Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wtf? Mäkö tässä olin kohtuuton?

Surullinen ja tyhmä vaimo :(
10.10.2016 |

Sattuipa tuossa semmonen juttu, että oltiin miehen kanssa hänen työpaikallaan käymässä ( mies saikulla) piti taloudellisten asioiden hoitoa varten käydä parit paperit. No, ensin mies joutui hoitamaan pari työjuttua kesto ehkä n. 10min. jona aikana mä juoksen taaperon perässä vahtimassa, ettei ipana riko mitään, kun joka paikkaa oli roplaamassa. Enkä valita siitä. Sitten siihen tuli muutama sen työkaveri ja (tässä vaiheessa ne työjutut oli hoidettu) ja vaihtouvat siinä kuulumisia, eikä siinäkään vielä mitään. Mutta kun juttu kesti ja kesti niin lopulta sanoin ihan nätisti, että hei mennäänkö ( lapsi rovelsi koko ajan paikasta toiseen ja mä perässä vahtimassa ja lisäksi oli vielä muualla asioita hoidettavana) niin ihan siinä työkavereiden edessä sano, että joo mennään ja mentiin kans. MUTTA autossa rupes valittamaan, että on se kumma kun ei saa edes kuulumisia vaihtaa työkavereiden kanssa. Eli siitä veti herneet nenään ja samaan syssyyn syytti mua hänen oikeuksien polkemisesta ja sano, et oon vittumainen akka.( mä oon ite niin tyhmä, etten tajua miksi ne herneet veti) ehkä n. puolen tunnin mykkäkoulun jälkeen kysyin, että oliko hän mielestään kohtuullinen ja jumalauta mikä huuto siitä alko; kuulema erota pitää ja mä oon todella vittumainen, joka haluu vaan polkee toisen oikeudet alleen jne. Pyysi kyllä huutoaan anteeksi, mutta ei sanojaan. Ja oli hiljaa koko loppuajo matkan ja meni mitään sanomatta nukkumaan.
Mulla on itellä tosi paha mieli ja tyhmänä mietin, että poljettiinko tässä mies oikeuksineen vai vaimo oikeuksineen lokaan? Mielipiteitä

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään ei ihmetytä, että nykyajan lapset on ihan kuutamolla, kun niiden vanhemmat on tollasia lapsellisia toopeja.

Vierailija
22/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies olisi ollut tökerö odotuttaessaan omaa perhettään enää yhtään kauempaa tuossa. Puistoon käskeminen ei ole ok, kun kerran ollaan yhdessä liikkeellä. Minä olisin sanonut miehelle, että nussi noita työkavereitasi ja ottanut eron. Minua ei minnekään puistoon käsketä, enkä myöskään odota nuijikkelin jorinoita toimistolla ikuisesti.

10

Ei kukaan käskenyt ketään puistoon ja siis oli vain esimerkkikommentti että mies olisi voinut ehdottaa muutakin kuin vain sanoa "joo" ja sit itkeä jälkikäteen kun vaimo oikeutetusti oletti että asia oli ok. 

No olisi toki voinut ehdottaa . Mutta aika idioottia jutella vaapaapäivänä vaimon joutuessa odottamaan työkavereitten kanssa, eiköhän niitä näe töissä aivan tarpeeksi.

10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä mieheltä huonoa tilanteen lukutaitoa jäädä vaihtamaan kuulumisia kun sinä juokset taaperon perässä. Huutaminen ja erolla uhkailu sekä haukkuminen toki huonoa käytöstä. Olisit voinut sanoa, että "hei me voitais mennä jo edeltä autoon" tai alunperinkin olisit voinut jäädä autoon odottamaan taaperon kanssa. Niin tai näin niin minusta molemmat saisivat petrata tuon kommunikaation kanssa.

Luulen, että miehellä on takaraivossa muutakin. Ehkä häntä painaa jokin, toki se ei oikeuta huonoon käytökseen, mutta ymmärtäisit ehkä hänen reaktiotaan. Puhukaa.

Vierailija
24/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mies olisi ollut tökerö odotuttaessaan omaa perhettään enää yhtään kauempaa tuossa. Puistoon käskeminen ei ole ok, kun kerran ollaan yhdessä liikkeellä. Minä olisin sanonut miehelle, että nussi noita työkavereitasi ja ottanut eron. Minua ei minnekään puistoon käsketä, enkä myöskään odota nuijikkelin jorinoita toimistolla ikuisesti.

10

Ihana soomalainen muija. Oliko tämä vieläpä ap?

Vierailija
25/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, mitä mammoja täällä on taas paikalla. Ensinnäkin, miksi ihmeessä tungit miehesi työpaikalle sisään mukaan vilkkaan taaperon kanssa? Mua ärsyttäisi ihan hitosti, jos omalle työpaikalleni tulisi jonkun kollegani puoliso ja lapsi juoksemaan paikasta toiseen. En myöskään itse menisi mieheni työpaikalle hengaamaan adhd-lapseni kanssa siksi aikaa, kun siippani toimittaa jotain työasioita. Olisit voinut ihan hyvin odottaa autossa, kun kerran sellaisella olitte liikenteessä.

Kun kerran nyt kuitenkin teit tuollaisen epätoivotun ratkaisun ja punkesit sisälle mukaan, on todella ärsyttävää, että alat huomauttelemaan lähtemisestä, kun toisella on jutut kesken. Kuten joku tuolla aiemmin totesikin, miehesi koki sanomisesi varmaankin nöyryyttävänä käskyttämisenä työkavereidensa edessä.

Ja lopuksi vielä, että joo miehesi on ääliö, kun vetää tuollaisesta pikku asiasta tuollaiset kilarit, että haluaa erota. Veikkaanpa kuitenkin, että tässä on nyt jotain muuta mukana eli tämä välikohtaus oli nyt vaan se, joka katkaisi kamelin selän. Kannattaisi varmaan yrittää jotenkin purkaa kerää, että mistä mahtaa oikeasti olla kysymys.

Vierailija
26/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheltä vois odottaa tuommoista.

Yhden kerran sai raivarit, kun mä vahdin ja hallitsen hänen tekemisiään. Häntä ahdistaa, eikä mun tarvii tietää hänen jokaista liikettään, hän ei ole tilivelvollinen mulle.

Tuo purkaus, kun kysyin, oliko puhetta monelta lähtö takasinpäin, että osaan ajottaa ruuan? Lapsen kanssa pelireissuun lähdössä, lapset ei paikalla.

Kyllähän sitä jäin pikkasen hoomoilasena kotiin, että mitäs hittoa nyt. En ollut ajatellut, että tuommoinen arkinen huolenpito luokitellaan ison luokan stalkkaamiseksi.

Anteeksi ei koskaan pyytänyt, mutta jotain selitti stressistä, kun tuntuu, että kaikki vaatii koko ajan jotain. Ok, fye sä olet vaimolles tilivelvollinen. Et joka sekunnista, mutta suurinpiirtein. Tää on ollut meidän juttu sen 20 vuotta ja tulee pysymään. Mun pitää tietää, missä kukin on,muuten pää hajoo huolesta. Sain suukon ja lämpimän halauksen.

Kyllähän tuo purkaus jätti oudon fiiliksen. Mitä sille uskaltaa enää sanoa?

Vierailija
27/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain ottanut lasta syliisi?

Vierailija
28/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran sai raivarit, kun mä vahdin ja hallitsen hänen tekemisiään. Häntä ahdistaa, eikä mun tarvii tietää hänen jokaista liikettään, hän ei ole tilivelvollinen mulle.

Tuo purkaus, kun kysyin, oliko puhetta monelta lähtö takasinpäin, että osaan ajottaa ruuan? Lapsen kanssa pelireissuun lähdössä, lapset ei paikalla.

Kyllähän sitä jäin pikkasen hoomoilasena kotiin, että mitäs hittoa nyt. En ollut ajatellut, että tuommoinen arkinen huolenpito luokitellaan ison luokan stalkkaamiseksi.

Anteeksi ei koskaan pyytänyt, mutta jotain selitti stressistä, kun tuntuu, että kaikki vaatii koko ajan jotain. Ok, fye sä olet vaimolles tilivelvollinen. Et joka sekunnista, mutta suurinpiirtein. Tää on ollut meidän juttu sen 20 vuotta ja tulee pysymään. Mun pitää tietää, missä kukin on,muuten pää hajoo huolesta. Sain suukon ja lämpimän halauksen.

Tummennettu kohtako on mielestäsi normaalia???????????????????

Taitaa olla sama asia aloittajankin suhteen kyseessä, vahtii miestään joka käänteessä, käskyttää ja vahtii.

En ihmettele ollenkaan jos ap.n mies toimittaa aloittajalle eropaperit vielä tämän viikon aikana.

Vierailija
29/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10

Ihana soomalainen muija. Oliko tämä vieläpä ap?

Ei ole ap ja minuahan ei miehet käske eikä komentele vaan kunnioittaa. Tai etsii tuollaisen nuijan muijan, joka venaa vaikka autossa kun tärkeämmällä osapuolella on jorinat kesken tai käteenveto työpaikan poikien kanssa.

10

Vierailija
30/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kyse ei ole provosta :(

Ja mies itse pyysi meidät sisälle mukaan.

Eikä lapsi ole adhd, vaan normi vilkas 2v.

Mies mököttää edelleen, enkä mäkään puhu, koska odotan hänen nyt aloittavan selvityksen asiasta.

t. ap

Vierailija
31/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain ottanut lasta syliisi?

En ole ap, mutta ei meillä ainakaan toimi tuo sylissä pitäminen. Alkaa rimpuilu ja huuto kunnes tulee raivari. Siis kaupassa tai muualla..

Vierailija
32/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa syliin ottamis kysymykseen, että lapsi ei tuossa tilanteessa suostu syliin, vaan olis nostanu mekkalan, kiitos uhmaiän

Vierailija
33/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies kuulostaa vähän kehitysvammaiselta olematta siis. Ehkä joku asperger?

10

Vierailija
34/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä, molemmat olivat kohtuuttomia. Ihmisiä on toki erilaisia, mutta itse kuulun niihin, joita inhottaa hoputtaminen. Jos siihen liittyy uusi rooli isänä, uudet velvollisuudet joihin ei ole vielä kasvanut, väsymys, nolatuksi tuleminen työkavereiden edessä, ja mitä vielä parisuhdekuonaa on mahtanut päästä kertymään - joo, voisi mennä itkupotkuksi. Se, että räyhää lapsen kuullen autossa, saattaa sekin osaltaan olla sitä, ettei vielä ole tajunnut olevansa oikeasti jonkun ihmisen isä.

Kuitenkin kypsymättömyys isäksi ja kyvyttömyys ottaa tilaa yhdessä kielivät siitä, että voi olla ymmärrysvajetta empatiapuolella. Jonkun isäihmisen olisi hyvä luennoida pojalle uusista velvollisuuksista.

Toisaalta, eipä aloittajallakaan ole vielä taitoa pitää taapero hallinnassa. Mutta eihän sitä voi tässä kohtaa odottaakaan.

Vierailija
35/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerta homoa tee.

Ethän sinä tässä kerro, että mies saattaa joutua popsimaan psyykelääkkeitä sinun käyttäessä häneen henkistävakivaltaa, saatat kotona huutaa hänelle kotona, vaatia häntä käyttämään kaiken aikansa sinuun, jne, ethän?!

Esität yhden tapahtuman sinun lasien läpi katsottuna ja nyt meidän pitäisi haukkua, kuinka huono mies sinulla on?

No tollasesta ei tosiaan oo kyse. Kysyin mielipiteitä, en odota haukkumista, enhän mä itekkään hauku häntä, jota rakastan ja kyllä tälläkin hetkellä vaikka oonkin todella pahoilla mielin hänen käytöksestään mua kohtaan.

Vierailija
36/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa on unohtunut yksi määräävä seikka: sairasloma.

Kun ihminen on kipeänä syystä tai toisesta, se vaikuttaa kokonaisvaltaisesti. Fyysiseen, sosiaaliseen ja henkiseen käyttäytymiseen. Silloin tollaisia ap:n kuvaamia tilanteita ei voi arvioida samoilla mittareilla kuin normaalissa tilanteessa.

Tuomio: tässä tapauksessa miehen käytös voidaan antaa anteeksi, pyytää hän sitä tai ei. Muistelkaamme itsekin miten yllättävällä tavalla olemme käyttäytyneet, kun olemme kipeänä / & saikulla. Ei sitä ihan oma itsensä ole kukaan.

Vierailija
37/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä, molemmat olivat kohtuuttomia. Ihmisiä on toki erilaisia, mutta itse kuulun niihin, joita inhottaa hoputtaminen. Jos siihen liittyy uusi rooli isänä, uudet velvollisuudet joihin ei ole vielä kasvanut, väsymys, nolatuksi tuleminen työkavereiden edessä, ja mitä vielä parisuhdekuonaa on mahtanut päästä kertymään - joo, voisi mennä itkupotkuksi. Se, että räyhää lapsen kuullen autossa, saattaa sekin osaltaan olla sitä, ettei vielä ole tajunnut olevansa oikeasti jonkun ihmisen isä.

Kuitenkin kypsymättömyys isäksi ja kyvyttömyys ottaa tilaa yhdessä kielivät siitä, että voi olla ymmärrysvajetta empatiapuolella. Jonkun isäihmisen olisi hyvä luennoida pojalle uusista velvollisuuksista.

Toisaalta, eipä aloittajallakaan ole vielä taitoa pitää taapero hallinnassa. Mutta eihän sitä voi tässä kohtaa odottaakaan.

Heh, pakko kyllä oikasta väärinkäsitys; tän "pojan" omat pojat ovat kolmenkympin tienoilla, eli on iältään viidenkympin tietämissä ja tää yhteinen on 2v. Ja mä oon itekkin nelikymppinen :)

Vierailija
38/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme kun liitot ei kestä ja kaikki eroavat. Ihan sama, olitko kohtuuton vai ei, ei toi vatvominen mitään auta. Ukkosi mielestä olit, omasta mielestäsi et. Maku asia, sanoi koira kun perset!ä nuoli. Unohtakaa koko juttu.

Vierailija
39/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa on unohtunut yksi määräävä seikka: sairasloma.

Kun ihminen on kipeänä syystä tai toisesta, se vaikuttaa kokonaisvaltaisesti. Fyysiseen, sosiaaliseen ja henkiseen käyttäytymiseen. Silloin tollaisia ap:n kuvaamia tilanteita ei voi arvioida samoilla mittareilla kuin normaalissa tilanteessa.

Tuomio: tässä tapauksessa miehen käytös voidaan antaa anteeksi, pyytää hän sitä tai ei. Muistelkaamme itsekin miten yllättävällä tavalla olemme käyttäytyneet, kun olemme kipeänä / & saikulla. Ei sitä ihan oma itsensä ole kukaan.

Kyllä vaan avainsana on sairasloma. Ensin on mies sairaslomalla ja myöhemmin se onkin AP ja mies on vapaapäivää viettämässä. Hupsista.

Vierailija
40/57 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummennettu kohtako on mielestäsi normaalia???????????????????

Taitaa olla sama asia aloittajankin suhteen kyseessä, vahtii miestään joka käänteessä, käskyttää ja vahtii.

En ihmettele ollenkaan jos ap.n mies toimittaa aloittajalle eropaperit vielä tämän viikon aikana.

Luitkohan sä tota kirjoitusta ollenkaan ajatuksella?