Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijä sanoi että on epänormaalia, että perhe on kipeänä kuukauden

Vierailija
10.10.2016 |

Sosiaalityöntekijä vihjailee, että valehtelen kun kerroin että meidän perhe (isä, äiti 2 lasta) on ollut kipeänä kuka milloinkin, eri aikoihin ja samaan aikaankin. Ensin sairastui nuorimmainen, sitten vanhin ja minä. Jos minä olen kipeä, en ole vienyt lasta päiväkotiin, tämäkään ei ole heidän mieleensä, vaikka joutuisin sinne päiväkotiin kävelemään 2km/suuntaan. Kertokaa, viettekö lapsen päiväkotiin vaikka olette itse kipeänä? Entä viettekö pienessä kuumeessa olevan lapsen päikkyyn? Jäi sellainen tunne, että valehtelen tai liioittelen. Haluaisin että lapset tulisivat kokonaan terveiksi, eikä kierre jatkuisi.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö mies 13 tunnin työpäiviä vai miksi hän ei voi edes hakea lasta tarhasta?

Ei tarvitse äidin kävellä 8 kilometriä päivässä, jos isä auttaa edes osassa.

Vierailija
82/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että arjenhallinta on täysin hukassa teidän perheessä. Pikku nuhaa podetaan kuukausitolkulla sisällä. Koita nyt ajatella edes lapsia ja ryhdistäydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö mies 13 tunnin työpäiviä vai miksi hän ei voi edes hakea lasta tarhasta?

Itseasiassa tekee, joskus on työmatkoilla eikä siis kotona ollenkaan. ap

Vierailija
84/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tekee, joskus on työmatkoilla eikä siis kotona ollenkaan. ap

No sittenhän teillä on varmasti varaa toiseen autoon.

Vierailija
85/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä ettei niitä esimerkkejä lasten kouluvaikeuksista tipu....

Vierailija
86/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sisäsiittoinen perhe vai miksi sairastatte. Minun lapsuudessa ei oltu koskaan kipeitä

Vierailija
87/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Itse en vie, jos olen kipeenä kun joudutaan metrolla menemään päiväkotiin.

Vierailija
88/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatte siis tietää miksi olemme lastensuojelun asiakkaita? Ok. Sairastuin muutama vuosi sitten todella pahasti, siitä alkoi aikamoinen rumpa. Lisäksi vanhemmalla lapsella oli koulunkäyntiongelmia. Olimme pitkän aikaa asiakkaita, kunnes saimme asioihin apua ja selkeitä ratkaisuja. Sitten asiakkuus hiipui, kunnes saimme paikan avohuollon tukitoimena päiväkotipaikan, olin siis työtön. Olen ollut siitä hyvilläni, lapsi on saanut kavereita ja mielekästä tekemistä. Nyt viime kuukausi on ollut ihan paskaa, lapset kipeänä saattavat itkeä öisin, nenät on tukossa jne. Itse kun olen kipeä, kaikki tuntuu vielä pahemmalta, en jaksa siivota, ainoastaan pakolliset. ap

Se asiakkuus olisi normisti kyllä lopetettu, nyt ei ole luotettu teihin, vaan asiakkuus on jätetty roikkumaan. Miksi se lapsi tarvitsi täyspäivähoitoa tukitoimena? Ja tuo muu on ihan normaalia lapsiperhearkea paitsi että muut käy töissä kun lapsi on hoidossa...

Epäilen että ainakin osittain mun työttömyys on saanut ns.jatkamaan asiakkuutta. Että lapsi oppisi koulurytmiin ja oppisi toimimaan ryhmässä koska lapsi on liian "omaehtoinen" josta vanhimmankin ongelmat johtuivat. ap

Eli et kykene huolehtimaan lapsista koska olet työtön? Aika hölmöä sittentulla tänne kyselemään koska juurihan vastasit omaan aloitukseesi. Sossun mielestä et osaa oitää lapsilla edes perusrytmiä, joten siksi se lapsi pitäisi viedä sinne päivähoitoon huolehdittavaksi. Nyt laiminlyöt sitten senkin.

Niin siis haluavat koulurytmin, koska lapsi aloittaa eskarin ensivuonna. Lisäksi lapsella on kuulemma liikaa omaa tahtoa, ja epäilevät ettei miellä ole rajoja. Meillä on rajat, minusta ihan normaalit, mutta sosiaalityöntekijät epäilevät koska eivät tunne meidän perhettä tarpeeksi hyvin. ap

En usko. Mun lapsi oli kotona, välillä kerhossa ennen eskaria, eskarissahan se koulurytmi opetellaan. Ilmeisesti teillä on päivärytmi jotenkin ihan sekaisin jos lapsen pitää ennen eskaria harjoitella sitä pkssa?

Ja luulisi heidän tuntevan teidät jo hyvin jos olette vuosia olleet asiakkaita. Mikä on liikaa omaa tahtoa, esimerkkejä?

Herätään klo.8-9 lasten kanssa, yleensä käyn kaupassa ja kaupan jälkeen ollaan pihalla. Ei meidän elämä ole kovinkaan kummallista tai poikkeavaa mun mielestä. ap

Vierailija
89/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sairastettu nyt kuukausi. Kolme lasta ja vanhemmat. Oli kaksi ja puoli viikkoa ettei kaksi nuorinta olleet hoidossa, piti ihan muistella että miten ne aamut menee kun eilen lähdettiin.

Totta kai voi kestää kuukauden kun ollaan vuorotellen sairaana. Ulkona voi käydä toisen vanhemman kanssa iltapäivällä, isommat ilman aikuistakin. Terveet viedään harrastuksiin iltaisin. Kyllä meillä ainakin on kotona kivempaa kuin päiväkodissa jos lapsilta kysytään.

Vierailija
90/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatte siis tietää miksi olemme lastensuojelun asiakkaita? Ok. Sairastuin muutama vuosi sitten todella pahasti, siitä alkoi aikamoinen rumpa. Lisäksi vanhemmalla lapsella oli koulunkäyntiongelmia. Olimme pitkän aikaa asiakkaita, kunnes saimme asioihin apua ja selkeitä ratkaisuja. Sitten asiakkuus hiipui, kunnes saimme paikan avohuollon tukitoimena päiväkotipaikan, olin siis työtön. Olen ollut siitä hyvilläni, lapsi on saanut kavereita ja mielekästä tekemistä. Nyt viime kuukausi on ollut ihan paskaa, lapset kipeänä saattavat itkeä öisin, nenät on tukossa jne. Itse kun olen kipeä, kaikki tuntuu vielä pahemmalta, en jaksa siivota, ainoastaan pakolliset. ap

Se asiakkuus olisi normisti kyllä lopetettu, nyt ei ole luotettu teihin, vaan asiakkuus on jätetty roikkumaan. Miksi se lapsi tarvitsi täyspäivähoitoa tukitoimena? Ja tuo muu on ihan normaalia lapsiperhearkea paitsi että muut käy töissä kun lapsi on hoidossa...

Epäilen että ainakin osittain mun työttömyys on saanut ns.jatkamaan asiakkuutta. Että lapsi oppisi koulurytmiin ja oppisi toimimaan ryhmässä koska lapsi on liian "omaehtoinen" josta vanhimmankin ongelmat johtuivat. ap

Eli et kykene huolehtimaan lapsista koska olet työtön? Aika hölmöä sittentulla tänne kyselemään koska juurihan vastasit omaan aloitukseesi. Sossun mielestä et osaa oitää lapsilla edes perusrytmiä, joten siksi se lapsi pitäisi viedä sinne päivähoitoon huolehdittavaksi. Nyt laiminlyöt sitten senkin.

Niin siis haluavat koulurytmin, koska lapsi aloittaa eskarin ensivuonna. Lisäksi lapsella on kuulemma liikaa omaa tahtoa, ja epäilevät ettei miellä ole rajoja. Meillä on rajat, minusta ihan normaalit, mutta sosiaalityöntekijät epäilevät koska eivät tunne meidän perhettä tarpeeksi hyvin. ap

En usko. Mun lapsi oli kotona, välillä kerhossa ennen eskaria, eskarissahan se koulurytmi opetellaan. Ilmeisesti teillä on päivärytmi jotenkin ihan sekaisin jos lapsen pitää ennen eskaria harjoitella sitä pkssa?

Ja luulisi heidän tuntevan teidät jo hyvin jos olette vuosia olleet asiakkaita. Mikä on liikaa omaa tahtoa, esimerkkejä?

Herätään klo.8-9 lasten kanssa, yleensä käyn kaupassa ja kaupan jälkeen ollaan pihalla. Ei meidän elämä ole kovinkaan kummallista tai poikkeavaa mun mielestä. ap

Miksi te sitten olette olleet jo vuosia lastensuojeluperhe eikä lapsenne osaa käyttäytyä ja isommalla on kouluvaikwuksia? Isää ei myöskään juurikaan näy...

Vierailija
91/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo omaehtoisuus. Jos olen oikein ymmärtänyt niin, lapsella ei saisi olla niin paljon omaa tahtoa ja sitäkin yritetään päiväkodin avulla karsia. ap

Vierailija
92/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te sitten olette olleet jo vuosia lastensuojeluperhe eikä lapsenne osaa käyttäytyä ja isommalla on kouluvaikwuksia? Isää ei myöskään juurikaan näy...

Tuon teinin vaikeudet ovat jo takanapäin, on jo aikuinen lähestulkoon.  Ei tuo tarhalainen mikään erityisen villi ole tai huonokäytöksinen, aika peruskiltti tyttö jolla on omaa tahtoa. Noin muuten, lastensuojelulliset syyt ovat muuttuneet matkan varrella. Jotenkin pelkäävät että tästä tarhalaisesta tulee samanlainen hankala teini, tai tällaisen kuvan olen puheista saanut. ap

Vierailija
93/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla peruste ls-perheeksi joutumiselle. Siis jokin epämääräinen pelko jostakin joka ehkä mahdollisesti saattaa kenties tapahtua. Salaat jotakin.

Vierailija
94/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä ei ole pääasia nyt, onko lapsi päivähoidossa vai ei, jos kotonakin on joku joka jaksaa häntä hoitaa ja hänen kanssaan touhuta. Pääasia on se, että perheessänne on sairauskierre. Olisiko parasta, että hakeutuisitte kaikki sairaat perheenjäsenet lääkäriin samanaikaisesti. Tällöin kierre saadaan katkeamaan. Sossun täti voi sitten kaivaa kuvettaan ja kirjoittaa lääkkeille maksusitoumuksen.

Pitkittynyt flunssa voi aiheuttaa keuhkokuumetta, poskiontelotulehdusta jne. Ja sitten saa sossuntäti ihmetellä toisen jos kolmannenkin kuukauden vielä.

Itsellä ja puolisolla ollut jo reippaan kuukauden epämääräinen flunssa. Puolisolla se sitten oli jo äitynyt keuhkokuumeeksi ja minulla angiinaksi.

Vierailija
95/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sairastettu nyt kuukausi. Kolme lasta ja vanhemmat. Oli kaksi ja puoli viikkoa ettei kaksi nuorinta olleet hoidossa, piti ihan muistella että miten ne aamut menee kun eilen lähdettiin.

Totta kai voi kestää kuukauden kun ollaan vuorotellen sairaana. Ulkona voi käydä toisen vanhemman kanssa iltapäivällä, isommat ilman aikuistakin. Terveet viedään harrastuksiin iltaisin. Kyllä meillä ainakin on kotona kivempaa kuin päiväkodissa jos lapsilta kysytään.

Eli emme ole ainoita? Kyllä sosiaalityöntekijät voivat heitellä kaikkia syytöksiä ilmaan, ilman mitään vastuuta. ap

Vierailija
96/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointisi on aika kyvytöntä. Et tiedä miksi olette ls-asiakkaita, tulkitset vihjailua muttet osaa kysyä suoraan, et osaa kertoa mitään isomman koulunkäyntivaikeuksista, väität että olette sairaita mutta kuitenkin ulkoilette...

Vierailija
97/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home- ja kosteusvauriot ja sisäilmaongelmat kannattaa tutkia/tutkituttaa, ne voivat sairastuttaa pitkäaikaisiin flunssiin ja tuhota vastustuskyvyn. Saman perheen kaikki jäsenet eivät välttämättä reagoi samalla tavalla eli kaikki eivät sairastu. Toinen syy voi olla allergia, kotieläimille tai jollekin ruoka-aineelle. Vitamiineja kannattaa antaa ja huolehtia muutenkin monipuolisesta ruoasta ja päivärytmistä. Ja totta on, että  vaikka ei olisi home- tai sisäilmaongelmia, flunssa voi kestää. Lehdessä luki vähän aikaa sitten, että 1 - 3 vuotias päiväkotilapsi voi sairastaa 100 päivää vuodessa, ja isompina keskimäärin 50 päivää vuodessa.  (IS 28.9.16). Pitkään jatkuneen sairastelun takia kannattaa käyttää lasta lääkärissä, mieluummin kunnon lastenlääkärillä kuin terveyskeskuksessa. Tähän tietysti tarvitaan rahaa, mutta se maksaa itsensä takaisin, kun saa apua. Taustalla voi olla suurentuneet kitarisat tai nielurisat tai se allergia. 

Kummallista, että tukihenkilö syyttelee eikä neuvo asiallisesti. Sitä samaa asiallisuutta toivoisi kaikilta täällä kommentoiviltakin, oma paha olo pitäisi purkaa jossain muualla.  

Tsemppiä ja jaksamista, sairastelevien lasten kanssa voi välillä olla todella rankkaa, mutta siitä selviytyy.  

Vierailija
98/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se epänormaalia. Olisi kauheaa jos noin paljon sairastelua olisi tavallista. Ja kyllä, lapset menevät päikkyyn jos olen kipeä jotta saan levätä.

Käveletkö kuumeessa 2km päiväkotiin ja taas 2km kotiin + iltapäivällä saman reissun?

Jos se on katsottu lapselle tarpeelliseksi ja hyvin tärkeäksi se päiväkodin varhaiskasvatus? Onko? Tällöin minä kävelisin kyllä. Varsinaisesti ei ole kokemusta, olen ensimmäisen kanssa äitiyslomalla. 

Mutta sinkkuna ollessa ei edes influenssa estänyt kolmea kävelyä päivässä, koska ei ollut vaihtoehtoja. Minulla on koira. 

Vierailija
99/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörääkö ei ole?

Vierailija
100/115 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli emme ole ainoita? Kyllä sosiaalityöntekijät voivat heitellä kaikkia syytöksiä ilmaan, ilman mitään vastuuta. ap

Kylläpä sitä taitaa kaikissa kunnissa olla sen verran ongelma-asiakkaita ettei sossu flunssien takia ala perhettä kiusaamaan. Helpoin aina laittaa se syy viranomaisen niskaan, kuinka onnellinen ihmisten elämä olisi ilman sossuja? Minulle kävisi oikein hyvin, lapsuudenperheeni eikä oma perheeni ole koskaan ollut missään tekemisissä sossun kanssa eikä koskaan ole penniäkään saatu eikä anottu sossulta mutta ei taitaisi olla yhtä OK monille muille? Josko valituksen sijaan katsot peiliin ja laitat elämääsi kuntoon? Olisiko työnhaku ensimmäinen steppi parempaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi