Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suurimmalla osalla naisista on väärän kokoiset rintaliivit"

Vierailija
13.10.2016 |

Ennen naureskelin näille jutuille, kunnes menin liiviliikkeeseen. Käytin ennen kokoa 75-80C tai D. Nyt kokoni on 70G/H. Ja ei, en käynyt Changessa. Ennen minulle oli normaalia, että rintsikoiden olkaimia kuuluu nostaa yhtenään takaisin olkapäille päivän mittaan, ja liivit olivat ylipäänsä epämukavat kapistukset. Nykyään niiden olemassaolon voi unohtaa. Naiset, käykää mittauttamassa itsenne erikoisliikkeessä!

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rampannut kaikki erikoisliikkeet ja sovittanut ja sovittanut ja sovittanut. Mikään ei sovi päälle mukavasti tai siten, että olkaimet pysyisivät paikoillaan. Toki silloin sovittaessa pysyy ja tuntuu hetken mukavaltakin, mutta käytössä, voi helvetti. Tissit tursuaa kumartaessa ja töissä heiluessa olkaimia saa korjailla koko ajan.

Olen tyytynyt sloggin double comfort toppiin ja aion käyttää näitä ikuisesti.

http://www.brasizecalculator.tk

Mitä vittua tuo auttaa, jos kaupasta ei kertakaikkiaan löydy liiviä mikä sopii? Mä voin mitata vaikka maailman tappiin asti näit ja sovittaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy! Isoin ongelma on ne olkaimet, ei pysy ylhäällä.

Väärä koko on useimmiten syynä noihin ongelmiin. Toki voi olla että mitkään liivit maailmassa eivät sovi sinulle. Osta olkaimettomat?

Vierailija
82/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rampannut kaikki erikoisliikkeet ja sovittanut ja sovittanut ja sovittanut. Mikään ei sovi päälle mukavasti tai siten, että olkaimet pysyisivät paikoillaan. Toki silloin sovittaessa pysyy ja tuntuu hetken mukavaltakin, mutta käytössä, voi helvetti. Tissit tursuaa kumartaessa ja töissä heiluessa olkaimia saa korjailla koko ajan.

Mitä vittua tuo auttaa, jos kaupasta ei kertakaikkiaan löydy liiviä mikä sopii? Mä voin mitata vaikka maailman tappiin asti näit ja sovittaa, mutta kun ei löydy niin ei löydy! Isoin ongelma on ne olkaimet, ei pysy ylhäällä.

Väärä koko on useimmiten syynä noihin ongelmiin. Toki voi olla että mitkään liivit maailmassa eivät sovi sinulle. Osta olkaimettomat?

Olkaimettomat, just joo. Parempi sitten olla ilman.

Kaikkia kokoja olen kokeillut, ihan kaikkia ja ihan joka kaupassa. Ammatti-ihmisten opastuksella. Ei sovi niin että tuntuis mukavalta ja että olkaimet pysyis paikallaan. Jopa ristiin laitettavat ei pysy. Olen ostanut niitä, mitkä lähinnä tuntuu mukavalta siinä pukukopissa seisoskellessa. Mutta käyttömukavuus, sitä ei ole.

Onneksi löytyi se sloggin double comport toppi, sitä käytän kun en normaaleihin liiveihin sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillu sellaisia, missä olkaimet saa takaa ristiin? Mulla on yhdet eikä tasan valu. Kaikki merkit ei sovi kaikille, itse löysin sopivat sellaisista, joitten olkaimet ei ala ihan sivusta kainalon tienoilta, vaan vähän keskemmältä. Eikä valu.

Vierailija
84/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaimettomat, just joo. Parempi sitten olla ilman.

Kaikkia kokoja olen kokeillut, ihan kaikkia ja ihan joka kaupassa. Ammatti-ihmisten opastuksella. Ei sovi niin että tuntuis mukavalta ja että olkaimet pysyis paikallaan. Jopa ristiin laitettavat ei pysy. Olen ostanut niitä, mitkä lähinnä tuntuu mukavalta siinä pukukopissa seisoskellessa. Mutta käyttömukavuus, sitä ei ole.

Onneksi löytyi se sloggin double comport toppi, sitä käytän kun en normaaleihin liiveihin sovi.

Vaikea uskoa että ristiin laitettavat olkaimet valuvat.

Vierailija
85/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, voi olla että mulla on väärän kokoiset kun on 75B. Olen kokeillut ympärysmittaa 70, mutta se on aivan liian kireä, puristaa niin että sattuu. Toisaalta isompi kuppi jää tyhjäksi eikä tue rintaa yhtään.

Suurin syyhän siihen, että olkaimet tippuu, on se että niitä ei pysty säätämään tarpeeksi lyhyeksi. Monissa rintsikoissa säätövaraa on vain about 8 senttiä. Aivan kuin rinnat olisi jossain navan tienoilla...jos olisivat, niin taitaisi olla enää myöhäistä tukea liiveillä? Tämä olan ja rintaliivien alaosan välinen suuri korkeus on aina ollut suuri ihmetyksen aihe mulle. Suuresta säätövarasta ei ole mitään haittaa, mutta liian pienestä on. Miksi sitä säätövaraa ei siis voi niihin olkaimiin jättää tarpeeksi?

Jos olkaimet tippuu, ei suurin syy todellakaan ole niiden säätövara vaan väärin valittu ympärysmitta. Eli liian suuri ympärys. Jos kokeilee pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppia ja kuppiin jää esim kupin yläosaan tyhjää, kannattaa kokeilla toisen mallista kuppia. Erityisesti kokonaan topatut kupit sopivat aika harvalle täydellisesti ja tyypillisesti niihin jää yläosaan tyhjää tilaa.

En usko, että tuo pitää paikkansa kohdallani. Kerroinhan jo, että olen kokeillut myös pienempää ympärystä (75:n tilalle 70 joka puristaa ja ahdistaa). Hengitän syvään ja minulla on hyvä ryhti, en siis ole lysyssä vaan rintakehä on auki. En kestä liian kireää ympärysmittaa, 75 on juuri hyvä ja siinähän on yleensä säätövaraa kolme paikkaa ympäryksen suhteen.

Ongelma todella on olkainten säätövaran vähyys, siis että niitä ei saa tarpeeksi napakaksi, etteivät luisuisi olkapäiltä. Olen kokoa 32, jopa vähän pienempi, ja pituudeltani 154 cm. On aivan luonnollista, että minulla olan ja rintaliivien alaosan pituus pitää olla lyhyempi kuin jollain 170-senttisellä. Vaikka ostaisin 65-liivit, olkaimet ei pysy paikallaan.

Olet kokoa 32 ja mittasi rintojen alta on (vähintään) 75cm? Mikä on vyötärömittasi?

Tätä mäkin vähän ihmettelin. Olen kokoa 40 ja mun rintaliivien ympärysmitta on 75.

Ei ehkä kauhean kummallista, minä olen about 34 (166/53) ja rinnanalusympärykseni on n. 73 cm. Yläruumiini on rotevampi kuin alaruumis, ja rintakehäni on vielä tosi "pyöreä", olen melkein samanmuotoinen sivustakatsoen kuin edestä.

Minä olen tuo aiempi kirjoittaja (olen kokoa 32, tosin monet sen koon vaatteet ovat silti hieman reiluja minulle), ja otin nyt ihan mittanauhan käteen ja mittasin. Uloshengityksen päätteeksi rintakehän ympärys rintojen alta eli rintaliivien alaosasta on pienimmillään 70-71cm ja uloshengityksellä 73-74 cm. Ylävartaloni ei ole mitenkään erityisen iso, vaan ennemminkin alavartalo suurempi, pyöreä pylly ja pikajuoksijan reidet. Minua yleensä sanotaan hoikaksi ja sopusuhtaisen näköiseksi, jotkut jopa siroksi (!) vaikka mielestäni pari kiloa voisin laihduttaa (painan 48 kg) ja jalat on liian paksut.

Jos nyt ottaa huomioon paksujalkaisuuden niin 48 kg ei riitä rotevaan ylävartaloon pituudellani.

Missään nimessä en voisi käyttää 70B-rintsikoita, sellaiset puristaisi ihoon ikävät punaiset jäljet ja jollain sisäänhengityksellä rintsikat vielä räpsähtäisivät rikki. Kyllä ympärysmitan pitää tuntua hyvältä. Napakalta, mutta hyvältä, ei tuskalliselta.

Vierailija
86/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis sisäänhengityksellä 73-74 cm.

Vierailija
87/158 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, voi olla että mulla on väärän kokoiset kun on 75B. Olen kokeillut ympärysmittaa 70, mutta se on aivan liian kireä, puristaa niin että sattuu. Toisaalta isompi kuppi jää tyhjäksi eikä tue rintaa yhtään.

Suurin syyhän siihen, että olkaimet tippuu, on se että niitä ei pysty säätämään tarpeeksi lyhyeksi. Monissa rintsikoissa säätövaraa on vain about 8 senttiä. Aivan kuin rinnat olisi jossain navan tienoilla...jos olisivat, niin taitaisi olla enää myöhäistä tukea liiveillä? Tämä olan ja rintaliivien alaosan välinen suuri korkeus on aina ollut suuri ihmetyksen aihe mulle. Suuresta säätövarasta ei ole mitään haittaa, mutta liian pienestä on. Miksi sitä säätövaraa ei siis voi niihin olkaimiin jättää tarpeeksi?

Jos olkaimet tippuu, ei suurin syy todellakaan ole niiden säätövara vaan väärin valittu ympärysmitta. Eli liian suuri ympärys. Jos kokeilee pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppia ja kuppiin jää esim kupin yläosaan tyhjää, kannattaa kokeilla toisen mallista kuppia. Erityisesti kokonaan topatut kupit sopivat aika harvalle täydellisesti ja tyypillisesti niihin jää yläosaan tyhjää tilaa.

En usko, että tuo pitää paikkansa kohdallani. Kerroinhan jo, että olen kokeillut myös pienempää ympärystä (75:n tilalle 70 joka puristaa ja ahdistaa). Hengitän syvään ja minulla on hyvä ryhti, en siis ole lysyssä vaan rintakehä on auki. En kestä liian kireää ympärysmittaa, 75 on juuri hyvä ja siinähän on yleensä säätövaraa kolme paikkaa ympäryksen suhteen.

Ongelma todella on olkainten säätövaran vähyys, siis että niitä ei saa tarpeeksi napakaksi, etteivät luisuisi olkapäiltä. Olen kokoa 32, jopa vähän pienempi, ja pituudeltani 154 cm. On aivan luonnollista, että minulla olan ja rintaliivien alaosan pituus pitää olla lyhyempi kuin jollain 170-senttisellä. Vaikka ostaisin 65-liivit, olkaimet ei pysy paikallaan.

Olet kokoa 32 ja mittasi rintojen alta on (vähintään) 75cm? Mikä on vyötärömittasi?

Vyötärönympärykseni näyttää olevan 65 cm (mittasin juuri mittanauhalla).

Vierailija
88/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin vähän ihmettelin. Olen kokoa 40 ja mun rintaliivien ympärysmitta on 75.

Ei ehkä kauhean kummallista, minä olen about 34 (166/53) ja rinnanalusympärykseni on n. 73 cm. Yläruumiini on rotevampi kuin alaruumis, ja rintakehäni on vielä tosi "pyöreä", olen melkein samanmuotoinen sivustakatsoen kuin edestä.

Minä olen tuo aiempi kirjoittaja (olen kokoa 32, tosin monet sen koon vaatteet ovat silti hieman reiluja minulle), ja otin nyt ihan mittanauhan käteen ja mittasin. Uloshengityksen päätteeksi rintakehän ympärys rintojen alta eli rintaliivien alaosasta on pienimmillään 70-71cm ja uloshengityksellä 73-74 cm. Ylävartaloni ei ole mitenkään erityisen iso, vaan ennemminkin alavartalo suurempi, pyöreä pylly ja pikajuoksijan reidet. Minua yleensä sanotaan hoikaksi ja sopusuhtaisen näköiseksi, jotkut jopa siroksi (!) vaikka mielestäni pari kiloa voisin laihduttaa (painan 48 kg) ja jalat on liian paksut.

Jos nyt ottaa huomioon paksujalkaisuuden niin 48 kg ei riitä rotevaan ylävartaloon pituudellani.

Missään nimessä en voisi käyttää 70B-rintsikoita, sellaiset puristaisi ihoon ikävät punaiset jäljet ja jollain sisäänhengityksellä rintsikat vielä räpsähtäisivät rikki. Kyllä ympärysmitan pitää tuntua hyvältä. Napakalta, mutta hyvältä, ei tuskalliselta.

Mikä on mitta rintojen päältä? Sulla on liian pieni kuppikoko jos noilla mitoilla 75 ympärys tuntuu ahdistavalta. Kun rinnat eivät mahdu paikalleen kuppiin kunnolla, ottavat ne tilaa itselleen ympäryksestä joka näin muuttuu liian kireän tuntuiseksi.

Vierailija
89/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit ovat aina oikeankokoiset. Rinnat ne vääränkokoiset ovat. Siitä osoituksena se kuinka moni nainen ottaa silikonit.

Vierailija
90/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa vasemmalla "ennen" koko 80A, "jälkeen" koot 65-70DD/E.

http://i.imgur.com/wWrOZqa.png

Vasemmalla koko 80DD, vieressä 75G ja 70GG

http://i.imgur.com/HyRpZ0R.png

Vierailija
91/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpompaa käyttää oikean kokoisia, jos olisi enemmän sellaisia, jotka ovat pienempiä (65-70) ympärysmitaltaan.

Itseasiassa 65-70 olisi aika keskiverto ympärysmitta nykyaikaisilla joustavilla rintsikkamateriaaleilla, mutta liian moni kompensoi liian pientä kuppia väljemmällä ympärysmitalla.

Minäkin sorrun tuohon jos en jaksa etsiä oikeaa kokoa.

Kokoni on 70i eikä sitä ole ihan helppo löytää. Joku 80g löytyy paljon helpommin.

Vierailija
92/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpompaa käyttää oikean kokoisia, jos olisi enemmän sellaisia, jotka ovat pienempiä (65-70) ympärysmitaltaan.

Itseasiassa 65-70 olisi aika keskiverto ympärysmitta nykyaikaisilla joustavilla rintsikkamateriaaleilla, mutta liian moni kompensoi liian pientä kuppia väljemmällä ympärysmitalla.

Minäkin sorrun tuohon jos en jaksa etsiä oikeaa kokoa.

Kokoni on 70i eikä sitä ole ihan helppo löytää. Joku 80g löytyy paljon helpommin.

Nettikaupoista löytyy, mm. Figleaves, brastop, bravissimo, suomalainen lumingerie ovat hyviä.

Vierailija
93/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimittaajat, tässä paras kokolaskuri. Lukekaa ohjeet ensin.

Yleistä tietoa rintsikkakoista. Suosittelen vahvasti tutustumaan!

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Ei millään pahalla, mutta jos sivuston mielestä 4 tuumaa (UK D-kuppi) = 19 cm (EU D-kuppi), niin en pitäisi kovin luotettavana lähteenä. Tosin lähes kaikki mittausta ohjeistavat sivustot näköjään tekevät saman virheen.

Vierailija
94/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittavaa muuten.

Tässäkin wikissä http://bustyresources.wikia.com/wiki/Bra_sizing_by_country asetetaan UK- ja EU-mitoitusten D-kupit samankokoisiksi, vaikka ylä- ja alapuolella olevat mittanauhat selvästi kertovat muuta (EU-D 19 cm, UK-D 4 tuumaa)

Vierailija
95/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus kohtaan 34: Liivin pitää olla niin napakka...

Vihaan puristavia liivejä. Mitään kamalampaa ei olekaan. Sama homma kaaritukien/toppausten kanssa.

Vierailija
96/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimittaajat, tässä paras kokolaskuri. Lukekaa ohjeet ensin.

Yleistä tietoa rintsikkakoista. Suosittelen vahvasti tutustumaan!

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Ei millään pahalla, mutta jos sivuston mielestä 4 tuumaa (UK D-kuppi) = 19 cm (EU D-kuppi), niin en pitäisi kovin luotettavana lähteenä. Tosin lähes kaikki mittausta ohjeistavat sivustot näköjään tekevät saman virheen.

En ymmärrä miksi eu-mitoituksessa yritetään tunkea kaikki alle 14cm erotuksella olevat tissit kahteen kuppikokoon (AA ja A), kun taas uk-mitoituksessa, jossa 1 tuuman ero ylä ja alamitassa on kuppikoko A, 2 tuuman ero on kuppikoko B jne, päästään tuolla 14cm (n. 5,5 tuumaa) erolla jo jonnekin DD/E kuppikoon tienoille. Itse ainakin olen löytänyt tuolla brittisysteemillä paljon paremmin istuvat liivit.

Vierailija
97/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivit - mikä hirveä keksintö! Lukaisin tätä ketjua noin puoleenväliin: "ympärysmitan pitää istua napakasti", "väärä kuppikoko jos olkaimet tippuvat". ..

Onhan se selvä, ettei sellaista  liiviä ole edes olemassa, joka sopisi tai jonka pitäisi sopia kaikille. Sopivat löytää jos oma vartalon mittasuhteet muistuttavat jotain standardimitotusta, mutta on meitä sellaisiakin naisia, joiden mittasuhteet - rintojen koko, ympärysmitta, käsivarret ym. eivät mitenkään istu siihen, mitä liivinvalmistajat pitävät standarina ja valmistuttavat. 

Hyvin harvat liivit sopivat ja niissä kaikissa on jokin tai useampi ongelma: puristavat, hiertävät, olkaimet tippuvat... Valmistajat vaan ovat aivopesseet naiset siihen, että kyllä jostain teille löytyy sopiva koko. Ja sitten ostetaan liivit ja useampi - eikä niitä halua pitää päällään kuin sen työpäivän. Kotona ne on pakko riisua pois.

Vierailija
98/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee nyt varmasti tyhmä kysymys, mutta miksi liivien ostamisen pitää olla tällaista salatiedettä? Miksi sitä ympärysmittaa ei voi merkitä niin, että koko 75 sopisi ympärysmitalle 75?

Vierailija
99/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee nyt varmasti tyhmä kysymys, mutta miksi liivien ostamisen pitää olla tällaista salatiedettä? Miksi sitä ympärysmittaa ei voi merkitä niin, että koko 75 sopisi ympärysmitalle 75?

Ei pitäisikään liikaa tuijotella niihin kokolappuihin, vaan sovittaa rohkeasti ihan muita kokoja mitä on tottunut käyttämään. Varsinkin jos jatkuvasti kokee rintaliivit epämukaviksi.

Vierailija
100/158 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin rintsikoiden koko on jotain ihan älytöntä, tyyliin 85K. What. Olen PIENIRINTAINEN läski.

Sattumoisin olen myös pienituloinen, joten tyydyn Lindexien ja KappAhlien D-kuppeihin, joissa on liian suuri ympärys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi