Nykykielen ärsyttävin sana : AKTIVOINTI
Porukka keksinyt uuden sanan ja nyt sitä hoietaan kuin suurtakin viisauden siementä.
Aktivoidaan, aktivoitunut, aktivointitoimenpide --voihan perkele bläääh.
Vaihtakaa nyt jos levyä!
Kommentit (66)
Pitkäaikaistyöttömille työnhakijoille nyt tarjolla kolmen kuukauden aktivointi- ja viriketoimintaa kurssi , kaikki nyt innolla mukaan tai karenssi tipahtaa. Kurssilla oltava vähintään 40 osallistujaa/kerta että vetäjä saa omansa pois.
Töitä ei ole tarjolla mutta viriketoimintaa piisaa!
Vierailija kirjoitti:
Voimaantuminen. Voimaannuttaminen.
Mukavuusalue.
Sektorointi.
Onhan näitä.
Aargh, voimaantua!
Menee heti usko ja luotto, jos tuota sanaa jossain käytetään.
"Tällä kärjellä mennään kohti seuraavaa toiminnallista haastetta...." puukkoako ne siellä heiluttelee?
"Asia torpattiin." Torppa=talo.
Vierailija kirjoitti:
Samaan kategoriaan menee työpaikkailmoitusten PROAKTIIVINEN.
Olet proaktiivinen out-of-the-box -ajattelija, joka on valmis käärimään hihat ja tekemään töitä vaikka kädet savessa. Et pelkää haasteita, vaan pystyt pitämään kaikki pallot ilmassa ja ohjaamaan pallon tarvittaessa vaikka maaliin saakka.Mitä helvatun runoilijoita siellä on töissä?
Ei vaan pallonpelaajia. Joku futisjoukkue?
Aktivointi kuulostaa paremmalta kuin pakottaminen johonkin pilipali touhuun kun töitä ei ole. Vaikka joka ikinen avoin työpaikka täyttyisi niin siinä työllistyisi 15-16 tuhatta. Edelleen jäisi satojatuhansia työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Aktivointi kuulostaa paremmalta kuin pakottaminen johonkin pilipali touhuun kun töitä ei ole. Vaikka joka ikinen avoin työpaikka täyttyisi niin siinä työllistyisi 15-16 tuhatta. Edelleen jäisi satojatuhansia työttömiä.
Tällä menolla kyllä.
Rahaa riittää hussattavaksi pilipalihaastatteluiiun ja höpöhöpökurssehin.
Sen sijaan että kohdennettaisiin vaikkapa pienyrittäjille helpottamaan palkkakustannuksia kun haluavat rehellisesti palkata asianmukaisesi työntekijän joka näin työllistyessään elättäisi perheensä ilman tukiluukkuja.
Mitä hyödyttää sadat työpajat joissa raavaat ammatti-ihmiset vääntävät tyyliin pannunalusia työpajojen omiin pikkukirppareihin .
Tai vievät alihankkijoilta työt tekemällä avaimenperät ilmaiseksi kökkänä jonain syrjäytymistä ehkäisevänä kuntouttavana työpajatoimintana.
Aktivointihaastatteluja varten palkataan yli 500 aktiivista virkailijaa takaisin työkkäriin aktivoimaan työnhakijoita kolmen kuukauden välein hakemaan työpaikkoja joita ei ole olemassa.
Sanokaa että tämä ei ole totta.
Aktivointi-haastattelu.
Mikä se on.
Passiivien työnhakija aktivoidaan haastattelun kuluessa erittäin (radio)aktiiviseksi.
Naurettavaa.
Lopettakaa vatulointi!
Aktivoitukaa!
"Vatulointi".
Taisi muuttua vituloinniksi.
Kulurakenne.
"mulla on paljon rahaa, sulla ei ole yhtään. Tää on siksi ihan okei koska mulla on erilainen kulurakenne."
"Narsisti".
Näitähän on kummasti alkanut pulpahdella kuin sieniä sateella. Joka toinen immeinen (joka on joskus suututtanu jonku toisen) on meleko helpolla narsisti.
Alkaa olla synonyymi eksälle. Jätti minut , siis hällä selvä narsistinen persoonallisuushäiriö.
Työkalu(t), viedä maaliin. Arrgh..!
Aktivointi ja virikkeet. Pitäähän nyt omalle lemmikkimarsullekin hommata jotain tekemistä ettei pääse pitkästymään.
Eihei ole, kyllä "otatko kopin" tai "lissu rakas, seppo rakas, john rakas" tai vaikka "sananvastuu" ovat paljon ärsyttävämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Eihei ole, kyllä "otatko kopin" tai "lissu rakas, seppo rakas, john rakas" tai vaikka "sananvastuu" ovat paljon ärsyttävämpiä.
Kyllä. Tai vastaavasti alentuvalla äänellä aloitettu Tiina-hyvä .........
"Minä tässä nyt kuule myyn tämän (jutun, idean, asian whatever) Sinulle, ostatko Sinä tämän"
" Minä ostan/en osta tuon"
Siis ilmeisesti hyväksyminen/hyväksyttämien = myydä, myyminen.
Mistä tuollainenkin on tullut osaksi puhekieltä, erittäin rasittava ilmaisu.
Ahdistaa.
Kaikkia ahdistaa kaikki. "Mua ahdistaa kun jäi vahingossa simmarit kotiin ja nyt ollaan jo rannalla".
Mua ahdistaa kun aamiaismurot on loppu.
Vanhuksille halutaan virikkeitä, muilla nämä samat jutut ovat ihan vain harrastuksia.