Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Ristiriitaista tietoa noista kutsuista ympäri nettiä. Jossain lukee että 20.10. viimeistään tulee kaikki, jossain joku sanoi että Metropoliasta kerrottiin kutsujen tulevan tällä viikolla, jossain sanotaan että ensi viikolla... Tulis nyt vaan niin loppuis tää jännitys 😄
Lapin amk sosionomi monimuotoon tuli kutsu! Jiihaa :D
Vierailija kirjoitti:
Sain kutsun Xamkiin sosionomiksi (monimuoto), 51,5 pisteellä. Sähköpostissa luki vain, että kokeessa haastatteluiden lisäksi kahden tunnin aika aineistotehtävään. Onko aineistotehtävä luetunymmärtämistä ja esseitä, vai voiko se olla myös matikkaa/enkkua, kun ei tarkemmin sanottu?
Xamk monimuoto sosionomi ei kuulu valintakoeyhteistyöhön.
Hmmm, mulle lähetetyssä kutsussa ei lukenut mitään aineistotehtävästä, vaikka sama koulu ja monimuoto myöskin kyseessä.
Haitko Kotkaan vai Mikkeliin?
Jännä kuitenkin, jos saman oppilaitoksen sisällä pääsykokeet ovat erilaiset toimipisteestä riippuen.
Osaako kukaan viime keväänä Laureassa sosionomien valintakokeessa ollut kertoa, että mitä sieltä mahdollisesti voi tulla eteen? Onko aineistotehtävä, essee jne.? Ja millainen haastattelu oli?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan viime keväänä Laureassa sosionomien valintakokeessa ollut kertoa, että mitä sieltä mahdollisesti voi tulla eteen? Onko aineistotehtävä, essee jne.? Ja millainen haastattelu oli?
Viime keväänä oli aluksi ongelmanratkaisutehtäviä eli matikkaa. Siinä oli aikaa vain muutama minuutti. Sitten ryhmähaastattelu ja lopuksi ryhmäkeskustelu annetusta aiheesta, ei ollut mitään materiaalia.
Outoo kun sain yli 50p ja en oo saanu Tamkiin kutsua,vaikka se oli mun eka vaihtoehto ja oon lukenu et huonommillakin pisteillä on porukka saanu kutsun. Kyseessä monimuoto sosionomi.
Vierailija kirjoitti:
Outoo kun sain yli 50p ja en oo saanu Tamkiin kutsua,vaikka se oli mun eka vaihtoehto ja oon lukenu et huonommillakin pisteillä on porukka saanu kutsun. Kyseessä monimuoto sosionomi.
Voin lohduttaa et ainaki keväällä mulle tuli kutsut ihan eri aikoihin muiden kanssa. :)
Entäs kävikö kukaan keväällä laurean sairaanhoitaja pääsykokeessa. Mietityttää mitä sieltä vois tulla vastaan. Onkohan pelkkä haastattelu vai ihan joku koekkin siinä.. Kutsussa ei lukenut mitään 😐
Kukaan Kareliaan hakenut saanut kutsuja?
Seinäjoki sh ja th kutsu tuli 51.3 pisteellä.
Sain Tamkiin sairaanhoitajapuolelle pääsykoekutsun. Pisteitä oli 44.8 :) luulin etten olisi päässyt. Hain ykkösenä Metropoliaan terveydenhoitajapuolelle, eli noilla pisteillä (ei tietenkään) päässyt.
Helsingin Diakiin tuli kutsu 53,5 pisteellä!!
Pippiu kirjoitti:
Entäs kävikö kukaan keväällä laurean sairaanhoitaja pääsykokeessa. Mietityttää mitä sieltä vois tulla vastaan. Onkohan pelkkä haastattelu vai ihan joku koekkin siinä.. Kutsussa ei lukenut mitään 😐
Niin no, jos kutsussa pyydetään ottamaan kynät ja kumi mukaan, niin eiköhän ainakin joku kirjallinen koe ole 😂
Mikä olin alin pistemäärä mikä hyväksyttiin?
Tamkista tuli mulle kutsut eilen ja tänään. Hain sosionomiksi ja sairaanhoitajaksi, pisteitä oli joku 51. Pisterajathan näihin on 17-20 jos nyt oikein muistan.
Jeee! Äsken tuli kutsu Diakin terveydenhoidon valintakokeeseen! :) En olisi ikinä uskonut, että mun pisteillä pääsee sinne. Sain siis esivalinnasta 42,2 pojoa.
Vierailija kirjoitti:
Tamkista tuli mulle kutsut eilen ja tänään. Hain sosionomiksi ja sairaanhoitajaksi, pisteitä oli joku 51. Pisterajathan näihin on 17-20 jos nyt oikein muistan.
Täh? Ai pisterajat Tamkiin 17-20 vaan?
Alin hyväksytyt pisteet seinäjoelle sairaanhoitajaks?
Alimmat hyväksytyt pisterajat näkyvät aika monen koulun sivulla, että rohkeasti vaan kurkkimaan. Mun mielestä on höpsöä kysellä mitä valintakokeessa kysytään. Totta kai joku kirjallinen setti on tiedossa, jos kutsussa pyydetään ottamaan kynä ja kumi mukaan. KÄRSIKÄÄ! Lietsokaa hysteriaa ja epätietoisuutta 😎
Turun sosionomiin kutsun saanet HUOM! Eikö teilläkään lukenut spostissa mitään mahdollisesta ryhmätilanteesta? Keväällä luki ja keväällä piti myös täyttää etukäteen henkilötietolomake... Onko systeemi muuttunut ?