Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Miehen hyvinvointiin vaikuttaa kaikista eniten se, onko puolisoa. Naisettomuus aiheuttaa siis syrjäytymisriskin

Vierailija
15.10.2016 |

Nyt on asiaa tutkittu ja todettu, että kaikista eniten miehen hyvinvointia parantava tekijä on puoliso. Tämä ei lohduta jo valmiiksi marginaalissa eläviä naisettomia miehiä, ainoastaan masentaa ja aiheuttaa entistäkin synkeämpiä ajatuksia.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pääsen nykyisestä eroon niin enää akkoihin sotkeudu.

Naisettomat miehet eivät vaan ymmärrä miten onnekkaita ovat.

t.mies

Tämä. Ne miehet jotka valittaa (oikeassa elämässä tosi harva) naisen puuttumista ovat muutenkin sellaisia vähän mammanpoikamaisia

Vierailija
42/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu miesten ongelmiin ei ole se että naiset muuttaisivat pariutumiskriteereitään, sillä miten edes olisi ok pakottaa nainen ottamaan joku jota hän ei halua?

Ratkaisu on MIESTEN VÄLISEN YSTÄVYYDEN LAADUSSA, eli miehet tarvitsevat vertaistukea, myötätuntoa, ilojen ja surujen jakamista ystäviensä kesken. Ystävyys voi olla kumppanuutta, joka kannustaa ja motivoi ihmistä. Miesten tulisi aktiivisemmin pyrkiä puhumaan sydämellä muille miehille eikä olettaa että joku YKSI NAINEN tulisi ja täyttäisi aukon miehen elämässä. 

Ongelma on miesten myrkyllisessä maskuliinisuudessa ja siinä että kaikki sosiaaliset ja emotionaaliset tarpeet halutaan ulkoistaa jonkun geneerisen vaimon hoidettaviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tilastoja osaltaan vääristää se, että esim työtön/köyhä mies ei pääse/joudu naimisiin niin helposti kuin samassa tilanteessa oleva nainen. Paljon tosiaan kertoo se, että 45-49 vuotiaista naisista selvästi suurempi osuus on ollut naimisissa tuohon ikään mennessä (80% vs. 70).

Naiset katsovat siis pienemmän prosentin miehistä olevan puolisomatskua, kun taas miehet ovat enemmän sellaisia equal opportunity naijia ja juuri naisilla vaikuttavat olevan kovemmat kriteerit. Ei niissä tisseissä miesten mielestä nyt niiiin suuria eroja ole. Avioliitossa toteutuu se erityisesti naiselle tärkeä taloudellinen puoli.

Toisaalta taas avioituminen tuntuu olevan yleensä naisille tärkeämpää kuin miehille. Siinä missä moni mies tyytyisi mieluummin seurusteluun tai avoliittoon, monet naiset haluavat häänsä. Voisiko tämä selittää naisten korkeampaa avioitumisprosenttia?

Mitä ihmettä tissit koko keskusteluun muuten liittyvät?

Ehkä vähän kärjistetty, mutta tissit totta kai liittyvät asiaan. Ehkä pitää olla mies jotta asian tajuaa. Mies kun hakee partneria enemmän ulkoisten kuin naiselle tyypillisempien taloudellisten kriteerien. Siksi juuri naiset satsaavat koruihin, hiusväreihin, vaatteisiin ja meikkihin sun muuhun ulkoiseen ja vähemmän niihin startuppeihin. Sen startup-miehen saa sitten niillä naisten avuilla. Kun sen nyt noin kuvasin, niin minulle tulee mieleen loinen. Sorry about that. An honest mistake.

Ja miksi juuri naimisiin? No niin kuin on mainittu, toteutuu siinä se naiselle tärkeä taloudellinen puoli paremmin. Naiselle tulee simmottinen turvallinen olo jonka ei ehkä itsekään tajua johtuvan pitkälti taloudellisista syistä.

Vierailija
44/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Samassa tutkimuksessa havaittiin kuitenkin, että puolisolla ei ole naiselle vastaavaa vaikutusta. Se ehkä selittänee sen, että kaikki naiset eivät jaksa uhrautua toivottomien tapausten vuoksi. 

Joo, minäkin olen lukenut näitä tutkimuksia että miehet ovat naimisissa tyytyväisempiä, mutta vastaavasti naiset päinvastoin.

Minulle tämä kertoo vain siitä, että miehet ovat tyytyväisiä kun on joku joka tekee heidän puolestaan kaiken eli siivoaa, tekee ruuan ja hoitaa lapset (ehkä jopa työssäkäynnin lisäksi) ja miehet saavat sillä aikaa keskittyä omiin juttuihin ja harrastuksiin. Naiset ovat sitten onnettomia kun erehtyivät naimaan pikkulapsen joka ei osaa/halua mitään tehdä.

Vierailija
45/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ne hyvinvoivat pystyvät saamaan puolison.

Vierailija
46/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät, ottakaamme itse vastuu elämästämme ja hyvinvoinnistamme. Jos minun elämäni on perseestä, niin ei se nyt sivullisten naisten vika ole.

M39

Vierailija
47/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Samassa tutkimuksessa havaittiin kuitenkin, että puolisolla ei ole naiselle vastaavaa vaikutusta. Se ehkä selittänee sen, että kaikki naiset eivät jaksa uhrautua toivottomien tapausten vuoksi. 

Joo, minäkin olen lukenut näitä tutkimuksia että miehet ovat naimisissa tyytyväisempiä, mutta vastaavasti naiset päinvastoin.

Minulle tämä kertoo vain siitä, että miehet ovat tyytyväisiä kun on joku joka tekee heidän puolestaan kaiken eli siivoaa, tekee ruuan ja hoitaa lapset (ehkä jopa työssäkäynnin lisäksi) ja miehet saavat sillä aikaa keskittyä omiin juttuihin ja harrastuksiin. Naiset ovat sitten onnettomia kun erehtyivät naimaan pikkulapsen joka ei osaa/halua mitään tehdä.

Ei asia taida ihan noin olla. Yksinjäävät miehet ovat avioituneita useammin syrjäytyneitä, köyhiä, mt-ongelmaisia, kouluttamattomia jne. Naisilla tilanne taas on niin, että moni korkeasti koulutettu, aktiivisen sosiaalisen elämän omaava nainen ei koskaan löydä omasta mielestään riittävän tasokasta kumppania, joten valitsee yksinelon. Siksi yksinjäävien ja avioituneiden naisten välillä ei ole samanlaista kuilua hyvinvoinnin suhteen kuin miehillä. 

Vierailija
48/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista minusta. Kyllä sen toisaalta huomaa, kun lukee netistä ja keskustelee sellaisten henkilöiden kanssa, joiden käsitys itsestään muodostuu ulkoa asetetuista ominaisuuksista: olen muutoksia vastustava lihaa syövä valkoinen heteromies. Jos identiteetti rakentuu noille asioille, on elämä varmasti kylmää ja yksinäistä ilman puolisoa.

Miettikää yksinäiset, mistä oikeasti välitätte elämässä. Asioilla ei ole niin väliä, kunhan itse nautitte niistä. 

Vierailija
49/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% nuorista miehistä alkaa tietyilla alueilla olemaan täysin syrjässä. Ei ole töitä, ei koulutusta, lukutaidonkin kanssa on vähän niin ja näin. Jos ei ole mitään kiinnostusta mihinkään, niin vähän vaikea uskoa, että se naisen kautta löytyisi elämänsuunta. Pitäisi varmaan siitä lukutaidosta aloittaa.

Vierailija
50/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Tuo on juuri se asenne joka feministeillä, poliitikoilla ja suurella osalla naisiakin on miesten ongelmiin. Voi, voi. Sillä voi kuitata kaikki miesten ongelmat.

Naisten ongelmia ratkotaan miljoonissa työryhmissä, järjestöissä ja yhdistyksissä eikä kustannuksille ole ylärajaa. Rahoitus tietysti veroista.

Vierailija
51/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäis pystyä ottamaan nainen puolisoksi, eikä vain olettaa, että nainen "annetaan". Otat sitten sen tasoisen, että saat. Et odota niitä naisia, jotka kihertäen hierovat takamustaan jännämiesten farkkujen etumuksiin.

Olen vuosikymmenten varrella kokeillut iskeä kaiken tasoisia naisia, jopa kehitysvammaisia ja 20 vuotta vanhempia asunnottomia puliämmiä. Vaan kun kiltti mies ei kelpaa kenellekään.

Tunnetko ketään kilttejä miehiä? Jos tunnet, olet varmaan huomannut, että useimmilla heistä on puoliso tai seurustelukumppani.

Juurikin näin. Kaikki tuntemani oikeasti kiltit miehet ovat naimisissa, ja naisia olisi jonoksi asti jos eroaisi. Sen sijaan nämä "kilttimiehet" eivät todellakaan ole mitään kilttejä. Näitäkin joskus tulee vastaan. Kilttimiehiä ei kiinnosta tavalliset naiset, he haluavat vain ne kaikkein kauneimmat ja sitten kaikki naiset ovat kusipäitä kun kaunottarilta saakin pakit. Kilttimiehet eivät itke sitä etteivät saa naista, vaan sitä etteivät saa juuri sitä halutuinta naista.

En muista miten se sanonta menee, mutta henkilö joka kursuu itseään kiltiksi ei yleensä ole kiltti. Ja tämä on aivan totta, sekä miehistä että naisista en ole koskaan kuullut kilttien kutsuvan itseään kiltiksi, mutta sen sijaan nämä sovinistiset jännämies-wannabet kyllä kehtaavat väkinäinen tekohymy huulillaan ja silmät kiiluen kutsua itseään kiltiksi. Tiedättehän, sellaiset jotka esittävät kyllä kilttiä, mutta voivat napsahtaa hetkellä millä hyvänsä.

Vierailija
52/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäis pystyä ottamaan nainen puolisoksi, eikä vain olettaa, että nainen "annetaan". Otat sitten sen tasoisen, että saat. Et odota niitä naisia, jotka kihertäen hierovat takamustaan jännämiesten farkkujen etumuksiin.

Olen vuosikymmenten varrella kokeillut iskeä kaiken tasoisia naisia, jopa kehitysvammaisia ja 20 vuotta vanhempia asunnottomia puliämmiä. Vaan kun kiltti mies ei kelpaa kenellekään.

Tunnetko ketään kilttejä miehiä? Jos tunnet, olet varmaan huomannut, että useimmilla heistä on puoliso tai seurustelukumppani.

Juurikin näin. Kaikki tuntemani oikeasti kiltit miehet ovat naimisissa, ja naisia olisi jonoksi asti jos eroaisi. Sen sijaan nämä "kilttimiehet" eivät todellakaan ole mitään kilttejä. Näitäkin joskus tulee vastaan. Kilttimiehiä ei kiinnosta tavalliset naiset, he haluavat vain ne kaikkein kauneimmat ja sitten kaikki naiset ovat kusipäitä kun kaunottarilta saakin pakit. Kilttimiehet eivät itke sitä etteivät saa naista, vaan sitä etteivät saa juuri sitä halutuinta naista.

En muista miten se sanonta menee, mutta henkilö joka kursuu itseään kiltiksi ei yleensä ole kiltti. Ja tämä on aivan totta, sekä miehistä että naisista en ole koskaan kuullut kilttien kutsuvan itseään kiltiksi, mutta sen sijaan nämä sovinistiset jännämies-wannabet kyllä kehtaavat väkinäinen tekohymy huulillaan ja silmät kiiluen kutsua itseään kiltiksi. Tiedättehän, sellaiset jotka esittävät kyllä kilttiä, mutta voivat napsahtaa hetkellä millä hyvänsä.

"Olen kiltti. Anna p*llua. Ai et? Senkin kananpersetukkainen miesvihaajafemakkosiiderivalasLOINEN. Avasin sulle oven, mun KUULUU nyt saada sulta p*llua."

Joo tämmöisiä kilttimiehiä tuntuu palsta olevan pullollaan. Onneksi näihin harvemmin törmää irl.

Vierailija
53/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi ja oij oij. Mitäs nyt sitten tehtäis? Pitää vissiin alkaa väkisin parittamaan vastentahtoisia naisia näille jämämiehille. Ongema vaan se kun näille jämämiehillekin pitäisi löytää jotkut nuoret ja kauniit neidot... nimittäin mikään tavallinen tai ruma nainen ei kelpaa heille.

Vierailija
54/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteen huomaa hätkähdyttävän hyvin palstalla hääräävistä yksinkertaisista naisvihaajista, jotka jankuttavat feminismiä vastauksena vaikka keittoreseptiin...

Surullinen ajatus, kuinka osa miehistä on täysin sekaisin ja ulisee VAUVA-palstalla. :(

Varmaan 90% kirjoittajista on lapsettomia täällä. Tällainen media vetää puoleensa nuoria ja sellaisia, joilla on ylimääräistä aikaa. Täällä vedetään liian usein tuo "Mies vauvapalstalla" -kortti.

Vierailija
55/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asia taida ihan noin olla. Yksinjäävät miehet ovat avioituneita useammin syrjäytyneitä, köyhiä, mt-ongelmaisia, kouluttamattomia jne. Naisilla tilanne taas on niin, että moni korkeasti koulutettu, aktiivisen sosiaalisen elämän omaava nainen ei koskaan löydä omasta mielestään riittävän tasokasta kumppania, joten valitsee yksinelon. Siksi yksinjäävien ja avioituneiden naisten välillä ei ole samanlaista kuilua hyvinvoinnin suhteen kuin miehillä. 

When it comes to falling in love, it’s not just fate that brings people together—sometimes it’s their jobs. We scanned data from the U.S. Census Bureau’s 2014 American Community Survey—which covers 3.5 million households—to find out how people are pairing up. Some of the matches seemed practical (the most common marriage is between grade-school teachers), and others had us questioning Cupid’s aim (why do female dancers have a thing for male welders?). High-earning women (doctors, lawyers) tend to pair up with their economic equals, while middle- and lower-tier women often marry up. In other words, female CEOs tend to marry other CEOs; male CEOs are OK marrying their secretaries.

Vierailija
56/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijät, ottakaamme itse vastuu elämästämme ja hyvinvoinnistamme. Jos minun elämäni on perseestä, niin ei se nyt sivullisten naisten vika ole.

M39

Entä jos saat töistä potkut? Voiko se vaikuttaa elämänlaatuun, koska eihän se nyt sivullisen työnantajan vika voi olla, jos elämänlaatu heikkenee? Tai nuorempana, jos et päässyt haluamaasi koulupaikkaan? Koska eihän se nyt sivullisen tentintarkastajan vika voi olla. Nämä asiat nyt vain vaikuttavat elämänlaatuun eikä kieltäminen auta asiaa

Vierailija
57/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Entä jos saat töistä potkut? Voiko se vaikuttaa elämänlaatuun, koska eihän se nyt sivullisen työnantajan vika voi olla, jos elämänlaatu heikkenee? Tai nuorempana, jos et päässyt haluamaasi koulupaikkaan? Koska eihän se nyt sivullisen tentintarkastajan vika voi olla. Nämä asiat nyt vain vaikuttavat elämänlaatuun eikä kieltäminen auta asiaa

Se että saa potkut tai ei pääse haluamaansa opiskelupaikkaan, ei riitä perusteeksi sille että katkeroidutaan ja lopetetaan yrittämästä. Tottakai useimmat ihmiset pettyvät aluksi tuollaisten vaistoinkäymisten yhteydessä, mutta alkujärkytyksen jälkeen yrittävät taas uudestaan päästä eteenpäin elämässä. Joskus on vaan pakko tehdä kompromisseja. Ei siinä auta muitten syyttely.

Vierailija
58/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Se että saa potkut tai ei pääse haluamaansa opiskelupaikkaan, ei riitä perusteeksi sille että katkeroidutaan ja lopetetaan yrittämästä. Tottakai useimmat ihmiset pettyvät aluksi tuollaisten vaistoinkäymisten yhteydessä, mutta alkujärkytyksen jälkeen yrittävät taas uudestaan päästä eteenpäin elämässä. Joskus on vaan pakko tehdä kompromisseja. Ei siinä auta muitten syyttely.

Kuinka kauan jaksaisit yrittää, jos saat aina pääsykokeiden jälkeen ohuen kirjeen? Vuoden? Muutaman vuoden? Kymmenen vuotta? Eläkeikään asti? Monille miehille kymmenet ja sadat pakit on arkipäivää. Ei lannistuminen tietenkään järkevää ole, mutta kyllä mä ymmärrän hyvin, jos jatkuva epäonnistuminen painaa mielen matalaksi

Vierailija
59/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Eikä myöskään auta kaikkien mahdollisten työnantajien ja tentintarkastajien syyttely.

Sehän näissä palstan katkeramiesten jutuissa on niin erikoista, että he syyttelevät naisia yleisesti ja yhtäläisesti omasta naisettomuudestaan. Tästäkin ketjusta sen huomaa; yhden ihmisen ikävä kommentti tulkitaan kaikkien feministien ja kaikkien naisten yhteiseksi mielipiteeksi. Katkeramiesten mielestä kaikki naiset ovat syyllisiä katkeramiesten naisettomuuteen. Toisaalta, jos katkeramies jää työttömäksi, hän syyttää korkeintaan sitä omaa entistä työnantajaansa, ei kaikkia maailman työnantajia. Parisuhdemarkkinoilla tämä maalaisjärki näyttää unohtuvan, ja syytökset kohdistetaan naisiin sukupuolena sen sijaan, että syytettäisiin vain niitä naisia joilta sai pakit, tai herranähköön sentään, joskus jopa vilkaistaisiin peiliin ja mietittäisiin voisiko miehessä itsessään olla yhtään mitään osasyytä hänen oman elämänsä vastoinkäymisiin.

Vierailija
60/80 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden miehen otoksella voin vakuuttaa, että eniten ahdistusta aiheuttava tekijä on puoliso, nykyisin ex-puoliso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan