Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lonkat samalle tasolle ja suoraan?

Vierailija
13.10.2016 |

Tuntuu siltä, että olen vinossa. Toisen jalan polvinivel ja ja jalkaterä eivät ole oikein tasapainossa ja uskon sen johtuvat kiertyneeltä tuntuvasta lantiosta. Jalat tuntuvat eri mittaisilta. Askeleissa on eroa oikean ja vasemman jalan välillä.

Selkärankakin vaeltaa hassuissa asennoissa epäsymetrisenä, mutta ei missään tietyssä skolioosi asennossa. Jalatkin muka tarpeeksi saman mittaiset, sanoi koululääkäri 20 v sitten, kun olsin tahtonut vähän korjausta. En tiedä, että miten korjaisin asentoani itse niin että se tuntuisi oikealta. Päällisin puolin olen pyrkinyt pitämään askellukseni mahdollisimman hyvänä, mutta miksi en askella ihan luonnostaan, vaan täytyy aina kipeyttää joku paikka, sitten yrittää keventää sitä kipeää kohtaa kipeyttämällä joku toinen kohta?

Hallitsen jokaista lihasta erikseen, mutta en tunne koko pakettia. Jonkin verran nivelten yliliikkuvuutta ja kenties myös aliliikkuvuutta. Kun taivutan jotain kohtaa, niin huomaan, että lihakset jännittyvät eri kohdista. Esim vain toinen puoli alaselän pinnallisista lihaksista jännittyy taaksepäintaivutuksessa, sillä toisella puolella on tarvetta kireydelle ja toisella ei.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

---> osteopaatille

Vierailija
2/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen jalka on lyhyempi, laita kenkään sellainen korokepohjallinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astangajooga.

Vierailija
4/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus korokepohjallista. Se kipeytti selkää ja  lisäsi liikerajoituksia jalkoihinkin. Nyt olen vino, mutta en kipeä, paitsi välillä oikean jalan nilkka joutuu taipumaan liikaa ja akillesjänne turpoaa. Vasemman jalan polvi valittaa ulkosyrjältään ja nilkka taas on lievästi nyrjähtänyt ulkosyrjälle, mutta yritän astua sen silti suoraan, niin,  ettei polvikaan olisi vinossa. Polvi pyrkii lievästi pihtiin, mutta silti ulkosyrjä rasittuu. Omituista? Jäljelle jää lantion ongelmat ja reisissä ja pohkeissa on vahvat lihakset, kun joutuvat pitämään pakettia kasassa.

ap

Vierailija
5/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenkorjaajalla. Oma jalkani vetäytyy lonkasta noin 1-2 cm lyhyemmäksi ja vuoden, parin välein tilanne nollataan jäsenkorjauksessa. Aika hyvin sen saa pysymään, jos ei joudu istumaan liikaa ja ehtii liikkua. 

Vierailija
6/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pk-seudulla?

Vierailija
7/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

ap

Vierailija
8/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiropraktikko rusautti itseltä lantion suoraan, mikä korjas jalkojen pituuseron :)

Vierailija
9/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton voi korjata, mutta tarvitset fysioterapeutin, joka osaa katsoa kokonaisuutta. Mulla on ollut samanlaista. Toinen jalka lyhyempi, skolioosi, vino lantio, s-mutka selässä, virheasennot polvissa, nilkoissa ja jalkaterissä. Niiden korjaamista ja lihasryhmien oikeanlaista vahvistamista ja käyttöä varten tarvitaan pitkäaikainen suunnitelma, joka etenee vaiheittain.

Mulla katottiin eka, että millaisella korotuksella lantio suorenee. Sitten katsottiin, että korjautuisiko se selkä, korsettilihakset kuntoon. Sitten jalkaterän lihasjumpat ja virheasennot kuntoon, seuraavaksi kyykyt ja polvien virheasennot ja lopulta sain lonkatkin oikeaan asentoon. Meni 15 vuotta. Ja jatkuva ponnistelua joka päivä. Kipuja. Taustalla synnynnäinen sairaus.

Vierailija
10/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on turvallisin tapa edetä? Tarvitaanko esim kuvia lantiosta vai riittääkö jos tutkitaan katsomalla ja koskemalla? Milloin annatte luvan "rusauttaa"? Oikea rusauttaja?

ap

Vierailija
11/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenkorjaajaa suosittelen ensimmäisenä vaihtoehtona minäkin. On multakin korjannut jos jonkinmoisia ongelmia luustossa.

Vierailija
12/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on turvallisin tapa edetä? Tarvitaanko esim kuvia lantiosta vai riittääkö jos tutkitaan katsomalla ja koskemalla? Milloin annatte luvan "rusauttaa"? Oikea rusauttaja?

ap

Kalevalainen jäsenkorjaaja ei koskaan rusauta, mene sellaiselle.

Vierailija
13/13 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja omakohtaisista kokemuksista! Mielelläni kuulen lisääkin.

Minusta tuntuu, että toinen puoli kehoani olisi hyvä, jos vain toisestakin saisi. Oikean jalan nilkka ei rasittuisi, jos vasemman puolen raajan linjaukset olisivat normaalit.

ap