Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini on REKKAKUSKI JA VAARALLINEN muille liikkujille

Vierailija
07.03.2006 |

Ollut 4 firmassa töissä (ei vakituisena, vaihtanut maisemaa itse paremman duunin toivossa). Joka firmassa ollut sama meininki: työaikoja ei noudateta, ja jos niitä haluaa noudattaa, niin kenkää tulee. Eli kuskit kirjautuvat eri nimillä että saavat ajaa jopa 24 h vuoroja (taukoa ruokatauko+lastaus+purku) ajat, matkapiirtureita (tai jotain sellasia, mä en tiedä rekoista mitään) sorkitaan ettei jäätäisi kiinni ylipitkistä vuoroista. Pitkien vuorojen välissä saattaa olla vaan 6 tuntia vapaata. Perheettömät kuskit (kuten kamu) kulkevat toistensa keikoilla silloin kun on vapaata: puhuvat että se joka ajaa pysyisi hereillä.

Onko kaikkialla tällaista? Kertokaa pliis että on sellaisiakin firmoja joissa noudatetaan niitä ajorajoituksia. Voinko tehdä mitään ilman että aiheutan hankaluuksia myös kaverilleni?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajoaikoja voidaan noudattaa juuri sen vuoksi, että ajomatkaa tulee max 100km suuntaansa, eli siis on varsin helppoa vaihtaa kuskia välissä. Mutta siis jos matkaan laitetaan vain yksi kuljettaja, jonka täytyy viedä kuorma esim. Oulusta Helsinkiin, niin väkisinkinhän siinä ajoajat tuppaavat ylittymään.

En osaa sanoa, miten sinun tulisi toimia.. Tuli mieleen, että poliisihan valvoo juuri noita asioita, eli voisitko ottaa yhteyttä poliisiin? Siitä tosin voi tulla harmia myös kaverillesi -mutta kumpi on sinulle tärkeämpää, kaverisi ja muiden tiellä liikkujien turvallisuus, vai se, että kaverillesikin voi aiheutua tuosta harmia?

Voithan toki ottaa yhteyttä myös ko. yrityksen johtoon, ja keskustella asiasta rakentavassa hengessä. Riippuu vähän ihmisistä, auttaako tuo sitten mitään.

Vierailija
2/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikin varmaan ottaa poliisiin yhteyttä, olen sitä jo miettinyt. Ensin kuitenkin pitäisi selvittää sen firman nimi. Kaverilla vaan ollut viime aikona paljon ongelmia (taloudellisia, sairautta, läheisen kuolema ym), ei tekisi mieli yhtään lisätä niitä.

Mutta vaatiiko ne kauheasti tietoja ilmoitukseen? Vai tutkitaanko vaikka ei olisi muuta tietoa kuin että mulle kerrottiin näin? Kun ei mulla ole mitään todisteita tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkojahan ratsataan myös tienpäällä säännöllisesti, elikä jos käyt poliisille asiasta ilmoittamassa, he voivat joskus kyseisen firman rekkoja nähdessään pysäyttää kuljettajan ja tarkistaa piirturinkiekot, kuormanpainot, jne.

Onko kaverisi sinulle mitenkä läheinen, voisitko keskustella hänenkin kanssaan tästä asiasta? Minun mielestäni huolestuneisuus ajokunnosta pitkän (24h!!) ajon jälkeen on täysin normaalia, ja ehkäpä kaverisikin ymmärtäisi sen.

Mutta jos itse saisin tietää vastaavista tapauksista, menisin kyllä poliisille. Ei noilla asioilla pitäisi leikkiä.

t.2