Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli-esivalintakoe

Vierailija
10.10.2016 |

Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.

Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?

Kommentit (839)

Vierailija
621/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian röntgenhoitaja valintakoekutsu saapui :)

Vierailija
622/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin pääsykoekutsu Metropoliaan röntgenhoitajaksi :) esivalintakokeesta 62,7 pistettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v. /Terveydenhoitajaksi hain ja valintakoekutsu napsahti mullekin.

Vierailija
624/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on metropolian sosionomiin tullu kutsuja ja millä pisteillä?

Vierailija
625/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli kutsu Metropoliaan sosionomiksi (päivätoteutus). Sain esivalinnasta 65 pistettä.

Vierailija
626/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippiu kirjoitti:

Entäs kävikö kukaan keväällä laurean sairaanhoitaja pääsykokeessa. Mietityttää mitä sieltä vois tulla vastaan. Onkohan pelkkä haastattelu vai ihan joku koekkin siinä.. Kutsussa ei lukenut mitään 😐

Laurean kokeesta en tiedä mutta olin keväällä Metropolian ensihoidon pääsykokeissa ja ei ollut haastattelua mikä oli mun mielestä älyttömän typerää. Ryhmätilanne oli, meidän ryhmässä oli 8 ihmistä ja siinä piti sitten keskustella aiheista joita tarkkailijat meille antoi ja jos jäit alakynteen niin voi voi. Omasta mielestä kyllä haastattelu olis ollu parempi idea, olis voinu tuoda itseään paremmin esion ja kertoa miks just musta tulis hyvä hoitaja.

Sosionomin pääsykokeissakaan Laureassa ei keväällä ollut haastattelua. Viitisen ihmistä ryhmässä, mikä on mielestäni typerää, koska ei tosiaan haastattelijat ehdi siinä lyhyessä ajassa kuulemaan kuin äänekkäimmät päällepuhujat.

Vierailija
627/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliaan sairaanhoitajan valintakokeisiin tuli kutsu! :) Asun siinä sen koulun vieressä, joten olisi lyhyt matka kouluun jos onnea on :)

Vierailija
628/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 22 vuotias sosionomin valintakokeeseen kutsun saanut!

Vierailija
629/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomin pääsykokeissakaan Laureassa ei keväällä ollut haastattelua. Viitisen ihmistä ryhmässä, mikä on mielestäni typerää, koska ei tosiaan haastattelijat ehdi siinä lyhyessä ajassa kuulemaan kuin äänekkäimmät päällepuhujat.

Mitä muuta siellä Laureassa oli? Minkä tyylisiä matikantehtäviä, jos oli? Ja minkälainen aihe ryhmäkeskustelussa? Saiko aihetta yhtään etukäteen vai vasta juuri tilanteessa?

Vierailija
630/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään klo 15.23 oli tullu kutsu Metropoliaan kätilö-pääsykokeeseen, joka oli mun 1. vaihtoehto! :) Jes <3 Pisteitä oli 57,2. En tiedä mitkä oli alimmat pisteet millä sai kutsun sinne. Oon 20v. ja käyny amiksen, jonka jälkeen ollu tähän asti työttömänä (1,5 vuotta siis). Ois ihanaa päästä opiskelemaan <3

Vierailija
631/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken tuli kutsu Metropoliaan toimintaterapeutin pääsykokeeseen, omat pisteet oli 59,6. :) :)

Vierailija
632/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta siellä Laureassa oli? Minkä tyylisiä matikantehtäviä, jos oli? Ja minkälainen aihe ryhmäkeskustelussa? Saiko aihetta yhtään etukäteen vai vasta juuri tilanteessa?

muistan tehtävistä vain niiden olleen todella helppoja :D aihe liitty sote-alaan, johonkin uutiseen ehkä? miten voikaan olla näin huono muisti. aihe kerrottiin vasta siinä vaiheessa kun keskustelu alkoi :/ en osannut yhtään odottaa sitä ja sain hädin tuskin mitään sanotuksi.

Vierailija
633/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö 24 pisteellä yhtään minnekään?

Vierailija
634/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: Minkä ikäisiä olette, jotka haitte ja olette menossa pääsykokeisiin? Itse täytän pian 28 v. ja terveydenhoitajaksi sekä sairaanhoitajaksi hain. 

Täytän 36 tämän vuoden puolella. Alanvaihtaja. Pääsin keväällä sh-opintoihin Laureaan,  ykkösvaihtoehtona oli kätilötyö. Nyt uusi yritys. Onpahan opinnot ainakin hyvin alussa jos ja kun pääsen ;)

..ja sieltähän se kutsu tuli. Metropolian kätilötyöhön 52,7 pisteellä jipiii! Nyt vaan matematiikan laskuharjoituksia hirveesti. Vinkkinä sinne eka kertaa hakeville: pitää laskea paljon kohtuuhelppoa matikkaa lyhyessä ajassa. Itse osaan kyllä laskea, mutta olen tosi hidas!!

Vierailija
635/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö 24 pisteellä yhtään minnekään?

Saloon 😀

Vierailija
636/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kätilötyön pääsykokeen ryhmätilanne on?

Vierailija
637/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen kätilötyön pääsykokeen ryhmätilanne on?

Siinä nyt voi olla lähestulkoon millainen aihe tahansa joka liittyy jotenkin hoitotyöhön. Olikohan meitä siinä kahdeksan, keskusteltiin annetusta aiheesta jonkun ehkä vartin, ja kaks kätilötyön opettajaa seurasi keskustelua ja teki muistiinpanoja naama yrmeänä. Sitten lopuksi saatiin esittää kysymyksiä kätilötyön opiskeluun liittyen.

Vierailija
638/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v alanvaihtaja. Viisi vuotta sitten valmistunut tradenomiksi ja vakityössä. Mieli halajaa jotain merkityksellisempää työtä ja nyt kutsu kävi sosionomin monimuotolinjan valintakokeisiin. Työn ohessa opiskelisin.

Tsempit kaikille pääsykokeisiin ja rannalle jääneille: leuka pystyyn ja syksyllä uusi yritys! :)

Vierailija
639/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahha, laitoin ketjuun aikaisemmin, että sain 40,3 pistettä ja taitaa jäädä valintakokeet väliin.

Mutta kutsu tuli, tosin ei ollut eka vaihtoehto listaltani, mutta siitä viis!

Vierailija
640/839 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: Minkä ikäisiä olette, jotka haitte ja olette menossa pääsykokeisiin? Itse täytän pian 28 v. ja terveydenhoitajaksi sekä sairaanhoitajaksi hain. 

Täytän 36 tämän vuoden puolella. Alanvaihtaja. Pääsin keväällä sh-opintoihin Laureaan,  ykkösvaihtoehtona oli kätilötyö. Nyt uusi yritys. Onpahan opinnot ainakin hyvin alussa jos ja kun pääsen ;)

..ja sieltähän se kutsu tuli. Metropolian kätilötyöhön 52,7 pisteellä jipiii! Nyt vaan matematiikan laskuharjoituksia hirveesti. Vinkkinä sinne eka kertaa hakeville: pitää laskea paljon kohtuuhelppoa matikkaa lyhyessä ajassa. Itse osaan kyllä laskea, mutta olen tosi hidas!!

Osaatko heittää esimerkkejä että millaisia laskuja? Ja onko samanlaisia monivalintakysymyksiä kun esivalintakokeessa oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän