Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ime munaa mummo" mitä tekisit jos oma lapsesi sanoisi opettajalleen noin?

Vierailija
16.10.2016 |

Jos sinun lapsesi sanoisi noin opettajalleen miten käsittelisit asian kotona, entäpä minkälaiset kurinpitotoimet?

Jos omani käyttäytyisi noin epäasiallisesti menisimme yhdessä kouluun ja lapsi pyytäisi anteeksi opettajaltaan.

Minun on hyvin vaikea asettua tuollaiseen tilanteeseen. Kaksi teiniä olen kasvattanut ja ovat olleet fiksusti käyttäytyviä.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pakottaisin pyytämään julkisesti. Kotona lähtis netti ja puhelin pois. Kotiarestia. Ja sen jälkeen miettisin mikä meni vikaan omassa kasvatuksessa. Olisin erittäin yllättynyt ja joutuisin todellakin sitä miettimään.

Vierailija
2/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Anteeksipyyntö face to face. Mutta vaikea kuvitella teineistäni, että edes uskaltaisivat puhua noin. Hyvä kun ylipäätään uskaltavat puhua. Ujoja piimiä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kasvatettuja lapsia että veisin lääkäriin, epäilisin psykoosia.

Vierailija
4/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime munaa tyttö voitaisiin erottaa koulusta

Vierailija
5/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntö ja saisi hyvittää tekonsa jotenkin. Lisäksi kotiaresti, elektroniset vimpaimet pois ja kuukausirahan menetys. Mainitsisin että seuraavasta kerrasta laitos kutsuu

Vierailija
6/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on sinänsä teoreettinen koska oma lapseni ei puhu noin. Meillä ei ole opeteltu imuttamaan dikkiä himassa, ja en tajua mistä teini edes oppisi tuollaista vokabulaaria. Minkälainen 14-vuotias tyttö on suustaan noin irstas? "Ime munaa"? Mitäs vittua?

Vierailija
7/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin puhuttelun. Kertoisin, että vaikka se hänen korvissaan ehkä kuulostaakin reteältä, niin oikeasti se vain kuulostaa kamalalta ja että se on loukkaavaa. En usko rangaistuksiin, vaan järjen käyttöön. Sanoisin lapselle myös, että se olet sinä, joka tuossa vaikuttaa tyhmältä, ei se, jolle sanoit niin. Silti se on loukkaavaa ja saattaa pahoittaa sen, jolle niin sanot mielen pahasti, eikä sinulla ole mitään oikeutta sellaiseen.

Toki tuo ope oli ilmeisesti pahoittanut lasten mielet jotenkin ennen tuota tilannetta, mutta siihen sanoisin, että se, että petytte opettajan kurinpitotaitoihin EI oikeuta puhumaan noin. Jos nuori yhä vänkää että se pahoitti minun mieleni niin en tiedä mitä siihen sanoa? Ehkä vain että se sinun ois vain koittanut täytyä kestää.

Vierailija
8/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun lapsesi sanoisi noin opettajalleen miten käsittelisit asian kotona, entäpä minkälaiset kurinpitotoimet?

Jos omani käyttäytyisi noin epäasiallisesti menisimme yhdessä kouluun ja lapsi pyytäisi anteeksi opettajaltaan.

Minun on hyvin vaikea asettua tuollaiseen tilanteeseen. Kaksi teiniä olen kasvattanut ja ovat olleet fiksusti käyttäytyviä.

Minä haluaisin kuulla koko tilanteen kulun. On ihan eri asia huutaa toi lause opelle ohimennen käytävällä kuin sen jälkeen kun ope on haukkunut tolvanaksi ja vanhemmat tyhmiksi videolla joka julkaistaa koko maailmalle. Tästä riippuen seuraa jatko.

Kolme lasta on jo täysi-ikäisiä, opiskelevat tai ovat vakituisessa työssä.

Vierailija
9/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin ensin, että olen epäonnistunut kasvattajana täysin ja samoin mieheni. On todella vaikea kuvitella, että noin kävisi. Hän on käyttäytynyt koulussa aina hyvin (vielä alakoulussa).  Olen itse teinien opettaja ja kuulen kaikenlaista. Ei sentään tuollaista kuin videolla. Keskustelisin siis ensin lapseni kanssa vakavasti ja menisimme myös koululle opettajan kanssa keskustelemaan.

Vierailija
10/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä pois, arestia, anteeksipyyntö ja kotona vakavat keskustelut siitä, mitä tarkoittaa hyvä käytös ja toisten kunnioittaminen. Lisäksi teini saisi pitää esitelmän munan imeminestä, kerta sellaisen hienon virkkeen osaa. Saisi kertoa, mistä on oppinut ja mitä se käytännössä tarkoittaa. Selittäisin samalla, että tuollaisilla huuteluilla antaa itsestään sellaisen kuvan, että on ns. alan ammattilainen ja sellainen leima ei ole koskaan hyvä juttu. Haluaako leimautua "huoraksi" jo 14-vuotiaana?

Vierailija
11/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo syyttäisin kyllä itseäni. Oma tyttö on vasta 6 v ja kerran kiroili. Edellisenä iltana oli kaverini kylässä (nainen) jonka joka toinen sana oli vittu. Vaikka koko ajan sanoin, että hei, tässä on lapsikin pidä pienempää ääntä, niin kaveri kertoo juttuja: "menin vittu sit sinne, ei vittu ostin sitä jne" ihan normikeskustelussa käytti v-sanaa.

Seuraavana aamuna hoputin lasta tarhaan ja hän sanoi: "En sit laita fleeceä, kun se on niin vitun hankala laittaa." hätkähdimme molemmat ja tyttö oli tosi pahoillaan.

Sen jälkeen en ole kaveria meille pyytänyt, ona vikahan se on että päästin tuollaisen dorkan lähelle. Kotoahan ne oppii.

Vierailija
12/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kanssa tyhmiä. Vaikka miten olettekin kasvattaneet "täydellisiä lapsia", luuletteko että todella tiedätte miten juuri se teidän lapsenne käyttäytyy koulussa tai vapaa-ajalla?

Tottakai "pieni" kurinpalautus on tämän neidin vanhemmilla edessä, mutta en usko että tämänkään tytön vanhemmat osasivat ennakoida tilannetta tai tiesivät etukäteen että käyttäytyy näin. Tuskin tiedätte tekään siis ennen kuin omalle kohdalle sattuu jotain vastaavaa.

Vierailija
13/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nauraisin, mutta jos olisin vanhempana jossain tuollaisessa keskustelussa, jossa lapseni on käskenyt opettajan imeä munaa, esittäisin vakavaa ja pahoittelevaa.

Vierailija
14/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö eka ketju aiheesta? :D

Vierailija
15/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille teille jotka luulette että teidän lapset ei sanoisi ikinä sitä ja tuota. Kyllä ne sanoo. Olette vaan itse niin ulapalla, että ette tajua mitä selkänne takana tapahtuu. Ne kaikista ilkeimmät ja röyhkeimmät nuoret on juurikin näitä iskän ja äiskän kullannuppuja.

Vierailija
16/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen lopetusneuvoissa usein sanotaan että pitää kieltää jne rangaista.

Yksi tärkeä juttu olisi opettaa lapsille, miten sitten rakentavasti keskustellaan negatiivisista asioista, ilmaistaan omia tunteita ja selvitetään konfliktit.

Jos lapsi ei kutsu kaveria synttäreille ja sanoo ettei pidä tästä, ei auta vaikka pakotetaan kutsumaan ja pyytämään anteeksi. Pitäisi opettaa miten toimitaan tällaisessa ihmissuhdetilanteessa. Vaan sehän on aikuisillekin vaikeaa ja ei ehkä moni edes osaa.

Vierailija
17/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin lähtisi samantien ja seuraavan saisi täysi-ikäisenä ostamalla itse.

Vierailija
18/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te "ei meidän lapsi koskaan" -vanhemmat, kai tiedätte että teini voi käyttäytyä kotona ja kodin ulkopuolella aivan eri tavalla? Se teidän hiljainen hiirulainen voi olla kaveriporukassa ryhmäpaineen ohjailema rääväsuu, ettekä tiedä asiasta yhtään mitään.

Vierailija
19/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse teininä käyttänyt samoja haukkumasanoja...lisäksi huorittelut..

Vierailija
20/102 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille teille jotka luulette että teidän lapset ei sanoisi ikinä sitä ja tuota. Kyllä ne sanoo. Olette vaan itse niin ulapalla, että ette tajua mitä selkänne takana tapahtuu. Ne kaikista ilkeimmät ja röyhkeimmät nuoret on juurikin näitä iskän ja äiskän kullannuppuja.

Juurikin tuollaine videolla esiintyvä. Eikö se hekumoinnut näyttävänsä videon mutsilleen?sieltäkö oppinsa saanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi