Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Teille kaikille, jotka saitte kutsun valintakokeisiin, Onnea sinne. Ja te joille ei tullut kutsua, ensi keväänä uusi yritys, minulla on keväällä myös sama edessä, ja osaapahan nyt ensikertalaisena keväällä mahdolliseen esivalintakokeeseen varautua paremmin, itselläni kutsu jäi saamatta, kun möhläsin esivalintakokeen ja sain siitä sen verran huonot pisteet, etteivät riittäneet saamaan kutsua jatkoon.
Muita Lahteen hakeneita? Onko tullut sähköpostilla kutsuja?
Kutsu tuli myös metropoliaan! (Optometristi) en olisi uskonut 42,2 pisteellä, mutta wau 😀
Metropolian pisterajat: http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Syksy_2016/…
Siis nuo on metropolian pisterajat? Hain ykkösenä Metropoliaan terveydenhoitajaksi ja kakkosena Tamkiin, miksi sain Tamkiin pääsykoekutsun jos pisteeni olisi riittänyt myös metropoliaan...? Pisteitä 44.8.
Sain 50 pisteellä kutsun laureaan (1 vaihtoehto) ja Tampereelle :)
Vierailija kirjoitti:
Siis nuo on metropolian pisterajat? Hain ykkösenä Metropoliaan terveydenhoitajaksi ja kakkosena Tamkiin, miksi sain Tamkiin pääsykoekutsun jos pisteeni olisi riittänyt myös metropoliaan...? Pisteitä 44.8.
Tamk ei ole valintakoeyhteistyössä. Sinne on kaikkien hakijoiden mentävä joiden pisteet riittää, sinne ei voi hakea käymällä esim metropoliassa kokeissa.
Pitääkö Tamkiin muka ottaa oma tietokone? Tuskin kun ei mainittu mitään?!😂 olis aika oleellista mainita jos pitäis.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö Tamkiin muka ottaa oma tietokone? Tuskin kun ei mainittu mitään?!😂 olis aika oleellista mainita jos pitäis.
No sitä mäkin mietin :D kai se ois siinä listalla ollu jos se pitäis mukana olla!
Mä oon nyt ihan sekasin tosta valintakoeyhteistyöstä. Kun mä hain seinäjoelle 1. th ja 2. sh ja sain molempiin kutsun. Niin voinko osallistua molempiin valintakokeisiin kun netissä lukee "Hakija saa saman valintaryhmän sisällä hakemiinsa koulutuksiin yhden valintakoekutsun "?
Osaako kukaan sanoa kauan koetilaisuudet kestävät? :) Mietin vain, kun itse joudun menemään kauas kotoa tekemään, että monen bussiin ostaa sitten lipun takaisin.
Samaa mietin itekin, kun pitäis kuitenkin hyvissä ajoin ostaa junalippu. Metropolian pääsykoekutsussa luki vaan että klo 8 alkaen pääsykoe
Keväällä koetilaisuus ei edes alkanut Laureassa ilmoitettuna aikana. Jos kutsussa luki esim. 13.00, niin siihen aikaan pääsit ilmoittautumaan ja kertoivat pääsykoeaikasi joka saattoi olla vasta muutaman tunnin päästä.
Ei kannata lippua ostaa valmiiksi, sen varmaan voi kuitenkin ostaa vasta kokeen jälkeen?
Onko muita jotka oottaa vielä kutsuja esim. TAMKiin tai Metropoliaan sosionomiksi? Kaiken järjen mukaan mun pitäis kutsu saada lähes 60 pisteelläni, mutta eipä oo kuulunu :(
Vierailija kirjoitti:
Keväällä koetilaisuus ei edes alkanut Laureassa ilmoitettuna aikana. Jos kutsussa luki esim. 13.00, niin siihen aikaan pääsit ilmoittautumaan ja kertoivat pääsykoeaikasi joka saattoi olla vasta muutaman tunnin päästä.
Ei kannata lippua ostaa valmiiksi, sen varmaan voi kuitenkin ostaa vasta kokeen jälkeen?
Voi voi, ainut vaan että sitten onkin jo lipun hinta useamman kympin kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa kauan koetilaisuudet kestävät? :) Mietin vain, kun itse joudun menemään kauas kotoa tekemään, että monen bussiin ostaa sitten lipun takaisin.
Vuosi sitten mulla meni koko päivä. Viimeisenä oli ryhmähaastattelut ja kuuluin viimeiseen ryhmään. Jaosta sai tietää aamupäivällä. Keskipäivällä mulla oli pitkä tauko. Kävin Metropolian kokeessa.
Mä ainakin sain jo metropoliaan sosionomi kutsun.
Mä veikkaan et kannattaa ottaa iltapäiväksi paluulippu varmuuden vuoksi jos venyykin kokeet. Voihan sitä sitten viettää aikaa jossain kun odottelee junaa 😊
Onko turun amk lähettänyt jo kaikki kutsut?:(
Kutsu tuli turun amk sairaanhoitajakoulutukseen!:)
Ei ole monivalintoja. Peruslaskutoimitukset pitää osata sekä prosentit ja tilavuudet. Itse treenasin viime keväänä lähihoitajien matikankirjan avulla.