Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kimppakyyti työkaverin kanssa

Vierailija
05.08.2023 |

Minä ajoin. Aluksi toimi ihan hyvin, pidensi kotimatkaani vain 5-10 minuuttia, mutta ajattelin että on järkevää, koska hän maksaa polttoaineesta.

Kuitenkin muutin kauemmas, jolloin reitti poikkesi mottoritieltä ja pidensi kotimatkaani jopa 15-20 minuuttia/ (per suunta, eli yhteensä jopa 40 min päivässä). Sanoin, että ainakin toistaiseksi haluan säästää aikaa ja mennä suorinta reittiä - eli siis ilman häntä.

Tästä rupesi yhtäkkiä tulemaan hirveä ongelma. Työkaveri loukkaantui ja syytti minua typeräksi, koska tuhlaan rahaa. Hän ehdotti jos ajaisin autoni aina hänen pihaansa ja jatkaisimme siitä työmatkaa hänen autollaan - josta sitten maksaisin hänelle polttoaineesta.

En oikein tiedä miten suhtautuisin tähän. Minulle aika on rahaa tärkeämpi asia ja nyt töistäkin on tullut inhottavaa kun työkaveri vihoittelee aina.

Kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte jonkun tapaamispaikan mistä otat työkaverin kyytiin. Sellainen mihin hän voi jättää autonsa tai tulla vaikka pyörällä. Näin toimii meidän kimppakyyti, on kohtuuton vaatimus tuollainen 15-20 min reitiltä poikkeaminen.

Vierailija
2/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus tehdä juuri niin kuin itse haluat. Työkaverisi EI kuullosta kaveriltasi, hän ajattelee vain itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista, että et tiedä, miten suhtautua? Lue aloituksesi uudestaan. Mieti erityisesti tätä kohtaa: "pidensi kotimatkaani jopa 15-20 minuuttia/ (per suunta, eli yhteensä jopa 40 min päivässä" ja tätä "tuhlaan rahaa".

Eikö se olisi rahan tuhlaamista, kun ajaisit pitemmän matkan, ja eikö se merkitse mitään, että työmatkoilla menisi viikossa noin 3 tuntia enemmän aikaa?

Vierailija
4/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tämä hyvänä harjoituksena omien rajojen asettamisessa. Työkaveri järjestäköön itsensä reittisi varrelle, jos haluaa kyydin.

Vierailija
5/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa jotain ja sitten ottaa pois, siitä yleensä suututaan, kun sitä on pidetty itsestään selvänä.

Vierailija
6/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos antaa jotain ja sitten ottaa pois, siitä yleensä suututaan, kun sitä on pidetty itsestään selvänä.

Naapureihin ja työkavereihin pätee sama sääntö: muodolliset suhteet, ei säännöllisiä yhteisiä tekemisiä.

Työkaverin seura on ok 8 h työpaikalla. Muu on liikaa.

Vierailija
7/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa oma lupa. Ei kimppakyydit toimi koskaan. Vapaus lähteä suuntaan mihin haluaa ja milloin haluaa. En enää ikinä ala muiden taksiksi naurettavalla korvauksella. Ei tule kuuloonkaan mikään 40 min lenkki päivässä. Jos olet jo liikkeessä omalla lämpimällä autolla tuskin hyödyt enää mitään maksaa muille loppumatkasta. 

Vierailija
8/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla kaikkien kaveri. Työkaverisi ei ymmärrä sinun kantaasi ja se on voi voi. Hän ajattelee asiaa itsekkäästi, eikä sinun tarvitse sen enempää selitellä. Kannattaa ottaa itsekin hieman etäinen ja kylmä asenne häntä kohtaan töissä, niin joko etäännytte tai hän tulee ns. Häntä koipien välissä takaisin jutellen mukavia. Jos yrittää palata aiheeseen, niin ota hieman vi**umainen ilme naamalle ja sano, että asia on jo keskusteltu.

Vierailija
9/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna motkottaa, vartti suuntaansa on liian pitkä koukkaus. Anna mä veikkaan: tällä työkaverilla on aina rahat loppu, ei ole pitänyt kodistaan ja mahdollisesta pihastaan huolta ja asuu murjussa. Hän ei häpeä käyttää muita muutenkaan hyväksi ja suuttuu aina kun ei tehdä hänen mielensä mukaan. Suurin osa työporukasta joko pelkää tai halveksii tätä tyyppiä.

Vierailija
10/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri pääsee sillä omalla autollaan. En todellakaan kuluttaisi 40 minuuttia päivässä työkaverin kuskaamiseen.

Vierailija
11/11 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin vaan, että johon vitsin murjaisit ja antaisin asian olla. Sulle tulee myös lisäkuluja, kun ajat hänen luokseen. En vaivaisi päätäni tuolla asialla enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä