HSL:n pyöräparkki, jota ei voi käyttää
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010702514.html
Uusi pyöräparkki ammottaa tyhjyyttään Helsingissä
"Helsingin sydämeen Rautatieaseman raiteiden alle rakennettu uusi pyöräparkki kumisee tyhjyyttään.
Uutuuttaan kiiltelevä pyöräparkki avattiin 1. heinäkuuta Kaisantunnelin yhteyteen. Parkissa on tilaa 900 pyörälle, mutta alkuviikosta hallissa on vain muutamakymmenen pyörää.
Uuteen parkkihalliin pääsee vain HSL:n fyysistä matkakorttia näyttämällä, vaikka moni on siirtynyt käyttämään älypuhelinsovelluksesta ostettavaa julkisen liikenteen lippua."
HSL: Busseissa ei voi maksaa sen paremmin kuin rahalla kuin maksukorteillakaan, mutta pyöräparkkin ei pääse edes HSL:n matkakortilla. Miten meni niin kuin omasta mielestä?
Kommentit (31)
Taidan pysyä edelleenkin Tampereella, siellä sentään voi vielä maksaa lippunsa, ellei ole hankkinut matkakorttia.
Helsinki - maailman toimivin kaupunki
Vai miten se menikään?
Mutta hyvä ideana. ILmeiseti tuohon tulee myös mahdollisuus avata sovelluksella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvä ideana. ILmeiseti tuohon tulee myös mahdollisuus avata sovelluksella.
Tosi hyvä idea pitää parkkista tyhjänä. Säilyy siistinä eikä tule lattialle hiekkaa.
Näin toimii Vihreät aivot,ei järki päätä pakota.
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvä ideana. ILmeiseti tuohon tulee myös mahdollisuus avata sovelluksella.
Tuleekohan se mahdollisuus ennen vai jälkeen sen, että bussissa voisi maksaa lippunsa edes lähimaksulla? Sitäkin on odotettu nyt jo aika kauan.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - maailman toimivin kaupunki
Vai miten se menikään?
Paska kaupunki,ei edes palkkojaan pysty maksamaan,säälittävää.
Julkisen sektorin tavoite: mitä vähemmän käyttäjiä, sitä vähemmän huoltamista, valituksia käyttäjiltä, ylläpitoa jne. Rahat on saatu investointiin ja parkki valmis, miksi millään palvelulla olisi enää väliä?
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin tavoite: mitä vähemmän käyttäjiä, sitä vähemmän huoltamista, valituksia käyttäjiltä, ylläpitoa jne. Rahat on saatu investointiin ja parkki valmis, miksi millään palvelulla olisi enää väliä?
Totta.
Paskaa sataa ja kellään ei ole sateenvarjoa.
Samaa toimimatonta höpsötystä kuin kavennettu espa, Meikun baana, homepuukerrostalot, nastaton lönkka, puistikko-Kaivokatu jne. Riittää jo.
Vierailija kirjoitti:
Samaa toimimatonta höpsötystä kuin kavennettu espa, Meikun baana, homepuukerrostalot, nastaton lönkka, puistikko-Kaivokatu jne. Riittää jo.
autoilta suljettu Hämeentie, Kruunusillat 800 miljoonaa, dösäpysäkit niin että autot joutuvat jonottamaan perässä, liikennevalojen vihreä aalto pois, kallis pysäköinti, koko ajan alenevat nopeusrajoitukset, Lauttiksen sillalta kaistoja pois.
Ja tässä vasta alkua, tulossa liitäntäteiden bulevardit jne
Pelko pois, vihreät on jo hoitamassa ongelmaa eli raportoimassa koko viestintätiiminsä voimin ketjut pois palstalta. Ja kun ei näy kritiikkiä ketjujen poiston jälkeen, kaikki on taas täydellistä viheronnelassa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki - maailman toimivin kaupunki
Vai miten se menikään?
Helsingissä sähkökaapelin kaivelua luonnonsuojelualueen poikki kutsutaan viherannin toimistossa vihreäksi siirtymäksi. Ainakin kylttien perusteella joita noilla työmailla näkyy useammassakin paikassa.
Vihervasemmiston retardeja liimanhaistelijoita kiittäminen tästäkin aivoripulista, hyvin te vedätte.
Vierailija kirjoitti:
Taidan pysyä edelleenkin Tampereella, siellä sentään voi vielä maksaa lippunsa, ellei ole hankkinut matkakorttia.
Niin voi, matkakortin lisäksi lähimaksulla tai äpillä.
Kenelle tää parkkihalli on tarkoitettu? Vaikea uskoa että joku on kuvitellut että junamatkustajat oikeasti pyöräilee (matkatavaroineen) junalle julkisen liikenteen tai taksien sijaan. Työmatkapyöräilijätkin jättänee pyöränsä työpaikalle eikä asemalle jos ei sitten ole ihan siinä asemalla töissä. Saati sitten shoppailijat.
Veturikuskitkin taitaa mennä duuniin sinne pasilan varikolle josta junat haetaan.
Eli oliko tässä joku oikea käyttötapausarviokin taustalla vai ravistiko nää vaan ideologisesti hihastaan jonkun vaikuttavan määrän käyttäjiä ja sitten tehtiin päätös miljoonainvestoinnista?
Vähän kuten tää pyöräsilta tai ratikkasilta tai ties mitä annin toteuttamia muutoksia viime vuosina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa toimimatonta höpsötystä kuin kavennettu espa, Meikun baana, homepuukerrostalot, nastaton lönkka, puistikko-Kaivokatu jne. Riittää jo.
autoilta suljettu Hämeentie, Kruunusillat 800 miljoonaa, dösäpysäkit niin että autot joutuvat jonottamaan perässä, liikennevalojen vihreä aalto pois, kallis pysäköinti, koko ajan alenevat nopeusrajoitukset, Lauttiksen sillalta kaistoja pois.
Ja tässä vasta alkua, tulossa liitäntäteiden bulevardit jne
Aikanaanhan bussipysäkit rakennettiin kaistan sivuun jotta autoliikenne sujuu bussista huolimatta. Ja sitten tuli anni joka päätti että eikun autoliikenne ei saa sujua joten pysäkit väännetään puoliväkisin takaisin kaistalle. Vaikka sitten tunkemalla joka väliin niitä pyöräkaistoja joita kukaan normipyöräilijä ei ole halunnut tai tarvinnut. Huvittavaa kyllä varsinkin yksisuuntaiset pyöräkaistat tekee pyöräilystä entistä hankalampaa kun reittisuunnitteluun ei näytetä käytetyn juurikaan aikaa ja välillä pyöräilijä saa poukkoilla ihan ihme reittejä pysyäkseen laillisilla reiteillä, ja ylitellä katuja entistä enemmän.
Laita kommari tekemään ja tee itse perässä.