Sosiaalityöntekijä sanoi että on epänormaalia, että perhe on kipeänä kuukauden
Sosiaalityöntekijä vihjailee, että valehtelen kun kerroin että meidän perhe (isä, äiti 2 lasta) on ollut kipeänä kuka milloinkin, eri aikoihin ja samaan aikaankin. Ensin sairastui nuorimmainen, sitten vanhin ja minä. Jos minä olen kipeä, en ole vienyt lasta päiväkotiin, tämäkään ei ole heidän mieleensä, vaikka joutuisin sinne päiväkotiin kävelemään 2km/suuntaan. Kertokaa, viettekö lapsen päiväkotiin vaikka olette itse kipeänä? Entä viettekö pienessä kuumeessa olevan lapsen päikkyyn? Jäi sellainen tunne, että valehtelen tai liioittelen. Haluaisin että lapset tulisivat kokonaan terveiksi, eikä kierre jatkuisi.
Kommentit (115)
Ja mikä ihme tää flunssa on, kun ei se lopu ja pää on kipeä ja nenä vuotaa? ap
No onhan se epänormaalia. Olisi kauheaa jos noin paljon sairastelua olisi tavallista. Ja kyllä, lapset menevät päikkyyn jos olen kipeä jotta saan levätä.
Omat lapseni ovat nytkin päiväkodissa, kun minä olen keuhkokuumeessa kotona. Ja olen muuten ammatiltani sosiaalityöntekijä, heh.
Vierailija kirjoitti:
Kerro samantien mitä olet jättänyt kertomatta.
Siis mistä? Pointtini oli se, että olemme koko ajan, vuorotellen kipeänä. Viime viikolla vanhin lapsi oli suht terve, mutta tämä flunssa tuli uudestaan. Minä ja pienin olemme koko ajan pienessä nuhassa. Onko tämä normaalia? ap
Vierailija kirjoitti:
No onhan se epänormaalia. Olisi kauheaa jos noin paljon sairastelua olisi tavallista. Ja kyllä, lapset menevät päikkyyn jos olen kipeä jotta saan levätä.
Vietkö kävellen? ap
En ole koskaan vienyt lapsiani päiväkotiin, jos olen ollut itse sairaana tai joku lapsistani on ollut sairaana. Edes terve lapsi ei ole mennyt päiväkotiin, jos sisarus on ollut sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä ole hometta?
Eikai, tai siis en usko. Mun kaveri on ollut kohta kuukauden kipeänä, siis pienessä flunssa ja välillä se oli pahempi. Luulen että samaa tautia. Mutta eikai tällainen ole kovin epätavallista? Vai onko? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö kävellen? ap
Onko teillä mitään tukiverkkoa? Voisiko isovanhemmat viedä? Kummit? Tädit&sedät? Naapurit? Voisiko joku lapsen päikkykaverin vanhempi ottaa matkalla teidänkin lapsen kyytiin? Voisitko viedä itse bussilla?
Ei ole aivan tavatonta yksi kuukausi. Sairastelun pitäisi vähentyä kun lapset kasvavat. Meillä loka-mararskuu ovat olleet niitä sairaimpia.
hyvin toimeentuleva lapsiperhe
Vierailija kirjoitti:
Käveletkö kuumeessa 2km päiväkotiin ja taas 2km kotiin + iltapäivällä saman reissun?
Jos minä olen kipeänä niin mies voi viedä lapset päiväkotiin. Ette kai tekään nyt kuukautta ole olleet samaan aikaan miehesi kanssa molemmat kipeinä? Se ei kyllä ole enää ainakaan normaalia. Eikä ole normaalia sekään, että lapset on kuukauden vaan kotona sisällä koska joku on kokoajan kiepänä. Kyllä lasten olisi ihan hyvä päästä ihmisten ilmoille jonkun sisaruksen tai toisen vanhemmat kipeydestä huolimatta. Olette kuitenkin ihan hyvässä asemassa, kun talouessanne on kaksi aikuista. Että kyllä minuakin vähän tilanteenne ihmetyttää, tai ainakin vaikutatte viestiesi perusteella vähän organisointikyvyttömiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö kävellen? ap
Onko teillä mitään tukiverkkoa? Voisiko isovanhemmat viedä? Kummit? Tädit&sedät? Naapurit? Voisiko joku lapsen päikkykaverin vanhempi ottaa matkalla teidänkin lapsen kyytiin? Voisitko viedä itse bussilla?
Miksi lapsen pitäisi olla päiväkodissa, jos äiti on kotona ja jaksaa hoitaa? Päiväkotiko on lapselle parempi paikka kuin oma koti!?
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ihme tää flunssa on, kun ei se lopu ja pää on kipeä ja nenä vuotaa? ap
Suomessa on liikkeellä joka syksy ja talvi noin 200 erilaista rhinovirusta, jotka aiheuttavat nuhakuumeita eli flunssia. Harmillisimmassa tapauksessa niitä sitten sairastetaan peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö kävellen? ap
Ei ole. Kaikki lähtevät töihin aikaisin tai asuvat kauempana. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietkö kävellen? ap
Miksi lapsen pitäisi olla päiväkodissa, jos äiti on kotona ja jaksaa hoitaa? Päiväkotiko on lapselle parempi paikka kuin oma koti!?
No jos siellä kotona on oltu kuukaui kipeänä, niin ei siellä varmaan ainakaan kauheasti virikkeitä lapselle ole? Ja jos vanhempi on kotona kipeänä, niin tuskin jaksaa hirveästi lasta hoitaa. Että kyllä, silloin kun kotona ollaan kipeänä niin kyllä silloin päiväkoti on terveelle lapselle kotia paempi paikka viettää päivänsä.
Pieni nuha ei ole syy olla poissa mistään.
Kokonaan terve?
Sitä saat odotella
Miksi olette sosiaalityön asiakkaita? Joku syyhän tuohon on, lisänä alkoholiongelma?
Kerro samantien mitä olet jättänyt kertomatta.