ei nyt tietenkään kannata liikaa hehkutella, mutta ainakin jotain alkaa tapahtua...Illalla varmaan otettava taas ässät käyttöön:)

Nyt hakemaan hesari ja aamukahvin keittoon, vielä kun voi rauhassa lehden lukea=)

Terkuin Sport75 rv40+4

Vierailija
37/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ristiäiset aprillipäivänä! Seuraavaa viikkoa yritettiin, mutta kirkko oli silloin jo varattu. Meillä sekä kaste että kahvit pidetään kirkolla. Esikoisen ristiäisissä huomattiin että meidän tilat ei yksinkertaisesti riitä kaikille.

-Santtu ja poika 2vko3pvää sekä esikoistyttö 1v4kk

Vierailija
38/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt muista ekasta tapaamisesta asuinpaikkasi oikein... Onko neuvolantätinne Raisa vai Tiina? Meillä oli silloin siellä teilläpäin asuessa äitiysneuvolassa Raisa (tosi mukava) ja lastenneuvolassa Tiina (ei ihan mun mieleen, liian kirjojen mukaan menijä). Jos teillä on Raisa, kerro terkkuja!

-Santtu ja poika

Vierailija
39/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]Aamusella suunnistin siis NEUVOLAAN ja taas järkytys vaa' alla... meni sitten se uusi kymppiluku rikki, että pamahti :(, 17kg siis nyt kasassa. Viikossa jälleen kertynyt n. 1kg lisää, luultavasti tän kauheen turvotuksen takia ja kun verenpaineet 111/73 (lähtöpiaineet 96/61), niin meen jo heti tiistaina uudestaan, haluu varmistaa ettei vaan oo raskausmyrkytystä. Ei kuulemma korkeella nuo mun paineet muuten, mutta mun lähtöpaineisiin verrattuna. Pissa puhdas, Hb 124. Kohdunpohjankorkeus laskenut (oli nyt 32cm), että vauvalla siis oikea suunta tiedossa. Tiukasti mosse rt:ssä oli, sykkeet 139. Omassa olossa jälleen uusi tunne, häntäluuta pakottaa kun yrittää kumartua tai laittaa sukkia jalkaan. Välillä myös kauhee isompi vessahätätuntemus, mutta ei sitten ookaan... oisko vauva nyt sen verran alhaalla, että painaa. SYNNYTYSTÄ ENTEILEVIÄ OIREITA eilen oli myös vatsantoiminta, josta jo ehdin innostua, yöllä kuitenkin supistukset tipotiessään, että eiköhän munkin ois jo aika varautua oikeesti siihe ylimenoon, niin ois sitten helpompaa. Sanoin jo miehelle, että jos mosse ei oo syntynyt la:na eli 22.3., niin sitten mennään koko perhe ulos syömään mossen " syntymäpäivän" kunniaksi. Jotain piristettä!

Toivottavasti [b]Maisa[/b] vielä pääsee kotiin tänään masua kasvattelemaan, vaikkei herkkua tääkään oon. Ja onnittelut [b]Sportille[/b] aamuisesta bongauksesta. Täällä peukut pystyssä, jospa pääsisit tositoimiin *bd*. Koita [b]Simbucca[/b] nyt levätä vaikka sitten päivisin, kun vauva nukkuu. Muistan esikoisen aikaan, kun aina vauvan nukkuessa mulla kauhee tarvee puuhailla jotain, mutta sitten väsymys voitti ja otin tavakseni nukkuu vauvan kanssa päiväunet, piristi kummasti. Nyt tän tulevan kanssa ei sitten varmaan ookaan niin helppoa päästä päiväunille, kun on tuo esikoinen mukana pyörimässä. No, edelleen keskiviikot ja perjantait luksusta, kun neidillä kerho klo 13-16.

Tsemppiä ja jaksellusta kaikille supistuksiin, odotukseen ja vauvan hoitoon!

-Monkey ja mosse rv. 38+1-

Vierailija
40/62 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin suunnattiin neuvolaan heti aamusta: viimeinen neuvolalääkäri. Meillä on terveyskeskus ihan sekaisin kun viereisen kaupunginosan " hometk:sta" on väki siirtynyt töihin meidän tiloihin, ja kauhea hässäkkä tuntuu olevan päällä. Emme siis päässeet omalle th:lle, vaan jo kolmannelle tädille, enkä oikein ollut sen kanssa samalla aaltopituudella. Kävi ihan ärsyttämään kun se sanoi (ennen kuin mitään oli tutkittukaan) ettei varmasti ole synnytys lähellä. No ei varmaan olekaan, mutta tarviiko sitä sanoa... Ja sitten lääkärikin oli vaihtunut sellaiseen virolaiseen tätiin, joka oli kyllä ihan pätevän oloinen mutta aika kovakourainen. Huoh.

Noh, Toukalla kaikki hyvin, lääkärin mielestä jopa hyvässä asennossa! Pää siis tuntui alhaalla, mutta ei ole vielä kiinnittynyt. Vartalo sillä on kyllä edelleen poikittain tuossa napani kohdalla, mutta kun lääkäri oli sitä mieltä ettei se ole mikään ongelma niin ei kai sitten. Kohdunsuulla oli vähän pehmentymistä tapahtunut, mutta lyhentymistä ei ollenkaan, että ei ole tosiaan lähtö vielä lähellä. Ei kai kuulukaan olla, mutta kun madam.mamma@luukku.com ennusti että sunnuntaina syntyisi poika... ;)

Lääkäri arvioi että Toukka olisi nyt noin 3-3,2 kg, mikä tuntui silloin aika sopivalta painolta, mutta nyt jäin pohtimaan. Onko tuo kuitenkin vähän iso? Minkälaisia arvioita muut olette saaneet noin viikolla 37? Vaikka eipä kai tuota auta kamalasti ruveta huolehtimaan. Sf-mitta on kuitenkin keskikäyrällä, eikä suvussa ole jättiläisiä synnytetty, että kai se siitä sitten.

Tänään pääsemme vihdoinkin hakemaan tammikuun alussa tilaamiamme vaunuja! Ostimme Brio kombit, ja halusimme sen laivastonsinisen, niin eikös ollut sitten tehtaaltakin tähän asti loppu. Sinänsä ihan hyvä, kun meillä ei tätä tilaa mitenkään liiaksi asti ole, niin ei ole tarvinnut nurkissa säilöä. Nyt pitää keksiä niille sitten joku paikka. Vaan onpas kiva päästä niitäkin nyt sitten hypistelemään! :)

ONNEA puolestani kaikille vauvansa saaneille, synttärisankareille ja muille onnitteluja kaipaaville! Suppareita heille joille se on ajankohtaista ja " muita ajatuksia" meille muille, jotta jaksamme järjissämme loppuun asti...

Suhni ja Toukka, 36+6