Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arg, monta päivää yksin lasten kanssa. Nyt ihan kuitti

Vierailija
16.10.2016 |

Mitä tekisin loppuillan? Väsyttää niin etten jaksaisi enää edes ulos heidän kanssa. Lapset 4 ja 5. Karsea vauhti molemmilla ja tv-korttikin on jo käytetty. Vielä pitäis muutama tunti jaksaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos!

2/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta itseäsi siitä, että lasten hankkiminen oli oma valintasi, ja ota voimaa siitä, että elät sellaista elämää, johon olet itse pyrkinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoituu hyvin. Aamulla ulos, lounas, lepo. Itsekin saa levätä. Kohta teen päivällistä. Lapset touhuaa keskenään

Helppoa

Vierailija
4/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Muistuta itseäsi siitä, että lasten hankkiminen oli oma valintasi, ja ota voimaa siitä, että elät sellaista elämää, johon olet itse pyrkinyt.

Tää niin tulee sua vastaan joskus. Oot varmaan tosi onneton ihminen.

Vierailija
5/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon! Olen ollut nyt 3 vuotta yksin lasten kanssa pääasiassa miehen kommennuksen takia. Pääsi pikku valitusryöppy tästä tilanteesta pari päivää sitten kun mies tuli kotiin ja arvaa vaan mitä äijä sanoo minulle: "sä et taida oikein sopia äidiksi"!?!?!? Siis voi jumalauta, että romahdin sen jälkeen. Voisi itse kokeilla tätä touhua joskus!

Vierailija
6/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temppurata. Tuolien ali, sohvan kaiteen yli, pyykkitelineen päälle lakana, siitä ryömitään.

Nallejen heittoa ämpäriin jne.

Pelatkaa lautapelejä

tehkää piknikki olkkariin, tai laittakaa ravintola keittiöön

leipokaa

lukekaa jokin heille mieluinen kirja

valmistele puoliksi jokin leikki heille (esim. lentokone, eläintarha, tms) siitä voivat sitten aloitta leikin ja muokata mieleisekseen

Aarteen etsintä, piilota esim. pikkueläimiä ja anna sitten heidän piilottaa toisilleen.

tsemppiä.

Vierailija
7/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon! Olen ollut nyt 3 vuotta yksin lasten kanssa pääasiassa miehen kommennuksen takia. Pääsi pikku valitusryöppy tästä tilanteesta pari päivää sitten kun mies tuli kotiin ja arvaa vaan mitä äijä sanoo minulle: "sä et taida oikein sopia äidiksi"!?!?!? Siis voi jumalauta, että romahdin sen jälkeen. Voisi itse kokeilla tätä touhua joskus!

Juuri näin. Törkee komme tti. Mä oon ollut nyt vuoden yksin. Viikolla tietty päivähoidosta apua mutta tuntuu etten mitään enää ehdi tehdä. Ihan kauhea väsymysputoaminen tänään. Ehkä laitan vaan lisää elokuvaa pyörimään.

Ap

Vierailija
8/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temppurata. Tuolien ali, sohvan kaiteen yli, pyykkitelineen päälle lakana, siitä ryömitään.

Pelatkaa lautapelejä

leipokaa

valmistele puoliksi jokin leikki heille (esim. lentokone, eläintarha, tms) siitä voivat sitten aloitta leikin ja muokata mieleisekseen

Aarteen etsintä, piilota esim. pikkueläimiä ja anna sitten heidän piilottaa toisilleen.

tsemppiä.

Kiitoskiitos, tätä just tarvin. Tosi hyviä ideoita. Koitan tota puolileikin valmistelua. Ihana olet.

Ap

Vierailija
9/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelatkaa lautapelejä

leipokaa

tsemppiä.

Kiitoskiitos, tätä just tarvin. Tosi hyviä ideoita. Koitan tota puolileikin valmistelua. Ihana olet.

Ap

Kiva, että löytyi apua. Kiitos kauniista sanoistasi.

10/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Tää niin tulee sua vastaan joskus. Oot varmaan tosi onneton ihminen.

Minulle tuo ainakin toimii. Esimerkiksi tilapäinen työvitutus hälvenee aika hyvin, kun palauttaa mieleensä, että on töissä vapaaehtoisesti ja että työni on kaikkinensa tosi positiivinen, arvokas juttu minulle ja muille ihmisille. Lasten hankkiminen on samanlainen vapaaehtoinen valinta, joten miksi sama tekniikka ei toimisi siihen?

Vierailija
11/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 1,5 v ikäerolla lapset (molemmat erityislapsia) ja kyllä se on tullut itselleen myönnettyä, ettei olisi rahkeet riittäneet, ellei olisi pakko. En minä soveltuisi tämmöiseen luonnostaan, koska oletin pääseväni helpommalla. J Tässä sitä nyt opetellaan uusia taitoja ja kykyjä. Itseään voi aina parantaa. Olen nyt moninkertaisesti parempi vanhempi, kuin hommaan astuessani.

Vierailija
12/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Näin isänikin aina sanoo. 

Vierailija
13/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää hankkia lapsille kaveririnkiä niin että perheet ottaa niitä lapsia vuorotellen yökylään. Sillä lailla saa viikonlopuksi itselleen vähän rauhaa. Ja toisaalta toisena viikonlopuksi ohjelmaa niistä kavereista.

Vierailija
14/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Näin isänikin aina sanoo. 

Miesten ja lapsettomien kommentti joka ei auta oikeasti yhtään.

Vierailija
15/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa yrittää hankkia lapsille kaveririnkiä niin että perheet ottaa niitä lapsia vuorotellen yökylään. Sillä lailla saa viikonlopuksi itselleen vähän rauhaa. Ja toisaalta toisena viikonlopuksi ohjelmaa niistä kavereista.

Tää on hyvä. Minkäkö ikäiset mahtaa yökyläillä?

Nämä karjuu koko ajan nyt huomiota, miten sitä jaksaa työviikon taas. Yöt valvottu nuhaisten kanssa, päivät vauhtia ja vaatimuksia.

Vierailija
16/16 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan jaksat, niin menkää ulos. Siellä saavat lapset riehua pois liikoja energioita. Tee vaikka joku ruoka uuniin tai keitto hautumaan siksi aikaa. Parin tunnin riehuminen taltuttaa yleensä villivarsat aika hyvin. Sitten ruokaa. Jospa lapset sitten leikkisivät hetken keskenään? Iltapesut, iltapala, iltasatu ja pehkuihin. Mä tein aina ulkoilun ja ruuan jälkeen lapsille kylvyt ja siellä ne viihtyivät helposti tunnin. Ei meillä mitään kylpyammetta ollut, sellaiset lasten muoviammeet vaan, kouluikään asti niissä kylpivät. Mukaan paljon muovileluja, legoja, dinoja, kaikenlaisia ukkeleita. Hyvät leikit saivat aikaan. Jaksamista, kyllä se jonain päivänä vielä helpottaa ja uskomatonta, mutta totta: noita aikoja kaipaa, kun muksut ovat teinejä!