Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijä sanoi että on epänormaalia, että perhe on kipeänä kuukauden

Vierailija
10.10.2016 |

Sosiaalityöntekijä vihjailee, että valehtelen kun kerroin että meidän perhe (isä, äiti 2 lasta) on ollut kipeänä kuka milloinkin, eri aikoihin ja samaan aikaankin. Ensin sairastui nuorimmainen, sitten vanhin ja minä. Jos minä olen kipeä, en ole vienyt lasta päiväkotiin, tämäkään ei ole heidän mieleensä, vaikka joutuisin sinne päiväkotiin kävelemään 2km/suuntaan. Kertokaa, viettekö lapsen päiväkotiin vaikka olette itse kipeänä? Entä viettekö pienessä kuumeessa olevan lapsen päikkyyn? Jäi sellainen tunne, että valehtelen tai liioittelen. Haluaisin että lapset tulisivat kokonaan terveiksi, eikä kierre jatkuisi.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se päivähoito on lastensuojelun tukitoimi, niin siinähän se vastaus sosiaalityöntekijän huoleen tulikin. Kun lapsi on päiväkodissa avohuollon tukitoimena, niin siellä pitäisi kyllä sovittuina päivinä myös käydä -ellei lapsi sitten ole kipeänä. Jos äidillä on nuha tai sisarus on kipeä, niin ei se oikein ole hyvä selitys. Kuukauden poissaolo on jo oikeasti aika pitkä.

Vierailija
42/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette sosiaalityön asiakkaita? Joku syyhän tuohon on, lisänä alkoholiongelma?

Tämä nyt ei ollut aloitukseni aihe. Voin kyllä avata uuden ketjun jos sua kiinnostaa. Toisaalta itse lastensuojelu ei ole ongelma, perheemme saa heistä tukea, mutta nyt kun epäillään että valehtelen niin ajattelin täältä kysyä onko pitkä sairastelu vuoron perään epänormaalia? ap

Kyllä on epänormaalia että lapsi on kuukauden pois päiväkodista flunssan vuoksi. Tai että äiti on kuukauden pois töistä

Ei siihen syyksi riitä pieni nuha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se päivähoito on lastensuojelun tukitoimi, niin siinähän se vastaus sosiaalityöntekijän huoleen tulikin. Kun lapsi on päiväkodissa avohuollon tukitoimena, niin siellä pitäisi kyllä sovittuina päivinä myös käydä -ellei lapsi sitten ole kipeänä. Jos äidillä on nuha tai sisarus on kipeä, niin ei se oikein ole hyvä selitys. Kuukauden poissaolo on jo oikeasti aika pitkä.

Olisi helpompi viedä autolla, silloin kun on itse tai tuo pienin kipeänä. Mutta ei ole sellaista mahdollisuutta mulla. Nyt tuo lapsi joka pitäisi viedä päiväkotiin on itse kipeänä taas. Pienimmänkin pitäisi tällä viikolla aloittaa kun lähden töihin. ap

Vierailija
44/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette sosiaalityön asiakkaita? Joku syyhän tuohon on, lisänä alkoholiongelma?

Tämä nyt ei ollut aloitukseni aihe. Voin kyllä avata uuden ketjun jos sua kiinnostaa. Toisaalta itse lastensuojelu ei ole ongelma, perheemme saa heistä tukea, mutta nyt kun epäillään että valehtelen niin ajattelin täältä kysyä onko pitkä sairastelu vuoron perään epänormaalia? ap

Kyllä on epänormaalia että lapsi on kuukauden pois päiväkodista flunssan vuoksi. Tai että äiti on kuukauden pois töistä

Ei siihen syyksi riitä pieni nuha

Vietkö itse pienessä kuumeessa olevan lapsen päiväkotiin? ap

Vierailija
45/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se epänormaalia ole että perhe on kuukauden flunssassa, mutta se että lapsi on kuukauden kipeä ja kokonaan poissa hoidosta niin kyllä on. Oma kuopukseni sairasti astmaa pienenä ja hänellä ekq hoitovuosi oli sitä että oli tulossa kipeäksi, kipeä tqi toipilas, mutta hänellä siis perussairaus ja se hoidon aloitus siinä syynä.

Vierailija
46/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se päivähoito on tukitoimi niin kyllä sen lapsen pitää siellä käydä. Ainoastaan se lapsen sairaus on syy olla viemättä, äidin flunssa ei ole syy olla viemättä.

Vierailija
47/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa luonteeltaan tapausta, josta käytiin keskustelua tällä palstalla aikanaan. Tokaluokkalaisen ope kyseli lapsen perään. Oli muutto kesken, oli nukuttu pommiin ja koululaista tarvittiin kotona myös kaitsemassa vauvaikäistä. Matka kouluun oli niin pitkä, ettei kannattanut myöhästymisestä huolimatta enää viedä.

Vierailija
48/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa luonteeltaan tapausta, josta käytiin keskustelua tällä palstalla aikanaan. Tokaluokkalaisen ope kyseli lapsen perään. Oli muutto kesken, oli nukuttu pommiin ja koululaista tarvittiin kotona myös kaitsemassa vauvaikäistä. Matka kouluun oli niin pitkä, ettei kannattanut myöhästymisestä huolimatta enää viedä.

Hei miten tuo tarina sitten loppui?

Vierailija
49/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä on luettavissa, että teitä ei huvita kävellä päiväkodille asti. Ettekö saisi lapselle taksikyytiä? Tai hommaa auto.

Oikeastaan on paljon tylsempää viedä lapsi päiväkotiin, jos ei itsellä ole mitään työtä, se on niin turhaa ajanhukkaa.

Vierailija
50/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vienyt koskaan lapsia päiväkotiin tartuttamaan muita, jos olin itse kipeänä tai sisarus. Ärsyttää vanhemmat, jotka rouvaa lapsen hoitoon, kun sisarus oksentaa ja ripuloi kotona tms.

No alkuperäiseen aiheeseen. Meillä oli yksi syksy myös sellainen, että oltiin koko ajan kipeänä. Angiinakierre pyöri parisen kuukautta, kunnes eräs lääkäri suostui kirjoittamaan koko perheelle antibioottikuurin samaan aikaan.

Mutta emme olleet sosiaalitoimiston tai minkään asiakkaita, niin saimme sairastaa rauhassa.

Vierailija
51/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan nyt mustaa valkoisella -listan siitä, mikä tässä maailmassa on normaalia, että voisin toimia oikein.

Vierailija
52/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla normaalia. Meillä vain yksi lapsi, joka sairasti paljon pari ekaa päiväkotivuotta, ja minä ja isänsä siinä samalla. Olimme kerran influenssassa koko perhe, jolloin minä oli kaksi viikkoa sairauslomalla, ja lapsi lopulta kolme viikkoa kotona, kun tuli korvatulehdus ja sitten tarvitsi uudet putket korviin eli ei haluttu viedä "putkettomana" hakemaan uutta pöpöä.

Kyllä siinä sai sumplia ja ahdisti olla usein poissa, mutta minkäs teit. Onneksi sai tehtyä töitä kotoa käsin ja kummankaan työt eivät suoraan kaadu muille eli itse piti vain joustaa.

Ja juu, onneksi ei ole enempää lapsia. Tällä kaavalla olisi päässyt töihin ehkä kaksi kertaa vuodessa...ja ihan perusterveitä olemme.

Vierailija
53/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan nyt mustaa valkoisella -listan siitä, mikä tässä maailmassa on normaalia, että voisin toimia oikein.

Ei ole normaalia, ettet tiedä, mikä on normaalia.

Vierailija
54/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tässä tuntuu olevan tuo päiväkotiin vieminen. Kipeänä oleva aikuinen ei voi kävellä 8 km päivässä eikä kipeää lasta voi myöskään kuljettaa vaunuissa tuota matkaa silloin kun tervettä sisarusta viedään. Kukaan muu ei voi kyytiä, autoa ei ole tai mies tarvii työmatkoihin, julkisia ei ilmeisesti mene eikä kellään nyt ole varaa taksilla joka päivä kulkea.

Eli siis lapsi pitäisi kyllä viedä päiväkotiin myös vanhemman tai sisaruksen sairastaessa etenkin jos sairaudet jatkuu noin pitkään ja päivähoito on avohuollon tukitoimi, mutta milläs ap sen lapsen sinne tulossa tilanteessa saa? Kannattaa kertoa sossulle kuljetusvaikeuksista ja kysyä, olisko niillä mitään ideoita.

Vierailija
55/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta auto, ap.

Vierailija
56/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät nyt varmaan jotain kertomatta,koska sosiaalihuollon asiakkuus ei ole normaalia. Sen sijaan se,että Lapsiperheissä sairastetaan kuukausi on täysin normaalia. 5 henkisellä perheellä menee flunssaa vähintään 10päivää,jos kaikki sairastuu yhtäaikaa pidempään yleensä koska ensimmäiset alkaa parantua viimeisten sairastuessa. Sitten vastustuskyvyn ollessa kovilla ensimmäisenä sairastunut tuokin kaikille koulusta/päiväkodista vatsataudin,vesirokon jne ja flunssan jälkitaudit korvatulehduksia,poskiontelotulehdukset,keuhkoputkentulehdukset jne niin sairastellessa menee pahimmillaan syksy.

Vierailija
57/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa tilanne on se että se lastensuojelu voi mielensä mukaan vääntää kaiken normaaliksi tai epänormaaliksi ja taas muuttaa kantaansa.

Vierailija
58/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yhteydessä sosiaaliviranomaiseen? Flunssan takiako?

Vierailija
59/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo. Meillä on juuri oltu 5 viikkoa kipeenä vuoron perään. Lapset 1v ja 4v. Isompi käy kerhossa, sinne vien jos on terve vaikka itse olisin kipeä.

Pikkulapset sairastaa keskimäärin jopa 10 flunssaa vuodessa, sossu repiköön siitä. Onnea heille jotka siltä välttyvät, helpolla pääsette.

Vierailija
60/115 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme koko viime vuoden syksyn juuri tuollain vuoretellen kipeänä syyskuusta joulukuuhun asti. Eli teidän himma vaikuttaa normaalilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän