Sosiaalityöntekijä sanoi että on epänormaalia, että perhe on kipeänä kuukauden
Sosiaalityöntekijä vihjailee, että valehtelen kun kerroin että meidän perhe (isä, äiti 2 lasta) on ollut kipeänä kuka milloinkin, eri aikoihin ja samaan aikaankin. Ensin sairastui nuorimmainen, sitten vanhin ja minä. Jos minä olen kipeä, en ole vienyt lasta päiväkotiin, tämäkään ei ole heidän mieleensä, vaikka joutuisin sinne päiväkotiin kävelemään 2km/suuntaan. Kertokaa, viettekö lapsen päiväkotiin vaikka olette itse kipeänä? Entä viettekö pienessä kuumeessa olevan lapsen päikkyyn? Jäi sellainen tunne, että valehtelen tai liioittelen. Haluaisin että lapset tulisivat kokonaan terveiksi, eikä kierre jatkuisi.
Kommentit (115)
Jos olen pahasti kipeä, niin mies vie täysin terveet lapset päikkyyn.
Kerran oltiin kuukausi pois, kun yksi sairastui vesirokkoon ja kahden viikon päästä toinen. Eikä kukaan ihmetellyt, kun soitin, että pidän kummatkin himassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se epänormaalia. Olisi kauheaa jos noin paljon sairastelua olisi tavallista. Ja kyllä, lapset menevät päikkyyn jos olen kipeä jotta saan levätä.
Vietkö kävellen? ap
Se terveenä oleva vanhempi vie ainakin toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen kipeänä niin mies voi viedä lapset päiväkotiin. Ette kai tekään nyt kuukautta ole olleet samaan aikaan miehesi kanssa molemmat kipeinä? Se ei kyllä ole enää ainakaan normaalia. Eikä ole normaalia sekään, että lapset on kuukauden vaan kotona sisällä koska joku on kokoajan kiepänä. Kyllä lasten olisi ihan hyvä päästä ihmisten ilmoille jonkun sisaruksen tai toisen vanhemmat kipeydestä huolimatta. Olette kuitenkin ihan hyvässä asemassa, kun talouessanne on kaksi aikuista. Että kyllä minuakin vähän tilanteenne ihmetyttää, tai ainakin vaikutatte viestiesi perusteella vähän organisointikyvyttömiltä?
Mies lähtee viideltä töihin. Ehkä sekin on organisoinnin puutetta, tai sitten mies ei ota riskiä, että saa potkut. Emme ole aina sisällä tietenkään, mutta millä hemmetillä tän kierteen katkaisisi? Ja onko tämä niin epänormaalia, kuin sosiaalityöntekijä väittää? ap
Sosiaalityöntekijä ei ole kysellyt mitään. En ole edes tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se epänormaalia. Olisi kauheaa jos noin paljon sairastelua olisi tavallista. Ja kyllä, lapset menevät päikkyyn jos olen kipeä jotta saan levätä.
Vietkö kävellen? ap
Onko teillä mitään tukiverkkoa? Voisiko isovanhemmat viedä? Kummit? Tädit&sedät? Naapurit? Voisiko joku lapsen päikkykaverin vanhempi ottaa matkalla teidänkin lapsen kyytiin? Voisitko viedä itse bussilla?
Miksi lapsen pitäisi olla päiväkodissa, jos äiti on kotona ja jaksaa hoitaa? Päiväkotiko on lapselle parempi paikka kuin oma koti!?
Jos perhe on sosiaalityön asiakas, niin erittäin luultavasti kyllä. Monet lapset ovat päivähoidossa nimenomaan lastensuojelun avohuollon tukitoimena, jolloin on ihan oikeasti ongelma, jos sieltä ollaan kuukausitolkulla pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette sosiaalityön asiakkaita? Joku syyhän tuohon on, lisänä alkoholiongelma?
Tämä nyt ei ollut aloitukseni aihe. Voin kyllä avata uuden ketjun jos sua kiinnostaa. Toisaalta itse lastensuojelu ei ole ongelma, perheemme saa heistä tukea, mutta nyt kun epäillään että valehtelen niin ajattelin täältä kysyä onko pitkä sairastelu vuoron perään epänormaalia? ap
Miksi ap olet sosiaalihuollon asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö kävellen? ap
Onko teillä mitään tukiverkkoa? Voisiko isovanhemmat viedä? Kummit? Tädit&sedät? Naapurit? Voisiko joku lapsen päikkykaverin vanhempi ottaa matkalla teidänkin lapsen kyytiin? Voisitko viedä itse bussilla?
Miksi lapsen pitäisi olla päiväkodissa, jos äiti on kotona ja jaksaa hoitaa? Päiväkotiko on lapselle parempi paikka kuin oma koti!?
Jos perhe on sosiaalityön asiakas, niin erittäin luultavasti kyllä. Monet lapset ovat päivähoidossa nimenomaan lastensuojelun avohuollon tukitoimena, jolloin on ihan oikeasti ongelma, jos sieltä ollaan kuukausitolkulla pois.
Tämä on avohuollon tukitoimi kyllä :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette sosiaalityön asiakkaita? Joku syyhän tuohon on, lisänä alkoholiongelma?
Tämä nyt ei ollut aloitukseni aihe. Voin kyllä avata uuden ketjun jos sua kiinnostaa. Toisaalta itse lastensuojelu ei ole ongelma, perheemme saa heistä tukea, mutta nyt kun epäillään että valehtelen niin ajattelin täältä kysyä onko pitkä sairastelu vuoron perään epänormaalia? ap
Ei kai se epänormaalia ole mutta teitä tarkkaillaan tarkempaan koska olette sossun asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan tiedä tarkalleen, mutta ei siitä haittaa ole ollut. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se epänormaalia ole mutta teitä tarkkaillaan tarkempaan koska olette sossun asiakkaita.
Ymmärrän senkin, mutta se että tämä olisi epänormaalia, eli valehtelen on jo aikamoinen syytös. ap
Mun 14 v. sairasti kaksi flunssaa melkein putkeen.
Rajua flunssaa liikenteessä.
Koulusta tuli lappu että monet oppilaat rajussa flunssassa jabavustajat myös.
Ihan riittävän raskasta muutenkin ettei tarvitse syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän senkin, mutta se että tämä olisi epänormaalia, eli valehtelen on jo aikamoinen syytös. ap
Ei epänormaali=vale. Esim. pituuteni on epänormaali, lähes 100 % aikuisista on minua pidempiä. Silti pituuteni on totta.
Mitä luulet, kuinka monta prosenttia lapsista on kuukauden poissa päiväkodista sairauksien vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Et tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Mun 14 v. sairasti kaksi flunssaa melkein putkeen.
Rajua flunssaa liikenteessä.
Koulusta tuli lappu että monet oppilaat rajussa flunssassa jabavustajat myös.
Ihan riittävän raskasta muutenkin ettei tarvitse syyllistää.
Itsellä veti olon tosi väsyneeksi, vaikkei varsinaista kuumetta ollut. Hoitaja sanoi samaa, että voi olla toinen virus nyt vanhimmassa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se vaan menee. Sossun asiakas on joka asiassa heikoilla ja häntä epäillään vaikka ei olisikkaan syytä epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Et tiedä?
Niin? En tiedä oikeasti tarkalleen, mutta ei se haittaa. Minusta on kiva että täällä käy perhetyöntekijä, mutta tietysti harmittaa jos perhetyöntekijä sanoo ettei ne lapset niin kipeiltä näytä tai muuten sanoo sosiaalityöntekijälle omia mielipiteitään meistä. Mutta ajattelen että ne ovat hänen ajatuksiaan. ap
Eli, lapset ovat lastensuojelullisista syistä päiväkodissa, ja sinä et vie, koska sinulla on nuhaa, ei kuumetta, mitta väsyttää. Ja tätä on jatkunut kuukauden. Ja ihmettelet, miksi asian perään kysellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö kävellen? ap
Tämä on avohuollon tukitoimi kyllä :) ap
No jos kyseessä on lastensuojelun avohuollon tukitoimi, niin sittenhän sille on olemassa jokin syy miksi lasten on parempi olla päiväkodissa, eikä kuukausitolkulla kotona. Eli nyt ne terveet lapset sinne päiväkotiin ja kipeät lapset kotona vain sen ajan kun ovat itse kipeänä!
no entäs se toinen vanhempi?