"Suurimmalla osalla naisista on väärän kokoiset rintaliivit"
Ennen naureskelin näille jutuille, kunnes menin liiviliikkeeseen. Käytin ennen kokoa 75-80C tai D. Nyt kokoni on 70G/H. Ja ei, en käynyt Changessa. Ennen minulle oli normaalia, että rintsikoiden olkaimia kuuluu nostaa yhtenään takaisin olkapäille päivän mittaan, ja liivit olivat ylipäänsä epämukavat kapistukset. Nykyään niiden olemassaolon voi unohtaa. Naiset, käykää mittauttamassa itsenne erikoisliikkeessä!
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu ilman pseudoasiantuntijoita jotka samalla yrittää myydä satasen alusvaatteita.. Itse luin asiasta vajaat 10v. sitten, mittasin ja menin kauppaan kokeilemaan eri kokoja. Ympärys pieneni, kuppikoko kasvoi.
Tässä on vaan se, että harvoista ns. "normikaupoista" löytyy esim. vaikka kokoa 60F. Silloin alusasuliikkeet ovat ainoa vaihtoehto netistä tilaamisen lisäksi, ja minä ainakin panostan mielelläni hyviin alusvaatteisiin. Ovat paljon laadukkaampiakin kuin jotkut markettiviritykset.
Jep, ja tästä rajoitetusta ketjuliikkeiden kokovalikoimasta johtuu, että niiden nettisivujen tarjoamat kokolaskurit ovat täyttä hölynpölyä. Mun mitoilla esim lindex tarjoaa F-kuppia liian isolla ympärysmitalla (ilmeisesti isoin mitä heiltä löytyy), kun kuppikokoni on 70H.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ettekö ole itse mitanneet kokoanne aiemmin, vai miten se voi liikkeessä tulla ihan täytenä yllätyksenä? (Olettaen, ettei nyt ole kyse valmistajan omista kokomerkinnöistä.)
Minä olin valinnut tavallisesta vaatekaupasta sellaiset, jotka tuntuivat melko mukavilta. Toki rinnat pursuivat kupeista aina kumartuessa ja olkaimet putoilivat, mutta luulin, että rintaliivien kuuluu olla sellaiset. Minulla oli tosiaan sellainen mielikuva, että G-kuppi on aivan valtaisa.
Joo tää mielikuvajuttu on niin totta! Katsokaapa vaikka 2cakesonaplate-alusvaateblogia, siinä bloggaajalla on G/GG kuppikoko
https://2cakesonaplate.wordpress.com
Ja samassa blogissa koko 65E.
https://2cakesonaplate.wordpress.com/2016/07/17/lingerie-review-ewa-bie…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Changessa ja sain pienemmän ympärysmitan, mutta rintojen ympärille - kuppien ulkopuolelle - jää läskikasat. Jostain mystisestä syystä ostin parit erilaiset liivit, joissa on sama tilanne. En käytä kumpiakaan.
Missään muissa liiveissä en ole huomannut vastaavaa. Koskaan.
Seuraavan kerran asioin Funky Ladyssä tms.
Kokeile "swoop and scoop" menetelmää. Sillä, miten rintaliivit puetaan päälle on merkitystä istuvuuteen!
http://www.curvykate.com/blog/this-little-trick-is-the-only-way-to-know…
http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/
Kiitos! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseutulaiset: missä liiviliikkeessä /liiviliikkeissä asioitte? Missä on paras palvelu, entä hinta-laatusuhde?
Change ei käy. Se on tullut liian monta kertaa todettua huonoksi.Monet tuttuni kehuvat Funky Ladya Kukontorilla Forumissa. En ole vielä käynyt.
t. ensimmäinen vastaaja
Kiitos kovasti! Muistaakseni olen joskus aikoinaan asioinut Itäkeskuksen Funky Ladyssa, ja ollut erittäin tyytyväinen. Olen vastikään muuttanut takaisin pks:lle pohjoisemmasta.
Funky Ladyn sivuilla onkin mainittu useampi liike. Täytyy asioida, jahka rahatilanne antaa myöten!
Niin juu, onko jollakulla huonoja kokemuksia jostakin Funky Ladyn liikkeestä lähiaikoina?
Odota tammikuun alennusmyyntiä. :) Liikkeessä on hyviä alennuksia siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Victorias Secretiltä olen ostanut kaikki parhaat liivit. Siellä on joskus tullut ihmeteltyä myös kokoa printattuna mutta päällä tuntunut hyvältä :)
VC:n kokomittausmetodi on ehkä naurettavinta mitä voi olla. Tai ainakin ennen ne mittasivat liivien ympäryskoon rintojen yläpuolelta ja lisäsivät vielä tuumia mittaustulokseen. Ainakin tuo ympärysmittaan tuumien lisääminen on vielä voimissaan.
Mulla on näitä Changen liivejä ja musta nää puristaa tolkuttomasti, vaikka kuin myyjä sanoi että liivit venyy ym. Ja oon käyttänyt jo vuosia (siis samoja liivejä) että on ne jo ehtineet venyä... Eli mitä teen väärin????? Myyjän mittamaat. Muilla samoja kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näitä Changen liivejä ja musta nää puristaa tolkuttomasti, vaikka kuin myyjä sanoi että liivit venyy ym. Ja oon käyttänyt jo vuosia (siis samoja liivejä) että on ne jo ehtineet venyä... Eli mitä teen väärin????? Myyjän mittamaat. Muilla samoja kokemuksia?
Myyjä ei ole osannut hommaansa. Miltä ympärysmitta tuntuu liivit näin päälle puettuna:
Jos ympärys on väljempi näin, niin kuppikoko on liian pieni. Kokeile myös tuota aiemmin linkattua swoop and scoop menetelmää, mitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseutulaiset: missä liiviliikkeessä /liiviliikkeissä asioitte? Missä on paras palvelu, entä hinta-laatusuhde?
Change ei käy. Se on tullut liian monta kertaa todettua huonoksi.
Minulla ainakin on huonohko kokemus Stockan alusvaateosastosta. Raskauden ja imetyksen jäljiltä rintojen muoto ja koko muuttui, ja ajattelin pyytää ammattilaisen apua löytääkseni hyvät, ei-enää-aivan-niin-kiinteää poveani tukevat liivit. "Ylitsepääsemätön haaste" olikin sitten myyjän mielestä, että halusin kaarituelliset liivit, joissa ei olisi mitään pitsejä eikä röyhelöitä - siis normaalit t-paitaliivit, haloo! Myyjä huokaili, että on "hjuvin vaikea, hjuvin vaikea löytää sellaisia". Minulle tuli muuttuneen vartaloni kanssa olo, että olen jokin luonnonoikku :( Päädyin tämän myyjän opastuksella hämmennyksissäni ostaman parit sloggin A-kupilliset liivit (ennen raskautta olin käyttänyt b-kuppia), jotka istuivat todella omituisesti, kupit eivät peittäneet kunnolla koko rintaani ja liivit näyttivät päälläni omituisen kittanoilta.
Olisi helpompaa käyttää oikean kokoisia, jos olisi enemmän sellaisia, jotka ovat pienempiä (65-70) ympärysmitaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi helpompaa käyttää oikean kokoisia, jos olisi enemmän sellaisia, jotka ovat pienempiä (65-70) ympärysmitaltaan.
Itseasiassa 65-70 olisi aika keskiverto ympärysmitta nykyaikaisilla joustavilla rintsikkamateriaaleilla, mutta liian moni kompensoi liian pientä kuppia väljemmällä ympärysmitalla.
Oon vaikka kuinka monessa alusvaateliikkeessä käynyt ja ovat mittoneet ja valinneet "hyvältä" näyttävät liiviit. En itse huomaa mitään eroa, edelleen painaumat olkapäillä ja selkätissit.
Hoksasin juuri että täällä Oulussa olisi Ideaparkissa Change. Kannattaako antaa vielä mahdollisuus yhdelle liikkeelle.
Liivin pitää onn niin napakka, että vain kaksi sormea mahtuu liivin ja ihon väliin (selkäpuolelta). Silloin liivi on oikealla paikallaa. Sen jälkeen aloitetaan kuppikoon määritys. Liian leveä ympärysmitta sotkee koko liivien valinnan...Minulla on ollut käytössä 85D, joka tuntuu hieman liian leveöltä. Seuraavalla kerralla kokeilen 80D ja 80E-liivikokoa...
Rakastan Marie Joe- ja Primadonna -liivejä. Myös korseteissa ja korseleteissa ostaa helposti liian suuren eikä liivi toimi kuten sen pitäisi....
Moni varmaan luulee, että esim. D-kuppi on saman kokoinen rinnanympäryksestä riippumatta. Siitä ei oikein missään ole ennen ihan pari viime vuotta puhuttu. Ja tuon takia tulee niitä mielikuvia, että joku E-kuppi on jo valtavan suuri.
Korjaus kohtaan 34: Liivin pitää olla niin napakka...
Vierailija kirjoitti:
Musta on käsittämätöntä, miten pihalla ihmiset ovat rintojen kokoasioissa. Välillä saa facepalmata ihan urakalla, kun tyypit ovat tosissaan sitä mieltä, että A = pieni, B = normaali, C = iso ja D = TOSI TOSI ISO. Terveisin E65, jonka EE-KUPIN TISSIT!!!!!!1 ovat sirossakin vartalossa hyvinkin sopusuhtaiset, isoista rinnoista en puhuisi ikipäivänä. Ja juu minäkin käytin ennen jotain B75:a, jonka ympärys varmaan riittäisi pyllynikin ympärille.
Mutta onhan E65 järkyttävän iso verrattuna A65:en.
Käytin ennen 75B liivejä joissa ympärys oli ihan liian suuri(nousi selästä kun jouduin kiristämään olkaimia kokoajan), viimeisimmät ostamani liivit ovat 65D ja luulin löytäneeni sopivat mutta niissä taas ympärysmitta puristaa ihan hirvittävän epämukavasti vaikka sormia mahtuu alle, ja tissit tursuaa kupeista kun kumartuu. Sama ongelma 70C rintsikoissa.
Olen luovuttanut ja käytän nykyään H&M 10euron urheilurintsikoita medium tuella ja koossa M. Hyvin istuu ja on mukavat eikä mitään tursua mistään. Samalla kyllä ne vähätkin tissit katoaa mitä minulla on mutta kai se on kestettävä.
Ja ei, en mene mitattavaksi yhtään minnekkään. En pysty käydä edes kampaajalla niin miten pystyisin näyttäämään tissini random kaupantätille.
Vierailija kirjoitti:
Käytin ennen 75B liivejä joissa ympärys oli ihan liian suuri(nousi selästä kun jouduin kiristämään olkaimia kokoajan), viimeisimmät ostamani liivit ovat 65D ja luulin löytäneeni sopivat mutta niissä taas ympärysmitta puristaa ihan hirvittävän epämukavasti vaikka sormia mahtuu alle, ja tissit tursuaa kupeista kun kumartuu. Sama ongelma 70C rintsikoissa.
Olen luovuttanut ja käytän nykyään H&M 10euron urheilurintsikoita medium tuella ja koossa M. Hyvin istuu ja on mukavat eikä mitään tursua mistään. Samalla kyllä ne vähätkin tissit katoaa mitä minulla on mutta kai se on kestettävä.
Ja ei, en mene mitattavaksi yhtään minnekkään. En pysty käydä edes kampaajalla niin miten pystyisin näyttäämään tissini random kaupantätille.
Oikein sovitettu 65D näyttää tältä, näyttääkö povesi suunnilleen samalta?
http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=30&cup=D&age=&brand=&…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein sovitettu 65D näyttää tältä, näyttääkö povesi suunnilleen samalta?
http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=30&cup=D&age=&brand=&…
Suurin osa rintsikoistani on push up-malleja koska on vaikea löytää kivan näköisiä t-paitamalleja. Mutta kyllä nuo hiukan pieniltä näyttää omiini verrattuna.
Minä olin valinnut tavallisesta vaatekaupasta sellaiset, jotka tuntuivat melko mukavilta. Toki rinnat pursuivat kupeista aina kumartuessa ja olkaimet putoilivat, mutta luulin, että rintaliivien kuuluu olla sellaiset. Minulla oli tosiaan sellainen mielikuva, että G-kuppi on aivan valtaisa.