Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonaalinen ehkäisy ja kohonnut masennusriski

17.10.2016 |

http://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/2552796
Association of Hormonal Contraception With Depression

Onko aihe jo puitu täällä? Äijäporukassa kuulemma ollaan pitkään jo puhuttu kuinka muijat sekoaa kun alkaa syömään pillereitä. Nyt mies anelee minuakin vaihtamaan takasin kuparikierukkaan.

Hormonaalinen ehkäisy ja kohonnut masennusriski

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta osaatteko te sitten käyttää sitä kondomia tai vaatia lääkäriltä kierukan? Viimeksi tänään tällä palstalla joku kertoi harrastaneensa suojaamatonta seksiä hormonaalisen ehkäisyn lopetettuaan, kun "kyllä se vielä hetken vaikuttaa lopetuksen jälkeenkin". Ja näitä vastaavia saa lukea lähes päivittäin. Kaikella kunnioituksella, mä en soisi noin yksinkertaisten ihmisten tulevan vanhemmiksi.

Vierailija
22/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta osaatteko te sitten käyttää sitä kondomia tai vaatia lääkäriltä kierukan? Viimeksi tänään tällä palstalla joku kertoi harrastaneensa suojaamatonta seksiä hormonaalisen ehkäisyn lopetettuaan, kun "kyllä se vielä hetken vaikuttaa lopetuksen jälkeenkin". Ja näitä vastaavia saa lukea lähes päivittäin. Kaikella kunnioituksella, mä en soisi noin yksinkertaisten ihmisten tulevan vanhemmiksi.

Voisi näyttää lääkärille tuota tutkimusta, jospa hekin suhtautuisivat suopeammin kierukkaan.

Masennuskin on vakava ja siihen usein liittyy muitakin mielenterveyden häiriöitä. Hormooniehkäisyn ja masennuksen yhteyteen olisi kiinnitettävä enemmän huomiota, ja pikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pillereitä olin äkkipikainen ja riitelin usein, nyt voin ottaa kaiken rauhallisemmin. Pelkäsin vaikutusta ennen kuin aloitin, mutta nyt olen tyytyväinen päätökseeni. Olisi pitänyt aloittaa jo aiemmin.

Jokatapauksessa vaikuttaa käytökseesi.

Vierailija
24/25 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/25 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö aihe kiinnostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi