Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Kai 58+ pisteillä pääsee åääsykokeisiin
Vierailija kirjoitti:
Älkää hei masentuko vaikka pisteet tuntuis matalilta! Jos suhteutatte ne kevään malliin, niin vertailukelpoisia kevään rajoihin. Kertokaa tuloksenne 1.3:lla.
No ihan sama mutta kaikkien muidenkin tulokset kerrotaan joten edelleen pisteeni olisivat huonommat. Väliäkö sillä on onko ne sitten isommat vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hei masentuko vaikka pisteet tuntuis matalilta! Jos suhteutatte ne kevään malliin, niin vertailukelpoisia kevään rajoihin. Kertokaa tuloksenne 1.3:lla.
Mitenniin 1,3:lla? Kaikista selvitä on miinusta viime kevään maksamista (106,7) se määrä jolla pääsi keväällä kokeisiin. Ainakin muistaakseni tamkin ja metropolian sh pääsykokeisiin pääsi 65 pisteellä eli 106,7-65=41,7
Syksyllä se karkeasti olisi siis 80-41,7=38,3
Eli 38,3/80 olisi vertailukelpoinen 65/106,7 kanssa.
Oonko ainoa joka olettaa kyllä että noilla 40-50/80 pisteillä pääsee kokeisiin? Ainakin keväällä olisi päässyt?
59,6 pistettä, haussa monimuotoina toimintaterapia Metropoliassa, ja sosionomi sekä Porvoon että Hyvinkään Laureassa. Jännäksi käy. :/
Viime vuoden (eri maksimipisteisiinkin suhteutettuja) rajoja on turha miettiä, koska pääsykokeisiin kutsutaan tietty määrä parhaiten pärjänneitä, ja tämän syksyn yleinen taso saattaa erota keväisestä.
38.5 pistettä. Mielestäni aika hyvin kun en ollut lukenut esimateriaalia ollenkaan läpi.
Siis pääsykoekutsut ja noi pistemäärät tulee kyllä yleensä samaan aikaan, voidaanko tässä nyt olettaa sitten jo pääsykokeidenkin tuloa ihan lähipäivinä? :D
Joihinkin voi päästä 40-50 pisteillä, moniin ei.
Omasta mielestä koe meni hyvin. Pisteitä vaan 23? Miten on mahdollista :(
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin voi päästä 40-50 pisteillä, moniin ei.
Keväällä olis päässyt melkeen kaikkiin :D siis sh pääsykokeisiin.
Valintakoeyhteistyön ansiosta ei kiinnosta vaikka kutsu tulis vaihtoehtoon 6.
Nyt pitää ajatella +30% kevään pisteisiin. Silloin maksimi 106, nyt 80 pistettä
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä koe meni hyvin. Pisteitä vaan 23? Miten on mahdollista :(
No mä sain 25,8 :( enkkuun kaatu mulla ja äikkään kun oon hidas lukemaan.
Osaako kukaan sanoa miten käy jos pisteet riittävät johonkin haettavaan kouluun, mutta ei ensimmäiseen valintaan?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa miten käy jos pisteet riittävät johonkin haettavaan kouluun, mutta ei ensimmäiseen valintaan?
No silloin sinut kutsutaan valintakokeeseen mihin pisteesi riittävät.
Siis tää selvästi hämää monia kun maksimi on täysin eri kuin keväällä. Se hämää, siis 50/80 on mun mielestä ihan hyvin, tottakai 50 kuulostaa vähältä verrattuna kevääseen kun maksimi oli suurempi! Toi 50 pistettä vastaa jotain 76-77p, sillä määrällä pääsi kevyesti KAIKKIALLE sh pääsykokeisiin keväällä! Myös osaan th pääsykokeista pääsi ja metropolian kätilöönkin pääsi.
Ottakaa muuten huomioon että tamk ja samk ei tee valtakunnallista valintakoeyhteistyötä tänä syksynä. Itse olin keväällä tamkin kokeissa.
Oon ihan varma että ei ne nollaa valintakokeen tuloksia. Kuitenki katsovat niitä kun valitsevat sisään pääsijät varsinaisesta valintakokeesta.
Koskahan koekutsut tulee? Saakohan sitä edes tietää jos ei pääse kokeeseen?
58,2 p /Diak Helsinki/ Terveydenhoitaja. Hei hei opiskeluhaaveet.