Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni ihan hirveäksi ihmiseksi, mutta en pystynyt kontrolloimaan itseäni!! :(

Vierailija
11.10.2016 |

Nauroin kahvilassa touretten syndroomaiselle kun olivat mua edellä kassajonossa. Huomasin jo aiemmin, että siinä on edellä pieni joukko vammaisia ohjaajansa kanssa eikä siinä ollut mitään nauramisen aihetta. Niin kuin ei ylipäätään vammaisuudessa enkä oikeasti naura erilaisille ihmisille, mutta en mahtunut mitään kun naurunremahdus lähti kuin jostain selkäytimestä kun yksi joukon pojista tai nuorista miehistä alkoi läpsyttää pakonomaisesti tiskiä ja välillä haaroväliään ja nauraen huudahteli "palloKIKKELIÄpallopallomansikkaKIKKELIÄ!".

Niin sitten naurahdin ja ohjaaja katsoi mua aivan jäätävästi, sanoi, että opettelisit olemaan nuori nainen ihmisiksi. No ihan yhtä syyntakeeton minä olen tuohon naurahdukseen ja inhimilliseen ajattelemattomaan rekaktiooni kuin tämä kehitysvammainen omaansa! Oikeasti pliis, vähän armoa. :( Ei ns. "terveilläkään" aina etuotsalohkon kontrollimekanismit pelaa niin kuin kuuluis.

Silti hävettää oma käytös ja ahdistaaa!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tourette ja kehitysvammaisuus ovat hieman eri asioita.

Vierailija
2/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos et tarkoittanut pahaa onko se nyt niin iso asia? Vahinkoja sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sikäli kanssasi aivan samaa mieltä, että eihän meistä kukaan tiedä mimmoisia vammoja toisella on. Jonkun tourette on mansikkapallokikkeliä ja toisen naurunpyrskähdyksiä.

Vierailija
4/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku asiasta tietävä kertoa miksi Tourettelaiset huutavat aina hävyttömyyksiä. Ihan siis vilpittömästi ihmettele, kun ei ole tuttu sairaus mulle.

Kyseleepi

T A U S K I

Vierailija
5/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sikäli kanssasi aivan samaa mieltä, että eihän meistä kukaan tiedä mimmoisia vammoja toisella on. Jonkun tourette on mansikkapallokikkeliä ja toisen naurunpyrskähdyksiä.

Aika loukkaavaa ko. sairautta poteville rinnastaa huono ja ajattelematon käytökseni heidän tilaansa. Jos siis tarkoituksesi oli tätä kautta mulle v*ttuilla. AP

Vierailija
6/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku asiasta tietävä kertoa miksi Tourettelaiset huutavat aina hävyttömyyksiä. Ihan siis vilpittömästi ihmettele, kun ei ole tuttu sairaus mulle.

Kyseleepi

T A U S K I

Itseasiassa touretten syndrooman oireille on yleisempää pelkät äännähdykset ja pakkoliikkeet. Tuo hävyttömyyksien huutelu on TODELLA harvinainen touretten muoto mutta kaikista tunnetuin koska herättää eniten huomiota.

Vierailija
7/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika loukkaavaa ko. sairautta poteville rinnastaa huono ja ajattelematon käytökseni heidän tilaansa. Jos siis tarkoituksesi oli tätä kautta mulle v*ttuilla. AP

Ihan itsehän rinnastit. " Ihan yhtä syyntakeetonhan minäkin olen naurahdukseeni ja inhimilliseen ajattelemattomaan rekaktiooni kuin tuo kehitysvammainen omaansa." Näin sanoit.

terveisin kolmonen

Vierailija
8/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en joo tiedä onko kyseessä sairaus/kehityshäiriö/vammaisuus vai mikä joten olkaa hyvä ja valistakaa vaan tässäkin asiassa! Puhun ristiin siks nyt sairaudesta ja vammasta ja muusta. AP

Vierailija
9/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo henkilö välttämättä kärsinyt Tourettesta, vaan kyse voi olla muustakin.

Mutta ei spontaanille naurahdukselle tai naurukohtaukselle aina voi mitään. Itse olen nauranut todella epäsopivissa tilanteissa niin etten vain pysty lopettamaan ja olen joutunut poistumaan tilasta. Se on kauheaa.

Vierailija
10/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi siis huutelevat rumia sanoja eivätkä toistele vaikkapa sanaa mansikka kirosanojen sijaan?!!

Vierailija
11/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos et tarkoittanut pahaa onko se nyt niin iso asia? Vahinkoja sattuu.

Et voi olla tosissasi? Naurat sairaalle ihmiselle ja sinusta se ei haittaa?

Olet säälittävä

Vierailija
12/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi siis huutelevat rumia sanoja eivätkä toistele vaikkapa sanaa mansikka kirosanojen sijaan?!!

En jaksa kirjoittaa koko selitystä. Jos haluat tietää niin googlaa coprolalia.

Vierailija
13/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asperger-piirteinen ja nauran välillä ihan väärissä tilanteissa ja tavallaan väärään tunnetilaan. Siitä on joskus haittaa. Ei tuo ohjaaja voinut tietää johtuiko sinunkaan reaktiosi yllättävään tilanteen siitä, että et ole viitsinyt "opetella olemaan ihmisiksi".

Vierailija
14/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävä

Etkö muka ole ikinä itse nauranut epäsopivassa tilanteessa? Pipoa löyhemmälle nyt. Mistä hitosta sitä voi tietää mikä ketäkin vaivaa, kenelläkään ei ole diagnoosia tatuoituna otsaan.

Vierailija
15/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni touretteen ei liity mitään älyllistä poikkeamaa, eli jos heillä oli ohjaaja mukana niin todennäköisesti oli jonkinlainen älyllinen kehitysvamma? Olisit vastannut että naurat hänen jutulleen, et hänelle.

Vierailija
16/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano kehitysvammaksi tms, aivan helvetin typerää.

Muakin olisi tosin naurattanut.

T. Touretten syndroomainen, ei koprolaliaa

Vierailija
18/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, googletin asian. Ja en siis kommentoinut kettuillakseni, vaan mielenkiinnosta. Nyt taas yhtä asiaa viisaampi, kiitokset.

Vierailija
19/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelijutut on aina hauskoja oli Tourette tai ei.

Vierailija
20/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävä

Etkö muka ole ikinä itse nauranut epäsopivassa tilanteessa? Pipoa löyhemmälle nyt. Mistä hitosta sitä voi tietää mikä ketäkin vaivaa, kenelläkään ei ole diagnoosia tatuoituna otsaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän