Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Osallistumassa huomenna. Pitäisi lukea esimateriaali läpi.
Vierailija kirjoitti:
Osallistumassa huomenna. Pitäisi lukea esimateriaali läpi.
Jos hait keväälläkin niin ei paljon eroa esimateriaali kevään kirjasta. Turhaa toistoa ja kirjoitusvirheitä esimateriaalit täynnä.
Ap
Täällä myös yksi, 09.10 koittaa mun vuoro. Tsemppiä kaikille muillekin kokeeseen osallistujille. Esimatskut oli kyllä vielä puuduttavampaa ku keväällä :O yli 80 sivua toiston toistoa.
En saanut aikaiseksi lukea. :( kakkonen.
Minä!!
Oon yrittäny noita materiaaleja kahlata läpi mut ne on niiiin puuduttavia lukea.
Luin kans äsken kevään keskusteluja aiheesta ja jännittää kyllä nyt vähän :D Matikkaa en osaa yhtään ja englantiinki taidan tarvita kääntäjää ;)
Noh... Katotaan miten menee :D lähinnä ahistaa toi rajallinen aika - mulla menee yleensä aika kauan sisäistää lukemani teksti :(
Juu 9:05 alkaa. Itse asiassa seitin ohuesti jännittää taas.
Täällä kans odotellaan kokeen alkua! Vähän jännittävää. Esimateriaali oli tosiaan vanhan toistoa. Keväällä tykkäsin lukea siitä lasten liikunnasta. Se oli oikeasti mielenkiintoista.
Muita tekstejä jouduinkin lukemaan väkisin ja välillä huomasin lukeneeni monta sivua eikä mitään hajua, mitä siinä sanottiin. Uskon kyllä silti sisäistäneeni asiat.
Tsemppiä kaikille!
Oli kyllä puuduttavat ja itseään toistavat matskut. Sellainen kutina on, että niistä tulee jotain tosi tarkkoja pilkunviilauskyssäreitä. Matikkaosuus myös vähän pelottaa. Mutta jos ei nyt suju, niin keväällä uudestaan.
Turhaa pelkäätte, soteli oli todella helppo. Eteenkin matikka, äikkä ja enkku!
Aika loppui pahasti kesken. Vietin liian pitkän ajan niiden materiaaleihin pohjautuvien kyssäreiden kanssa. Ja oli muuten veemäisiä kysymyksiä mielestäni. Matikka, äikkä ja enkku tuntuivat sinänsä helpoilta, mutta tein matikan viimeisenä ja aika loppui noin puolivälissä sitä osiota. :( Hieman jaksan epäillä, että pääsisin varsinaiseen pääsykokeeseen saakka, mutta kai tässä pieni toivon kipinä elää.
Näin jälkiviisaana voin sanoa, että olisi pitänyt osallistua edes huvin vuoksi kevään soteli-esivalintaa, jotta olisi vähän tiennyt, millainen koe on edessä. Ehkä olisin tajunnut tuon ajan loppumisen paremmin. No, jos ja jos....
Täällä valmista!
Hyvin taisi mennä vain englanti ja matematiikka, täysin penkin alle ennakkomateriaalikysymykset...
Toivottavasti teillä muilla meni vielä surkeammin, että mulla olisi edes jotain mahdollisuuksia päästä seuraavaan vaiheeseen :D
Ap
Mulle matikka oli ihan utopististä... mutta olenkin viimeksi lukenut matikkaa 16 vuotta sitten, ja silloin riitti 5 kurssia palikkamatikkaa lukiossa eikä sitä tarvinnut kirjoittaa. En muista niistä enää mitään ja ärsyttää tosi paljon että se jää nyt esteeksi opiskelemiseen kun sitä ei itse ammatissa tarvitsisi, ja tiedän että olisin itse ammatissa hyvä.
Empäs tiedä. ... Ei oikeen jääny mitään tuntumaa, että menikö hyvin vai huonosti. Millonkas noi esivalintakokeen tulokset julkistetaan?
en muistanut tarkistaa, oliko joka osion vastauksilla sama piste arvo, vai saiko joidenkin osioiden vastauksista enemmän pisteitä kuin toisista?
Mihinkäs haitte?
Itsellä seuraavat hakukohteet:
Terveydenhoito, Laurea Tikkurila
Terveydenhoito, Metropolia
Terveydenhoito, Diak
Sairaanhoito, Laurea Tikkurila
Sairaanhoito, Laurea Hyvinkää
Sairaanhoito, Diak
Jos sosiaaliala kiinnostaa, niin miksi ette hae vain yliopistoon opiskelemaan sosiaalityötä? Ei mitään matematiikka/englanti yms. tehtäviä eikä mitään naurettavia esipääsykokeita tai haastatteluita, vaan ihan puhtaasti kaikki samalla rivillä pääsykokeessa ja parhaiten sisäistäneet sisään. Suosittelen!
Jäin miettimään, miten tuleeko siis vääristä vastauksista nolla pistettä vai miinuspiste? Matikkaosiossa taisi ainakin keväällä "en tiedä"-vastauksesta saada nollat ja väärästä -1 pistettä. Oliko nytkin näin?
Tuntuu että meni ihan hyvin, mutta ainahan on se mahdollisuus, että on paniikissa ymmärtänyt kysymykset väärin ja vastaillut mitä sattuu. Aikamoista nippelitietoa oli kyllä materiaaliin perustuvat kysymykset. Monikin kohta oli sellainen, ettei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin etsiä oikea vastaus materiaaleista. Huhhuh, jännityksellä odotellaan tuloksia.
Eikö ketään :/ vai alkaako kunnon keskustelu vasta kun joudutaan taas viikkokaupalla odotella tuloksia :D