Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli-esivalintakoe

Vierailija
10.10.2016 |

Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.

Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?

Kommentit (839)

Vierailija
441/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siis saa tietää pisterajat tai pääseskö pääsykokeisiin? sosionomiksi  metropolia,diak ja laurea hakukohteina.

Vierailija
442/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette pääseekö Tampereelle kokeisiin 49 pisteellä? Eihän sitä tietenkään voi tietää mutta veikkauksia saa heittää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette pääseekö Tampereelle kokeisiin 49 pisteellä? Eihän sitä tietenkään voi tietää mutta veikkauksia saa heittää :D

Ja sh linja siis.

Vierailija
444/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, että mikä ongelma niissä miinuspisteissä on? Mikä siinä on paha, että jotkut saa -20/80p? Miksi sen takia pitää hankaloittaa koko järjestelmää?

Vierailija
445/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanvaihtaja kirjoitti:

Moikka, onko täällä muita jotka hakivat Metropoliaan ja / tai Laureaan sosionomi (monimuoto) linjalle? Paljonko saitte esivalintapisteitä? Itse sain 59,3 ja jännittää, tuleeko kutsua...

Täällä toinen alanvaihtaja, silti ensikertalaisena hakeva. Hain noiden mainitsemiesi lisäksi ensimmäisenä vaihtoehtona toimintaterapeutiksi (monimuoto) Metropoliaan, pisteitä 59,6. Toivotaan parasta

:)

Vierailija
446/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alanvaihtaja kirjoitti:

Moikka, onko täällä muita jotka hakivat Metropoliaan ja / tai Laureaan sosionomi (monimuoto) linjalle? Paljonko saitte esivalintapisteitä? Itse sain 59,3 ja jännittää, tuleeko kutsua...

Mä hain ja pisteitä 60. Kyllä me kutsu saadaan!

Vierailija
447/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan meni päin.. Yövuoron jälkeen kokeen tein ja kyllä vituttaa. :( sh hain enkä todellakaan usko että kutsua tulee

Vierailija
448/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ollu haastatteluja tms?

Vierailija
449/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, että mikä ongelma niissä miinuspisteissä on? Mikä siinä on paha, että jotkut saa -20/80p? Miksi sen takia pitää hankaloittaa koko järjestelmää?

Samaa mieltä.

Vierailija
450/839 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vk 42-43 pitäis alkaa tulee kutsuja. Ens viikkohan on 42 eli voipi tulla jo sillon.. Tosin monen amk;n sivuilla ilmotettu et aikasintaan 20.10 mut ei siihenkään montaa päivää oo :)

Joutuu viel jännäilee

Vierailija
451/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä aika piinaavaa odotella kutsua, kun pisteet on jo tiedossa. Toivotaan, ettei kauaa tarvitsisi kärvistellä! :)

Vierailija
452/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit jos pääsee kokeeseen ni joutuu piinaavasti odottelee taas valintakokeiden tuloksia. Tää on yhtä odottelua ja jännäämistä 😁

Vierailija
453/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kiva kun on elämässä jännitettävää! Ei käy tylsäksi :D

Vierailija
454/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuloksia odotellessa olis ensikertalaisena pyrkijänä kiva kuulla kokemuksia mitä niissä varsinaisissa valintakokeissa voisi olla odotettavissa (JOS nyt sinne asti sattuisi pääsemään). Ilmeisesti mukana on aineistokoe, laskutehtäviä ja ryhmätilanne, mutta onko mukana ollut lisäksi henkilökohtaista haastattelua? Ja sisältyykö soveltuvuusarviointiin yleensä itse kirjallisesti täytettäviä psykologisia testejä?

Huomaan itsekin, että olisin voinut vähän fiksummin miettiä noita hakukohteitani, sillä laitoin omat hakutoiveeni niin, että ekana on kohde valintaryhmästä 1, toisena valintaryhmästä 2, ja kolmantena valintaryhmästä 1... Jos oikein ymmärsin, niin jos pääsisin valintaryhmän 2 kokeeseen, niin sitten voin sanoa heipat noille muille vaihtoehdoille. Sillä ei kai yksi hakija voi edes teoriassa päästä kahteen eri valintaryhmän pääsykokeeseen, vai voiko?

Vierailija
455/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös mietityttää ne varsinaiset pääsykokeet. Miten niihin voi oikein edes valmistautua?

En osaa sanoa mitään noista valintaryhmistä. Mulla oli niin selkeä kun kaikki oli samaa.

Vierailija
456/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua koulutuksen sisältöön ja pohtia onko halua lähteä kv vaihtoon. Näitä usein kysytään ja etuna on jos kansainvälisyys ja vaihto kiinnostaa ja tuo tätä esiin itse.

Vierailija
457/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan mainita mihin on hakenut ennen kun kukaan voi sanoa mitään noista pääsykokeista.

Fysioterapeuteilla oli kirjallinen koe, ryhmähaastattelu ja liikuntaosuus. Tämä siis Turussa.

Vierailija
458/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä hävettää, kun sain vain 33 pistettä kokeesta. Olen kuitenkin Mensan jäsen ja täällä vaikka minkälaiset tyypit saivat 50-60 pistettäkin.

Vierailija
459/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä hävettää, kun sain vain 33 pistettä kokeesta. Olen kuitenkin Mensan jäsen ja täällä vaikka minkälaiset tyypit saivat 50-60 pistettäkin.

Älykkyyttä on monenlaista :D

Vierailija
460/839 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette pääseekö sh pääsykokeisiin 49/80 pisteillä? Keväällähän tuo olis ihan hyvä?

Riippuu tietty muiden hakijoiden tuloksista. , mutta suhteutettuna kevääseen noi olis jotain 65p?

Ei! Nimenomaan tuohon 49 lisättäis se 26,7 pistettä jolloin saatais 75,7/106,7 ja tuo 75,7 olisi vertailukelpoinen!

No eipäs. Prosenttivertailu lienee paras. Tolla sun esittämällä systeemillä 0p oliskin 26,7p. Ei oo.

0 oli nimenomaan 26,7 ettei kukaan olisi jäänyt teoriassa miinukselle. Prosenttivertailua et voi tehdä koska koepisteisiin ja loppupisteisiin lisättiin tuo 26,7. Se tieto on saatu asiantuntijataholta!

Oooooohh, no sitten minun on kyllä päästävä Metropolian kätilötyön kokeisiin 52,7 pisteelläni, kun keväällä pääsin sinne 72,4 pisteelläni :) <3