Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eik teitä koskaan kaduta lasten hankkiminen?

Vierailija
13.10.2016 |

Siellä sitten marinoidutte omissa liemissänne 18+ vuotta, ja sitten lapsesta tulee ehkä hyödyllinen kansalainen tai ehkä sossun kasvatti? Kannattiko? Montako sinfoniaa olisitte voineet säveltää, montako kirjaa kirjoittaa, montako keksintöä patentoida, tässä ajassa? Ei millään pahalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on kaduttanut. Onneksi kohta muuttavat pois. Mutta on noi tyypit oikeasti kivoja. Mutta ei se oo aina helppoa ollu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuon kysymyksen olisi voinut nätimminkin asettaa, mutta joo, kyllä joskus. Mutta ei tätä saa täällä ääneen sanoa.

Vierailija
4/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut. Montako sinfoniaa sinä oletkaan säveltänyt? 

Vierailija
5/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, eikä ole koskaan kaduttanutkaan. Ehdotonta rakkautta tuntenut lastani kohtaan, niin silloinkin kun kolme kuukautta itki koliikkiaan. Ja edelleen....Lapseni on maailman tärkein ja rakkain ihminen elämässäni.

Vierailija
6/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. En yhtään sinfoniaa olisi säveltänyt muutenkaan, kesintöjäkään en olisi yhtään patentoinut, kirjojakaan en olisi kirjoittanut. Osaan nytkin kirjoitella silloin kun haluan, miksi lapset sitä estäisivät? Kirjaksi asti ei kirjoituksistani ikinä ole sentään.

Ainut on se, etten olisi Suomessa enää veronmaksajana. Olin lähdössä ulkomaille ja oltiin miehen kanssa eroamassa kunnes huomasin olevani raskaana. Ei kaduta. Tässä saman miehen kanssa ollaan ja yhteinen sävel löytyi kuin löytyikin.

Vierailija
7/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellaista pitäisi katua? Montako sinfoniaa itse olet säveltänyt, kirjaa kirjoittanut ja keksintöä patentoinut? Estääkö lasten saaminen muun tekemisen mielestäsi jotenkin, miten?

Vierailija
8/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, kolme lasta. Harmi ettei enempää.

Vierailija
9/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tottakai on ajatuksia "jos lasta ei olisi voisin tehdä näin" ja "jos ei olisi lasta olisin nyt täällä" yms. Mutta ei koskaa kaduta. Lapseni on maailman tärkein ja vasta nyt tunnen olevani jollekin tärkeä ja elämässäni on merkitystä :)

Vierailija
10/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonauru!!

Vierailija
11/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kyllä kaduta. Lapsen saaminen on yksi toteutuneista haaveistani. Sen lisäksi olen toteuttanut muutkin haaveet, jotka vain ovat olleet omasta itsestäni kiinni. Sinfoniat, kirjan kirjoittaminen ja keksinnöt ei mua niinkään kiinnosta. Enemmän olen kiinnostunut vieraiden kielien opiskelusta, matkustamisesta ja erilaisten urheilulajien kokeilusta. Niitä kaikkia olen päässyt tekemään niin paljon kuin haluan, lapsesta huolimatta.

Vierailija
12/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se aina ruusuista ole, mutta lapset ei estä minua kirjoittamasta sinfonioita, kirjoja tai tekemästä juuri sitä mitä itse haluan.

Vierailija
13/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole kaduttanut. Olen suhtautunut aina asioihin niin, että mitä on itse tullut valinneeksi, niin se lautanen syödään loppuun. Ja olisi tuntunut todella epälojaalilta katua niiden ihmisten maailmaan saattamista, jotka eivät ole sitä voineet itse mitenkään valita. Tottakai kaikenlaista kiukkua ja harmia on ollut, mutta sitä, että olen saanut lapsia en ole koskaan katunut. Enkä oikein muutakaan asiaa elämässä kuin paria typerää yhdenyön juttua nuorena, ne olisi voinut jättää tekemättä. Ehkä niitten takia jäi sitten sinfoniat säveltämättä? Perhana!

Vierailija
14/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Joskus voi väsyttää ja toivoa hetken omaa aikaa, mutta koskaan en ole lapsiani katunut. Tiedän, että sitä olisin katunut, jos olisin syystä tai toisesta lapsettomaksi jäänyt. Lapset ovat antaneet elämään niin eri näkökulman, osaavat ajatella asioita eri kantilta ja heidän myötään opin sitä itsekin, saavat nauramaan. Tuskinpa olisin mitään kovin ihmeellistä lapsettomana saanut aikaiseksi. Olen nytkin ns. uraäiti - akateeminen koulutus, vakituinen työ vastuullisissa tehtävissä, joissa hiljalleen etenen ja tienaan enemmän kuin mieheni, joka hänkin kunnon töissä. Lapset eivät ole olleet esteenä missään kohtaa. Monihan sanoo, ettei niitä patentteja voi haudan reunalle mukaan ottaa, mutta ehkäpä lapseni käyvät joskus hautakiven luo kukkaset tuomassa.

Vierailija
15/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämä ei ole mennyt käsikirjoituksen mukaan, olen krooninen alisuoriutuja, josta ei yhteiskunnalle ole paljonkaan iloa. Ainoa hyöty mikä minusta on, on se panostus omaan lapseen siinä toivossa, että hän saa hyvän elämän ja hänestä tulee yhteiskunnalle hyödyllinen. Mitään muuta merkittävää en ole elämässäni saanut aikaiseksi, mutta lapseni on todellinen valioyksilö.

Vierailija
16/16 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Enemmänkin olisin voinut tehdä. T: lapset 22v, 16v, 14v ja 6v