Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miesystävä aikoo jättää kun en ole valmis yhteenmuuttoon!!

Vierailija
11.10.2016 |

Oon seurustellut miesystäväni kanssa kohta neljä kuukautta. Ollaan vietetty yhdessä monta päivää ja yötä viikosta jommankumman kämpällä, rakastetaan toisiamme tosi kovasti ja mies haluaisi jo kovasti yhteisen kodin mun kanssa. Mutta kun en oo ite vielä valmis vaikka tykkäänkin miehestä tosi paljon. Niin nyt mies sitten kertoi että rakastaa mua ja haluaa kyl sitoutua muttei jaksa enää jahkailla ja odottaa yhteenmuuttoa kauaa niin nyt hän haluaa mun tekevän päätöksen: joko muutetaan yhteen tai erotaan saman tien. Mitä mä oikein teen? Haluun kyl olla miehen kanssa, koska hän on parasta mitä mulle on tapahtunut vuosikausiin enkä haluu erota mutten oo vielä yhtään valmis muuttamaan hänen kanssa yhteen! Mun mielestä on vielä liian aikaista muuttaa yhteen ja kyllä se muutenkin on koko loppuelämä aikaa asua yhessä.
Auttakaa mitä teen, en osaa päättää...!!

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että jos sinä valitset sen että ette muuta nyt heti yhteen, niin olet vastuussa siitä että ette muuta yhteen. 

Et ole vastuussa siitä että teille tulee ero - siitä on vastuussa vain se ihminen joka erolla uhkailee/kiristää, ja sen toteuttaa.

Sanot miehelle että sinä et ole valmis muuttamaan yhteen neljän kuukauden seurustelun jälkeen etkä suostu pakottamiseen, ja että haluat jatkaa seurustelua hänen kanssaan - tulevaisuudessa sitten kun sopivalta tuntuu, muuttaa yhteen.

Sitten hän saa tehdä oman päätöksensä että hyväksyykö tilanteen ettei hänelle ole nyt mahdollisuutta saada avovaimoa, vaan tyttöystävä. Jos etsii nytjustmulleheti avovaimoa, niin etsiköön muualta.

Vierailija
42/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku muka tosissaan onko kiristystä jos sanoo: lapsi tai ero!

Parisuhde taitaa olla perseestä siinä vaiheessa kun pitää alkaa kiristämään, manipuloimaan ja syyllistämään jotta saa haluamansa ja HETI :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
44/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kuukautta on liian lyhyt aika seurustelua ennen yhteenmuuttoa. Kerro miehelle, että joutuu joko odottamaan tai lähtemään.

Vierailija
45/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suostu asiaan, joka ei ole sinulle oikein. Kerro miehelle miksi et ole valmis, jos haluat kuitenkin jatkaa hänen kanssaan, mutta kyllähän tuo kuulostaa tosi pahalta ihan kokonaisuutena. Seuraavaksi hän kiristää sitten jollain muulla asialla ja sitten seuraavalla jne.

Parin vuoden kuluttua olet keskellä jotain, mitä et laisinkaan halua, etkä tunne itseäsi laisinkaan.

Jos mies rakastaa sinua, hän ymmärtää kun perustelet miksi et ole valmis.

mies

Miksi edes seurustelee jos ei halua sitoutua? Ei elämässä voi ruveta odottelemaan joka asiaa mitään vuotta.

Vierailija
46/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon seurustellut miesystäväni kanssa kohta neljä kuukautta. Ollaan vietetty yhdessä monta päivää ja yötä viikosta jommankumman kämpällä, rakastetaan toisiamme tosi kovasti ja mies haluaisi jo kovasti yhteisen kodin mun kanssa. Mutta kun en oo ite vielä valmis vaikka tykkäänkin miehestä tosi paljon. Niin nyt mies sitten kertoi että rakastaa mua ja haluaa kyl sitoutua muttei jaksa enää jahkailla ja odottaa yhteenmuuttoa kauaa niin nyt hän haluaa mun tekevän päätöksen: joko muutetaan yhteen tai erotaan saman tien. Mitä mä oikein teen? Haluun kyl olla miehen kanssa, koska hän on parasta mitä mulle on tapahtunut vuosikausiin enkä haluu erota mutten oo vielä yhtään valmis muuttamaan hänen kanssa yhteen! Mun mielestä on vielä liian aikaista muuttaa yhteen ja kyllä se muutenkin on koko loppuelämä aikaa asua yhessä.

Se haluaa muuttaa yhteen vääristä syistä (raha) joten anna sen mennä. Oikea ihminen antaisi sulle aikaa niin paljon kuin haluat. Tuo erolla uhkaaminen on kiristämistä.

Jos ihminen ei tiedä mitä hän haluaa niin se kertoo että ei hän rakasta toista.

Jos rakastaa niin haluaa sitoutua.

Vierailija
47/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua että jos kerta on varma että on löytänyt sen loppuelämän kumppanin niin minkä takia pitää vetkuttaa sitä yhteen muuttamista. Jos taas et oo varma niin sillon mies ei oo sulle oikee ja on parempi että laitatte poikki jo tässä vaiheessa että mies saa jatkaa sopivamman kumppanin etsimistä.

4kk:ssa ei saa kattavaa kuvaa ihmisestä, vaikka olisikin tiiviisti yhdessä, se on vielä ihan "kuherruskuukautta", jossa kumpikin on vielä tunnepuolella alkuhuumassa.

Sinun kaltaiset ymmärtämättömät tekevät hätiköityjä ratkaisuja ja katuvat sitten myöhemmin

Minä muutin viikon tuntemisen jälkeen yhteen puolisoni kanssa ja kuukauden sisällä tapaamisesta olimme naimisissa. Siitä on 15 vuotta.

Sinun kaltaisia ihmisiä on tämä maa täynnä eikä niiden suhteet kuitenkaan kestä.

Kuulut ihan samaan ryhmään kuin ihmiset jotka kieltytyvät kosinnasta ja sitten valittavat kun mies jättää. Ei kukaan rupea odottelemaan sitä että sinä päätät mitä haluat. Ihmisen PITÄÄ tietää mitä hän itse haluaa

Vierailija
48/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP. Vuoden päästä osaat jo nauraa koko miehelle.

Vierailija
49/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa muuttaa yhteen 4kk jälkeen niin ei siinä ole mitään pahaa.

MUTTA jos sanoo että yhteenmuutto tai ero niin se on tosi paha! Kiristystä.

Täh? Jos sanoo että "lapsi tai ero", niin onko sekin kiristystä?

On.

Eikä ole. Jos toinen ei halua samaa asiaa kuin sinä niin on aika erota. Ihmisen pitää olla sellaisen ihmisen kanssa joka haluaa samoja asioita kuin hän itse

Vierailija
50/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tajua että jos kerta on varma että on löytänyt sen loppuelämän kumppanin niin minkä takia pitää vetkuttaa sitä yhteen muuttamista. Jos taas et oo varma niin sillon mies ei oo sulle oikee ja on parempi että laitatte poikki jo tässä vaiheessa että mies saa jatkaa sopivamman kumppanin etsimistä.

KUKAAN ei voi tietää 4kk jälkeen ventovieraasta ihmisestä, että tässä on loppuelämän kumppani. Korkeintaan voi rakastua päättömästi ja haluta yrittää muodostaa sellaista suhdetta. Mutta inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka painostavat saman katon alle ihmisen kanssa, jota ei edes tunne. Jos on loppuelämä halu olla yhdessä niin mikä kiire ja pakkopainostus siinä on ettei voi edes tutustua kunnolla? 

Me ollaan nyt muuttamassa yhteen 3 vuoden jälkeen. Nyt tämä alkaa tuntua luonnolliselta vasta. Ymmärrän, ettei moni halua odottaa 3 vuotta, mutta jos nyt edes sen yli puoli vuotta tai vuosi. 

Vierailija
51/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että jos sinä valitset sen että ette muuta nyt heti yhteen, niin olet vastuussa siitä että ette muuta yhteen. 

Et ole vastuussa siitä että teille tulee ero - siitä on vastuussa vain se ihminen joka erolla uhkailee/kiristää, ja sen toteuttaa.

Sanot miehelle että sinä et ole valmis muuttamaan yhteen neljän kuukauden seurustelun jälkeen etkä suostu pakottamiseen, ja että haluat jatkaa seurustelua hänen kanssaan - tulevaisuudessa sitten kun sopivalta tuntuu, muuttaa yhteen.

Sitten hän saa tehdä oman päätöksensä että hyväksyykö tilanteen ettei hänelle ole nyt mahdollisuutta saada avovaimoa, vaan tyttöystävä. Jos etsii nytjustmulleheti avovaimoa, niin etsiköön muualta.

Ihmisessä ei ole mitään vastenmielisempää kuin se että hän ei tiedä mitä haluaa. Tuollaisen ihmisen kanssa ei vaan voi elää. Muutetaanko yhteen: en tiedä. Koska tiedät: en tiedä.

Mennäänkö naimisiin: ei nyt. Etkö halua naimisiin: kyllä haluan. Miksi ei nyt: en ole valmis.

Tehdäänkö lapsia: ei. Etkö halua lapsia: haluan. Koska: En tiedä.

Ostetaanko auto: Ei. Etkö halua autoa: Haluan. Miksi sitä ei sitten hankita kun sitä tarvitattaisiin: Kun en halua nyt autoa.

Mitä haluat elämältä: En tiedä. Mitä haluat tältä parisuhteelta: en tiedä.

Tuollaisen ihmisen kanssa ei voi elää

Vierailija
52/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN ei voi tietää 4kk jälkeen ventovieraasta ihmisestä, että tässä on loppuelämän kumppani. Korkeintaan voi rakastua päättömästi ja haluta yrittää muodostaa sellaista suhdetta. Mutta inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka painostavat saman katon alle ihmisen kanssa, jota ei edes tunne. Jos on loppuelämä halu olla yhdessä niin mikä kiire ja pakkopainostus siinä on ettei voi edes tutustua kunnolla? 

Me ollaan nyt muuttamassa yhteen 3 vuoden jälkeen. Nyt tämä alkaa tuntua luonnolliselta vasta. Ymmärrän, ettei moni halua odottaa 3 vuotta, mutta jos nyt edes sen yli puoli vuotta tai vuosi. 

Ihmistä ei voi tuntea ilman yhteen muuttoa. Tuossa ajassa tietää jo kaiken tarpeellisen mitä voi tietää ilman yhteen muuttoa.

Vierailija
53/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se haluaa muuttaa yhteen vääristä syistä (raha) joten anna sen mennä. Oikea ihminen antaisi sulle aikaa niin paljon kuin haluat. Tuo erolla uhkaaminen on kiristämistä.

Minkälainen luuseri ei tiedä mitä hän ITSE HALUAA. Kuka hemmetti sen sitten tietää? Jeesus vai?

Vierailija
54/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suostu asiaan, joka ei ole sinulle oikein. Kerro miehelle miksi et ole valmis, jos haluat kuitenkin jatkaa hänen kanssaan, mutta kyllähän tuo kuulostaa tosi pahalta ihan kokonaisuutena. Seuraavaksi hän kiristää sitten jollain muulla asialla ja sitten seuraavalla jne.

Parin vuoden kuluttua olet keskellä jotain, mitä et laisinkaan halua, etkä tunne itseäsi laisinkaan.

Jos mies rakastaa sinua, hän ymmärtää kun perustelet miksi et ole valmis.

mies

Miksi edes seurustelee jos ei halua sitoutua? Ei elämässä voi ruveta odottelemaan joka asiaa mitään vuotta.

Nämä on näitä naisia jotka miettivät lapsentekoa 15 vuotta ja sitten kun he päättävät lasta haluta niin on jo myöhäistä. Se on säälittävää

Vierailija
55/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei voi tuntea ilman yhteen muuttoa. Tuossa ajassa tietää jo kaiken tarpeellisen mitä voi tietää ilman yhteen muuttoa.

Tämä nyt on ihan täyttä kuraa. Yhteenmuutto ei ole mikään edellytys kenenkään tuntemiselle. eikä 4kk tiedä toisesta kuin niitä ihania puolia ja ehkä pari huonompaa. Edelleen ihan järjetöntä sitoutua ventovieraasen vaan sitoutumisen ilosta, kun mitään pakkoa ei kerran ole. Monella naisella vaan on sellanen hirveä hinkupakko siihen sitoutumiseen, mitä en naisena myöskään voi ymmärtää alkuunkaan. Ihan kuin se olisi jotenkin hieno asia. 

Vierailija
56/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro omasta parisuhdehistoriastasi. Ihan oikeasti. Haluan edes yrittää ymmärtää näkökulmaasi ja se helpottaa, jos tiedän, että sinulla on taustalla muutama pitkäaikainen hyvä suhde, joka on alkanut nopealla yhteenmuuttamisella. Pelkästään yksi sellainen suhde ei vielä todista mitään, koska elävässä elämässä jokaista onnistunutta nopeaa yhteenmuuttamista kohti löytyy moninkertainen määrä suhteita, jotka eivät ole onnistuneet.

Jos itse olisin muuttanut yhteen jokaisen sellaisen miehen kanssa, joihin olin korviani myöten ihastunut neljän kuukauden tapailun aikana, olisin asunut jo yli kymmenessä avoliitossa.

Vierailija
57/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin jokunen vuosi sitten. Itse en ollut valmis muuttamaan yhteen, mies olisi sitä halunnut. Olimme tapailleen reilun vuoden. Mies lähti. Tottahan se aikansa harmitti, mutta tekisin saman uudelleen vieläkin. Jos ei ole valmis yhteen muuttamiseen, ei se kannata. Paras on kuunnella itseään.

Vierailija
58/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on ihan täyttä kuraa. Yhteenmuutto ei ole mikään edellytys kenenkään tuntemiselle. eikä 4kk tiedä toisesta kuin niitä ihania puolia ja ehkä pari huonompaa. Edelleen ihan järjetöntä sitoutua ventovieraasen vaan sitoutumisen ilosta, kun mitään pakkoa ei kerran ole. Monella naisella vaan on sellanen hirveä hinkupakko siihen sitoutumiseen, mitä en naisena myöskään voi ymmärtää alkuunkaan. Ihan kuin se olisi jotenkin hieno asia. 

Jos ei asu toisen kanssa niin ei voit tuntea toista. Ei voi tietää miten ihminen käyttäytyy ympäri vuorokauden tai minkälainen se on niin sanotulla vapaa-ajalla  (eli silloin kun se ei ole kavereiden kanssa. Ihminen käyttäytyy erillailla silloin kun muita on paikalla).

Se että on toisen kanssa aina välillä on ihan eri asia kuin asua sen kanssa.

Seurustelun ideana on sitoutuminen. Siinä sitoudutaan siihen toiseen ja halutaan viettää elämä yhdessä.

Jos toinen ei ole valmis sitoutumaan toiseen niin silloin ei edes seurustella.

Vierailija
59/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi näin jokunen vuosi sitten. Itse en ollut valmis muuttamaan yhteen, mies olisi sitä halunnut. Olimme tapailleen reilun vuoden. Mies lähti. Tottahan se aikansa harmitti, mutta tekisin saman uudelleen vieläkin. Jos ei ole valmis yhteen muuttamiseen, ei se kannata. Paras on kuunnella itseään.

Muista sanoa toi kun seuraavan kerran rupeat seurustelemaan. Sano jo heti aluksi että sinä et sitten sitoudu edes vuoden jälkeen.

Niin mies ei tuhlaa elämäänsä

Vierailija
60/113 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen luuseri ei tiedä mitä hän ITSE HALUAA. Kuka hemmetti sen sitten tietää? Jeesus vai?

Puolustan tässä nuorisoa nyt sen verran, että totta kai he haluavat miljardööreiksi ja lapsia rikkaan ja kauniin puolison kanssa, joita kodinhoitajat hoitavat, mutta ei heillä ole vielä mitään varmaa tietoa, mihin heidän rahkeensa tässä maailmassa riittää.

Tylsiä ovat sellaisetkin ihmiset, joilla kaikki on jo nyt tässä eikä muuta tarvita.

Sanon tämän ihan siksi, että jos olisin sinne korpeen jäänyt vain siksi, kun en ollut vielä muuta nähnyt, olisi elämäni huomattavasti onnettomampaa, jollen olisi peräti jo itseäni jojoon kiskaissut.