Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikymppiset kakarat ovat laiskoja velttoilijoita, joita ei työnteko kiinnosta

Vierailija
16.10.2016 |

Sellaisia saakin vähätellä työelämässä. Yksikään parikymppinen ei kestäisi esim. maatilan töitä päivääkään. Sitten pitäisi vielä kohdella kuin tasavertaista aikuista. Kiukuttelevia kakaroita ne on.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tämän ketjun työn sankareille. Kai tajuatte kuinka porvari nauraa matkalla pankkiin kun selkänahkanne punoittaa?

Vierailija
22/24 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut, moni nuori tuntee/tietää ihmisiä jotka elättävät itsensä jollakin "kivalla" esim. bloggaamalla, YouTube videoilla, jopa tietokonepelejä pelaamalla jne.

En ihmettele jos tuossa ei sitten pysty motivoimaan itseään siihen että luo lantaa (huom: ilman palkkaa!) tai imuroi(!?) maksutta tet-paikan perheen kotia.

Myös perehdytyksen kannalta on oleellista antaa sille tettiläiselle tai muulle harjoittelijalle aikaa. On syytä ensin esitellä esim. tilan toimintaa, kertoa miksi tehdään niin kuin tehdään ja paljonko pitää mitäkin tehdä että sen elannon tienaa jne. jo ennen kun edes aloitetaan ne hommat. Kannattaa rytmittää päivät niin että ensin luodaan se lanta ja sen jälkeen pääsee tekemään jotain kivaa, sen sijaan että vain laitetaan tekemään ne kaikki p*skahommat.

Monelle erilaiset maksuttomat työntekijät ovat vain ilmaista työvoimaa jotka tekevät ne "tyhmät" hommat. Luojan kiitos itse pääsin aikanaan työkkärin kautta työharjoitteluun pieneen kauppaan jossa omistajat opetti ns. kaiken, eli välillä luututtiin lattiaa ja pyyhittiin pölyjä ja hinnoiteltiin, välillä pääsin suunnittelemaan (yksin, apua toki sain) näyteikkunaa ja valitsemaan mitä tuotteita voisi tilata jne. eli näin KAIKEN ja tuossa ei se lattian luuttuaminenkaan ollut mikään paha juttu vaan ainoastaan yksi osa työpäivää.

Monella tutulla on mennyt niin että se maksuton työntekijä on tehnyt VAIN "hanttihommia", ymmärrän ettei se motivoi, eikä myöskään opeta mitään jos aina vaan on se joka esim. keittää kahvia ja laittaa papereita silppuriin tm. Itse sain hyvän työtodistuksen jossa luki mitä kaikkea olin tehnyt ja tuo auttoi minua saamaan aikanaan sen ihan oikean palkkatyön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se onkin tosi fiksua avautua lehdessä nuorista tettiläisistä. Kyllä nyt on Iitissä taas kaikilla kivaa.

Vierailija
24/24 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 ja lukion jälkeen olin työtön 5kk, sitten sain työpaikan jossa olen vieläkin. Joulun jälkeen lopetan ja alan vain lukea pääsykokeisiin. Aion päästö syksyllä yliopistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi