Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä teet, Asperger-piirteinen aikuinen?

Vierailija
10.10.2016 |

Koetko sopivasi työhösi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja sosiaalialalla ja henkisesti lähes loppu! En aiemmin edes tajunnut olevani asperger, toki aina olen tiennyt olevani erikoinen, itsenäinen & ihmisten kanssa en ihan samalla aaltopituudella lentele. Kiusatuksi tulin nuorempana usein juuri herkkyyteni takia. Tavallaan olen ihan hyvä työssäni, työroolissani, ja erilaisuudesta on jopa hyötyä, mutta vapaa-ajat lähinnä nukun tai muuten vaan lepään metsän keskellä. Mieluusti tekisin yksin töitä, mutta ei ole realistista vaihtaa alaa enää näin vanhana.  Eikä ole mitään erikoistaitojakaan. Muuten olen hyvin paljon asperger, mutta hyvää muistia, kielipäätä tai matemaattista lahjakkuutta mulla ei ole. Kirjailija olisi unelma-ammattini, jos vaan osaisi kirjoittaa!!

Ihan kuin minä! Mutta en ole lähihoitaja, vaan muissa, asiakaspalveluhommissa.

Vierailija
22/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jakanut mainoksia teininä ja tänä kesänä puhelinmyyjänä pari viikkoa. Liiketaloutta opiskelen..ikää 21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen kirjoittaja.

Pidän todella paljon. Saan takertua pikkuasioihin ja yksityiskohtiin niin paljon kuin haluan.

Vierailija
24/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rewind kirjoitti:

Toimistohommia. Yksin.

Sisulla kouluttauduin sossutädiksi, mutta sossualan hommia en ole tehnyt. Pärjäsin hienosti asiakkaiden kanssa. Työkavereiden kanssa en. En tykännyt siitä, että takanapäin haukuttiin, enkä osallistunut negatiiviseen kommentointiin. 

Pitääkö olla ilkeä, että pärjää naisvaltaisissa työyhteisöissä? 

Pitää.

Vierailija
25/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko työurani ohjelmoinut, aina silloin kun työtä saan. Tunnen soveltuvani työhöni. Työn hakeminen vain on paljon vaikeampaa kuin työn tekeminen, en tykkää kehua itseäni enkä esitä haastattelussa yltiöinnokasta, pysähdyn varmaan liian pitkäksi aikaa miettimään kysymyksiä enkä katso silmiin, jne.

No se kyllä on, että en ole mikään kahvitaukojen kingi, ja jos työpaikan tiedonvälityksestä suurin osa hoituu tuolla tavoin epämuodollisesti niin silloin voi olla vaikeaa. Mutta itse se peruskoodaaminen on helppoa, ja yllätyksekseni olen tullut asiakkaidenkin kanssa toimeen, ovat kehuneet.

Nyt kyllä taas työttömänä :(

Vierailija
26/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rewind kirjoitti:

Pärjäsin hienosti asiakkaiden kanssa. Työkavereiden kanssa en. En tykännyt siitä, että takanapäin haukuttiin, enkä osallistunut negatiiviseen kommentointiin. 

Mulla on toisenlaisiakin kokemuksia tästä. Olen siis virallisesti nainen mutta aika androgyyni, en tunne itseäni järin naiseksi (tosin en mieheksikään). Ja as-piirteinen. Olen toiminut parissakin naisvaltaisessa työyhteisössä it-tukena ihan ongelmitta. Luulen että se vaikuttaa että työroolini on ollut eri kuin muilla. Ja jotenkin tuntuu, että ne naiset eivät ole nähneet minua naisena, eivät ole odottaneetkaan mitään naisellista käyttäytymistä, mikä on sopinut minulle oikein hyvin.

Miesvaltaisissa työyhteisöissä minulla on ollut vaikeampaa, tuntuu että siellä olisi pitänyt selkeämmin olla joko nainen tai "hyvä jätkä", ja osallistua seurusteluun muiden kanssa, mikä ei siis ollenkaan minua kiinnosta. Naisvaltaisissa paikoissa on ollut helpompi jättäytyä vähän ulkopuolelle.

Vierailija
27/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/33 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjastovirkailija. Kirjat ovat olleet intohimoni lapsesta asti.  Pidän työstäni. Vapaa-ajalla viihdyn mahdollisuuksien mukaan omissa oloissani. Minulla on perhe. Puolisoni ymmärtää tarpeeni omaan rauhaan. 

Vierailija
29/33 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen media-alalla ja sovin sinne hyvin. Olen sellaista ylisosiaalista, luovaa ja hajamielistä tyyppiä.

Huh, onnea että olet löytänyt paikkasi :)

Vierailija
30/33 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rewind kirjoitti:

Toimistohommia. Yksin.

Sisulla kouluttauduin sossutädiksi, mutta sossualan hommia en ole tehnyt. Pärjäsin hienosti asiakkaiden kanssa. Työkavereiden kanssa en. En tykännyt siitä, että takanapäin haukuttiin, enkä osallistunut negatiiviseen kommentointiin. 

Naisvaltainen työpaikka on lähes aina ongelmallinen. Pitää olla paksunahkainen pärjätäkseen. Minulla kokemusta opettajainhuoneympäristöistä. Huh, huh sitä pahanpuhumisen määrää.

Vierailija
31/33 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi.

Vierailija
32/33 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli lukuaineet koulussa helppoja hyvän muistini ansiosta, joten olen opiskellut yliopistossa. Työskentelen asiantuntijana vaativissa tehtävissä. Pystyn keskittymään 110 prosenttia ja paneutumaan huolella siihen mitä milloinkin teen. Liikunnassa olen myös hyvä.

Vierailija
33/33 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli lukuaineet koulussa helppoja hyvän muistini ansiosta, joten olen opiskellut yliopistossa. Työskentelen asiantuntijana vaativissa tehtävissä. Pystyn keskittymään 110 prosenttia ja paneutumaan huolella siihen mitä milloinkin teen. Liikunnassa olen myös hyvä.

Onko erityisyydestäsi sulle mitään haittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä