Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhien ruikutus ärsyttää, ei meillä keskituloisillakaan

Vierailija
11.10.2016 |

Ole varaa ostaa kaikkea uutena, matkailla ja syödä ravintoloissa! Maksamme isoja päivähoitomaksuja jne... Ihan saman itkuvirren voisi ruikuttaa että yhyy me keskituloiset ei voida ostaa kaikkea mitä halutaan jne... Argh!

Kommentit (371)

Vierailija
201/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on kolme tällaista "köyhää". Kaksi heistä on pitkäaikaistyöttömiä ja oon vuosia ihmetellyt miksei he vaikka opiskelisi jotain ammattia kun on tuota aikaakin ollut. Oon itsekin opiskellu ammattin ja ottanut opintolainaa että pääsisin tähän keskituloisten jengiin. Yhteistä näille kaikille kolmelle on se, että ovat tosi tarkkoja mitä duunia voivat tehdä, eivät voi siivota, mennä hoitoalalle, olla tekemisissä pölyn/kemikaalien kanssa jne. Yks ei mee duuniin jollei saa 20e/h liksaa vaikka ei omaa koulutusta eikä kokemusta. Ihan älytöntä. Ja näitä yhteiskunta sitten elättää ja näitä tyyppejä on varmasti tuhansia.

Jos ihmisellä on vaikka asuntovelkaa niin ei sellainen ihminen voi lähteä opiskelemaan. Silloin menettää asunnon ja todennäköisesti joutuisi muuttamaan pois kaupungista.

Koska mikä tahansa opiskelu katsotaan päätoimiseksi jolloin saa vain opintotuen. Jos ihmisellä on vielä lapsia niin millä elätät lapset kun saat vain opintotukea ja asunnon hintakin on jo vähintään se tonni kuussa?

Kun sitten olet sen ammatin opiskellut niin et saa myöskään mitään tukea. Muuta kuin sossusta minimi tuen. Jos et saa heti töitä niin olet aivan kusessa. Nykyään sitä työtä ei vaan saa kun niitä ei ole.

Tuskinpa nämä pitkäaikaistyöttömät on asuntolainaisia. Ja he on olleet työttömiä niin kauan, että olivat työttömiä jo nousukaudellakin. Ja nykyäänkin muuten pystyy oopiskelemaan työttömyyskorvauksen turvin...

Aivan! Toi teksti on varmaan suoraan juuri tällaisen yhteiskunnan uhrin suusta. Kun kukaan ei sitten maksa mun asuntolainaa ja mun ja mun lapsien elatusta.

Vierailija
202/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hitto soikoon tehkö suurperhettä, jollain tarjoilijan papereilla :D mitä helevettiä oikeesti?

Hommatkaa kunnon ammatti. Opiskelkaa ylempitutkinto, jossa tienaa sen 3000-5000 e ja sitte 4 lasta. Älkääkä kuvitelko, että tarjoilijana 1400 e kuussa vois mitenkään elättää enempää ku yhen lapsen.

Missä on ihmisen vastuu kyetä elättämään lapset? Ei missään. Lapsia saa tehä nii paljo ku sydän sanoo. Sitte ku niitä on puskettu se 4+ nii ei enää kannatakkaa mennä töihin, ku ei mistään jää käteen :D tämän on sanonu ihan suoraan kaikki suurperheiden äidit ketä tunnen. Työnteko ei kannata.

Ettekä muka tätä sitte tajua ku jätätte kortsut hyllylle toisen kerran työttöminä :D voi jumalauta. Ymmärrän kyllä miksi ne opiskeleet on lapsettomia tai lapsia max 2. Ne osaa aatella ja ottaa vastuun omasta elämästä.

Lisään vielä, että jos sinulla ei ole älliä opiskella kuin siivoajaksi ja tarjoilijaksi nii kannattaako niitä geenejä edes jakaa usealle lapselle? Mitä yhteiskunta hyötyy sinun neljästä työttömästä lapsesta, jotka hekin jäävät aikanaan kotiin kasvattaan uusia geneettisesti heikompia lapsia. Ei se järki siitä lisäänny ja menestyneiden lasten vanhemmat kun ovat lähes poikkeuketta menestyneitä itsekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan erittäin hyvin ja elämässäni on varaa monenlaiseen luksukseen. Silti en ikinä ajattelisi pahaa huono-osaisista, pienituloisista tai työttömistä. Mielestäni hallitus tekee väärin kiristäessään työttömyysturvaa. Ja mielestäni on väärin, että kenenkään tulot ovat niin pienet, että se heijastuu ruokavalioon ja lapsiin. Aloittaja hyvä, mietihän uudelleen onko viestistäsi mitään hyötyä. Joku jossain saattaa itkeä lukiessaan tätä ketjua.

Lue se Iltalehden juttu. Neljä lasta hommattu, äiti ei ikinä töissä, isä tuilla ja jo aikuisiksi kasvaneet lapsetkin vaan kököttää kotona muiden elätteinä. Ja sitten kitistään. Ja kehdataan väittää ettei tilanne muka ole itse aiheutettu ja ulistaan ettei saada 70 euron toppahousuja. Siis häpeä, sinä.

Kai se on parempi,että nuo aikuiset lapset asuvat vanhempien kanssa eikä molemmat omillaan=valtion maksamissa asunnoissa!?

Öh, ei se kotona asuminen tarkoita toimettomuutta. Miksei ne ole töissä?

Töitä ei ole. Tajuatko vai ylittääkö se käsityskykysi?

Ei ole edes teoriassa mahdollista että kaikki työttömät olisi töissä. Itseasiassa nykyään töitä on vaan pienelle osalle työttömistä edes teoriassa.

Aivan varmasti on lehdenjakoa, siivousta, lumenluontia, lastenhoitoa jne.

Tekemättömiä töitä tässä maassa riittää, mutta palkanmaksajista on pulaa. Lumen luominen , varsinkin katoilta on erityisen tärkeää, koska siten saadaan lisää tryötä katon korjausfirmoille.  

Siivoustyöhön pitää olla hygieniapassi, lumenluontiin työturvallisuuskortti, lastenhoitoon ensiapukortti. Näillä kaikilla korttimääräyksillään hallitus pitää huolen ettei koululaiset ja opiskelijat saisi tehdä mitään lyhytaikaistakaan työtä.

Ja sitä korttiako ei voi hommata? Niin ku vanhemmatkaan älyä tuon taivaallista työn päälle. Eivät viiti edes sitä hygieniapassia maksaa. Menee sossutuet ku yks lapsi käy töissä

204/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

3600 tienaava maksaa 40% veroo ja tippuu auttamatta samaan kuin " köyhät"...

Nimittäin itse tienaan tuon summan ja käteen jaa alle 2000, kaveri tienaa 1200 pienemmällä prosentillaan ja saa liki 300 € asumistukea. Et eipä täällä kukaan vahingossakaan ansiotyöllä pääse rikastumaan.

Vierailija
205/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Nimittäin itse tienaan tuon summan ja käteen jaa alle 2000, kaveri tienaa 1200 pienemmällä prosentillaan ja saa liki 300 € asumistukea. Et eipä täällä kukaan vahingossakaan ansiotyöllä pääse rikastumaan.

3600€ tienaavalla ei varmasti ole 40% verokortissa, tai voi olla josa on idiootti. Itse tienaan(brutto) 4000€ ja verokortissa noin 28%.

Köyhät sitä köyhät tätä, jos on varaa maata 20 vuotta kotona eikä miettiä kouluttatumista mikä on ilmaista tai hakea töitä niin peiliin voi katsoa.

Vierailija
206/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä. Sulta hajoaa pesukone - ostat silmiä räpäyttämättä uuden, koska se on teille tarpeellinen. Vähän harmittaa, mahdollisesti seraat budjettiasi vähän aikaa normaalia tarkemmin.

Siltä köyhältä hajoaa pesukone - se säästää seuraavat kuukaudet uuteen ja pyykkää sen aikaa pesutuvassa, koska uuteen ei ole varaa.

Joo - oo vaan kateellinen. Jättäydy toki itse työttömäksi jos noin korpeaa. Saapahan joku fiksumpi sitten työpaikkasi eikä tarvi sunkaan olla enää kateellinen.

Siis mitä ihmettä juuri luin?

Miksi pienituloisella pitäisi ylipäänsä olla oma pesukone, jos taloyhtiössä on pesutupa????

Mun vanhemmat olivat/ovat hyvätuloisia, nyt jo eläkkeellä ja kyllä, meillä oli pesukone, 20 vuotta vanha UPO pesukarhu. Isot pyykkisatsit pestiin aina taloyhtiön pesutuvassa, kuivatettiin kuivaushuoneessa ja mankeloitiin taloyhtiön mankelihuoneessa. Käyttö maksoi, mutta siitä maksettiin, koska vaikka lakanapyykki hoitui näin paljon kätevämmin. Kaikki tekivät näin, lauantaivuoroista suorastaan kilpailtiin.

Opiskeluaikana oli täysin itsestään selvää, että käytettiin taloyhtiön pesutupaa, ei kenelläkään ollut omia pesukoneita.

Täysin eri tilanne, jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa, silloin koneen hajoaminen on nopeasti iso ongelma. Mutta kuuluisalle "kondomi tuntuu kuin söisi karkkia paperi päällä" -perheelle sossu maksoi sen kalleimman mahdollisen, kuivattavan pesukoneen kun heidän pesukoneensa hajosi.

Myöskin jos luulee 70 € olevan joku normaali hinta uusille toppahousuille, kertoo enemmän elämänhallinnasta kuin köyhyydestä.

1300 € pakollisten menojen jälkeen nettona ei ole vähän. Se on paljon.

Toi pesukone oli nyt yksi esimerkki joka tuli mieleen. Laite itsessään ei ollut pointtini, vaan se, että keskituloisen ihmisen talous ei mene sekaisin yhdestä taloudellisesta vastoinkäymisestä toisin kuin pienituloisen. Mikä riivaa ihmistä joka on KATEELLINEN köyhemmälleen? Taitaa olla elämä liian helppoajos toisen köyhyys sapettaa.

Tiedätkö, miksi keskituloisen talous ei mene sekaisin? Koska keskituloisen on pakko varautua ja säästää etukäteen. Jos köyhä pystyy säästämään pesukoneeseen laitteen mentyä rikki, niin hän olisi aivan yhtä hyvin voinut säästää pesukoneeseen jo ennenkuin se menee rikki. Joskus vuosia sitten, kun olin vielä hyväuskoinen, autoin muutamia vähävaraisia ajatellen, että apuni ansiosta he pystyvät laittamaan omia rahojaan säästöön sitä päivää varten, kun jotain taloudessa tapahtuu. Kerran maksoin erään perheen yli tuhannen euron vuokran ja ajattelin, että heiltä säästyneellä tonnilla he saavat seuraavan vuoden aikana  hankituksi ruokaa ja muita välttämättömiä asioita kuten yllättäviä lääkemenoja yms. Luuletko, että pistivät mitään säästöön? Kikkeliskokkelis, omat rahat menikin kaikkeen muuhun, mikä ei ollut millään tavalla tarpeellista. Kahden kuukauden päästä oltiin yhtä köyhiä ja pulassa kuin ennenkin.

Etkö sinä paskakasa tajua, ettei oikeasti köyhille jää ylimääräistä säästöön. Lisäksi jos jää vaikka tuo tonni, niin sossulla menee rahahat kiinni niin pitkäksi aikaa kuin tilillä on vähääkään ylimääräistä, ts. pitkäaikainen säästäminen ilman sossun huijaamista on mahdotonta.

No ei kai sitä sossusta silloin tarttekaan antaa rahaa, jos on säästössä rahaa? Me ollaan itse 6 henkinen perhe, mies töissä ja mä pätkätyöläinen. Omakotitalolainat on maksettu ja kaksi autoa maksettu, ikinä ei ole saatu sossusta mitään eikä edes asumistukea. Lapset on kaikki koulutettu ja hommattu ajokortit. Matkusteltu on Suomessa joka kesä edes pikkureissu. Vaatteet ostettu aina kirpparilta tai alennusmyynneistä, jos on vain sopivia löytynyt. Uusistakin vaatteista katsotaan halvimmat. Oiskohan munkin pitäny vaan laittaa rahaa menemään, sitten olisin hakenu sossusta? Eipä tullut mieleen, laitoin rahaa aina sivuun säästöön kun vain jäi pikkuisenkin.

Vierailija
207/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Jutussahan oli nimenomaan kyse siitä, että köyhillä ei ole varaa niihin juttuihin, joita keskiluokka ja suurin osa koululuokasta pitää normaalina. Eli kesäiset lintsinreissut, laivaristeilyt, talven lomamatkat Thaimaahan ja kesällä mökille. Köyhät lapset erottuvat joukosta. 

Ei keskiluokka matksuta Thaimaahan talvella.

Ja jutussa kyllä pointti on se elämänhallinnan puute. Polvivammainen kokki ja elämäntapatyötön ei nyt vaan hanki neljää lasta ja sitten vielä matkusta Thaimaahan muiden rahoilla. Jokin roti.

Eipä niin matkusta, ei. Meidän lapset ei ole koskaan käyneet sitä Tukholmaa kauempana ja vanhin on jo täysi-ikäinen. Itse olen käynyt yhden kerran sitä kauempana, häämatkalla 20 v sitten. Ei ainakaan meidän lasten kavereista läheskään kaikki ole käyneet ulkomaan matkoilla. Ja ihan ollaan työssäkäyvä perhe.

Ehkette sitten ole keskiluokkaa? Jos kyselee vaikka pääkaupunkiseudun koululuokista, niin olen varma, että ylivoimaisesti suurin osa on käynyt ulkomailla (jossain etelämmässä kuin se Tukholma tai Viro) ja että iso osa käy ainakin kerran vuodessa ulkomailla lomailemassa. Ne rikkaammat menevät sitten vielä hiihtolomalla Alpeille laskettelemaan ja kesällä veneilemään.

Niin, ehkä emme. Minä olen tavallinen konttorirotta ja mies opettaja. Suuri osa tuloista menee asuntolainan lyhentämiseen, lisäksi menee autolainaan, opintolainat on jo sentään maksettu. Lisäksi 5 hengen ruuat, tavalliset vaatteet, vähän harrastuksiin, autokulut, vakuutukset, netti, puhelimet, lukiolaisen koulukulut, sähkö, vesi, jätehuolto ja muut normikulut.

Sitten teillä on liian iso asuntovelka. Olisitte ostanut auton käytettynä. Autoja saa huomattavan halvallakin.

Lukiolaisen pitäisi maksaa jo itsen kulunsa.

Jos molemmat vanhemmat ovat töissä ja lukiolainen asuu kotona, opintotuki on nolla euroa. Lapsilisäkin loppuu. Lukiolaiset ovat väliinputoajia - ammattikouluhan on lähes aina maksuton.

Vastaava tilanne on silloin, kun lapset ovat päiväkoti-ikäisiä. Paitsi kukaan ei vaadi alle kouluikäistä maksamaan itse päiväkotimaksujansa. Peruskouluaika on "maksutonta" aikaa lasten suhteen.

Autokaupoissa on se jännä juttu, että sitä voi ostaa käytetyn 8000 auton ja ajella sillä hyvillä mielin 10 vuotta. Tai sitten voi ostaa tonni auton ja käyttää remontteihin 8000 euroa ja ajella sydän syrjällään 10 vuotta peläten koko ajan, mikä paikka seuraavaksi pettää. Käytetty 8000 euron auto on jo iällä mutta toisaalta kolmasosa uuden hinnasta. Harvalla meistä on tilillä makaamassa tuollaista summaa, kyllä sitä ainakin perheellisenä joutuu pitkään säästämään tai sitten ottamaan lainaa.

Lukiolainen saa opintotukea jonkin verran, vaikka asuisi kotona, riippuu vanhempien tuloita. Ja sama on ammattikoululaisella. Heillä on ihan samat tulorajat ja opintotuet jne, sillä ei ole väliä onko lukiossa vai ammattikoulussa. Se on kyllä totta, että ammattikoulussa ei tarvita niin paljon kirjoja, koska tehdään paljon työharjoitteluja ja käytännön töitä. Eikä ole vanhojentansseja ja penkkareita ja abiristeilyjä ja itsenäisyystansseja ja muuta jonninjoutavaa.

Vierailija
208/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan erittäin hyvin ja elämässäni on varaa monenlaiseen luksukseen. Silti en ikinä ajattelisi pahaa huono-osaisista, pienituloisista tai työttömistä. Mielestäni hallitus tekee väärin kiristäessään työttömyysturvaa. Ja mielestäni on väärin, että kenenkään tulot ovat niin pienet, että se heijastuu ruokavalioon ja lapsiin. Aloittaja hyvä, mietihän uudelleen onko viestistäsi mitään hyötyä. Joku jossain saattaa itkeä lukiessaan tätä ketjua.

Lue se Iltalehden juttu. Neljä lasta hommattu, äiti ei ikinä töissä, isä tuilla ja jo aikuisiksi kasvaneet lapsetkin vaan kököttää kotona muiden elätteinä. Ja sitten kitistään. Ja kehdataan väittää ettei tilanne muka ole itse aiheutettu ja ulistaan ettei saada 70 euron toppahousuja. Siis häpeä, sinä.

Kai se on parempi,että nuo aikuiset lapset asuvat vanhempien kanssa eikä molemmat omillaan=valtion maksamissa asunnoissa!?

Öh, ei se kotona asuminen tarkoita toimettomuutta. Miksei ne ole töissä?

Töitä ei ole. Tajuatko vai ylittääkö se käsityskykysi?

Ei ole edes teoriassa mahdollista että kaikki työttömät olisi töissä. Itseasiassa nykyään töitä on vaan pienelle osalle työttömistä edes teoriassa.

Aivan varmasti on lehdenjakoa, siivousta, lumenluontia, lastenhoitoa jne.

Tekemättömiä töitä tässä maassa riittää, mutta palkanmaksajista on pulaa. Lumen luominen , varsinkin katoilta on erityisen tärkeää, koska siten saadaan lisää tryötä katon korjausfirmoille.  

Siivoustyöhön pitää olla hygieniapassi, lumenluontiin työturvallisuuskortti, lastenhoitoon ensiapukortti. Näillä kaikilla korttimääräyksillään hallitus pitää huolen ettei koululaiset ja opiskelijat saisi tehdä mitään lyhytaikaistakaan työtä.

Ja sitä korttiako ei voi hommata? Niin ku vanhemmatkaan älyä tuon taivaallista työn päälle. Eivät viiti edes sitä hygieniapassia maksaa. Menee sossutuet ku yks lapsi käy töissä

Eikö se kokki-isä osaa auttaa hygieniapassin hommaamisessa? Ja töiden? Naapurin mummon pihatien lapiointiin ei tarvitse mitään kortteja, eikä lastenhoitoon. Ensiaputaito toki on aina hyvvä olla, ihan jo niiden ylipainoisten vanhempien takia.

Vierailija
209/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittu että kehtaatte heikompianne haukkua. 

Jos itsellä jää nettona 800 euroa, vaikka molemmat töissä ja kohtuulliset asumiskulut, niin kuka on heikompi? Ollaan kateelisia siitä, että keskituloisen netto on tässä maassa se pienin netto. 

Jää mistä? Et voisi epämääräisemmin sanoa. Netto on palkan netto, mutta sä vähensit tästä jo jotain muttet viitsinyt sanoa mitä.

Ainakin minä ymmärsin tuosta aika vaivatta, että nettopalkasta asumiskulujen vähentämisen jälkeen jää tuo 800 eur elämiseen kuukaudessa. Voin tietysti olla aivan väärässä.

Vierailija
210/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä. Sulta hajoaa pesukone - ostat silmiä räpäyttämättä uuden, koska se on teille tarpeellinen. Vähän harmittaa, mahdollisesti seraat budjettiasi vähän aikaa normaalia tarkemmin.

Siltä köyhältä hajoaa pesukone - se säästää seuraavat kuukaudet uuteen ja pyykkää sen aikaa pesutuvassa, koska uuteen ei ole varaa.

Kun toimeentulotukea saavalta hajuaa pyykkikone, hän kävelee sossuun ja pyytää maksusitoumuksen, jolla voi käydä hakemassa kaupasta uuden koneen. Sossu maksaa.

Vierailija
211/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni myös ärsyttää muutama tuttavapiirissä oleva "köyhä". Molemmissa tapauksissa kummallakaan ei ole halua edes yrittää omassa elämässä. Maataan työttömänä kotona, töihin ei haeta, tai  kouluun opiskelemaan.. kun ei viitsitä ottaa opintolainaa. Sitten kuuntelen sitä nillitystä kun sulla on sitä ja sulla on tätä. Mutta kuitenkaan kumpikaan ei ota huomioon, että teen aikalailla töitä, talolainasta on maksettu vasta 1/4 osa, eli lainaa on jäljellä vielä rapiat 150 000, sekä  makselen vielä viimeisiä tonneja opintolainasta. Auto on sentään kokonaan oma, hintaa sillä on rapiat 3000e. Mutta näähän on näiden muutaman köyhän mielestä jo maksettuja ja taivaanlahjana tippuneita juttuja.

Me emme todellakaan matkustele, emme syö ravintoloissa jne. Vaatteet ostetaan lapsille kirpparilta. nettotulot minulla on n.2200e/kk, (miehellä suunnilleen samanverran.) ja siihen nähden että molemmat köyhät kaverit saavat puolet tuosta summasta makaamalla kotona (asumistuet ja mitkä lie toimeentulotuet)... minä saan kuitenkin tehdä samaan rahaan kaksi viikkoa töitä... tätähän ei kumpikaan taaskaan ota huomioon. Ja minun pitäisi olla se joka makselee kahvilassa kahvittelut yms kun joskus tavataan. Siis kun mulla tätä rahaa on taskut täynnä... *huokaus*

Mua suorastaan ärsyttää aina kuunnella sitä valitusvirttä. Molemmat ovat kuitenkin suht nuoria, 30 vuotiaita, TÄYSIN terveitä ihmisiä, ei ole fyysistä vammaa tai henkisiä ongelmia, ainoa mikä vaivaa on viitsiminen ja laiskuus. Joten lomps vaan opiskelemaan ja saman voi perässä tehdä kuin minäkin, niin ei tartte olla kateellinen.

Vierailija
212/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-Käyttis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo - oo vaan kateellinen. Jättäydy toki itse työttömäksi jos noin korpeaa. Saapahan joku fiksumpi sitten työpaikkasi eikä tarvi sunkaan olla enää kateellinen.

Pakko kysyä, että mitä vikaa siinä pesutuvassa on? Meille hankittiin pesukone vasta kun muutettiin asuntoon, jossa pesutupaa ei ollut. Ei ollut mitään vikaa pesutuvan käytössä, kunhan ajoissa varasi itselleen ajan.

Meillä ainakin pyykit muhisi koreissaan viikkotolkulla, jos pitäisi olla pyykkituvan varausten varassa. (Toki tämä on suurimmalle osalle täysin järjestely- ja asennekysymys.) Minä teen reissutöitä ja olen välillä viikonloppujakin pois eikä aikataulut ole aina ennakoitavissa. Mies ei (o)saa pestä pyykkiä. Pari harmaaksi värjäytynyttä valkoista koneellista riitti minulle. Olen kolme vuotta yrittänyt opettaa miestä lajittelemaan pyykit oikein, mutta ei se vieläkään tajua. Kolmevuotias tytär tajuaa paljon paremmin, mutta sen vastuulle en viitsi pyykin pesua vielä laittaa.

Meillä on muuten 250€ maksanut pesukone, joka on todella hyvä. Pesutulos on ihan uskomaton ja tahranpoisto-ohjelman ansioista ei tarvitse käyttää enää niin paljon vanishiä. Että ei sen pesukoneen tarvitse mikään kallis olla.

Vierailija
213/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-Käyttis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että mitä vikaa siinä pesutuvassa on? Meille hankittiin pesukone vasta kun muutettiin asuntoon, jossa pesutupaa ei ollut. Ei ollut mitään vikaa pesutuvan käytössä, kunhan ajoissa varasi itselleen ajan.

Meillä ainakin pyykit muhisi koreissaan viikkotolkulla, jos pitäisi olla pyykkituvan varausten varassa. (Toki tämä on suurimmalle osalle täysin järjestely- ja asennekysymys.) Minä teen reissutöitä ja olen välillä viikonloppujakin pois eikä aikataulut ole aina ennakoitavissa. Mies ei (o)saa pestä pyykkiä. Pari harmaaksi värjäytynyttä valkoista koneellista riitti minulle. Olen kolme vuotta yrittänyt opettaa miestä lajittelemaan pyykit oikein, mutta ei se vieläkään tajua. Kolmevuotias tytär tajuaa paljon paremmin, mutta sen vastuulle en viitsi pyykin pesua vielä laittaa.

Meillä on muuten 250€ maksanut pesukone, joka on todella hyvä. Pesutulos on ihan uskomaton ja tahranpoisto-ohjelman ansioista ei tarvitse käyttää enää niin paljon vanishiä. Että ei sen pesukoneen tarvitse mikään kallis olla.

Ongelma on siis luuserimies.

Vierailija
214/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

köyhältä puuttuu rahaa, ahneelta kaikki

Kun vois ittellekin jäädä vähä..Kun sitä jakaa vaan muille jotka ei viitti ja pysty ja kerkee aivotyöltään nii itteltä loppuu leipä pöydästä.

Kato kun kaikkeen katotaan bruttotulot muttei huomata et paljonko jää käteen. Kelan asumistukiin yms. perhekoko on 2+2. Jos on enemmän lapsia ja tulee tiukka paikka, lapsia laitetaan roskiin?

Kaikilta meiltä muiltakin katsotaan bruttotulot. Myös niiltä köyhiltä. Ei se ole muualla maailmassa sen helpompaa verojen kanssa. 

Jos bruttotuloissa ja nettotuloissa on jotain isoakin häikkää, sinun pitää ilmeisesti kääntyä ulosoton puoleen, etteivät ota niin isoa siivua. Muuten sinulle tulee samat nettotulot kuin muillekin saman verran tienaaville. 

Niin katsotaan. Monista tuista vaan ei lähde niin paljon veroa, joten käteen jäävä osuus voi olla hyvinkin suuri.

Ainakin työttömyystuesta lähtee enemmän veroa kuin palkkatuesta, tai riippuu tietysti palkkatasosta. Mutta työttömyystuesta kun ei tule samanlaisia vähennyksiä kuin palkasta, monelle onkin järkytys kun joutuu työttömäksi ja veroprosentti vaan nousee ja jos sitä laskee, saa maksaa mätkyjä. Tietty nää asumistuki ja sossun raha on verottomia.

215/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KelaGold kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

3600€ tienaavalla ei varmasti ole 40% verokortissa, tai voi olla josa on idiootti. Itse tienaan(brutto) 4000€ ja verokortissa noin 28%.

Köyhät sitä köyhät tätä, jos on varaa maata 20 vuotta kotona eikä miettiä kouluttatumista mikä on ilmaista tai hakea töitä niin peiliin voi katsoa.

No nyt puhuit kyllä pitkän paskan! Jos sun bruttotulot on 4000 niin ei sun veroprossa voi olla 28!!!:D tulee aika mätkyt jouluna..

Itsellä kun oli 1200 bruttotulot 12 vuotta sitten niin prosentti oli 21... Välissä kun olin 800 eurolla kotona oli prossa 12.

Vierailija
216/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossutuella ei kuulukkaan jäädä mitään säästöön? :D Turha sitä on vinkua menkää töihin.

Sama homma homesairailla, ei voi tehdä työtä, johon on koulutus niin haetaan eläkettä. Eikö käy mielessä kouluttautua uudelleen?

Vierailija
217/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa te paremmin toimeentulevat ruikutatte, jos "vähävaraisuutenne" johtuu esim. asuntolainasta, autolainasta tai lasten kalliista harrastuksista!

Yhteiskunta avustaa kyllä vuokranmaksussa niitä, jotka asumistuen ansaitsevat, mutta omaisuuden kerryttämiseen on tuha odottaa tukea! 

Vierailija
218/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on kolme tällaista "köyhää". Kaksi heistä on pitkäaikaistyöttömiä ja oon vuosia ihmetellyt miksei he vaikka opiskelisi jotain ammattia kun on tuota aikaakin ollut. Oon itsekin opiskellu ammattin ja ottanut opintolainaa että pääsisin tähän keskituloisten jengiin. Yhteistä näille kaikille kolmelle on se, että ovat tosi tarkkoja mitä duunia voivat tehdä, eivät voi siivota, mennä hoitoalalle, olla tekemisissä pölyn/kemikaalien kanssa jne. Yks ei mee duuniin jollei saa 20e/h liksaa vaikka ei omaa koulutusta eikä kokemusta. Ihan älytöntä. Ja näitä yhteiskunta sitten elättää ja näitä tyyppejä on varmasti tuhansia.

Jos ihmisellä on vaikka asuntovelkaa niin ei sellainen ihminen voi lähteä opiskelemaan. Silloin menettää asunnon ja todennäköisesti joutuisi muuttamaan pois kaupungista.

Koska mikä tahansa opiskelu katsotaan päätoimiseksi jolloin saa vain opintotuen. Jos ihmisellä on vielä lapsia niin millä elätät lapset kun saat vain opintotukea ja asunnon hintakin on jo vähintään se tonni kuussa?

Kun sitten olet sen ammatin opiskellut niin et saa myöskään mitään tukea. Muuta kuin sossusta minimi tuen. Jos et saa heti töitä niin olet aivan kusessa. Nykyään sitä työtä ei vaan saa kun niitä ei ole.

Tuskinpa nämä pitkäaikaistyöttömät on asuntolainaisia. Ja he on olleet työttömiä niin kauan, että olivat työttömiä jo nousukaudellakin. Ja nykyäänkin muuten pystyy oopiskelemaan työttömyyskorvauksen turvin...

Aivan näin. Ja asuntovelkainen ihminenkin voi lähteä opiskelemaan, koska voi muuttaa opiskelupaikkakunnalleen soluun, johon saa asumistuen, kun varsinainen asunto jää toiselle paikkakunnalle. Tunnen yhden joka on näin tehnytkin, vaikka lapset jäikin viikoiksi aina isälleen. Isä oli päivätyössä, ja lapset normisti hoidossa. Ja miten se ammattiin opiskellut ei muka saisi muuta kuin sossun minimituen valmistuttuaan? Jos ei saa töitä, saa työmarkkinatuen. Jos on vuokralla, saa asumistuen. Ja asuntolainaankin voi saada tukea korkoihin ja yhtiövastikkeisiin. Ja myös työttömyyskorvauksella tosiaan voi opiskella. Tää on vaan näitä selittelyjä, että en voi opiskella, en voi vastaanottaa työtä, en voi sitä ja tätä, koska ei haluta kun saa sossusta kaiken.

Vierailija
219/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon keskituloinen AP voi haistaa paska.

Ikinä en ole käynyt ulkomailla, toisessa kaupungissakin vain keikkahommien perässä ja itsemurhayksiöön ei kehtaa edes kutsua vieraita kun ainoat tarjoilut on pirkka kahvi ja kaupan pullapitko. Autoon ei ole varaa saatika ajokorttiin mikä tekee elämästä hyvin mielenkiintoisen

Vierailija
220/371 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset