Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistossa ystävien hankkiminen. Niin miten?

maisteriksi tähtäävä
14.10.2016 |

Niin, miten siis hankkia luontevasti ystäviä. Ryhmätöitä tehdessä ja tunnilla jutellessa kyllä juttua riittää, mutta aina kun jollekin uudelle kaverille ehdotan nähdäänkö vapaalla, niin koskaan en saa vastakaikua. Aika paljon tulee yksin hengailtua kun luentoja on miten sattuu, ja pippaloissa en käy. Olen hieman vanhempi kuin normisti yliopistossa oleva +30. Lisäksi muutin toiselle paikkakunnalle, enkä tunne täältä juuri ketään. En ole fuksikaan.

Miten saada siis niitä ystäviä, vai onko mut tuhoontuomittu koko loppuopiskelujeni ajaksi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kauheasti lohduta, mutta mulla on nyt takana kolme vuotta yliopisto-opiskeluja ja ystäviä olen saanut nolla, kavereita nolla, moikkaustuttuja jokusen. Klikit muodostuivat todella nopeasti ekan viikon aikana, sitten on opiskelija- ja ainejärjestöryhmien porukat ja sitten on ryhmätyöryhmiä, joilla monet menee koko opiskelun läpi. Meillä monet bileet on sellaisia, johon myydään lippuja ryhmälle, joten niihin on alun jälkeen ollut vähän nihkeä lähteä yksin ja tuppautua muiden seuraan, vaikka tätäkin aikani tein.

Minun onneni on ollut siinä, että omassa aineessa monet ryhmätyöryhmät muodostetaan nykyään opettajan toimesta, jolloin ainakin myös minulle löytyy porukka eikä ryhmävalintaa tarvitse stressata. Nämä ovat pääsääntöisesti olleet ihan hyviä ryhmiä, joissa olen tutustunut jonkin verran muihin opiskelijoihin. En kutsuisi heitä kavereiksi, mutta silloin tällöin yhteisen luennon tai ryhmätyösktentelytapaamisen jälkeen he ovat lähteneet kanssani syömään. Kandiseminaarissa monet kasvot olivatkin tuttuja kursseilta ja juttu luisti tauoilla.

Ystäviä tai kavereita en ole saanut. Olen yrittänyt ryhmätöiden kautta tutustumieni opiskelijoiden kanssa lähentyä ja tutustua enemmänkin, mutta aika vakiokuvio on sellainen, että koululla moikataan ja vaihdetaan pari sanaa, saatetaan käydä yhdessä syömässä jne, mutta harvalla on kiinnostusta, aikaa ja jaksamista lähteä luomaan uusia kaverisuhteita. Todella monella on yliopiston ulkopuolella omat ystävät ja harrastuspiirit. Monelle riittää se ekalla kouluviikolla muodostettu kaveriporukka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla