Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MAALISKUISET ke-to**

08.03.2006 |

Täällä ihan kypsä olo, kun ei mitään viitteitä synnytyksen alkamiseen. Huomenna neuvola, jonne en ikinä uskonut enää meneväni. Esikoinen, kun syntyi ajoissa niin sitä oli jotenkin varma, että tämäkin...poika tuntuu viihtyvän mahassa liiankin hyvin.

CADDIE sait varmaan eilen sulle uudestaan lähettämäni kuvat?

39+1

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ihan kypsä olo, huomenna laskettu aika ja mullakaan ei mitään viitteitä synnytyksestä, tosin esikoinen vasta tulossa. Viime yönä tuli nukuttua tosi levottomasti, piiperoinen kun potki kokoajan, olin sitten missä asennossa tahansa. Hohhoijaa.. kauankohan tässä vielä kituutetaan...

Vierailija
2/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Se olis sitten siivouspäivä! Tarkoitus olis siivota aamupäivästä, tehdä ruokaa ja sitten äippälomalla oleva työkaveri tulee hakeen mua ja mennään käymään työpaikalla. Vielä illallakin saattaa yhdet kaverit poiketa ohikulkumatkalla. Aika hauskaa, miten tällaisista pienistä asioista tuntuu, et päivä on ohjelmaa täynnä! Oonkin ihmetellyt, että koska ihmeessa mä oon aiemmin hoitanut kotihommat? Nyt kun tuntuu, että päivät pitkät vaan tekee kotihommia, eikä juuri muuta. Ja siltikin täällä roikkuu ikkunanpesu, kaappien siivous yms..

Oma (.) Toiveikkaana olen, että se mitä tänään tuli olis LIMATULPPAA?! Tosin kyllä epäilen, kun se ei ollu niin venyvää, mitä täällä ollaan puhuttu. No, ainakin sitä tuli reilummin kuin aiemmin, mitä ikinä olikaan. Täytyypi seurailla tilannetta. Aamulla särki selkää oikein kunnolla. Vasta kun nousin ylös niin helpotti. Vihlas myös oikein lahjakkaasti kun nousin ihan alavatsasta. Ihan niinkuin nivelsiteet olis venähtänyt. Ja nyt aamiaisen jälkeen alkoi tehdä pahaa. Et joo, raskaana ollaan ja viimeisiä (toivottavasti) viedään! Pinnasänky odottaa valmiina ja söpönä, joten C`mon beibi, täällä olis kaikki valmiina! :)

Lisää " vieraitakin" olen ehkä saamassa, kun huomenna pitäis tulla äiti, sisko ja sen 1v 10kk oleva kummityttö meille! Ihanaa! Se tyttö on NIIIN suloinen! Ja lauantaina saan sitten yökylään mun toisen siskon, joka on ollut ulkomailla 3 kk. Ihanaa saada se tänne ja olla yhdessä oikein kunnolla! Ohjelmaa siis riittää.. On se hyvä, kun mies on niin paljon töissä ja harjoituksissa. Sitä ei juurikaan kotona tällä viikolla näy.

No niin, ja sitten taas palstatilaa muille! Tästä maaliskuisten pinosta on tullut mulle oikein henkireikä, joten KIITOS KAIKILLE MAALISKUISILLE, kun tänne ahkerasti kirjoitatte ja piristätte mun päiviä! Pidetään pinot virkeänä ja mieli korkealla! KOhtamekin jo saadaan vauvat kotiin! :) Maarge 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan yhtä päivää kauempana lasketusta-ajasta. Nyt siskot rakkaat antakaa kaikki hyviä vinkkejä millä tän pennun sais ulos tuolta masusta.

Flunssa vaan pahenee, pää täynnä räkää ja niskat jumissa. Särkee ja jomottaa, nielastessa tuntuu inhottavalta. Mä en ala mitää, tää ei oo kivaa. Toivottavasti menee nopeesti ohi ettei tarvii tosiaan tässä kunnossa lähteä synnyttämään.

Äsken kun istuin sohvalla ja pidin kättä mahan päällä ni vauveli rupes ihan urakalla puskemaan edes takas mun käden alla, vasta kun aloin silittää sitä niin rauhottui :). Ennen yleensä kun yrittänyt sitä paijailla niin on lähtenyt karkuun ja vaihtanut asentoa.

Täällä on ihanan hiljaista kun tyttö nukkuu viel. Eiköhän sekin kohta herää ja sit voi tosiaan sanoa hiljaisuudelle heippa. Eilen neiti ei pahemmin koetellu mun pinnaa ja oli ihan mukavaa, toivottavasti tänään menee yhtä hyvin. Neiti on aloittanu uuden tosi inhottavan tavan, aina kun mä puhun puhelimessa se roikkuu vieressä ja huutaa " mä haluun puhuu" . Kiva soitella jotain virallisia puheluita.

Illalla on hallituksen kokous, en tiedä jaksanko lähteä. Tän flunssan kanssa on pää niin tyhjä etten millään jaksaisi keskittyä mihinkään tärkeään, eikä kovalla pirttituolilla istuminen kahta tuntia houkuttele sekään. Pitää katsoa illalla mikä tilanne ja ehtiikö isäntä kotiin neidin kanssa vai joudunko ottamaan mukaan. Kokouksen jälkeen kaveri lupas tarjota limpparin pubissa jos meen morjenstaa sitä. Onneks tää on niin pieni kylä ettei täällä tunneta mitään pikku lauantaita ja baarikin on varmaan aika tyhjä, ehtii sitten jutella kamun kanssakin kun ei sen koko aikaa tarvii palvella asiakkaita.

Jaahas jos sitä alkais vaikka kirjoittamaan puhtaaks edellisen kokouksen pöytäkirjaa, sais ees jotain aikaiseksi.

Kati 40+3

Vierailija
4/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla kaikilla aika samanlaiset ajatukset... Makin olin jotenkin varma etta vauva syntyisi ennen la:ta, mutta toisin siis kavi.

Huominen jannittaa ihan kamalasti, ja olen yrittanyt miettia mita kaikkea sita voisi viela tanaan tehda ennen vauvantuloa.. Kaikki vaan on niin valmiina kuin olla ja voi. Itselle ajattelin pitaa hemmottelu paivan, eli naamiot naamaan, kulmien varjays ja manikyyri.. Jalkahoito saa odottaa synnytyksen jalkeen.. Jostain kumman syysta :) Illalla mennaan miehen kanssa viela ulos syomaan ja aamulla sitten sairaalaan... Mitenkohan tulee yolla nukuttua?

Mutta nyt siis toimiin. Oikein hyvaa odotusta kaikille, ja paljon lisaa vauvoja!!!

Browniette 39+6

Vierailija
5/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea yö takana! Hermosäryt palanneet viikon tauon jälkeen. Vihloo emättimeen niin kauheasti aina pitkällään ollessa. Vauva puskee niin kovin itseään alaspäin, kuin päällään muokkaisi lantioo. Kaksi tuntia unta yöllä ja kaksi nyt aamulla. Milloinkahan tämä nyt syntyy.... Mitään viitteitä ei viikonlopun limatulpan irtoamisen jälkeen synnytyksestä ole ollut.

Tänään on neuvola iltapäivällä. SF mitta oli viime perjantaina jo 42 cm ja tuntuu, että siitäin vaan kasvanut. Tottahan se varmaan onkin, kun vauva päivä päivältä voimistuu ja pulskistuu. Pitkän lapsettomuuden jälkeen ei pitäisi valittaa, mutta en aivan näin toivonut tämän menevän. Meille varmaan kaikki on tarkoitettu menevän pitkän kaavan mukaan. Pienelle rungolleni tämä on jo tukalaa. Vaatteita ei enää ole, mitkä mahtuisivat, miehen vaatteita käytän ja liikkuminen ei enää onnistu. Särkee kovin alavatsaan, lihakset kai niin tiukalla. Jospa saisin tänään jo käynnistyksestä viitteitä.

Yritellään vielä jaksaa, ei kai tässä muukaan auta.

Terveisin

mine + piiperoinen 40 + 6

Vierailija
6/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah! Olen kyllä pikkuisen kateellinen, kun toiset pääsee jo " repuistaan" eroon... Minäkin tahdon.

Eilen alkoi tulla limatulppaa, mutta supistuksia ei sitten olekaan tullut, joten taitaa olla turha toivo, että tämä vauveli tällä viikolla vielä syntyisi. Täytyy tänään siivota oikein urakalla ja ottaa poika pulkkaan ja lähteä kävelylle, jos pieni rehkiminen saisi jotain aikaan. =) Epätoivoista hommaa.

Huomenna onkin taas neuvola ja minä kun niin toivoin, ettei sinne olisi enää tarvinnut mennä, ennenkuin vauva kainalossa.

Ja nyt imuri esiin ja hommiin!

AliisaS + Edvard rv 39+2

Vierailija
7/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ihanaa" kun muillakin samanlaisia tuntemuksia kun minulla! käyn päivittäin lukemassa kuulumiset mutta en monestikkaan saa aikaseksi kirjottaa! alan tosiaan olla jo aika kypsä tähän odottamiseen, laskettuaika vasta ens torstaina mutta odotin kovasti että syntyisi tänään niinkuin esikoinen viikolla 38+6, mutta nyt olen menettänyt toivoni. aina aamulla ajattelen ettei tänäänkään kun olen jostain keksinyt että rupee syntyyn yöllä!

vauva ollut jo noin kuukauden tosi alhaalla mikä vaikeuttaa liikkumista. esikoisen (1v10kk) perässä alkaa olla jo mahdottomuus pysyä! esikoista odottaessa olo oli mitä mahtavin loppuun asti, mut nyt tuntuu et joka paikkaan käy ja ei jaksa muuta ku valittaa! ja oon varma et nyt ku oikeen kovasti ootan et syntys ni yli menee ja reippaasti. esikoisen aikaan olin varma et menee yli ja sit ku syntyki ennemmin ni en kerenny sillai oottamaan.

no, jospa se viimestään kolmen viikon päästä syntys :)

ja onnea jo kaikille synnyttäneille!!!

melli83 rv38+6

Vierailija
8/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Mediumvioletred]Viime yö meni sitten ekaa kertaa tässä raskaudessa niin harakoille, kuin olla ja voi. Neljään asti supisteli epäsäännöllisen säännöllisesti ja väliin sattui oikein kipeitäkin supistuksia. Siis ihan sellasia, että elävästi palasi mieleen, että näitähän ne sitten ovat kun H-hetki on käsillä. Koko eilisen päivän supisteli enemmän tai vähemmän kivuliaasti. Hieman ärsyttää, kun nyt rupee iskee paniikki, että mistä mä sitten oikeesti tiedän lähtee ajoissa Hyvinkäälle. Viime yönä jo ajoittain aattelin, että josko kohta, mutta sitten supistukset taas laantui kivuttomiksi. Ja kun tässä pahimmassa tapauksessa saa vielä kärvistellä kuukaudenkin :( Ja mun kun piti olla niin hyvin asennoitunut ylimenoon ja tässä sitä ollaan... TSEMPPIÄ ja PITKÄÄ PINNAA meille kaikille vielä odottaville!

Täällä ollut puhetta LIMATULPASTA, jota olen itsekin alkanut urakalla bongailemaan. Mutta siis taas sama ongelma kuin esikoisen aikaan, onko se limatulppaa, jos tulee kellertävää venyvää limaa vai onko vaan valkovuotoa?

ONNEA [b]Browniettelle[/b] huomiseen![/color] [color=green]Kateellisena[/color] [color=Mediumvioletred]täällä jatkan kärvistelyä ja odottelen vauvauutisia... Muutamaan päivään ei niitä oo tainnu kuuluakaan, mutta jospa tänään...

Tänään ohjelmassa neidin kerhoa, joten saan päivällä korvata harakoille menneitä yöuniani päikkäreillä. Miehen isältä saatiin aamulla kutsu mennä naistenpäiväteelle illalla... Kivaa! Jospa tässä aamupäivällä hieman siivoilisi, kun tätä siivousintoa on nyt jostain mun päälle oikein urakalla kasautunut. Huomenna neuvola, jossa ei kyllä varmaankaan saa mitään ennustetta lähestyvästä synnytyksestä, kun ei taida nuo terkkarit kohdunsuuta katsoa... vai?

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE!

-Monkey ja mosse rv. 38+0- (JEEEE! Kaksi viikkoa la:han!!!)

Vierailija
9/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap! Onnea prinsessasta!

Täällä myös malttamattomana odotellaan... sovittiin miehen kans että tänään sais syntyä. Ei mitään oireita... entisetkin hävinneet. Eilen koetin lumia lykkiä, että se sais jotain aikaan... ei mitään! No jotain uutta kuitenkin :-) Viime yönä heräsin tokakertaa vessaan hikisenä (liekö liian lämmin meillä, vai johtunekko merkillisistä unista joita olen jonkun aikaa nähnyt...) ni siinä istuskellessa unenpöpperössä pyyhin rintojen välistä hikeä pois... siis mitä hikeä... vasen meijeri oli päästänyt maidot ulos... karmeen iso läntti ja eikun yöpaidan vaihtoon. Nyt hanat olleet kiinni, onneksi... onkos muilla ennen synnytystä kuinka tullut maitoa??? Joops maanantaina ostin ittelle imetysliivitkin, oikein sellaiset (mielestäni) paremmat ja vauvalle vaippoja. Että tosissaan nyt sais vauva tulla. Ruokintakin pelaa ainakin toispuoleisesti :-D

Cadavera valitteli selkänsä väsymisestä ja tiskaamisen työteliäisyydestä. Mulla ollut selkä parempi nyt, mutta ajat sitten kun selkääni otti ja oli tiskattava niin otin tavaksi tiskata emännänjatkolla istuen. Nyt en osaa enää tiskata seisaaltaan, kun on oppinut istualtaan hoiteleen sen niin hyvin. Aluks se oli kyl aikamoista kurkottelemista...

Tänään olis iltapäivällä sit neuvola. Lieköhän jo vika kerta tän raskauden aikana? Ens viikolla kun on se äippäpoli.

Aurinkoista päivää ja nautititaan naistenpäivästä! Minulle on luvattu naistenpäivä hierontaa illalle :-) innolla odottelen miestä kotiin.

Paukku rv.37+4

Vierailija
10/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tännekin ehdin kirjotella..

Elikkä tänään oli neuvola ja kaikki oli ok,turvotusta oli tullut ja itse jo mietin että onko raskausmyrkytys tulossa mutta kaikki muut oli ok joten ei syytä huoleen.Kaveri oli laskenut nyt todella alas..ja neuvolan täti arvioi painon olevan jo n.3.5kg kun syntymä painoksi on arvioitu n.4kg.

Lääkäri oli jo aikasemmin sanonut että kaveri voi tulla ajoissa ulos jo pelkän koon takia,neuvolan täti yhtyi tähän ja sanoikin ettei ihmettele jos en ensi viikolla ilmesty neuvola käynnille..tiedä sitte.Saattaa tulla etuajassa tai sitten saan tuskailla ja vaan odotella.

Mukavia odotteluja muille masujen kasvattajille ja onnea nyyttinsä noutaneille :)

Neiti1 rv 37+2

Vierailija
11/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..huomenna viikko lasketusta ajasta ja mitään ei tapahdu. Eilen viimeinen neuvola, nyt sitten loppuaika äippäpolilla. Maanantaina sinne ekan kerran ja sit seuraavan kerran torstaina. En kyllä aio lähteä sieltä maanantaina pois.

En ymmärrä miksei se vauva vois jo syntyä.. Suppareita tulee vähän väliä ja välillä niin kovia, että mietin että nyt se lähtee syntymään, mutta ei vaan synny. Tää on tosi tukalaa!! Meinaan tulla hulluksikin kun bussit lakossa ja minnekään ei pääse. Meillä ei autoa ja keskustaan 4km. Tuota matkaa en enää pysty kulkemaan kävellen. Siivottu on, ruokaa laitettu, leikitty esikoisen kans, luettu, surffattu netissä ym.. Mutta tylsäks vaan käy tää aika. Iltapäivällä ,ennään sit ulkoilemaan.

Tsemppiä kaikille loppuaikaan!!

Vierailija
12/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Pitkänpitkä juttu:

Eilen oli sitten vihdoin ja viimein synnytystapa-arvio, ja tuloksena lupaus alatiesynnytyksestä, vaikka lantio ei kuulemma mitenkään erityisen " hulppea" olekaan. Mutta vauva on suht. keskikokoa, nyt n. 2900 gr tai 3100 gr eli esteitä ei pitäisi olla. Pitkä reisiluu antoi tuon isomman arvion - ei ihme että sen polvet ja kantapäät eivät tunnu mahtuvan mahanahan sisälle :).

Kiva oli tietenkin kuulla kätilön kommentti että harvoinpa tarvitsee tehdä näin vähän merkintöjä (kun ei ollut kerrassaan mitään valittamista) ja lääkärin tokaisu että sinäpä näytät hyvinvoivalta! Olokin on kyllä just nyt mitä mainioin, ei siinä mitään, ja taidankin lähteä lääkärin kannustamana huomenna viimeiselle Pohjanmaan-reissulle ennen synnytystä. Jospa se vauva varisisi ajellessa vähän alemmas! Kk-kanavaa oli jäljellä puolet ja vauva kuulemma vielä melko ylhäällä. Hassua, kun neuvolassa ja tk-lääkärissä on joulukuun alusta asti ihmetelty kuinka alhaalla se jo on.

Sairaalareissun varsinainen uutinen oli sitten ultra. Mehän olemme olleet aika varmoja, että tyttö on tulossa. Rakenneultrakin siihen päin viittasi - jos miehen kätilöserkku uskaltaa olla omassa raskaudessaan r-ultran perusteella varma tytöstä, miksi emme mekin...

Sanoin ultraajalle, että jos noin niinkuin selvästi pystyy sanomaan, kumpi on tulossa niin voi sanoa. Hän alkoi nauraa, että tässä ei todellakaan ole yhtään mitään epäselvää, ja selvät munathan sieltä meidän " tytöltä" löytyi, kun kätilö otti ne ultran tähtäimeen :). Kätilökin oli halunnut vähän kierrellä niitä, jos vaikka en olisi halunnut tietää, mutta ihan suoraan sanottuna mä en kyllä oikein osaa katsoa noita ultrajuttuja sillai että erottaisin tässä vaiheessa yksityiskohtia.

No nyt on sitten selvä juttu myös, että Juicen sanat tuohon Yön biisiin " Ihmisen poika" on aiemminkin olleet mun mielestä liikuttavat, mutta nyt ei kyllä pysyneet mitkään hanat kii kun se tuli aamulla radiosta!

Vierailija
13/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka ei tää nyt niin ihana päivä ole. Odotus jatkuu ja jatkuu eikä loppua näy. Ei tietoakaan kunnon supistuksista, ei mitään tietoa limatulpasta ym synnytytstä enteilevistä oireista. Eilen oli oikein synkistely päivä, murjotin koko päivän enkä saanut yhtään mitään aikaiseksi. Tänään onneksi vähän pirteämpi olo.

Mä olen jo oikeastaan asennoitunut siihen, että käynnistykseksi taitaa mennä. Maanantaina neuvola ja keskiviikkona Kätilöopistolle sopimaan jatkosta. Tietenkin toivon, että niin pitkälle ei tarvitsisi kärvistellä, mutta en kyllä jaksa olla enää kovin optimistinen. Ensin urakalla saatiin tätä kaveria saada tarttumaan tonne masuun ja nyt se ei suostu tulla ulos=)

Mulla on sunnuntaina synttärit, joten saa nähdä tuleeko lahja etu- vai jälkikäteen! Mun mies aloittaa isyysloman, talviloman ja ylityövapaat ens keskiviikkona, joten ainakin yksinäiset päivät loppuu ja saa auton käyttöön. Mikä on melkein parasta (Hyi mua!!), on se ihan kiva saada seuraakin, pelottaa vaan miten melkein kuukausi kuluu miehen kanssa ja kotinurkissa.

Just soitti vau-kirjasta joku yliystävällinen puhelinmyyjä, et oisko kiinnostusta lasten kirjoihin. PER.....LE, kun ei ole mitään lastakaan!! En ollut kovin ystävällinen;)

Nyt päivälenkille lähikauppaan, ajattelin leipoa jotain. Eli nyt alkaa olla ihan oikea tekemisen puute!

Terkuin Sport75 rv40+3 (...eihän tää oo edes paljon vielä yli...niinpä...)

Vierailija
14/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen ihan ekana SUUREN SUURET ONNITTELUT UUSILLE VANHEMMILLE JA VAUVOILLE!

Täällä aika menee kuin siivillä. Tuntuu, että vauvan hoitoon kuluu niin paljon aikaa, ettei rumbien välissä paljon mitään muuta ehdi tehdä kuin käydä itse vessassa, tehdä ruokaa tai hoitaa pyykkihuoltoa. ;)

Meillä oli tänään taas neuvola, kun tuota painoa täytyy seurailla ahkerasti. Uudet mitat olivat: 3445 g ja 49 cm. Painoa oli tullut viikossa melkein 300 g, joten nyt saatiin lupa lopettaa tämä kolmen tunnin välein syöttäminen. Toki, jos tyttö vaatii ruokaa kolmen tunnin välein tai useammin, niin tietenkin syötetään, muttei tartte " väkisin" tuputtaa ja herättää nukkuvaa nyyttiä. Öisin ainakin tuntuu, että syöttöväli saisi tytön mielestä olla pidempi. Katsotaan nyt ensi yönä, kuinka käy. Onko tyttö jo niin oppinut heräilemään kolmen tunnin välein, että herää tavallaan automaattisesti vai nukkuuko tyytyväisenä pidempiä jaksoja. Päivisin nyt ei niin väliä, vaikka roikkuisi rinnalla koko ajan, kun en kuitenkaan juuri päivisin nuku.

Maanantaina oli se isyydentunnustus. Olipahan käynti.. Kaikennäköistä se täti kyseli, mutta onneksi sain hillittyä itseni, enkä sanonut pahasti. Se sujui siis ihan hyvin, vaikka minua vähän jännittikin.

Eilen soittelin sitten kirkkoherranvirastoon ja sovin kastejärjestelyistä. Tyttö kastetaan nyt sittten aprillipäivänä täällä meillä kotosalla. Pappi tulee kotiin käymään sopimaan yksityiskohdista ja muista. Nyt saa sitten ruveta suunnittelemaan, mitä tarjotaan ja muuta. Kummit on jo pyydetty ja heille on kasteajankohtakin ilmoitettu. Muille vieraille soittelen kunhan ehdin. Eipä tänne nyt siis kummien (minun veljeni avokkinsa kanssa ja siskoni) lisäksi ole tulossa kuin meidän molempien vanhemmat sekä miehen veljet. Pienet pippalot. :)

Tänään uskaltauduin laittamaan tytön ekaa kertaa ulos nukkumaan. Tuolla tuo pikkuinen tutii vaunuissa terassilla. Siihen ei onneksi pääse satamaan ja on kaikin puolin suojainen paikka. Vasta äsken vein tytön ulos, joten katsotaan nyt kauanko unet maistuu. Itkuhälytintä piti testailla miljoona kertaa, että varmasti toimii. :) Mutta tyttö on just ikkunan alla, että kyllä siitä tulee varmasti varmuuden vuoksi kurkkailtua vähän väliä.

Näyttäisi tytön iho alkavan saada hormoninäppylöitä. Just sopivasti ne tulevat ennen ristiäisiä. :) Vielä ei oo pahasti, mutta kyllä th varoitteli, että just ristiäisten aikaan on todennäköisesti melkoisen näköinen. Sitä odotellessa.. No onneksi se on ihan normaali ilmiö ja onpahan hassua katsella sitten myöhemmin valokuvia. :)

Mutta nyt mä menen syömään, kun mies kävi huhuilemassa ja kertomassa ruoan olevan valmista. Ihanaa kun vielä hetken on mies täällä päivisin laittamassa ruokaa! :)

Isosti jaksuja masuille!! Ja oikein kivaa päivää kaikille!

Lily & ulkona nukkuva nyytti 3vko1pv

Vierailija
15/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti aluksi jaksamista kaikille yliaikaisille, meillä esikoinen syntyi viikolla 41+3, joten tiedän miten pitkältä tuo aika siinä vaiheessa tuntuu kun l.a on jo ohitettu.

Itselläni ei mitään synnytykseen viittaavia merkkejä ole, eilen kävin reilun tunnin mittaisella lenkillä jonka aikana kyllä supisteli, mutta silleen " harjoituksen omaisesti" . Toivottavasti edes jotain pehmenemistä olisi tapahtunut, niin ei tarvitsisi sitten käynnistää sen pidemmän kaavan mukaan osastolla vaan pääsisi suoraan saliin tosi toimiin. Esikoinen kun käynnistettiin niin kaksi päivää sain niitä tabletteja jotta paikat edes vähän avautuisi ja se se kypsää oli..

Huomenna aamulla olisi taas poliaika, toivottavasti pääsen vielä kotiin " kypsyttelemään" tilannetta/kasvattelemaan vauvaa, ensiviikolla sitten mun(kin) puolesta voisivat ryhtyä käynnistelemään, tietty sillä edellytyksellä että vauvalla on kaikki edelleen ok.

Muutamaan päivään ei ollakkaan kuultu uusia vauvauutisia, jokohan tänään niitä putkahtaisi, toivottavasti.

Monkey, musta se keltainen vuoto on lähinnä valkovuotoa, joka kuulemma lisääntyy kun kohdunsuu alkaa kypsyä, limatulppa on sellaista vihertävämpää, venyvää ja usein hiukan veristä. Näin mulle joskus joku kätilö on selittänyt.

Nyt päiväkahville, sain jopa keskimmäisenkin tainnutettua pienille päivätirsoille remuamalla sen kanssa aamupäivän pulkkamäessä.

Eilen muuten kävin vihdon ja viimein hakemassa kaksosten rattaat kotiin, sängyn ja kaukalon saa mies sitten hakea kun vauva päättää syntyä (sänky vuokrataan netin kautta ja kaukalo neuvolasta).

Mutta nyt sinne kahville,

Maisa 37+4

Vierailija
16/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HURJASTI ONNENRUTISTUKSIA kaikille vaavelinsa mailmaan saattaneille!!

omaa vuoroa odotellessa..

En siis ainakaan synymäpäivälahjaksi omaani saanut. Eilen tuli täyteen huikeat 25-vuotta. :) Mies leipo mulle kakun ja muutama sukulainen kävi kaffella, ei siis mitkään hirmu pippalot.

Ukko kulta oli mulle ostanut lahjakortin kasvohoitoon, ah ihanaa, edellisestä kerrasta onkin jo aikaa.. Lahjaan kait sitten sisältyi lupaus lapsenvahdista, että äippä pääsee rentoutumaan ;)

Ja äitiltä tietty tuli paketti, jossa kauan toivomani Marimekon nimikko-kylpytakki. Kyllä oon ollu kiltti tyttö ku nuin hyvät lahjat sain =D

..tosin se yks ois ollu vielä parempi, paras kaikista..

Maidontulosta joku kyseli, mulla ainaki on tuota maidonritystä ollu lähestulkoon puolivälistä raskautta alkaen. Päivittäin kyllä on paidassa märkiä läiskiä, jotenki ei vaan vielä kuiten ' viitti' käyttää nuita liivin suojia. Esikoiselta oli kyllä ihan sama ongelma aikoinaan.

Limatulpasta..

Mie oon kans sitä kovasti yrittäny pongailla, tuossa paripäivää sitte oli just joku kuahia klöntsä, mutta sen jälkeen ei mittään. Liekkö sitten ollu sitä itteään vai pelkkää valkovuotoa, mistä tuota tietää..

Omaan (.) kuuluu ihan hyvää, mussukka on kyllä kovasti rauhottunu, ei enää möyryä niin kovasti ku vielä vähän aikaa sitten. Iltasin kyllä puskee itteään alespäin ja äiti araasusta se tuntuu erittääin epämiellyttävälle. Supistuksista ei oo tietoakaan, mutta kauhiat ' menkkakivut' on, varsinki iltasin, ihan ku ois just alkamassa..

Eipä tässä tällä erää kait muuta kummosta! Taidan lähtiä syömään jottain, taasko pystyy :) Pari päivää ku on menny taas semmosissa pahoinvoinnin kourissa, ettei oikeen mikään oo kauhiasti maistunu, eikä oikeen oo uskaltanu syödäkkään. Nyt sitte pitää ottaa takasi. ;)

Mukavaa naistenpäivän jatkoa mammoille!!!!

-Mie ja musukka rv 37+6

Vierailija
17/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on ollu kauheeta, eilen vauva touhus ihan älyttömästi koko päivän, olo oli ihan kauhee ku se vaan mylläs ja tunki itseensä alaspäin. Illalla olinki sit aika huolestunu ku normaalisti sillon vilkas kaveri oli kai väsyny päivän riehumisistaan ja oli ihan hissuksiin koko illan, ja vielä pahasti taas kylkiluissa kiinni, SF ku on huimat 32 senttii, olo tosi tukala ku painoarvioks veikattiin yli 3 kiloo. Alapään paikat oli niin kipeet ettei edes kotona viittiny liikkuu enemmän ku pakko ja meniki aika lailla torkkuessa ku ei pystyny edes istuu. Ja sit supisteluja on ollu aika paljon, pienii huomaamattomii ja sit muutama kivuliaampi.

Tänään pitäis mennä ilmottaa koirat tuleviin treeneihin, hassua kyl mennä sinne maha pystyssä, toivossa on hyvä elää että huhti-toukokuun vaihteessa on jo synnytyksestä palautunu edes sen verran että pystyy jotain tekee ku ne alkaa.

Sera ja Pikku Alien 37+4

Vierailija
18/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista naistenpäivää vaan kaikille :) Tänään olin synnytystapa-arviossa, ja vähän samantapaiset terveiset sain kuin Potkis, eli ei mun lantiolla viisikiloista synnytetä, mutta painoarvio oli tällä hetkellä 2,8 kg eli ei syytä huoleen. OYS:n äitiyspolin palvelu kyllä oli ihan loistavaa, tosi mukava oli siellä asioida ihan ensikontaktista (kun soittivat sen ajan mulle) alkaen. Lääkäri oli tosi ystävällinen ja jäi luottavainen olo koko touhusta, vaikka mennessä jännittikin. Seuraavaksi sitten synnyttämään joskus viiden tulevan viikon sisällä... Voi kun malttaisi odottaa. Aika malttamattomissa tunnelmissa on moni, ja kieltämättä sitä jo itsekin voisi nyytin syliin ottaa :) Vaan eiköhän tämä tästä hiljalleen, nyt oon jo ollut kuitenkin kaksi viikkoa äitiyslomalla ja se aika ainakin on mennyt tosi nopeasti. Yritän ainakin valaa itselleni positiivista mielialaa...

Nyt lähden hakemaan miestä koulusta ja kauppaan ja sitten harkitsen naistenpäivän kunniaksi leipomista! Jaksellusta kaikille :)

-Aranja ja Kiureli tasan 37 vkoa-

Vierailija
19/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi LILY, kun teidän vauva-arki kuullostaa ihanalta!! Täytyy myöntää, että todella katellisena lueskelin ihanaa viestiäsi...

Omaan napaan ei mitään uutta. Vaavi mönkii ja möyrii edelleen hurjasti, ei mitään tietoa mistään loppuajan rauhoittumisesta. Menkkapolttelut ja supistuksetkin tuntuvat kadonneen jonnekin. Huomenna olis neuvola. Viime viikolla terkka sanoi, että tuut ensin torstaina neuvolaan ja meet sitten perjantaina hakemaan vauvaa, kun on laskettu aika. Kunpa se meniskin niin!! :)

Jospa menen tästä imuroimaan ja yritän oikein kurotella sängyn ja sohvan alusia...

BROWNIETTElle onnea huomiseen ja MIE_ITTElle onnittelut synttärin johdosta!!

t: Hömppä ja masukki 39+5

Vierailija
20/62 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tyttö pe 3.3 klo:23.52 painoa neidillä oli 4015g ja pituutta 52cm. Eilen päästiin kotiin ja yö meni suht hyvin kun päästiin kahen maissa nukkumaan. Tänään ollaan tytön kanssa tisuteltu koko päivä, ei massu täyty tytöllä ollenkaan. Nukkuminen ei onnistu kun tyttö heräilee vähän väliä, toivottavasti nukkuu yöllä.

Pitää lähteä tuonne tytsyn viereen kun se nyt nukkuu jos sais itekkin torkahdettua.

Hyviä vointeja kaikille odottaville!!!

Mamma_78