Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavuudesta yritetään tehdä hyväksyttävää ja kaunista? Vaikka lihavuus ei ole ikinä tervettä?

Vierailija
15.10.2016 |

Ja ei tarvitse tulla sanomaan "ei laihuuskaan ole tervettä " koska nyt ei ole kyse muusta kun lihavuudesta.

Mitä ajatuksia tämä herättää? Tuntuu, että kaikkien olisi pakko hyväksyä lihavuus, eikä siitä saisi sanoa faktoja tiskiin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava. Mulla ei ole sydän- ja verisuonitauteja, verensokeri on ok, maksa-arvot on ok, nivelet on ok, kilpparikin on ok. Ainoat ongelmat, mitä minulla on, on työperäiset tuki- ja liikuntaelin vaivat, joita on muillakin kollegoilla, niin lihavilla kuin laihoillakin.

Pystyn juoksemaan keskeytyksettä yli viisi kilometriä, uin luonnonvesissä kesät ja talvet, pyöräilen, treenaan koiran kanssa agilityä ja canicrossia.

Se, että ihminen on lihava, ei tarkoita sitä, että hän olisi sairas ja huonokuntoinen! Tiedän monta hoikkaa ihmistä, joilla on kattavampi lista sairauksia kuin minulla ja jotka ovat koko ajan sairaslomalla. Itse olin viimeksi sairaslomalla kevättalvella 2004!

t: 166cm/90kg

Viisikymppisestä eteenpäin alkaa kuolo korjata lihavia. Se nyt vain on fakta, jolle ei voi mitään. Jo yksistään pumppu väsyy, kun se yrittää ylläpitää verenkiertoa isoon ruumiiseen.

Vierailija
22/26 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole 'epätervettä' eikä edes epäterveellistä muuten kuin ehkä pienen nivelille aiheutuvan ylirasituksen muodossa. Viskeraalinen, sisäelimiin kertyvä rasva sen sijaan on epäterveellistä. Viskeraalista rasvaa kertyy, kun ihmisen rasvanvarastointi eivät toimi kunnolla eli sen sijaan, että rasva varastoituisi ihon alle ja ihminen lihoisi, se varastoituu sisäelimiin.  Monilla tikkulaihoilla voi olla esim. rasvamaksa koska he eivät liho vaan rasva varstoituu maksaan.

Joo, nimenomaan keskivartalolihavuus on vaarallista ja ihon alle varastoituva rasva voi ilmeisesti olla jopa hyödyllistä, esim. vähentää insuliiniresistenssiä. Mutta mitäpä lottoat, onko keskivartalolihavuus yleisempää lihavilla vai normaalipainoisilla?

Olisi loogista että lihavilla, mutta en oikeasti tiedä. Olen joskus kuullut ihmettelyä siitä, että Pohjoismaissa naisilla on useammin 'iso maha' kun taas USA:ssa olisi yleisempää se, että kiloja on kertynyt mutta vyötärö on hoikka. Johtuisiko se sitten hormooneista tai ravinnosta tai geeneistä vai kaikista niistä? Rasvamaksa voi kai olla vaikka ei olisi edes paksu vyötärö? Tikkulaihat kintut ja paksu pötkylämäinen keskivartalo on kyllä suht koht yleinen kropan malli Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten haukkumisesta ja nimittelystä yritetään tehdä hyväksyttävää ja kaunista, vaikka kiusaaminen ei ole ikinä tervettä?

Vierailija
24/26 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä läskinä kertoa sen, että en kyllä ole yhtään hyväksytympi kuin ennenkään :D

Vierailija
25/26 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava. Mulla ei ole sydän- ja verisuonitauteja, verensokeri on ok, maksa-arvot on ok, nivelet on ok, kilpparikin on ok. Ainoat ongelmat, mitä minulla on, on työperäiset tuki- ja liikuntaelin vaivat, joita on muillakin kollegoilla, niin lihavilla kuin laihoillakin.

Pystyn juoksemaan keskeytyksettä yli viisi kilometriä, uin luonnonvesissä kesät ja talvet, pyöräilen, treenaan koiran kanssa agilityä ja canicrossia.

Se, että ihminen on lihava, ei tarkoita sitä, että hän olisi sairas ja huonokuntoinen! Tiedän monta hoikkaa ihmistä, joilla on kattavampi lista sairauksia kuin minulla ja jotka ovat koko ajan sairaslomalla. Itse olin viimeksi sairaslomalla kevättalvella 2004!

t: 166cm/90kg

Viisikymppisestä eteenpäin alkaa kuolo korjata lihavia. Se nyt vain on fakta, jolle ei voi mitään. Jo yksistään pumppu väsyy, kun se yrittää ylläpitää verenkiertoa isoon ruumiiseen.

Eiköhän se kuolo ala korjata ihan kaikkia jossain vaiheessa, ei kai meistä kukaan ole kuolematon? En vaan voi ymmärtää, miksi ihmiset stressaavat niin paljon toisten ihmisten kiloista ja muodoista? Eikö sellainen stressaaminen ole myös aika kova rasite pumpulle ja psyykelle ja ihan täysin turhaa. Miksi pitää ottaa jonkun toisen asiat omaksi henkilökohtaiseksi ongelmaksi?

Minä ainakin nautin elämästäni juuri sellaisena kuin olen. Syön mitä haluan ja elän muutenkin mukavasti. Uskon että nämä, jotka jatkuvasti ovat laihdutuskuurilla ja yrittävät muokata itsestään kauneusihanteiden mukaista, noudattavat kurinalaisia ruokavalioita, jojoilevat, käyttävät laihdutusvalmisteita ja muita pirtelöitä ja pulvereita, eivät loppupeleissä tee mitään muuta, kuin aiheuttavat omalle kropalleen haittaa  pitemmällä tähtäimellä.

Pidän itsestäni tällaisena ja olen terve. Jos kuolen ennen vanhainkotiin joutumista, parempi niin! Kuka sinne haluaa vaipoissa makaamaan?

Vierailija
26/26 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että läskivihaajilla on itsellään jotain todella pahoja ongelmia itsensä kanssa.

Kukaan normaali ei uhraa aikaansa murehtien sitä että joku lihava ei ehkä välttämättä tarpeeksi vihaa itseään ja häpeä olemassa oloaan.

Ihan hyvin Anastasialla lukikin siellä ettei Leijona menetä yöuniaan lampaan mielipiteen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan