Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burn out -opettajan haukkujat tuntuvat olevan näiden perseilijäteinien vanhempia

Vierailija
13.10.2016 |

Sivistys- ja ÄO-taso sitä luokkaa argumenteissaan, että huh. Kuten joku fiksu jossain keskustelussa kommentoi, BURN OUT on nimenomaan LOPPUUNPALAMINEN! Totaalinen romahdus, jossa ei perkele toimi kuten normaalisti ja normaalilla arvostelukyvyllään.

Mulla vaan on niin paha mieli opettajan puolesta ja raivostuttaa nämä muka-kaikestakaiken tietävät besser wisserit, jotka on niin hyviä sanomaan tylyt tuomionsa, vaikka ei varmasti ole samanlaista helvettiä läpikäyneet kuin tämä opettaja.

Että päänpaijausta vaan näille teidän kullanmurupulleroisille, jotka haistattelee vittua ja käskee opettajan imeä munaa raukkaparkoina siellä aiphoniensa kanssa ihan v***n kärsivinä uhreina.

Kommentit (282)

Vierailija
221/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aloituskommentilla on tällä hetkellä YLI 2000 (!) ALAPEUKKUA?? Siis mitä...

Vierailija
222/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärän alan valinnu, jos ei kestä pikkusia kullanmuruja.

Väärä ala vai päin helvettiä kasvatetut/kasvattamatta jääneet kakarat?

Totta helvetissä väärä ala. Aina on ne NYKYnuoret, ihan sama mistä ajasta kyse. Kyllä jokaisen, joka opettajaksi opiskellut vaikka viimeisten vuosikymmenien aikana, pitäisi tietää mitä vastasta löytyy. Tai sitten pitäisi pitäytyä vaikka siellä aikuisopetuspuolella missä tämäkin opettaja käsittääkseni ollut. En tiedä miten opettajankoulutus suhtautuu nykyään näihin haastaviin nuoriin ja tilanteisiin, mutta aivan varmasti jokaisen alalle tulevan pitäisi tietää mitä vastassa on. Itse työskentelen nuorten kanssa ja ihan ensimmäisiä asioita on se, että haastavien nuorten kanssa ei lähdetä kilpahuutoihin. Olen todella pahoillani kyseisen opettajankin takia, että joutui tuohon tilanteeseen, ymmärrän hyvin, mutta pienintäkään ammatillisuutta ei hänen reaktiossaan ollut. Joten kyllä, on väärällä alalla, tai vähintäänkin tekee töitä itselleen täysin sopimattoman ikäryhmän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Lahti ole vähän sellainen wt-kaupunki? Ainakin, mitä opetuttavilta kuullut, niin ihan kamala paikka. Siis siihen tyyliin, että illat itkeskelty kotona päivän jälkeen. Paljon alemman sosiaaliluokan lapsia, käytöshäiriöisiä, ylivilkkaita, ongelmaisten vanhempien jälkeläisiä jne. Oikeasti nykyään säästetään ihan kaikesta. Sairaalakoulu- ja apukoulutasoista hoivaa vaativat lapset sijoitetaan ns. "normaaleihin kouluihin", koska kaikesta pitää säästää. Siis olenko jotenkin pumpulissa kasvatettu vai eikö normaalisti kehittyneen 14-vuotiaan pitäisi osata olla hiljaa ja keskittyä oppituntiin? Eiväthän he hyvänen aika ole mitään esikoululaisia. Nuo sosiaaliset ongelmat ruokkivat itseään. Kyllä kouluihin pitäisi jakaa oppilaat muutenkin kuin asuinalueen mukaan, kaikista yhteiskuntaluokista.

Vierailija
224/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadistista kiusaamista

jos lapsen suusta tulee vaan v*ttua ja ime munaa opettajalle, on ihan aiheellista kutsua heitä ja heidän vanhepmpiaan perseilijöiksi.

Vierailija
225/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisiä teinejä puolustavilla viiraa päästä. Pahasti. Ei voi olla ok ja sallittavaa, että kakarat huutelee aikuiselle "ime munaa" ynnä muuta sontaa. Ajatelkaas, näiden mölyapinoiden pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittää omaa taloutta, kantaa vastuu omista opinnoista ja hankkia omaa rahaa. Ei tule onnistumaan.

Minusta on outoa että teineja syytellään huonosta käytöksesta ja heidän vaadittaisiin käyttäytyvän tuollaisessa tilanteessa asiallisesti kun opettaja kirkuu ja rääkyy kurkku suorana haukkuen oppilaat, oppilaiden vanhemmat ja muut opettajatkin. Oppilaiden tosiaan pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittämään omaa taloutta, mutta tosiaan vasta muutaman vuoden päästä, ei siis vielä. Kuten ess:n jutussa kerrotiin, niin seuraava tunti ko. luokan kanssa oli sujunut oikein leppoisasti. En ole lainkaan huolissani nuorten tulevaisuudesta. Tämä opettaja sen siijaan on jo sen ikäinen että hänen olisi jo kauan sitten pitänyt osata pyrittää taloutta sekä kantaa vastuuta itsestään, muista ihmisistä ja omista tekemisistään. Jos tuossa tilanteessa joku on se mölyapina, niin tuo opettaja. Opettaja tuossa sairastaa jotain jumalsyndroomaa ja kuvittelee lisurintutkintoineen olevansa kaikkien muiden yläpuolella ja kaikki muut on vaan tomppeleita ja maistereita kun ei tajua mitään.

Eli ihan sellainen perusfiksu tyttö sanoo opettajalle, että "ime munaa" ja lataa sitten kuvaamansa - ja sanomansa - nettiin.

Mä tunnen kyllä aika monta tuonikäistä tyttöä ja poikaa, jotka ei ikimaailmassa sanoisi noin, saati lataisi omaa hävytöntä käytöstään nettiin. Jos olisi jotain sanottavaa, he osaisivat sanoa sen eikä jotain noin alatyylistä.

Samaa mieltä. Varmaan kuvaavat kaikkia onnettomuuksia ja salaa ihmisiä pukuhuoneissa ym. Sehän on ton ikäisen mielestä "hauskaa".

Vierailija
226/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa tossa ton opettajan asenne ja etenkin se kommentti että "ennen vanhaan sai NOLATA oppilaita, nykyäänei enää saa  NOLATA" (tms). Siis just tollasta simputusta, jonka jälkeen ne kilteimmätkään oppilaat ei opettajaa arvosta. Tulee omat ahdistavat kouluajat mieleen kun oli muutama ihan kauhea opettaja eikä kukaan uskonut ja siellä sitten kärsittiin. Ja vähättelee vielä kollegoitaan vaikka on itse tullut kouluun määräaikaiseksi... Tuntuu ettei toi opettaja arvosta kollegoitaan tai oppilaitaan ollenkaan, niin ei ole ihmekään, ettei  yhteistyö suju ja luokassa ole työrauhaa.

Opettaja voisi harkita uraa lastenohjelmien dubbaajana.

Vierailija
227/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisiä teinejä puolustavilla viiraa päästä. Pahasti. Ei voi olla ok ja sallittavaa, että kakarat huutelee aikuiselle "ime munaa" ynnä muuta sontaa. Ajatelkaas, näiden mölyapinoiden pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittää omaa taloutta, kantaa vastuu omista opinnoista ja hankkia omaa rahaa. Ei tule onnistumaan.

Tämä!!! Olen itse opettaja ja kun katsoo meidänkin koulun oppilaita, niin jo nyt voi nähdä, että varmasti 20% on sellaisia, ettei niistä tule koskaan työtä tekeviä veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Kotiasiat on niin rempallaan, monenlaista diagnoosia, "pelkotiloja" ja ahdistuneisuutta yms. yms...

Nyt ne saa kuulemma pelkotiloja, kun pelkäävät syytteitä videoiden postaamisesta. Ja ettei niitä tästä syystä saisi enää kritisoida. :'D Linnaan vaan vessoja siivoamaan jokainen kakara siitä luokasta, varsinkin se imuttaja-tyttö. Äiti vaikka mukaan, saavat jakaa senkin kokemuksen.

Vierailija
228/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää sekä videossa että näissä kommenteissa empatian puute, joka tuntuu olevan nykyisin enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Kuka tahansa voi nähdä ja kuulla, että opettaja ei ole kunnossa eikä terve. Se käy ilmi ihan ensimmäisistä minuuteista lähtien ja oma 7-vuotiaani totesi noin minuutin kohdalla, että miksi kukaan ei hae toista opettajaa tai soita ambulanssia. Sen sijaan vängätään opettajan ammattitaidosta, sopimattomuudesta alalle ja jopa opetettavasta aineesta, vaikka kyseessä on sairaskohtauksen saanut ihminen, jota ympäröi lauma teinejä, joista yksikään ei häntä auta. Ymmärrän, että osa on varmaan pelästynyt ja hämmentynyt mutta aika moni naureskelee, pilkkaa ja ivaa, kuvaa ja yllyttää sairaan ihmisen käytöstä aivan kuin tämä olisi jotain hauskaa reality-showta salaisine käsikirjoituksineen.

Nykynuorilta puuttuu empatiakyky He eivät osaa asettua sairastuneen asemaan. Sukulaislapsen koulussa oli oppilas saanut epilepsiakohtauksen, ja  mitä tekivät nämä yläasteikäiset nuoret? Kuvasivat, lähettivät kuvamateriaalia toisilleen ja naureskelivat vaahdolle ja nykimisille ja tärinälle. Aivan kuin kyseessä ei olisi ihminen, joka tarvitsee apua.

Mieheni on opettaja ja hänen koulunsa oppilas joutui onnettomuuteen. Taas kuvattiin, naurettiin ja puhuttiin äänekkäästi siitä, miten nolossa asennossa on ja mikä kehon osaa välähti nyt missäkin kohtaa. Ei tunnu olevan mitään väliä sillä, kuuleeko uhri jotakin vai ei.

Kyllä minua hävettäisi olla jonkun tuolla videolla kommentoineen nuoren vanhempi. Jos lapseni olisi tuolla luokalla, yrittäisin saada hänet vaihtamaan luokkaa. Empatiakyvyttömyys tarttuu. Tuokin nauroi, miksi siis en minäkin.  Miten nuo nuoret kohtelevat toisiaan, kun kehtaavat ja kykenevät puhumaan noin hävyttömästi sairastuneelle aikuiselle? Kasiluokkalaiset ovat vain noin puolen vuoden päässä rikosoikeudellisen vastuun alkamisesta mutta käyttäytyvät kuin hyeenat.

Vihdoinkin joku, joka ymmärtää jostain jotain.

Vierailija
229/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ole teini-iässä uhmaillut. Sen sijaan kehitysvammaisiin vertaaminen aikuiselta ihmiseltä on erittäin mautonta, vaikka olis kuinka burn out.

Vierailija
230/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä pitäisi olla erityisesti joko oppilaiden tai opettajan puolella? Molemmat osapuolet käyttäytyy huonosti, mutta ei tosta opettajan käytöksestäkään voi pelkästään oppialaita syyttää. Ei terve ihminen kilahda tolla tavalla ihan vaan teinien perseilyn takia. Jos monien opettajienkin mielestä teinien kanssa työskentely on niin kamalaa ja psyykettä kuormittavaa, että se johtaa tollaisiin hermoromahduksiin, niin opettajien henkisestä jaksamisesta ja mielenterveydenpalveluista pitäisi huolehtia ihan eri tavalla. Myöskään (varsinkaan teini-ikäisten) opettajan työhön soveltuvuus ei voi riippua vain korkeimmasta koulutustasosta tai akateemisessa maailmassa menestymisestä. 

Ja joo tietenkin myös lasten kasvatuksessaki on jotain pielessä, mutta eipä siihenkään auta se, että netissä huudellaan kuinka noi teinit ansaitsee tulla pahoinpidellyiksi.

Vierailija
231/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää sekä videossa että näissä kommenteissa empatian puute, joka tuntuu olevan nykyisin enemmänkin sääntö kuin poikkeus.

Mä en kyllä ymmärrä miten empatian puute on vasta _nykyään_ jotenkin enemmän sääntö kuin poikkeus? Ettekö ole lukenut ihmiskunnan historiasta mitään?

Vierailija
232/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkäkielto kouluihin ja oppilaiden ruumiillista koskemattomuutta rajoitettava. Ennen wanhaan kuri pysyi, kun opettaja näpäytti karttakepillä.

Mitenkäs sitten kun oppilas päättää että hänen sormiaan ei näpäytetä? Ajattelitko että joku parimetrinen teinipoika ojentaa kiltisti sormensa että heiveröinen, mieleltään epävakaa opettaja saa laimäistä kun muut auktoriteetin rippeet on käytetty?

Vierailija
233/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oppilaiden olisi muka pitänyt osata tehdä tilanteessa jotain fiksua? Mitään psykologiaa opetetaan vasta lukiotasolla ja todella harvalla 8-luokan oppilaalla on minkäänlaista tietoa mielenterveyden ongelmista, kuten psykooseista, paniikkikohtauksista tai hermoromahduksista, saati siitä, miten niihin pitäisi reagoida. Lähtökohtaisesti oppilaat olettaa opettajien olevan vakaita ja fiksuja aikusia, joten empaattinen ja ymmärtäväinenkin teini lamaantuu helposti tollaisessa tilanteessa. 

Vierailija
234/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtökohtaisesti oppilaat olettaa opettajien olevan vakaita ja fiksuja aikusia, joten empaattinen ja ymmärtäväinenkin teini lamaantuu helposti tollaisessa tilanteessa."

En nähnyt videolla yhtään empaattista ja ymmärtävää teiniä. Tuntuivat olevan oikein mehuissaan saavuttamastaan vallantunteesta, kun pystyivät suistamaan toisen ihmisen raiteiltaan.

Vierailija
235/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näiden nuortenkin haukkuminen on ala-arvoista. Mä olen itse ymmärtänyt, että tämä kärpäsen koulu sijaitsee jossain lähiössä ja faktahan on se, että lähiöistä löytyy niitä perheitä, joissa lapset ja nuoret saavat todistaa vanhempiensa alkoholin suurkulutusta, työttömyyttä, mielenterveysongelmia, köyhyyttä. Jos nuori tulee tällaisista löhtökohdista, niin ei siitä nuoresta saada kunnollista aikuista, niin että opettaja haukkuu häntä vammaiseksi. Teidän aikuisten pitää ymmärtää, ettei nuoret ole valinneet lähtökohtiaan itse.

Sitten toisekseen, kyllä ne hyvistäkin lähtökohdista ponnistaneet, ovat tuohon ikään mennessä oppineet kiroilemaan ja haistattelemaan. Ja se ime munaa huutokin tuli vasta sitten, kun opettaja oli huutanut jo minuutteja ja alkoi arvostelemaan oppilaiden vanhempia.

Vierailija
236/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä näiden nuortenkin haukkuminen on ala-arvoista. Mä olen itse ymmärtänyt, että tämä kärpäsen koulu sijaitsee jossain lähiössä ja faktahan on se, että lähiöistä löytyy niitä perheitä, joissa lapset ja nuoret saavat todistaa vanhempiensa alkoholin suurkulutusta, työttömyyttä, mielenterveysongelmia, köyhyyttä. Jos nuori tulee tällaisista löhtökohdista, niin ei siitä nuoresta saada kunnollista aikuista, niin että opettaja haukkuu häntä vammaiseksi. Teidän aikuisten pitää ymmärtää, ettei nuoret ole valinneet lähtökohtiaan itse.

Sitten toisekseen, kyllä ne hyvistäkin lähtökohdista ponnistaneet, ovat tuohon ikään mennessä oppineet kiroilemaan ja haistattelemaan. Ja se ime munaa huutokin tuli vasta sitten, kun opettaja oli huutanut jo minuutteja ja alkoi arvostelemaan oppilaiden vanhempia.

No ei todellakaan normaali kasiluokkalainen tyttö huutele tuollaisia. Ja kasiluokkalainen on 14, eikä mikään olosuhteiden avuton uhri. Ihan on oma moka jos noin käyttäytyy! Tai jää sinne rupulähiöön.

Vierailija
237/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähtökohtaisesti oppilaat olettaa opettajien olevan vakaita ja fiksuja aikusia, joten empaattinen ja ymmärtäväinenkin teini lamaantuu helposti tollaisessa tilanteessa."

En nähnyt videolla yhtään empaattista ja ymmärtävää teiniä. Tuntuivat olevan oikein mehuissaan saavuttamastaan vallantunteesta, kun pystyivät suistamaan toisen ihmisen raiteiltaan.

Ja säkö näit kaikki luokassa istuvat oppilaat ja kaikkien niiden reaktiot? Yllättävää, koska missään videossa ei edes kuvata koko luokkaa tai kaikkia oppilaita.

Vierailija
238/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on antanut haastattelun nyt myös itse medialle. Ja siitäpäs käy ilmi, että solvaamista ja päällekäymistä on järjestelmällisesti harjoitettu näiden "pulmusten" toimesta pidemmän aikaa. On heitetty päälle tuoli (!), karkkia, roskia, huudettu ja haukuttu vaikka millä nimityksillä.

Joten kaikki nämä selittelynne ovat juuri sitä - selittelyä.

Vierailija
239/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan siellä jollain teinillä ihan pointtiakin toisin kuin opettajalla. Jos on lisensiaatti, se ei tee opettajaa automaattisesti hyväksi opettajaksi. Ei tainnut muutenkaan ymmärtää, että teinit ymmärtävät kyllä ilman isoja kirjaimia maisterin ja lisensiaatin eron. Hirveä egotrippi neidillä, taitaa olla näitä kympin suorittajatyttöjä.

Melkoisen sovinistinen kommentti. Oletko koskaan miettinyt, mikä motivaatio sinulla on pitää yllä myyttiä jonka mukaan tyttöjen ja naisten menestyminen opinnoissa johtuu suorittamisesta ja ahkeruudesta, poikien ja miesten saavutukset taas älykkyydestä ja lahjakkuudesta?

Vierailija
240/282 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin koulussa itse, niin todistin samanlaista burnouttia miesopettajalta. Siihen aikaan ei ollut videointivehkeitä jokaisen taskussa, mutta ei siitä mitään kohua noussut. Kaikki me rankkitynnyrin pohjasakka vain nauroimme tapaukselle, kun opettaja sekosi.

Ymmärrän silti tuon opettajan sekoamisen. Monelle opettajalle on varmasti yllättävää, että kuinka sairasta käytöstä me katuojien kasvatit osaamme harjoittaa. Opettaja, joka tulee sivistyneempien ihmisten maailmasta joutuu kasvokkain ali-ihmisten ja viidakon lain kanssa. Joskus olen miettinyt omien kouluaikojeni opettajia ja säälinyt heitä. En olisi itse toivonut kenekään joutuvan opettamaan sitä apinalaumaa, joka löytyi Ulvila-Kullaan Yläasteelta kauan sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä