Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeudutaanko teillä jouluna hienosti vai rennosti?

Vierailija
16.10.2016 |

Monesti nähnyt kuvia muista jouluaattona viimeisen päälle tällättynä ja laitettuna kireät mekot päällä korkkarit jalassa. Tämä tuntuu musta tosi hassulta. Joulu on hieno juhla tietysti, mutta jos kotioloissa on niin ei minusta tarvi niin tälläytyä. Meillä on aina ollut niin, että päällä on mahdollisimman mukavaa vaatetta. Lökäpöksyt, villasukat, suuri mukava neule ja hiukset sekaisin ja naama meikittä :D jouluna on mukava olla rennosti löysissä vaatteissa, ei tarvi huolehtia että mekko ratkee tai rosollit putoo paidalle.

Miten teillä pukeudutaan jouluna, tosi juhlavasti vai erittäin rennosti? :)

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukirkkoon silkkipaita ja juhlava jakku, mustat housut.

Kotona oloasu tai pyjama, jouluksi kiva saada jotain uutta.

Joulupöytä myös tärkeä, valkea liina, siihen punainen joululiina, pipareita karamelleja kynttilöitä.

Vierailija
42/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pukeudutte jouluna niin kuin pukeudutte? Oli siis kyseessä juhlavaatetus tai rento yöpuku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme kuulu kirkkoon eli Jeesuksen synttäreitä emme juhli. Juhlimme joulua, joka on meille yhdessä olon juhla piristämässä pimeää aikaa. Päivällä, kun laitetaan ruokia yms ja käydään haudoilla niin tavalliset vaatteet ja joulupäivälliselle sitten vähän siistimpää, ei kuitenkaan pukua tai kotelomekkoa. Lapsuuden kodissani käytiin aattoillasta saunassa ja sitten oli jouluruoka ja isä ei missään nimessä voinut saunan jälkeen pukea kuin yökkärin ja se oli musta outoa, kun oli juhlaruoka kuitenkin tarjolla. Mutta eiköhän jokainen saa juhlia tai olla juhlimatta ihan oman maun mukaan jos kerran kotonaan on eikä vieraitakaan tule.

Vierailija
44/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukeudutte jouluna niin kuin pukeudutte? Oli siis kyseessä juhlavaatetus tai rento yöpuku.

No, me ollaan se nakuileva ja nautiskeleva pariskunta. Mies on ateisti eikä joululla ole hänelle merkitystä. Tykkää kyllä herkuista ja muusta sellaisesta kuten jouluvaloista ja -koristeluista.

Minä olen kristillisen kasvatuksen saanut uuspakana. Mielestäni puolialastomana lojuminen sopii hyvin pakanalliseen teemaan. Minulla ei ole mitään vastaan perinteistä jouluakaan, koska lapsuuteni oli onnellinen ja minulla on paljon hyviä muistoja jouluista. Jeesuskin on ihan ok.

Vierailija
45/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistit, juhlavat vaatteet jouluaattona, vaikka ollaan oman perheen kesken. Joulupäivän aamuna lapset saavat olla pyjamissa vähän pidempään, itse tykkään pukea vaatteet heti herättyäni. Jos lähdetään joulupäivänä isovanhemmille, taas vähän arkivaatteita siistimmät vaatteet päälle. Onneksi tavat ovat sekä miehen että minun kodeissa melko samankaltaiset, en muista, että pukukoodista olisi mitenkään erityisesti koskaan edes keskusteltu.

Vierailija
46/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rennosti, olemme kotona perheen kesken. vanhempani tulevat kyllä syömään, mutta suunnilleen verkkarit jalassa ja villapaidat niskassa eli heidänkään takia ei tarvitse hienostella :D 

minulla on yleensä legginsit, toppi, huppari ja villasukat. mies hiihtelee boksereissa ja t-paidassa kunnes ovikello soi, sitten pukee kolitsihousut.  lapsilla jotkut trikoomekot ja paljaat kintut.

Vierailija
47/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa tosi rennosti! Joskus ollaa yökkärit päällä koko päivä :)

Ja siis ollaan vaan oman perheen kesken, jos paikalle tulisi muita, niin sit tietty pitäis varmaan pukeutua :)

Me syödään, katellaan leffoja, syödään, pelataan, syödään, jutellaan, syödään, avataan lahjoja, syödään...

Hyi kunnon wt-meno.

No älä nyt, ihan parastahan tuommoinen on. Turha nipottaminen hyspois

Vierailija
48/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan jouluna sushia, ostan viiniä ja jonkun suklaan. Ja katson leffoja, teen kasvonaamioita, relaan. Sinkku 26v.

Saatan olla alasti tai pyjamassa tai nahkahameessa, en tiedä vielä.

Minäkään en ole koskaan yhden jouluaaton takia jaksanut paineita ottaa. Olen ollut varmaan parikymmentä joulua töissä. Toiseksi olin sinkkuna aika pitkään, joten omat jouluni olivat paljon sellaisia, että tulin töistä, kävin suihkussa, kiskoin yöpuvun päälle ja rojahdin sohvalle. Jos olin jouluaaton vapaalla, ei se normipäivästä paljoa poikennut.

Olen viettänyt perheellisenä jouluja, että olen päässyt aamulla yövuorosta ja nukkunut päivän ja noussut yökkärit päällä viettämään muutaman tunnin aattoa perheen kanssa, käynyt saunassa ja lähtenyt kohta toiseen yövuoroon. Ei paljon ole viitsinyt muutaman tunnin takia meikkailla ja väkertää tukkaa ja kiskoa juhlamekkoa päälle.

Kun sitten perheen kanssa on vietetty harvoin joulua niin, että olen vapaalla, ollaan joskus pukeuduttu paremmin, joskus rennommin. Ihan miten sattuu. Ensi joulun olen vapaalla ja nuoriso varmaan kokonaisuudessaan viimeistä joulua kotona. Senhän näkee päivän mittaan, mitä sitä sattuu panemaan päälle. Voi olla, että on yökkärijuhla tai ei. Kotonahan sitä ollaan koko päivä perheen kesken. Ei jaksa stressata. 

Vierailija
49/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa korreloiko pukeutuminen ja kodin koristeluun, kattaukseen ja ruokiin nähty vaiva?

Eli onko juhlavasti pukeutuvilla panostettu myös kattaukseen, ruokiin ja koristeltuihin ja pyjamajengi ottaa rennosti näissäkin asioissa?

Vai istuuko joku verkkareissa fiinisti katettuun katettuun pöytään?

Vierailija
50/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se jotain ikävää on perhettä kohtaan.

Muistot pakkastalvina kun katseltiin ikkunasta ulos, kiva olla lämpöisessä.  Perinteet olivat tärkeitä.

Vierailija
51/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlavasti. Pyjama on yöasu, siinä meillä ei kukaan ole muiden näkyvissä klo 9 jälkeen (jos herää vasta klo 10, niin ei tule pyjamassa jääkaapille).

Mekot ei oel kireitä, kengät ei ole liian pienet eikä solmioissa ole hassunhauskoja porokuvia. Oman perheen kesken ollaan.

Viime jouluna pojan tyttöystävä oli meillä ja syntyi hieman nolo tilanne, kun hän aattoaamuna tuli puurolle pyjamassa klo 11.30, kun me muut olimme lähdössä äidilleni viemään joulukukkaa ja sen jälkeen käymään kirkossa. Muilla päässä parempaa Seppälää ja yksi selittämässä, miten hänen mielestään pönötyspukeutuminen on noloa. Edellisenä iltana oli kerrottu aikataulu, se ei tullut yllätyksenä. Kaikesta paasaamisestaan huolimatta me juhlimme joulumme kuten ennenkin, pojan tyttöystävälle kerrottiin, että hän voi ottaa rennosti vierashuoneessa. Meille olisi kelvannut farkut ja siisti pusero, hänen jouluunsa kuului virttyneet verkkarit.

Siis kielsitte vierastanne osallistumasta juhliin hänen pukeutumisensa takia? Moukat.

Totesimme, että meillä ei juhla-aterialle tulla verkkareissa. Hän teki itse valinnan, mukana oli farkut ja siisti pusero, ne päällä hän pystyi tekemään matkan luoksemme. Moukkamaista ei tietenkään ole se, että ei suostu pukeutumaan siististi, vaan moukkamaista on se, että toivoo siistiä pukeutumista?

Vierailija
52/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlavasti. Pyjama on yöasu, siinä meillä ei kukaan ole muiden näkyvissä klo 9 jälkeen (jos herää vasta klo 10, niin ei tule pyjamassa jääkaapille).

Mekot ei oel kireitä, kengät ei ole liian pienet eikä solmioissa ole hassunhauskoja porokuvia. Oman perheen kesken ollaan.

Viime jouluna pojan tyttöystävä oli meillä ja syntyi hieman nolo tilanne, kun hän aattoaamuna tuli puurolle pyjamassa klo 11.30, kun me muut olimme lähdössä äidilleni viemään joulukukkaa ja sen jälkeen käymään kirkossa. Muilla päässä parempaa Seppälää ja yksi selittämässä, miten hänen mielestään pönötyspukeutuminen on noloa. Edellisenä iltana oli kerrottu aikataulu, se ei tullut yllätyksenä. Kaikesta paasaamisestaan huolimatta me juhlimme joulumme kuten ennenkin, pojan tyttöystävälle kerrottiin, että hän voi ottaa rennosti vierashuoneessa. Meille olisi kelvannut farkut ja siisti pusero, hänen jouluunsa kuului virttyneet verkkarit.

Miksi pukeudutte hienosti? Perinne? Uskonto? Se, että jotain ''kuuluu'' tehdä tietyllä tavalla on hieman kyseenalaista, mitäänhän tässä elämässä ei ole pakko tehdä juuri tietyllä tavalla. Hieman armoa tyttöystävälle, ehkä hän on oppinut toisin.

Kunnioitus muita kohtaan? Juhlan tunnun luominen? Halu tehdä joulusta vähän erityisempi tilanne suhteessa tavalliseen viikonloppuun?

Ei meidän ole pakko pukeutua hienosti, voisimme syödä foliorasiasta porkkanalaatikkoa pyjama päällä nuhjuisella sohvalla istuen (kuten iso osa palstamammoista haluaa joulua juhlia), mutta me olemme valinneet toisin.

Pojan tyttöystävä ei ole enää tyttöystävä. Vika on todennäköisesti ankeassa anopissa, joka kampaa hiuksensakin ennen kuin tulee aamukahville, hirveä snobi!

Vierailija
53/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa korreloiko pukeutuminen ja kodin koristeluun, kattaukseen ja ruokiin nähty vaiva?

Eli onko juhlavasti pukeutuvilla panostettu myös kattaukseen, ruokiin ja koristeltuihin ja pyjamajengi ottaa rennosti näissäkin asioissa?

Vai istuuko joku verkkareissa fiinisti katettuun katettuun pöytään?

Meillä on aina oikea joulukuusi sekalaisine koristeineen ja valoineen ja se on se suurin tunnelmanluoja, joulumusiikin ohella (dean martin, michael buble yms.) Ruokapöytään katetaan myös hienommat astiat ja servetit, mutta kyllä vaan: saunanraikkaana pyjamahousut ja villasukat jalassa sekä joku siisti neulepusero päällä käydään illalla joulupöytään! Ei verkkareita, mikä kyllä johtuu siitä että kukaan meidän perheessä ei ikinä käytä muutenkaan verkkareita; kuka haluaa kylmän verkkarikankaan vasten ihoa?!?! Pyjamahousut ja kotikutoiset villasukat se olla pitää; näin mahaan mahtuu jouluruokia, suklaakonvehteja ja nauramista täydellä mahalla :)

Vierailija
54/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöytään pukeudutaan paremmin, puku päällä saa olla jos haluaa. Mies ja poika on yleensä vaan kauluspaidoissa ja siisteissä housuissa ja isäni haluaa laittaa puvun. Naisilla hameet muttei mitään iltapukua. Tänä vuonna uutena vauva mukana. En tiedä mitä sille laittaisi päälle. Mies meinasi jotain tonttupukua 😂

Vierailija
55/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pukeudutte hienosti? Perinne? Uskonto? Se, että jotain ''kuuluu'' tehdä tietyllä tavalla on hieman kyseenalaista, mitäänhän tässä elämässä ei ole pakko tehdä juuri tietyllä tavalla. Hieman armoa tyttöystävälle, ehkä hän on oppinut toisin.

Kunnioitus muita kohtaan? Juhlan tunnun luominen? Halu tehdä joulusta vähän erityisempi tilanne suhteessa tavalliseen viikonloppuun?

Ei meidän ole pakko pukeutua hienosti, voisimme syödä foliorasiasta porkkanalaatikkoa pyjama päällä nuhjuisella sohvalla istuen (kuten iso osa palstamammoista haluaa joulua juhlia), mutta me olemme valinneet toisin.

Pojan tyttöystävä ei ole enää tyttöystävä. Vika on todennäköisesti ankeassa anopissa, joka kampaa hiuksensakin ennen kuin tulee aamukahville, hirveä snobi!

Onko kukaan tässä ketjussa sanonut viettävänsä joulua kuten nyt väität "ison osan palstamammoista" juhlivan? Meillä ei stressata pukeutumisesta mutta pöydässä on silti ihan astiat.

Vierailija
56/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan rennosti, mutta kun tulee käytyä joulukirkossa samana päivänä ,niin ei sinne lähdetä noissa kotihousuissa niin ne hienommat vaatteet jää päälle 😀

Vierailija
57/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on tosi iso pöytä täynnä jouluruokia ja kokista ja syödään siinä perheen kesken pöydässä

Vierailija
58/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rennosti! Tulisin hulluksi jos oman porukan kesken pitäisi pönöttää. Joku väljä mekko tai tunika vaikka trikoiden kanssa naisilla, ei ala kinkku ahdistamaan. Miehillä siistit housut/farkut ja pike tai muu siisti paita.

Joulupäivänä alkaa mun joulu virallisesti jolloin olen oloasussa koko päivän:)

Siis onko sun mielestä tunika ja trikoot siisti asu?

Vierailija
59/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä miehen että minun lapsuudenkodeissa on jouluateria ollut ehkä vuoden tärkeimmän juhlan kohokohta. Ja se perinne on jatkunut myös meillä.

Eli silloin katetaan parhaat astiat, tehdään hyvää ruokaa, pukeudutaan siististi jne. Ei se ole mitään pönötystä vaan juhlaan kuuluu(meidän mielestä) myös pukukoodi, joka ei tarkoita mitään iltapukuja vaan itse laitan punaisen kotelomekon ja korkkarit, miehellä suorat housut, paita ja neule, lapsilla joulujuhlavaatteet tai vastaavat.

Myös joulupäivän lounaalle isovanhempien luo pukeudutaan lähes samoin.

Vierailija
60/121 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan rennosti ja silti koristelut viimeisen päälle, otan esille kauneimmat astiat ja aarteet ja teen "asetelmia" herkuista ym. Se meillä on poikkeavaa että kun ollaan kahdestaan niin me ei istuta pöytään vaan mennään esim. makoilemaan olkkarin lattialle herkkujen kanssa. Kuulostaa ehkä kauhealta, mutta ei ole. Se meidän parketti on puhdas ja kaikki on kaunista.