Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suurimmalla osalla naisista on väärän kokoiset rintaliivit"

Vierailija
13.10.2016 |

Ennen naureskelin näille jutuille, kunnes menin liiviliikkeeseen. Käytin ennen kokoa 75-80C tai D. Nyt kokoni on 70G/H. Ja ei, en käynyt Changessa. Ennen minulle oli normaalia, että rintsikoiden olkaimia kuuluu nostaa yhtenään takaisin olkapäille päivän mittaan, ja liivit olivat ylipäänsä epämukavat kapistukset. Nykyään niiden olemassaolon voi unohtaa. Naiset, käykää mittauttamassa itsenne erikoisliikkeessä!

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funky Ladysta hyvät kokemukset Itiksestä ja Forumista. Näissä myydään merkkiä, joka sopii mulle tyyliltään oikein hyvin. Muitakin olen sieltä ostanut. Vaihdoin asiakkaaksi Changesta, jonka laatu laski huomattavasti yhdessä vaiheessa. Koko sielläkin saatiin kyllä ihan sopivaksi, mutta matskut olivat heikkoja. Nyt olen omani löytänyt ja nautin joka päivä eurooppalaisesta tyylikkyydestä. Olen tajunnut, että varustuksen koosta huolimatta olkaimet voivat olla ihan ohuet jne. Ei tarvitse enää nykiä eikä rinsikoita edes huomaa. Olen pitänyt ostoksiani joitakin jo vuosia ja pesusta pesuun säilyttävät muotonsa.

Vierailija
42/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näitä Changen liivejä ja musta nää puristaa tolkuttomasti, vaikka kuin myyjä sanoi että liivit venyy ym. Ja oon käyttänyt jo vuosia (siis samoja liivejä) että on ne jo ehtineet venyä... Eli mitä teen väärin????? Myyjän mittamaat. Muilla samoja kokemuksia?

Myyjä ei ole osannut hommaansa. Miltä ympärysmitta tuntuu liivit näin päälle puettuna:

http://m.imgur.com/VQrjsDA

Jos ympärys on väljempi näin, niin kuppikoko on liian pieni. Kokeile myös tuota aiemmin linkattua swoop and scoop menetelmää, mitä tapahtuu?

Nää on siis sellaiset "kaksi sormea mahtuu" -napakat mutta musta tää vaan on epämukavaa. En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin ennen 75B liivejä joissa ympärys oli ihan liian suuri(nousi selästä kun jouduin kiristämään olkaimia kokoajan), viimeisimmät ostamani liivit ovat 65D ja luulin löytäneeni sopivat mutta niissä taas ympärysmitta puristaa ihan hirvittävän epämukavasti vaikka sormia mahtuu alle, ja tissit tursuaa kupeista kun kumartuu. Sama ongelma 70C rintsikoissa.

Eikö ole ihan selvä, että kuppi on ollut liian pieni. Testaa 65E/F.

Vierailija
44/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin ennen 75B liivejä joissa ympärys oli ihan liian suuri(nousi selästä kun jouduin kiristämään olkaimia kokoajan), viimeisimmät ostamani liivit ovat 65D ja luulin löytäneeni sopivat mutta niissä taas ympärysmitta puristaa ihan hirvittävän epämukavasti vaikka sormia mahtuu alle, ja tissit tursuaa kupeista kun kumartuu. Sama ongelma 70C rintsikoissa.

Olen luovuttanut ja käytän nykyään H&M 10euron urheilurintsikoita medium tuella ja koossa M. Hyvin istuu ja on mukavat eikä mitään tursua mistään. Samalla kyllä ne vähätkin tissit katoaa mitä minulla on mutta kai se on kestettävä.

Ja ei, en mene mitattavaksi yhtään minnekkään. En pysty käydä edes kampaajalla niin miten pystyisin näyttäämään tissini random kaupantätille.

Oikein sovitettu 65D näyttää tältä, näyttääkö povesi suunnilleen samalta?

http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=30&cup=D&age=&brand=&…

Suurin osa rintsikoistani on push up-malleja koska on vaikea löytää kivan näköisiä t-paitamalleja. Mutta kyllä nuo hiukan pieniltä näyttää omiini verrattuna.

Sitten kokeilet isompaa kirjainkokoa. Jos tissi tursuaa kupista, on kuppi silloin liian pieni.

Vierailija
45/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näitä Changen liivejä ja musta nää puristaa tolkuttomasti, vaikka kuin myyjä sanoi että liivit venyy ym. Ja oon käyttänyt jo vuosia (siis samoja liivejä) että on ne jo ehtineet venyä... Eli mitä teen väärin????? Myyjän mittamaat. Muilla samoja kokemuksia?

Myyjä ei ole osannut hommaansa. Miltä ympärysmitta tuntuu liivit näin päälle puettuna:

Jos ympärys on väljempi näin, niin kuppikoko on liian pieni. Kokeile myös tuota aiemmin linkattua swoop and scoop menetelmää, mitä tapahtuu?

Nää on siis sellaiset "kaksi sormea mahtuu" -napakat mutta musta tää vaan on epämukavaa. En ymmärrä.

Tuntuuko ympärys siis tiukalta kun puet ne liivit kuvanmukaisesti? Jos tuntuu, niin ympärys on liian kireä. Kaupasta saa tällaisia joilla voi jatkaa liian tiukkaa ympärystä.

http://i.ebayimg.com/images/g/1FsAAMXQtRxSH08p/s-l300.jpg

Vierailija
46/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liivin pitää onn niin napakka, että vain kaksi sormea mahtuu liivin ja ihon väliin (selkäpuolelta). Silloin liivi on oikealla paikallaa. Sen jälkeen aloitetaan kuppikoon määritys. Liian leveä ympärysmitta sotkee koko liivien valinnan...Minulla on ollut käytössä 85D, joka tuntuu hieman liian leveöltä. Seuraavalla kerralla kokeilen 80D ja 80E-liivikokoa...

Rakastan Marie Joe- ja Primadonna -liivejä. Myös korseteissa ja korseleteissa ostaa helposti liian suuren eikä liivi toimi kuten sen pitäisi....

Miten päin niiden sormien pitäisi sinne mahtua? Vierekkäin vai päällekkäin? Mulla on ainakin hakasten kohdalta selässä "notko", johon mahtuu vaikka koko nyrkki. Pitääkö se mitata siitä keskeltä vai siitä kohtaa, mistä kangas ottaa kiinni? Koitin joskus niin pientä ympärysmittaa, johon ei saanut montaa sormea ängettyä, ja se oli niin tiukka, että liivit oli tosi epämukavat päällä.

Vierailija
47/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, voi olla että mulla on väärän kokoiset kun on 75B. Olen kokeillut ympärysmittaa 70, mutta se on aivan liian kireä, puristaa niin että sattuu. Toisaalta isompi kuppi jää tyhjäksi eikä tue rintaa yhtään.

Suurin syyhän siihen, että olkaimet tippuu, on se että niitä ei pysty säätämään tarpeeksi lyhyeksi. Monissa rintsikoissa säätövaraa on vain about 8 senttiä. Aivan kuin rinnat olisi jossain navan tienoilla...jos olisivat, niin taitaisi olla enää myöhäistä tukea liiveillä? Tämä olan ja rintaliivien alaosan välinen suuri korkeus on aina ollut suuri ihmetyksen aihe mulle. Suuresta säätövarasta ei ole mitään haittaa, mutta liian pienestä on. Miksi sitä säätövaraa ei siis voi niihin olkaimiin jättää tarpeeksi?

Vierailija
48/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funky Lady on vaan harmittavan kallis :/ ite sovitan välillä siellä tai Sokoksella mutta tilaan netistä figleavesilta. Just sain kahdet Fantasien liivit reilulla 60 eurolla postikuluineen kun Suomessa yhdet maksaisivat melkein saman verran. Kokoni on noin 65J joten mistään Lindexiltä tms. en voisi ees ostaa. Myöskään Changessa ei tahdo olla kokoani.

Vierailija
49/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, voi olla että mulla on väärän kokoiset kun on 75B. Olen kokeillut ympärysmittaa 70, mutta se on aivan liian kireä, puristaa niin että sattuu. Toisaalta isompi kuppi jää tyhjäksi eikä tue rintaa yhtään.

Suurin syyhän siihen, että olkaimet tippuu, on se että niitä ei pysty säätämään tarpeeksi lyhyeksi. Monissa rintsikoissa säätövaraa on vain about 8 senttiä. Aivan kuin rinnat olisi jossain navan tienoilla...jos olisivat, niin taitaisi olla enää myöhäistä tukea liiveillä? Tämä olan ja rintaliivien alaosan välinen suuri korkeus on aina ollut suuri ihmetyksen aihe mulle. Suuresta säätövarasta ei ole mitään haittaa, mutta liian pienestä on. Miksi sitä säätövaraa ei siis voi niihin olkaimiin jättää tarpeeksi?

Jos olkaimet tippuu, ei suurin syy todellakaan ole niiden säätövara vaan väärin valittu ympärysmitta. Eli liian suuri ympärys. Jos kokeilee pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppia ja kuppiin jää esim kupin yläosaan tyhjää, kannattaa kokeilla toisen mallista kuppia. Erityisesti kokonaan topatut kupit sopivat aika harvalle täydellisesti ja tyypillisesti niihin jää yläosaan tyhjää tilaa.

Vierailija
50/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on käsittämätöntä, miten pihalla ihmiset ovat rintojen kokoasioissa. Välillä saa facepalmata ihan urakalla, kun tyypit ovat tosissaan sitä mieltä, että A = pieni, B = normaali, C = iso ja D = TOSI TOSI ISO. Terveisin E65, jonka EE-KUPIN TISSIT!!!!!!1 ovat sirossakin vartalossa hyvinkin sopusuhtaiset, . 

Mitä isompi kirjain, sitä isommat rinnat. Ei ole tähtiedettä.

Miten kuvailisit rintojasi, jos ne olisivat kokoa A?

51/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liivin pitää onn niin napakka, että vain kaksi sormea mahtuu liivin ja ihon väliin (selkäpuolelta). Silloin liivi on oikealla paikallaa. Sen jälkeen aloitetaan kuppikoon määritys. Liian leveä ympärysmitta sotkee koko liivien valinnan...Minulla on ollut käytössä 85D, joka tuntuu hieman liian leveöltä. Seuraavalla kerralla kokeilen 80D ja 80E-liivikokoa...

Rakastan Marie Joe- ja Primadonna -liivejä. Myös korseteissa ja korseleteissa ostaa helposti liian suuren eikä liivi toimi kuten sen pitäisi....

Miten päin niiden sormien pitäisi sinne mahtua? Vierekkäin vai päällekkäin? Mulla on ainakin hakasten kohdalta selässä "notko", johon mahtuu vaikka koko nyrkki. Pitääkö se mitata siitä keskeltä vai siitä kohtaa, mistä kangas ottaa kiinni? Koitin joskus niin pientä ympärysmittaa, johon ei saanut montaa sormea ängettyä, ja se oli niin tiukka, että liivit oli tosi epämukavat päällä.

Minullakin on sellainen notko ja rintaliivimyyjä ohjeisti mittaamaan siitä sivusta, eli notkosta välittämättä. Kaksi sormea vierekkäin. 

Vierailija
52/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.herroom.com/bra-strap-design-fit,914,30.html

Ei niinkään säätövara vaan ympärysmitta.

Vierailija
53/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko ympärys siis tiukalta kun puet ne liivit kuvanmukaisesti? Jos tuntuu, niin ympärys on liian kireä. Kaupasta saa tällaisia joilla voi jatkaa liian tiukkaa ympärystä.

En kyllä suosittele jatkokappaleita ennenkuin ympärysmitta on sellainen, ettei kaupasta enää löydy kokoja. Ne vääristävät liivien mittasuhteet ja olkaimet joutuvat todennäköisesti huonoon kohtaan, mikä aiheuttaa edelleen epämukavuutta.

Kun kokeilet suurempaa kuppia, johon mahtuu myös kainaloiden alueelle mahdollisesti kulkeutunut rintakudos (testaa aiemmin mainittu swoop&scoop), niin voi olla, että joudut kokeilemaan myös pienempää ympärysmittaa.

Vierailija
54/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on käsittämätöntä, miten pihalla ihmiset ovat rintojen kokoasioissa. Välillä saa facepalmata ihan urakalla, kun tyypit ovat tosissaan sitä mieltä, että A = pieni, B = normaali, C = iso ja D = TOSI TOSI ISO. Terveisin E65, jonka EE-KUPIN TISSIT!!!!!!1 ovat sirossakin vartalossa hyvinkin sopusuhtaiset, . 

Kirjain kertoo erotuksen ympärysmitalle rintojen alta ja päältä, ei rinnan kokoa.

Vierailija
55/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele jatkokappaleita ennenkuin ympärysmitta on sellainen, ettei kaupasta enää löydy kokoja. Ne vääristävät liivien mittasuhteet ja olkaimet joutuvat todennäköisesti huonoon kohtaan, mikä aiheuttaa edelleen epämukavuutta.

Kun kokeilet suurempaa kuppia, johon mahtuu myös kainaloiden alueelle mahdollisesti kulkeutunut rintakudos (testaa aiemmin mainittu swoop&scoop), niin voi olla, että joudut kokeilemaan myös pienempää ympärysmittaa.

No joo, mutta jos kirjoittajalle sopii kupista nuo ympärykseltään liian kireät liivit niin jatkokappaleet on silloin mielestäni ihan ok. Swoop&scoop on varmaan 90% hepreaa eivätkä halua edes kokeilla!

Vierailija
56/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu ilman pseudoasiantuntijoita jotka samalla yrittää myydä satasen alusvaatteita.. Itse luin asiasta vajaat 10v. sitten, mittasin ja menin kauppaan kokeilemaan eri kokoja. Ympärys pieneni, kuppikoko kasvoi.

Näin! Jotenkin naisille on saatu markkinoitua mielikuva että liivien osto on vain alalle koulutetuilta onnistuva haastava, pitkää kokemusta vaativa operaatio. Ei ole.

Etenkin changen liikkeessä haiskahtaa vahvasti vanity sizing. On toki mukava ajatella että 65H-povelleni löytyy tukeva tuote vain merkkiliikkeestä, mutta oletteko koskaan fyysisesti verranneet liivien kokoa esimerkiksi Lindexin 70DD-liiviin? Valitettavasti kuppikoko ei ole mikään standardoitu mitta jota liivivirasto valvoo. Jokainen s-kokoa oleva paitakaan ei ole saman kokoinen.

Siitä kyllä samaa mieltä että monet vetävät vääränkokoisissa liiveissä, mutta ei siihen oikean koon löytämiseen itseäsi kummempaa asiantuntijaa tarvita.

Vierailija
57/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioikaa myös että kaikki liivimallit eivät vain sovi kaikille rinnoille, eikä ongelma silloin ratkea kokoa muuttamalla. Esimerkiksi löysemmät rinnat valahtavat matalista tai syvään uurretuista liiveistä äkkiä ulos vaikka koko olisi miten nappi.

Vierailija
58/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin liiviliikkeessä ja kokoni mitattiin. Se on sama, jota olen aina käyttänyt.

Vierailija
59/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAH...ihanat rinnat...

Vierailija
60/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjain kertoo erotuksen ympärysmitalle rintojen alta ja päältä, ei rinnan kokoa.

Kertoo rinnan koon suhteessa ympärysmittaan (eli rintakehään, jossa rinta on kiinni). Saman ympäryksisiä liivejä voi verrata keskenään, jolloin 65 G on paljon isompi kuin 65 B.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän