Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset eivät pukeudu kauniisti ja arvokkaasti?

Vierailija
10.10.2016 |

Aika päällä on joku trikoopaita, tunika tai muu pelkkä rätti. "Housut" ovat leggingsit tai muut pillit.

Miksi harva pukeutuu arvokkaan näköisesti esim. kauluksellisiin paitoihin, mm. kaulukset tuo ryhtiä vaatteeseen toisin kuin suora trikoorätti.

http://de9luwq5d40h2.cloudfront.net/catalog/category/16ss_l3_poloshirt_…
http://d2h2vnfmmg5sct.cloudfront.net/catalog/category/women_linen_type5…

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo tyyli on liian epämukava. En muutenkaan ole kaunis enkä arvokas joten unohtakaamme se. Muutekin kaupassa olevat vaatteet ovat hyvin rajalliset mitä nykyään löytyy. Kova homma yrittää löytää mukavan tuntuisia vaatteita nykyään, kun kaikki pitää olla tiukkia " ihonmyötäileviä" vaatteita, jotka tuntuvat epämukavalta päällä. Muutenkaan kaikille ei yksinkertaisesti sovi sama tyyli kuin toiselle.

Vierailija
42/68 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikki vain pukeuduta sillä tavalla kuin itse haluaa - minua ei kiinnosta mitä sinä tai naapurin Pertti ajattelette minusta, tärkeintä on että tuntuu mukavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suomalaiset naiset ovat itsekin tajunneet, että eivät ole kauniita tai arvokkaita.

Vierailija
44/68 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan esim. paitapuseroita yli kaiken, inhottavia päällä, kaulukset on rumia ja tulee heti sellainen tätsykkä-lookki. Ja eiköhän se ole makuasia, minä  tykkään esim. trikoomekoista. Minä taas ihmettelen, että miksi suurin osa pukeutuu noin kamalan tylsästi ja synkkiin väreihin? Minä rakastan värejä, ne piristää ja tuo energisen olon. Jos laitan mustan villakangastakin, niin ehdottomasti sitten ainakin kirkkaanpunainen baskeri, kaulahuivi ja käsineet kaveriksi. Mutta, joo makuasioita.

Vierailija
45/68 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä kauluksia koska käytän ihan aina huivia. Ne kaulukset tuntuisi epämukavalta siellä huivin keskellä. Noin muuten, pukeudun "urheilullisesti" ja "ekologisesti" koska sitähän mun elämä on.

Vierailija
46/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi näyttää nimenomaan arvokkaalta! Kuulostaa kamalan tätimäiseltä ja konservatiiviselta! :O

Jep, täällähän nimenomaan pelätään pukeutua naisellisesti leimautumisen pelossa. Ap:n linkissä olevat vaatteet ovat tätimäisiä ei naisellisia ja värit kamalia. Leikkaukset eivät ole naisellisia. Ap ei ole tainnut käydä itä-euroopassa? Sielä naiset arvostaa naisellisuuttaan. Onneksi on muuttumassa nuoren sukupolven myötä. Suomessa näkee harvoin keski-ikäistä naista joka pitäisi korkeita korkoja ja lyhyttä hametta. Anoppini kerran selitti miten ei voi pitää reidenpuoliväliin yltävää hametta töissä. Itse ihmettelin tätä. Sukuni on venäjältä. 

Vierailija
47/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näette keski-ikäisiä noin viisikymppisiä naisia arkena korkeissa koroissa? Jos korkoja pidetään niin juhlissa ja niissäkin on korkoa ihan max 5cm.. vaikka korkea toisi ryhtiä monelle ilmeeseen.

Vierailija
48/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein näette keski-ikäisiä noin viisikymppisiä naisia arkena korkeissa koroissa? Jos korkoja pidetään niin juhlissa ja niissäkin on korkoa ihan max 5cm.. vaikka korkea toisi ryhtiä monelle ilmeeseen.

Yyh, jo ajatus korkokengistä saa jalat särkemään. Ihan sama tulisiko ryhtiä tai ei, en halua jalkoihin kipua.

Vierailija
49/68 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas tyyli on omaan silmääni jotenkin seksitöntä (ja ei, en tykkää myöskään paljastaa pintaa), tärkättyä, vanhentavaa ja henkii sellaisia konservatiivisia arvoja, joihin en samaistu lain.

-Mustiin pukeutuva kulttuurieläin

Vierailija
50/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka muka pukeutuu noin kun aloituksessa? :D toi asuhan on jostain 80-luvulta.. korkeavyötäröiset löysät farkut ei..

Vierailija
51/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita on aika miehekäs ja bisnestyylinen. En tykkää.

Kauniisti ja arvokkaasti pukeudun, vaikka metsästän vaatteeni lähinnä kirpputoreilta. Tärkeintä on laadukas kangas, hyvä leikkaus ja sopiva koko. Kauluspaitakin näyttää arvokkaalta vain, jos on laadukas.

Ulkomaillakin näkee monenlaista pukeutumista, Suomessa keskimäärin aika siistiä. Asun Helsingissä.

Vierailija
52/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä siitä saisin?

Vierailija
53/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi miehet ei pukeudu.Miksi tämän täälläkin useaan kertaan veivatun "hyvin pukeutumisen" pitäisi olla vaan naisten "velvollisuus"?

Vierailija
54/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi pikeepaidat on järkyyttävän rumia, miutä ekassa kuvassa on.

Mä kyllä pukeudun ihan riittävän hyvin. Mullon pitkät hoikat jalat. Kyllä niitä kehtaa legginseissä esitellä. 

Vierailija
55/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valinnan varaa. Ostan vaatteet kirpparilta.

Vierailija
56/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inhoan kauluksia paitsi itse ompelemissani paitapuseroissa. Inhoan kauluksia neuleen alla aina, ne menee huonosti ja ahdistaa.

Kaulukselliset t-paidat (ekassa linkissä) on hirveitä.

Vierailija
57/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukkaita vaatteita saa myös kirppareilta. Siellä sen laadun vasta parhaiten näkeekin, kun voi omin silmin arvioida, miten vaate on kestänyt pesuja ja käyttöä. Hutiostoksia on sattunut minulle vain kaupoista ostettujen vaatteiden kanssa.

Minä ostaisin ihan mielelläni vaatteita kirpparilta, mutta minusta sieltä nimenomaan ei löydä laadukkaita ns. perusvaatteita. Ja minusta se on ihan loogista. Jos ostan vähillä rahoillani jonkin laadukkaan vaatekappaleen, käytän sen itse loppuun. Kirppareilta löytää nimenomaan niitä "perjantaivaatteita", joihin kyllästytään muutamassa viikossa ja jotka eivät ole laatua nähneetkään. Myytävät kengät ovat enemmänkin jalkaa korventavia juhlakenkiä, jotka näyttävät kivoilta. Ei sieltä mitään hyviä, käytännöllisiä kävelykenkiä löydä, koska ne käytetään itse loppuun. Kyseenalaistan hieman kirppareiden ekologisuutta, koska ne mahdollistavat lähinnä uusien kertakäyttövaatteiden oston, kun vanhoista pääsee eroon "kestävällä tavalla kierrättäen", jolloin ei huono omatunto vaivaa. Toki kirppareissa on varmaan eroa ja joskus voi tehdä vikaostoksen esim. koon suhteen ja niin myytävä vaate voi olla kuin uusi, mutta pääsääntöisesti vaatteiden etsiminen kirpparilta on minusta vain turhauttavaa.

Vierailija
58/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään pukeutua rentoihin, mutta tyylikkäisiin vaatteisiin. Rakastan värejä ja kuvioita eikä mua haittaa erottua joukosta. ☺️ Tyylikäs voi olla myös jotain muutakin kuin tylsät yksiväriset vaatteet.

Vierailija
59/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä college-housut ja t-paita. En tiedä miksi pitäisi pukeutua jonkun toisen mielestä hienosti, jos itse viihdyn tällaisessa rennossa asussa. Ei kiinnosta miellytää muita.

Vierailija
60/68 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaidat ovat herrojen kotkotuksia. Eivät enää tätäpäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi