Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ja lähisuvun vaietut salaisuudet.

Vierailija
15.10.2016 |

Onko kellään muulla sellaista tilannetta, että lähisuvussa olisi aika pahojakin luurankoja kaapissa? Esim. omat vanhemmat tai sisarukset olisivat olleet jollakin tavoin hirveitä omassa lapsuudessanne, tai että olisi vaikkapa alkolismia, väkivaltaa, huumeita lähipiirissä, jne...

Mietin tässä, että kerronko joskus jotain omille lapsilleni omasta lapsuudestani vai pysynkö hiljaa. Lapset ovat jo sen ikäisiä, että kyselevät minulta omista lapsuudenkokemuksistani, mutta tähän asti olen vastannut vain ympäripyöreästi jotain.

Nykyään nimittäin mummi ja pappa ovat ihan mukavia ihmisiä ainakin pintapuolisesti, mutta menneisyys on synkkä. Oma lapsuuteni oli traumaattinen, mutta lapsenlapsilleen isovanhemmat ovat ihan luotettavia ja hyviä.
Mitä tekisitte? Kertoisitteko omille, isoille lapsillenne mitään perheenne menneisyydestä vai antaisitko lastenne nauttia isovanhempiensa seurasta ilman painolastia menneisyydestä? Vaikka joutuisitte valehtelemaan siinä tapauksessa, että lapsille ei ympäripyöreät vastaukset riittäisi?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, voidaanko tästä puhua kaapissa olevana luurankona, mutta yhden sellaisen salaisuuden tiedän perheestämme, joka voisi olla paljastuessaan melkoinen pommi. Tiedän, että kahdella vanhemmalla veljelläni oli nuoruudessamme seksisuhde keskenään. Näin heidät monta kertaa toistensa kimpussa, mutta he eivät vieläkään tiedä jääneensä näistä touhuistaan kiinni minulle. Sitä en tiedä, vaikka tuo heidän yhteinen harrastuksensa jatkuisi nykyäänkin. Tuosta on jo parikymmentä vuotta aikaa, mutta luulen, että jos nyt tuon paljastaisin, niin melko noloa se varmaan edelleen olisi.

Jopas. Siinäpäs olisi kahvipöytäkeskustelu. Toki aika paljon tapahtuman luonteeseen vaikuttaa poikien ikä, olivatko jotain 11 v vai jo 17 v.

Tämä ei ehkä ole sellainen asia mitä lasten tulisi tietää. En ainakaan itse keksi yhtäkään syytä sille miksi vastaavaa kertoisin omille lapsilleni. Addiktioista kertoisin lasten tasoisesti, mikäli asialla olisi vaikutusta lasten elämään. Meillä tosin lasten isä on peliriippuvainen, enkä tiedä miten käsitellä asiaa lasten kanssa (10 v. ja 12 v.).

Vierailija
22/24 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up! 

työkaverini kertoi pienessä viinissä saaneensa lapsen ollessaan joku 17 vuotias. hän antoi lapsen heti laitokselta adoptioon.

asia on nyt sitten sillä mallilla, että hän laskee joka vuosi, koska poisannettu lapsi täyttää 18 vuotta ja voi alkaa etsimään biologista äitiään. jos siis edes haluaa alkaa etsimään. voihan olla, ettei lapsi halua. mutta työkaveri ei itse saa mistään tietää missä lapsi on, ja hän haluaisi sen löytää. ainoa vain. että hän odottaa ja odottaa että joskus jostain  ilmaantuu lapsi joka haluaa häneen yhteyden. 

entä jos sitä ei koskaan kuulu? nyt on jo mennyt aika kauan aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keero aikuisten jutut aikuisille. Lapsille liibalaabaa.

Vierailija
24/24 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä taas tiedän että yksi sisaruksistani ei ole saman isän, eli oman isäni. Sisko itse ei tiedä. Ikää hänellä jo yli 30v. Minä ja toinen sisar tiedämme, ja toki isä ja äiti. Kaiken lisäksi vanhempani eivät tiedä minun tietävän. Ahdistava tilanne. Mielestäni totuus olisi hyvä kertoa, mutta toisaalta se taas repisi rikki kaiken. Isäni on aina kohdellut kuitenkin omanaan, ja rakastaa varmasti ehdoitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän