Sinivalohoidossa olleiden lasten vanhempien kokemukset, kysely opinnäytetyötä varten
Hei!
Olen kätilöopiskelija Jyväskylän ammattikorkeakoulusta. Teen opinnäytetyötä, jonka tarkoituksena on selvittää sinivalohoidossa olleiden lasten vanhempien kokemuksia ja toiveita saamastaan tuesta ja ohjauksesta. Pyrin tutkimuksella keräämään tietoa, jota hoitohenkilökunta voi hyödyntää vanhempien tukemisessa ja ohjaamisessa. Toivon runsaasti vastauksia. Kyselyyn vastataan nimettöminä ja vastaukset käsitellään luottamuksellisesti ja tutkimusetiikan mukaisesti. Vastaukset ovat vain minun luettavissani ja hävitän tutkimusaineiston saatuani tulokset valmiiksi. Vastaaminen on täysin vapaaehtoista. Opinnäytetyö julkaistaan syksyllä 2016 ja se on luettavissa Theseus-arkistosta.
Kokemuksesi on minulle arvokas! Kiitos vastauksestasi jo etukäteen!
Kyselyyn pääsette seuraavan linkin kautta ja se on avoinna 21.10.2016 klo 20.00 saakka.
https://www.kyselynetti.com/s/e3937fa
Ystävällisin terveisin,
Kätilöopiskelija,
Annastiina Kortesalmi (H5934@student.jamk.fi)
Ohjaavat opettajat,
Christina Mantsinen (christina.mantsinen@jamk.fi)
Elina Tiainen (elina.tiainen@jamk.fi)
Olen neljän kellastuneen vastasyntyneen äiti ja kokemusta kahdesta eri synnytyssairaalasta. Mielelläni antaisin panokseni, mutta kysely on niin huonosti toteutettu, että jäänee vastaamatta. Jos oikeasti haluatte vastauksia, pitää kyselyn olla tehty vastaajille niin helpoksi kuin mahdollista. Ei missään nimessä tuollaisia valtavan avoimia kysymyksiä vaan mieluummin vaikka sata tarkkaa kysymystä muutamalla vastausvaihtoehdolla (tyyliin skaalalla 0-6 tms.).
En kohdenna kritiikkiä missään nimessä sinulle opiskelija vaan opinnäytetyösi valvojalle. Hänellä pitäisi olla tutkimusmenetelmät kunnolla hallussa, jotta voisi ohjata työsi ammattitaidolla.
Tässä huomaamme eron yliopistojen ja AMK:n välillä - yliopistoissa jokainen maisteri saa tutkijan koulutuksen ja tutkimuksen tekemiseen todella paneudutaan. Huonoissa kantimissa näyttää olevan ammatillisella puolella.
Voisitko ajatella vaihtavasi tutkimustapaa?