Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Mitä luulette pääseekö sh pääsykokeisiin 49/80 pisteillä? Keväällähän tuo olis ihan hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette pääseekö sh pääsykokeisiin 49/80 pisteillä? Keväällähän tuo olis ihan hyvä?
Veikkaan että pääsee kyllä. Yllättävän matalia olivat ainakin keväällä nuo pisterajat.
Ei voi tietää muiden hakijoiden tasoa, joten MALTTAKAA :) Ens viikolla tulee kutsut jo varmaan suurimmalle osalle, jos on tullakseen.
Keväällä kutsuja ainakin pantattiin ihan viimeiseen mahdolliseen päivään asti, ainakin Metropoliaan, jonne itse hain. (Ja pääsin!)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty muiden hakijoiden tuloksista. , mutta suhteutettuna kevääseen noi olis jotain 65p?
Näkeekö viime kevään pisterajoja jostakin? Kaikkien koulujen osalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietty muiden hakijoiden tuloksista. , mutta suhteutettuna kevääseen noi olis jotain 65p?
Ei! Nimenomaan tuohon 49 lisättäis se 26,7 pistettä jolloin saatais 75,7/106,7 ja tuo 75,7 olisi vertailukelpoinen!
Amk nettisivuilla on kevään alimmat pistemäärät
Ite sain 53,4/80. Monilla on ilmeisesti mennyt paljon paremmin. Oon luopunut jo toivosta että pääsis kokeisiin asti edes.
Mitäköhän noihin valintakokeisiin tulee kun ei ole ainakaan laureaan tai metropoliaan materiaaleja ollenkaan
Ite sain 53,4 pistettä. Oon jo luopunut toivosta että pääsis edes kokeisiin asti.
Mitäköhän noihin sh valintakokeisiin tulee ku ei ainakaan laureaan tai metropoliaan oo ennakkomateriaaleja.
Millä pisteillä Mikkeliin sh kokeisiin pääsi keväällä kokeisiin?? Mistään en löydä! Tietäsko joku jos vaikka ite ollu siellä kokeissa?
Vierailija kirjoitti:
Ite sain 53,4 pistettä. Oon jo luopunut toivosta että pääsis edes kokeisiin asti.
Mitäköhän noihin sh valintakokeisiin tulee ku ei ainakaan laureaan tai metropoliaan oo ennakkomateriaaleja.
Kyllä tuolla pääsee sh-pääsykokeisiin.
Metropolian kokeessa viime keväänä annettiin aineisto käteen, sitä sai tutkia tunnin ja tehdä muistiinpanoja. Sitten kerättiin aineisto pois ja annettiin koepaperi. Koepaperissa matikan osuus ja samanlainen monivalintakompakysymyslitania kuin sotelissakin. 50 min aikaa tehdä. En ehtinyt tehdä kaikkea matikkaa kun olen niin hidas.. Pääsin kuitenkin Laureaan sh-opintoihin. Nyt taas uusi yritys Metropolian kätilötyöhön. Sain 52,7 pistettä enkä oo nyt ihan varma, pääsenkö. Helpompi aineisto mutta kinkkisemmät kysymykset sotelissa nyt kuin keväällä. Ja opiskelu "haittasi" pääsykokeisiin lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei! Nimenomaan tuohon 49 lisättäis se 26,7 pistettä jolloin saatais 75,7/106,7 ja tuo 75,7 olisi vertailukelpoinen!
No eipäs. Prosenttivertailu lienee paras. Tolla sun esittämällä systeemillä 0p oliskin 26,7p. Ei oo.
Sain 39 pistettä lukematta esimateriaalia läpi. Olen aika ylpeä itsestäni. Keväällä luen sen kunnolla.
Moikka, onko täällä muita jotka hakivat Metropoliaan ja / tai Laureaan sosionomi (monimuoto) linjalle? Paljonko saitte esivalintapisteitä? Itse sain 59,3 ja jännittää, tuleeko kutsua...
Paljonko maksimipistemäärä oli aineisto-osiosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipäs. Prosenttivertailu lienee paras. Tolla sun esittämällä systeemillä 0p oliskin 26,7p. Ei oo.
0 oli nimenomaan 26,7 ettei kukaan olisi jäänyt teoriassa miinukselle. Prosenttivertailua et voi tehdä koska koepisteisiin ja loppupisteisiin lisättiin tuo 26,7. Se tieto on saatu asiantuntijataholta!
Alanvaihtaja kirjoitti:
Moikka, onko täällä muita jotka hakivat Metropoliaan ja / tai Laureaan sosionomi (monimuoto) linjalle? Paljonko saitte esivalintapisteitä? Itse sain 59,3 ja jännittää, tuleeko kutsua...
Minä hain ja 10 pistettä vähemmän sain kuin sinä :D uskon, että kutsun saat!
Vierailija kirjoitti:
Alanvaihtaja kirjoitti:
Minä hain ja 10 pistettä vähemmän sain kuin sinä :D uskon, että kutsun saat!
Sosionomiksi joo tarkoitus, pisteitä 55 ja jännitys on kova!
No ne vaan repäistiin siitä kun joillakin oli mennyt koe niin huonosti että oli tullut miinuspisteitä, eli siis kun lopputulos olisi ollut vaikka se että ei vastannut yhteenkään kysymykseen oikein, niin koska väärästä vastauksesta sai miinuspisteitä niin tulos olisi ollut negatiivinen, eli olisi voinut saada vaikkapa -20/80 pistettä. Tämä haluttiin välttää sillä että kaikkien pisteisiin ja näin siis myös kokonaispistemäärään lisättiin tuo 26,7 pistettä joka ilmeisesti oli suurin mahdollinen negatiivinen pistemäärä (eli kaikki väärin vastattuaan tulos olisi ollut -26,7/80) ja näin saatiin kaikille positiivinen luku tulokseksi, eli pienin pistemäärä oli se 0/106,7.
Tässähän oli hirveästi vaikeuksia ihmisillä ymmärtää mitä tarkoitti se että saa miinuspisteitä vääristä vastauksista ja moni laski pistemääräänsä niin että vähensi kokonaispistemäärästä väärästä vastauksesta vain -0,3 tai -0,5 pistettä eikä tajunnut että silloinhan olisi pitänyt vähentää -1,3 tai -1,5 jos laskee kokonaismäärästä vähentäen koska idea on että väärin vastattuasi vähennetään jo saamistasi oikeiden vastausten pisteistäkin vielä sen lisäksi ettei saa siitä kysymyksestä vastausta. Mutta joidenkin ihmisten oli hirveän vaikea ymmärtää että siis kokeesta olisi voinut saada myös negatiivisen määrän pisteitä jos mokaa tarpeeksi perusteellisesti.
Tällä kertaa kumminkin ilmeisesti on pitäydytty siinä 80 kokonaispisteessä jolloin kevään ja syksyn pistemäärät eivät tietenkään ole keskenään suoraan verrannollisia mikä on mielestäni aika tyhmää, mutta toisaalta tähän systeemiin tietysti tulee varmaan vielä pitkään lisää pieniä muutoksia kun se on niin uusi.
Omasta mielestäni itse systeemi on erittäin hyvä ideana mutta käytännön toteutuksessa toki on vielä jotain mikä tökkii. Mutta ehkä se siitä pikkuhiljaa ja onneksi itse pääsin opiskelemaan jo kevään haussa unelma-ammattiini johon on todella vaikea päästä!