mitä mieltä siitä kun mies haluaa JOKA PÄIVÄ antaa lapselle
jotakin uusia leluja???
Kauhee kapina kotona ja olen TODELLA VASTAAN sitä?
Voiko tämmöisen asian takia laittaa kaksi kotia?!
Kihisen raivosta****
Kommentit (15)
Miehesi on HULLU.
Nyt tee stoppi moiseen ja HETI.
Perustele miehellesi, että joulut ja synttärit eivät kohta lapsista tunnu miltään, kun joka päivä saavat leluja.
He eivät myöskään opi haaveilemaan ja toivomaan ja odottamaan jotain mitä he todella haluavat, kun se kannetaan nenäneteen ennen kuin edes ehtivät toivoa.
Myöskin " nälkä kasvaa syödessä" , lapsenne oppivat vaatimaan, haluamaan aina vaan lisää ja lisää, vaikka eivät tarvitse, eivätkä edes leiki niillä leluille.
Meillä lähipiirissä yksi lapsi jolle isä on ostanut ja kantanut kaiken. Nyt on äiti tajunnut, että ei se lapsi enää niillä leluilla leiki, jo kotiin päästyä valittaa, että ihan tyhmä lelu yms. Lapsi oppinut vain haluamaan kaupassa jotain, mitä ei edes oikeasti halua. Siitä on tullut tapa.
Ja perustele miehellesi, että kumpi tässä on tärkempää, lapsen kehitys vai miehen tunne, että hän antaa ja on " jotain" kun antaa.
Voi mitä karhunpalvelusta miehesi on lapsillenne tekemässä......
rauhallinen keskustelu ja perustelut siita miksi nain ei ole hyva tehda. Rakkauttaan voi osoittaa muutenkin kuin lahjomalla.
Meilla myos mies antaisi lapselle kuun taivaalta, tytto on kietonut isansa taysin pikkusormen ymparille. Mina olen se joka jarruttelen. En silti asiasta raivoa, valilla vaan keskustellaan kasvatuksesta muutenkin ja meidan kasvatusstrategioista ja toiveista ja tavoista.
Sun taytyy vaan miehellesi rauhallisesti koittaa tehda selvaksi etta elamassa ei aina saa mita haluaa ja lapsenkin on se opittava. Lisaksi taytyy oppia arvostamaan sita mita saa ja nauttimaan siita, ja jos saa liikaa ei nain kay. Lapset ei loppujen lopuksi halua niita leluja vaan aikaa vanhempiensa kanssa. Ehka miehellasi on huono omatunto, joten rohkaise hanta viettamaan enemman aikaa lapsen kanssa.
kaivaa niitä parin viikon kulutta lapselle yksi kerrallaan ja ottaa toisia pois..näin lapsella aina " uusia" leluja.
mutta kun miehelle ei auta edes perustelut, miksi ei ole suotavaa joka päivä antaa ja kantaa uusia leluja.Meillä on nyt jo käytössä systeemi " vaihdetaan lelulaatikkoja" välillä. Mutta,mutta, mies raivoaa mulle etten anna hänen iloita siitä että näkee lapsensa " ilostuvan uudesta" lelusta. Jollakin viiraa, olenko se minä vai mieheni???
ja kohta niitä lapsia ei ilahduta enää mikään :(
että anta joka päivä jotain itsestään,kävelylle, leikkimään ulos, joku uusi leikki tai peli, eläintarha, uusi juttu lehti tms.... lapselle paljon arvokkaampaa kuin roina. Ja ehkä se lelu 2 kertaa kuussa tai miten nyt saatte sovittua.
että kk ajan SINÄ annat ne hänen ostamat lahjat lapsille :)
ajelee polkupyörällä, piirtää vesiväreillä jnejne.
Mutta silti, haluaa olla koko ajan antamassa jotakin lisää!
Sanoin jo että kannan huomen aamulla kun lapset herää KAIKKI lelut olohuoneen lattialle, siinähän pujottelevat...
Mutta kiukku hänellä tulee siitä että hän ei saisi antaa joka päivä jotain uutta!
Mun mielestä ihan pimeetä koskaan kukaan aikuinenkaan ei ole tullut onnelliseksi " leluistaan" vanhemmallakaan iällä, päinvastoin...
mutta viime vikkolla oltiin natsiliiterissä 8kuten kotoisasti sanotaan) niin siellä oli palapeli 50 palaa ja ostettiin se 5 euroa. Minä kuulemma olin antanut sen vaikka sanoin antaessa katso mitä ostettiin ja tänään oltiin Ikeassa ja keppihevonen maksoi 9 euroa ja HÄN EI SAA ANTAA sitä.
Hohhoijaa, kun mun aihe oli ettei koko ajan anneta jotain, tootakai hän voi olla se joka antaa mutta ei joka kauppareissulla voi saada jotain...
ehkä olis aika mennä nukkumaan eikä suunnitella uutta osoitetta.
mutta sieppaa niin että en tiedä miten sanois!
Eipä lapsi opi arvostamaan niitä leluja jos niitä hänelle koko ajan kannetaan lisää. Ei pidä niitä missään arvossa, rikkoakin voi kun " isi ostaa uuden" . Ei hyvä ei.
Kamalana muistona eräästä päiväkodista yksi 6v poika, joka vaati ja sai joka päivä jonkun uuden lelun. Ei todellakaan arvostanut niitä leluja, piti ihan roskana, kunhan vaan kietoi vanhempansa pikkusormensa ympärille. Ja äiti ja isä osti leluja. Hulluja sanon minä!
Mihinkäs teillä ne kaikki lelut kohta mahtuu? Voisit ehdottaa miehellesi, että joka kerta kun hän on ostamaisillaan lapselle lelun, hän laittaakin sen rahan säästöpossuun. Katsotte sitten vaikka ½ vuoden päästä paljonko rahaa on säästynyt ja teette sittten niillä rahoilla kivaa KOKO PERHEEN voimin!
Yritä myös saada miehesi ymmärtämään, ettei hän leluilla voi " ostaa" lapsensa rakkautta. Lapsi rakastaa häntä ihan ehdoitta, ilman leluja ja varmasti hänelle riittää se, että isä vain viettää AIKAA hänen kanssaan.
Toivottavasti saat miehesi tolkkuihinsa ennen kuin lapsi tosiaan alkaa vaatimalla vaatimaan niitä leluja ja raivoamaan kaupoissa jos hänen tahtoonsa ei heti taivuta. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sen hankalampaa tulee olemaan..
mutta miten taion sen miehen päähän joka ilmeiseti on aikanaan jäänyt ilma noita " joka päiväisiä leluja" ?
Yritä myös saada miehesi ymmärtämään, ettei hän leluilla voi " ostaa" lapsensa rakkautta. Lapsi rakastaa häntä ihan ehdoitta, ilman leluja ja varmasti hänelle riittää se, että isä vain viettää AIKAA hänen kanssaan.
Toivottavasti saat miehesi tolkkuihinsa ennen kuin lapsi tosiaan alkaa vaatimalla vaatimaan niitä leluja ja raivoamaan kaupoissa jos hänen tahtoonsa ei heti taivuta. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sen hankalampaa tulee olemaan..
siksi jopa lasten edun kannalta olin valmis tekemään meille kaksi osoitetta!
-ap-
jos näin on olen pahoillani puolestasi ap. Saatko sinäkin häneltä lahjoja joka päivä?