Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien ruikutus ärsyttää, ei meillä keskituloisillakaan

Vierailija
11.10.2016 |

Ole varaa ostaa kaikkea uutena, matkailla ja syödä ravintoloissa! Maksamme isoja päivähoitomaksuja jne... Ihan saman itkuvirren voisi ruikuttaa että yhyy me keskituloiset ei voida ostaa kaikkea mitä halutaan jne... Argh!

Kommentit (371)

Vierailija
21/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskoja ihmisiä ne kaikkein köyhimmät.

Aikoinaan kun piiat ja rengit eivät totelleet niin pistettiin ne pihalle ja takas ei ollut tuloa.

Keväällä paljastui köyhiä hangista mutta uudet tottelevat rengit korjasivat pois kirkonmaalle.

Talvi korjaa köyhät pois.

Vierailija
22/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä olen ollut kateellinen miehen siskon perheelle. Ei meillä ole ollut varaa sen tason huvituksiin. Eikä todellakaan kalliisiin harrastuksiin. Kaikesta maksettu aina kalleimman mukaan ja kaikki pitävät meitä hyvätuloisena, joten olemme olleet nettomaksaja joka suuntaan. Itselle ei meinaa jäädä mitään, kun "vähävaraiset" ovat olleet apua vailla. Kerran oli lehdessä laskelma samankokoiselle työttömälle perheelle ja olin kade siitä rahamäärästä, minkä katsottiin pitävän jäädä käteen. 

Nyyh nyyh. Pyydä vähemmän palkkaa, hanki huonompi työ tai jättäydy kokonaan työttömäksi. Huomattavasti helpompaa sinun on tuolla tavoin onneasi ja hyvinvointiasi kasvattaa, kuin köyhän yhtäkkiä ryhtyä rikkaaksi.

Ihan oikeasti. Avaimet parempaan elämään ovat omissa käsissäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan erittäin hyvin ja elämässäni on varaa monenlaiseen luksukseen. Silti en ikinä ajattelisi pahaa huono-osaisista, pienituloisista tai työttömistä. Mielestäni hallitus tekee väärin kiristäessään työttömyysturvaa. Ja mielestäni on väärin, että kenenkään tulot ovat niin pienet, että se heijastuu ruokavalioon ja lapsiin. Aloittaja hyvä, mietihän uudelleen onko viestistäsi mitään hyötyä. Joku jossain saattaa itkeä lukiessaan tätä ketjua.

Lue se Iltalehden juttu. Neljä lasta hommattu, äiti ei ikinä töissä, isä tuilla ja jo aikuisiksi kasvaneet lapsetkin vaan kököttää kotona muiden elätteinä. Ja sitten kitistään. Ja kehdataan väittää ettei tilanne muka ole itse aiheutettu ja ulistaan ettei saada 70 euron toppahousuja. Siis häpeä, sinä.

Se aikuinen 18v lapsi käy ammattikoulua. Asuu kotona kuten monet tossa tilanteessa

Mistään ei kiristy. Isä sairastunut. Äiti työtön. Kalliit toppahousut oli maininta siitä mihin ei ole varaa

Miten tästäkin jutusta niin moni on näreissään. Ihan neutraali kuvaus köyhyydestä. Pikkurahoilla elää 6 henkilöä

Vierailija
24/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittu että kehtaatte heikompianne haukkua. 

Jos itsellä jää nettona 800 euroa, vaikka molemmat töissä ja kohtuulliset asumiskulut, niin kuka on heikompi? Ollaan kateelisia siitä, että keskituloisen netto on tässä maassa se pienin netto. 

Jää mistä? Et voisi epämääräisemmin sanoa. Netto on palkan netto, mutta sä vähensit tästä jo jotain muttet viitsinyt sanoa mitä.

Kiinteät kulut, tarkoitus oli sanoa, että juokseviin kuluihin, kuten ruokaan, matkustamiseen ja vaatteisiin ja tämä neljän hengen perheessä. No tuo oli meillä tilanne, mulla tosin osa-aikatyö ja mitättömät tulot. Oltiin juuri ja juuri keskituloisten luokassa tulot yhteenlaskettuna. Kun toinen tienaa hyvin ja toinen ei paljon mitään, veroja menee paljon.

Jätä ostamasta vaatteet ja matkat kuten köyhät tekevät ja avot! Sinulla jää käteen enemmän.

Miksi vertaat vain sitä summaa, mikä jää jäljelle? Miksi et huomaa, että kaikki se, minkä ostat (materiaa tai elämyksiä) tulee sinulle itsellesi? 

Vierailija
25/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan erittäin hyvin ja elämässäni on varaa monenlaiseen luksukseen. Silti en ikinä ajattelisi pahaa huono-osaisista, pienituloisista tai työttömistä. Mielestäni hallitus tekee väärin kiristäessään työttömyysturvaa. Ja mielestäni on väärin, että kenenkään tulot ovat niin pienet, että se heijastuu ruokavalioon ja lapsiin. Aloittaja hyvä, mietihän uudelleen onko viestistäsi mitään hyötyä. Joku jossain saattaa itkeä lukiessaan tätä ketjua.

Lue se Iltalehden juttu. Neljä lasta hommattu, äiti ei ikinä töissä, isä tuilla ja jo aikuisiksi kasvaneet lapsetkin vaan kököttää kotona muiden elätteinä. Ja sitten kitistään. Ja kehdataan väittää ettei tilanne muka ole itse aiheutettu ja ulistaan ettei saada 70 euron toppahousuja. Siis häpeä, sinä.

Ohis jutussa todettiin, että toppahousut maksaa 70 euroa ja työtön perhe saa vaatteensa sukulaisilta ja kirpputoreilta. En ymmärrä tätä palstamammojen asioiden painotustapaa. Kai köyhäkin perhe saa kaupassa edes vilkaista normaalihintaisen mahdollisesti haluamansa tuotteen hinnan ( tässä tapauksessa nuo toppahousut ) ja todeta että ei ole varaa.

Vierailija
26/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurien pääomatulojen saajat nyt kohteeksi, keskituloiset! Ne kusettaa meitä kääntämällä huomiomme köyhiin. Siksi keskituloisilta peritään niin paljon veroa, koska pääomatuloja verotetaan viisi miljardia vuodessa liian vähän verrattuna euroopan keskitasoon.

Kerätään verot, ja tuetaan niillä yrityksiä, jotka maksavat sen osinkoina suurituloisille, silti köyhät syyttää toisiaan.

Vierailija
27/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis jutussa todettiin, että toppahousut maksaa 70 euroa ja työtön perhe saa vaatteensa sukulaisilta ja kirpputoreilta. En ymmärrä tätä palstamammojen asioiden painotustapaa. Kai köyhäkin perhe saa kaupassa edes vilkaista normaalihintaisen mahdollisesti haluamansa tuotteen hinnan ( tässä tapauksessa nuo toppahousut ) ja todeta että ei ole varaa.

Toppahousujen normaalihinta ei ole 70 euroa. 30-40 euroa maksimissaan.

Vierailija
28/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on parempi,että nuo aikuiset lapset asuvat vanhempien kanssa eikä molemmat omillaan=valtion maksamissa asunnoissa!?

Öh, ei se kotona asuminen tarkoita toimettomuutta. Miksei ne ole töissä?

Öh, öh....Nuorison työttömyysaste yhdistettynä kesken olevaan opiskeluun ei tee nuoresta potentiaalista työnhakijaa.

Vierailija
29/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toppahousujen normaalihinta ei ole 70 euroa. 30-40 euroa maksimissaan.

Lue nyt se alkuperäinen juttu ja ymmärrä että toppahousut ei ole se pointti.

Vierailija
30/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itsellä jää nettona 800 euroa, vaikka molemmat töissä ja kohtuulliset asumiskulut, niin kuka on heikompi? Ollaan kateelisia siitä, että keskituloisen netto on tässä maassa se pienin netto. 

Ai muka palkka on käteen 800 euroa. Älä nyt jauha paskaa.

Jos taas tarkoitit asumismenojen jälkeen niin teillä on aivan liian korkeat asumismenot.

Vierailija
31/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on parempi,että nuo aikuiset lapset asuvat vanhempien kanssa eikä molemmat omillaan=valtion maksamissa asunnoissa!?

Töitä ei ole. Tajuatko vai ylittääkö se käsityskykysi?

Ei ole edes teoriassa mahdollista että kaikki työttömät olisi töissä. Itseasiassa nykyään töitä on vaan pienelle osalle työttömistä edes teoriassa.

Vierailija
32/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aikuinen 18v lapsi käy ammattikoulua. Asuu kotona kuten monet tossa tilanteessa

Mistään ei kiristy. Isä sairastunut. Äiti työtön. Kalliit toppahousut oli maininta siitä mihin ei ole varaa

Miten tästäkin jutusta niin moni on näreissään. Ihan neutraali kuvaus köyhyydestä. Pikkurahoilla elää 6 henkilöä

Lapsia on liikaa. Ei pidä lähteä hankkimaan lapsia parikymppisenä kun ei ole töissä. Eikä ainakaan kolmekymppisenä lisää kun ei edelleenkään ole töissä. Ammattikoululainen voi olla kesä-, ilta- ja viikonlopputöissä, olisi voinut olla jo monta vuotta. Sen sijana että soitttaa pimputtelee sossun rahoilla. Itse maksoin omat kuluni 14-vuotiaasta.

Vierailija
33/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes teoriassa mahdollista että kaikki työttömät olisi töissä. Itseasiassa nykyään töitä on vaan pienelle osalle työttömistä edes teoriassa.

Aivan varmasti on lehdenjakoa, siivousta, lumenluontia, lastenhoitoa jne.

Vierailija
34/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää mistä? Et voisi epämääräisemmin sanoa. Netto on palkan netto, mutta sä vähensit tästä jo jotain muttet viitsinyt sanoa mitä.

Kiinteät kulut, tarkoitus oli sanoa, että juokseviin kuluihin, kuten ruokaan, matkustamiseen ja vaatteisiin ja tämä neljän hengen perheessä. No tuo oli meillä tilanne, mulla tosin osa-aikatyö ja mitättömät tulot. Oltiin juuri ja juuri keskituloisten luokassa tulot yhteenlaskettuna. Kun toinen tienaa hyvin ja toinen ei paljon mitään, veroja menee paljon.

Teillä on aivan liian suuret kiinteät kulut. Oma vika!

Vierailija
35/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee 550e työmarkkinatuki, 320 asumistuki eli alle 900e/kk

Pakollisten menojen vuokra, vesi, sähkö, puhelin/netti jälkeen jää ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin alle 300e/kk

Niin että jos tuosta pitää olla kateellinen ja vihata minua, niin sitten ihan vapaasti.

En todellakaan matkuste ja shoppaile mitään hienouksia.

Vierailija
36/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti on lehdenjakoa, siivousta, lumenluontia, lastenhoitoa jne.

Ei todellakaan ole. Työpaikkoja on jotain 15 000. Työttömiä on 500 000 - 600 000. Tuossa ei ole edes tukityöllistettyjä jotka ei saa palkkaa eikä kaiken maailman työvoimakoulutuksessa olevia.

Suurin osa noista töistäkin on erittäin lyhyitä töitä.

Vierailija
37/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä. Sulta hajoaa pesukone - ostat silmiä räpäyttämättä uuden, koska se on teille tarpeellinen. Vähän harmittaa, mahdollisesti seraat budjettiasi vähän aikaa normaalia tarkemmin.

Siltä köyhältä hajoaa pesukone - se säästää seuraavat kuukaudet uuteen ja pyykkää sen aikaa pesutuvassa, koska uuteen ei ole varaa.

Joo - oo vaan kateellinen. Jättäydy toki itse työttömäksi jos noin korpeaa. Saapahan joku fiksumpi sitten työpaikkasi eikä tarvi sunkaan olla enää kateellinen.

Siis mitä ihmettä juuri luin?

Miksi pienituloisella pitäisi ylipäänsä olla oma pesukone, jos taloyhtiössä on pesutupa????

Mun vanhemmat olivat/ovat hyvätuloisia, nyt jo eläkkeellä ja kyllä, meillä oli pesukone, 20 vuotta vanha UPO pesukarhu. Isot pyykkisatsit pestiin aina taloyhtiön pesutuvassa, kuivatettiin kuivaushuoneessa ja mankeloitiin taloyhtiön mankelihuoneessa. Käyttö maksoi, mutta siitä maksettiin, koska vaikka lakanapyykki hoitui näin paljon kätevämmin. Kaikki tekivät näin, lauantaivuoroista suorastaan kilpailtiin.

Opiskeluaikana oli täysin itsestään selvää, että käytettiin taloyhtiön pesutupaa, ei kenelläkään ollut omia pesukoneita.

Täysin eri tilanne, jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa, silloin koneen hajoaminen on nopeasti iso ongelma. Mutta kuuluisalle "kondomi tuntuu kuin söisi karkkia paperi päällä" -perheelle sossu maksoi sen kalleimman mahdollisen, kuivattavan pesukoneen kun heidän pesukoneensa hajosi.

Myöskin jos luulee 70 € olevan joku normaali hinta uusille toppahousuille, kertoo enemmän elämänhallinnasta kuin köyhyydestä.

1300 € pakollisten menojen jälkeen nettona ei ole vähän. Se on paljon.

Vierailija
38/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tuossa iltalehden jutussa kerrottiin että sossu maksaa harrastuksen ja ovat saaneet tuetun loman. Me maksamme itse harrastukset mutta juuri sen takia ei ole varaa täysihoitolomiin!

Miksi ette hae tuettua lomaa? Ollaan keskituloinen perhe ja ollaan oltu ammattiliiton tuetulla lomalla. Lomat myönnetään taloudellisten, sosiaalisten tai terveydellisten perusteiden mukaan, eli kuka vaan voi sellaisen saada.

Vierailija
39/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä. Sulta hajoaa pesukone - ostat silmiä räpäyttämättä uuden, koska se on teille tarpeellinen. Vähän harmittaa, mahdollisesti seraat budjettiasi vähän aikaa normaalia tarkemmin.

Siltä köyhältä hajoaa pesukone - se säästää seuraavat kuukaudet uuteen ja pyykkää sen aikaa pesutuvassa, koska uuteen ei ole varaa.

Joo - oo vaan kateellinen. Jättäydy toki itse työttömäksi jos noin korpeaa. Saapahan joku fiksumpi sitten työpaikkasi eikä tarvi sunkaan olla enää kateellinen.

Siis mitä ihmettä juuri luin?

Miksi pienituloisella pitäisi ylipäänsä olla oma pesukone, jos taloyhtiössä on pesutupa????

Mun vanhemmat olivat/ovat hyvätuloisia, nyt jo eläkkeellä ja kyllä, meillä oli pesukone, 20 vuotta vanha UPO pesukarhu. Isot pyykkisatsit pestiin aina taloyhtiön pesutuvassa, kuivatettiin kuivaushuoneessa ja mankeloitiin taloyhtiön mankelihuoneessa. Käyttö maksoi, mutta siitä maksettiin, koska vaikka lakanapyykki hoitui näin paljon kätevämmin. Kaikki tekivät näin, lauantaivuoroista suorastaan kilpailtiin.

Opiskeluaikana oli täysin itsestään selvää, että käytettiin taloyhtiön pesutupaa, ei kenelläkään ollut omia pesukoneita.

Täysin eri tilanne, jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa, silloin koneen hajoaminen on nopeasti iso ongelma. Mutta kuuluisalle "kondomi tuntuu kuin söisi karkkia paperi päällä" -perheelle sossu maksoi sen kalleimman mahdollisen, kuivattavan pesukoneen kun heidän pesukoneensa hajosi.

Myöskin jos luulee 70 € olevan joku normaali hinta uusille toppahousuille, kertoo enemmän elämänhallinnasta kuin köyhyydestä.

1300 € pakollisten menojen jälkeen nettona ei ole vähän. Se on paljon.

70 eurolla ei nykyään saa edes oikein farkkuja tuolla hinnalla. Saati mitään toppahousuja.

Vierailija
40/371 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tuossa iltalehden jutussa kerrottiin että sossu maksaa harrastuksen ja ovat saaneet tuetun loman. Me maksamme itse harrastukset mutta juuri sen takia ei ole varaa täysihoitolomiin!

Miksi ette hae tuettua lomaa? Ollaan keskituloinen perhe ja ollaan oltu ammattiliiton tuetulla lomalla. Lomat myönnetään taloudellisten, sosiaalisten tai terveydellisten perusteiden mukaan, eli kuka vaan voi sellaisen saada.

Mitä vaatimuksia tuollaiseen lomaan on?

Ei sitä nyt Maija Meikäläinen voi itsekseen ainakaan saada

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi