Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada erittäin alipainoinen teini lihomaan? (Pituus n. 168cm ja paino vain 52 kg)

Vierailija
14.10.2016 |

Okei ei ole mikään pitkäkään kyyseessä on siis 16v poika, mutta me vanhemmatkin ollaan aika lyhyitä pojan isä 172cm ja minä äiti 164cm ja poika siis n. 168cm ja painoa vain 52 kg
Ehdottomasti pitää lihottaa. Minua tekee oikeasti ihan pahaa katsoa tuota D:.
Pelkkää luuta ja nahkaa.
Kyllä nyt vähintään pitäisi painaa 58 kg ja se on se minimi ei yhtään vähemmän ja mielummin enemmän. Niin alkaa näyttämään terveemmältä!
Itse kuitenkin olen poika lyhyempi, mutta 10kg painavampi!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalipainoinen on ja kyllä iän myötä painoa tulee aivan itsestäänkin.

Vierailija
2/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 . Ei mitenkään outo paino teinipojalle. Kunhan vaan ei ole laihduttaa. Sitä tuskin tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normipaino tuon ikäiselle

Vierailija
4/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole teiniksi alipainoinen, jos ruoka maittaa lapselle normaalisti, kunto on muuten normaali, veriarvot kohdallaan jne.

Nuoret kehittyvät hyvin eri tavoin, odota pari vuotta ja katso, mihin suuntaan lapsesi fysiikka kehittyy. Laihuus voi olla seurausta myös nopeasta pituuskasvusta. Älä missään tapauksessa ala jeesustella pojan laihuutta hänelle itselleen.

Itse olet aikuinen, poikasi kasvava nuori. Ei teidän elopainojanne voi verrata toisiinsa.

Vierailija
5/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksin mukaan tuo ei ole alipainoa. Haluaako poika itse painoa lisää? Ehkä on joo hyvä katsoa, ettei paino putoa, mutta pitää muistaa, että nuorille on ihan luonnollista olla aika hoikassa kunnossa. Ei kannata miettiä numeroita vaan ylipäänsä jaksamista. Jos kunto on hyvä ja niin poispäin, niin ei väkisin kannata iskeä tuohon mitää lihotuskuuria.

Vierailija
6/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan olla. Jotkut vaan on kevytrakenteisia.

t. ikänsä kuunnellut "SYÖ ENEMMÄN MIKSI OLET NIIN LAIHA EI OLE NORMAALIA TUOMMOINEN SYÖ SYÖ SYÖ" kyllä minä perkele syön mutta satun vaan olemaan hoikka. 

Vierailija
7/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on juuri sopivan painoinen ikäänsä ja pituuteensa nähden. Jos hän olisi tyttö, hän olisi ylipainoinen.

Vierailija
8/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri kirjoitti:

Poikasi on juuri sopivan painoinen ikäänsä ja pituuteensa nähden. Jos hän olisi tyttö, hän olisi ylipainoinen.

MITÄ IHMETTÄ :D

Vierailija
9/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä massaa lähivuosien aikana ala vähitellen kehittyä kun pituuskasvu hidastuu tai loppuu. Jotkut on nuorena hoikkia. Itse olin päinvastoin pullukka.

Vierailija
10/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin teininä juuri noissa mitoissa, 168 cm ja 53 kg. Kukaan ei ikinä milloinkaan pitänyt liian laihana vaan ihan normaalina hoikkana tyttönä.

Vierailija
11/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuon ikäisenä jotain 172cm ja painoin 55kg. Nykyään viitisen senttiä pidempi ja paino noin 70kg. Painoin välillä kyllä yli 80kg. Saliharrastuksen myötä painoni lähti aika nopeaan nousuun ja aloitin sen noin 16-vuotiaana. Saliharjoittelun lopettamisen myötä myös paino lähti laskuun.

Mielestäni tuo on aivan tavallinen pituus ja paino tuon pituiselle teinille. Tietenkin kannattaa katsoa, että nuori syö ja liikkuu riittävästi. Eli ruokaa pitää olla tarjolla, mutta sitä ei kannata tuputtaa. Tee sellaisia ruokia, joista poikasi tykkää.

Vierailija
12/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin teininä juuri noissa mitoissa, 168 cm ja 53 kg. Kukaan ei ikinä milloinkaan pitänyt liian laihana vaan ihan normaalina hoikkana tyttönä.

Noilla mitoilla olet kylläkin teinitytöksi ennemmin lihava kuin laiha. Avovaimoni on lähemmäs 30 ja on sinua 3kg kevyempi.

Vierailija
13/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei ei ole mikään pitkäkään kyyseessä on siis 16v poika, mutta me vanhemmatkin ollaan aika lyhyitä pojan isä 172cm ja minä äiti 164cm ja poika siis n. 168cm ja painoa vain 52 kg

Ehdottomasti pitää lihottaa. Minua tekee oikeasti ihan pahaa katsoa tuota D:.

Pelkkää luuta ja nahkaa.

Kyllä nyt vähintään pitäisi painaa 58 kg ja se on se minimi ei yhtään vähemmän ja mielummin enemmän. Niin alkaa näyttämään terveemmältä!

Itse kuitenkin olen poika lyhyempi, mutta 10kg painavampi!

Sinä olet läski, joten normaaliuden määritelmäsi on hämärtynyt. Lenkille siitä huono ihminen.

Vierailija
14/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin samoissa mitoissa teininä ja sain koko ajan vakuutella kaikille että en ole anoreksikko. Kyllä se paino alkoi hiljalleen nousemaan aikuisuutta kohti :) Oon nainen ja mun mielestä hyvä paino tuon pituiselle on 58-65 kg.

Vierailija
15/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tyttö on tuolla painolla jo lievästi alipainoinen ja voi olla että kuukautiset jää tulematta.

Vierailija
16/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tyttö on tuolla painolla jo lievästi alipainoinen ja voi olla että kuukautiset jää tulematta.

Ei ehkä kannata kirjoittaa ihmisen anatomiasta jos siitä ei ymmärrä mitään. Tuo on täysin normaali paino aikuiselle naiselle ja liian korkea paino teinille.

Vierailija
17/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kirjoitti:

Ei ehkä kannata kirjoittaa ihmisen anatomiasta jos siitä ei ymmärrä mitään. Tuo on täysin normaali paino aikuiselle naiselle ja liian korkea paino teinille.

Anorektikko ei ymmärrä normaaliudesta mitään tai taidatkin olla mies? Alipaino ei ole nuoren eikä aikuisen normaalipaino.

Olen 168cm ja painan 57-58kg välillä ja ikää on melkein puolivuosisataa ja olen pieni.

Teini-iässä olin juurikin 52kg ja yhtään sen alle ei kestänyt mennä jotta kuukautiset pysyi. Rinnat oli mutta ei juuri lihaa luiden päällä.

Vierailija
18/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kirjoitti:

Anorektikko ei ymmärrä normaaliudesta mitään tai taidatkin olla mies? Alipaino ei ole nuoren eikä aikuisen normaalipaino.

Olen 168cm ja painan 57-58kg välillä ja ikää on melkein puolivuosisataa ja olen pieni.

Teini-iässä olin juurikin 52kg ja yhtään sen alle ei kestänyt mennä jotta kuukautiset pysyi. Rinnat oli mutta ei juuri lihaa luiden päällä.

Aikuisten BMI-taulukoiden mukainen alipaino on nimenomaan normaalipaino kasvavalle teinitytölle.

Vierailija
19/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kirjoitti:

Aikuisten BMI-taulukoiden mukainen alipaino on nimenomaan normaalipaino kasvavalle teinitytölle.

168cm teinityttö ei juurikaan enää kasva. Onneksi nykyteinit ymmärtää että pitää syödä hyvin oman itsensä vuoksi jotta jaksaa opiskella ja harrastaa ja tietävät että on hyvä olla normaalikokoinen eikä anorektisen laiha. Olen töissä nuorten parissa ja teinitytöt ovat minun kokoisia tai hiukan painavampia ja hyvältä näyttävät ennen kaikkea terveiltä.

Vierailija
20/23 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kirjoitti:

168cm teinityttö ei juurikaan enää kasva. Onneksi nykyteinit ymmärtää että pitää syödä hyvin oman itsensä vuoksi jotta jaksaa opiskella ja harrastaa ja tietävät että on hyvä olla normaalikokoinen eikä anorektisen laiha. Olen töissä nuorten parissa ja teinitytöt ovat minun kokoisia tai hiukan painavampia ja hyvältä näyttävät ennen kaikkea terveiltä.

Todellakin kasvaa. 16-vuotiaat ovat huomattavasti sirompia kuin esimerkiksi 20-vuotiaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi