Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni ihan hirveäksi ihmiseksi, mutta en pystynyt kontrolloimaan itseäni!! :(

Vierailija
11.10.2016 |

Nauroin kahvilassa touretten syndroomaiselle kun olivat mua edellä kassajonossa. Huomasin jo aiemmin, että siinä on edellä pieni joukko vammaisia ohjaajansa kanssa eikä siinä ollut mitään nauramisen aihetta. Niin kuin ei ylipäätään vammaisuudessa enkä oikeasti naura erilaisille ihmisille, mutta en mahtunut mitään kun naurunremahdus lähti kuin jostain selkäytimestä kun yksi joukon pojista tai nuorista miehistä alkoi läpsyttää pakonomaisesti tiskiä ja välillä haaroväliään ja nauraen huudahteli "palloKIKKELIÄpallopallomansikkaKIKKELIÄ!".

Niin sitten naurahdin ja ohjaaja katsoi mua aivan jäätävästi, sanoi, että opettelisit olemaan nuori nainen ihmisiksi. No ihan yhtä syyntakeeton minä olen tuohon naurahdukseen ja inhimilliseen ajattelemattomaan rekaktiooni kuin tämä kehitysvammainen omaansa! Oikeasti pliis, vähän armoa. :( Ei ns. "terveilläkään" aina etuotsalohkon kontrollimekanismit pelaa niin kuin kuuluis.

Silti hävettää oma käytös ja ahdistaaa!!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos et tarkoittanut pahaa onko se nyt niin iso asia? Vahinkoja sattuu.

Et voi olla tosissasi? Naurat sairaalle ihmiselle ja sinusta se ei haittaa?

Olet säälittävä

Etkö muka ole ikinä itse nauranut epäsopivassa tilanteessa? Pipoa löyhemmälle nyt. Mistä hitosta sitä voi tietää mikä ketäkin vaivaa, kenelläkään ei ole diagnoosia tatuoituna otsaan.

En, koska lapsena opetettiin koska on voi nauraa ja koska ei. Tosin en olekaan mistään wt-luuserisuvusta, sellaisten huvitushan tuo erilaisille nauraminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauran aina niille. Sitäpaitsi ne varmaan nauraisivat itse takaisin, jos saisivat tietää.

Vierailija
24/24 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Jos et tarkoittanut pahaa onko se nyt niin iso asia? Vahinkoja sattuu.

Et voi olla tosissasi? Naurat sairaalle ihmiselle ja sinusta se ei haittaa?

Olet säälittävä

Etkö muka ole ikinä itse nauranut epäsopivassa tilanteessa? Pipoa löyhemmälle nyt. Mistä hitosta sitä voi tietää mikä ketäkin vaivaa, kenelläkään ei ole diagnoosia tatuoituna otsaan.

En, koska lapsena opetettiin koska on voi nauraa ja koska ei. Tosin en olekaan mistään wt-luuserisuvusta, sellaisten huvitushan tuo erilaisille nauraminen on.

Hohhoi. Tuollainen "hys hys se on vammainen niin ei saa nauraa/tuijottaa/reagoida millään tavalla" -asenne on paljon pahempi kuin rento reagointi, johon saattaa kuulua hyväntahtoista naureskelua jutuille. Tuollaisella hys hys -asenteella korostat vaan entistä enemmän sitä vammaisen eriarvoisuutta, että tässä nyt on tällainen erilainen ihminen niin käyttäydytäänpä nyt korrektisti, koska _minä_ olen tiedostava ja asiallinen ihminen. Tuollainen kylmä ja etäinen (/asiallinen) suhtautuminen eristää vammaiset vain entistä enemmän yhteiskunnasta, kun ei kukaan tiedä miten heidän kanssaan uskaltaisi olla tai reagoida. Jos kehitysvammainen huutaa kikkelijuttuja, niin miksi ihmeessä sille ei saisi nauraa jos naurattaa? Naurattaakseenhan monet niitä sanookin. Niin pitkään kuin kyse on asialle, eikä ihmiselle nauramisesta, niin kaikki on ihan hyvin. Elä ja anna muiden elää :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme