Miksi suomalaiset naiset eivät pukeudu kauniisti ja arvokkaasti?
Aika päällä on joku trikoopaita, tunika tai muu pelkkä rätti. "Housut" ovat leggingsit tai muut pillit.
Miksi harva pukeutuu arvokkaan näköisesti esim. kauluksellisiin paitoihin, mm. kaulukset tuo ryhtiä vaatteeseen toisin kuin suora trikoorätti.
http://de9luwq5d40h2.cloudfront.net/catalog/category/16ss_l3_poloshirt_…
http://d2h2vnfmmg5sct.cloudfront.net/catalog/category/women_linen_type5…
Kommentit (68)
Jos mies silittäisi minulle kauluspaidat, voisin niitä käyttääkin. Inhoan silittämistä.
Linkkien paidat näyttävät aika tyhmältä minulla, kun olen isorintainen. Nekö oat ainoa tapa pukeutua arvokkaasti?
Kyllä mä pukeudun. Et ole tainnut nähdä minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi näyttää nimenomaan arvokkaalta! Kuulostaa kamalan tätimäiseltä ja konservatiiviselta! :O
Miksi käyttää koruja, laukkuja tai laadukkaita kenkiä? Voihan käsilaukun korvata muovipussilla ja korut jättää pois?
Eli jos ei pukeudu niinkuin sinä tykkäät niin pitää vaihtaa käsilaukku muovipussiin. Kas kun et ehdottanut jätesäkkiin pukeutumista.
Jatkossakin aion pukeutua sellaisiin vaatteisiin joista itse pidän ja valita myö laukkuni ihan oman mielen mukaan.
Haluan miellyttää pukeutumisellani itseäni, en ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Linkkien paidat näyttävät aika tyhmältä minulla, kun olen isorintainen. Nekö oat ainoa tapa pukeutua arvokkaasti?
Isorintainen ei voi pukeutua arvokkaasti. Ihan sama mitä me vedetään päälle niin se näyttää huonolta. Vaihtoehdot on näyttää läskiltä tädiltä tyrkyltä tissibimbolta.
T. Toinen isorintainen
Mikä muka näyttäisi hyvältä ruman naisen päällä? Parempi vain pukeutua hyvin vaatimattomasti ettei vain herätä vahingossakaan mitään lisähuomiota, haluan olla näkymätön. En myöskään juuri tästä syystä meikkaa ollenkaan.
Koska en tykkää kauluspaidoista ja muutenkaan en löydä koskaan hyvin istuvia kauluspaitoja. Joko kiristää hartioista tai sitten on kuin teltta. Muutenkaan en tykkää sellaisesta virallisen näköisestä lookista.
Mun tyyliin kuuluu tummat pillifarkut ja printtipaidat tai oversize paidat tai sitten kellohameet ja ihonmyötäiset paidat.
Jaloissa mulla on tennarit, vähintään 10cm korot, maiharit tai nilkkurit.
Minä pukeudun, ja ymmärrän hyvin miksi useimmat eivät:
-joudun tilaamaan vaatteeni ulkomailta. Suomesta ei ole edes helppo löytää klassisia laatuvaatteita. Se vaatii osaamista ja kielitaitoakin.
-ne vaatteet ovat kalliita. Toki kestävätkin hyvänä monia vuosia, mutta ymmärrän hyvin ettei läheskään kaikilta ole varaa tehdä alkuinvestointia, eikä Suomessa olla totuttu säästämään vaateostoksia varten
-pukeutuminen on minusta tärkeää ja kivaa, joten käytän vaatteiden valintaan ja huoltoon aikaa. Ymmärrän ettei kaikilla riitä aika eikä kiinnostus
-aikaa kuluu myös trendien seuraamiseen, mieleisten värien ja mallien metsästämiseen, asujen ja vaatevaraston suunnittelemiseen. "Hyvin pukeutuminen" saattaa näyttää huolettomalta ja ajattomalta, mutta kyse on silloin tyylivalinnasta, ei siit etteikö pukeminen todellisuudessa olisi hyvinkin mietittyä, harkittua ja huolella päivitettyä
Eli minulle pukeutuminen on paljon tärkeämpää ja olen valmis satsaamaan siihen kaikin tavoin enemmän kuin useimmat naiset. Heillä varmasti on omassa elämässään omat iloa tuovat juttunsa, minun maailmani koristelemisen ei tarvitsekaan kuulua niihin.
Ai niin, ja pukeutumisharrastuksellani ei eräiden ketjulaisten mukaan kuitenkaan ole väliä sillä olen hieman ylipainoinen eli av-terminologialla karmea siiderivalas. Onneksi laittautumiseni pääsyy onkin se että se saan siitä iloa, ei yritys miellyttää satunnaisia vastaantulijoita.
Ketjuliikkeissä vaatteiden laatu huononee aina vain. Kirppiksiltä saattaa vielä löytää hyvänlaatuista vaatetta. Myös kalliimpien merkkien alennukset kannattaa tsekata (kuitenkin niin, että maksaa laadusta eikä merkistä). Kannattaa välttää ainakin akryylineuleita, polyesteripusakoita ja sellaisia vaatteita, jotka näyttävät nyplääntyvän jo kaupan hyllyillä. Kauhtuneet puuvillalegginssit tai huonosti istuvat pissisfarkut aikuisella ihmisellä ovat aika järkkyjä. Vaikka Suomessa onkin vaikeat olosuhteet, niin myös kenkien hoitoon kannattaa panostaa. Elikka hommaa vaikka eri kengät työhön ja vapaa-aikaan. Hankintaan laadukkaat nahkakengät, jotka rasvataan ja suojataan ennen käyttöönottoa. Aika ajoin voi kengät putsata, plankata ja kiillottaa. Kun kengät ovat poissa käytöstä pidemmän aikaa, laitetaan niihin lepolesti tai muokataan sellainen vaikka sanomalehtipaperista.
Kannattaa lohduttautua sillä, että Suomessa ei niin ole väliä, mitä rytkyä päällä on. Harva jaksaa edes silittää vaatteitaan. Me vähemmistössä olevat näytämmekin sitten ylipukeutuneilta, mikä ei sekään aina ole mukavaa, mutta kukin tyylillään.
En viihdy kauluspaidoissa eivätkä ne sovi tyyliini. 40-luvun henkisiä paitamekkoja olen kyllä yrittänyt käyttää, mutta sama juttu, ei vaan tunnu kodikkaalta. Se näkyy päällepäinkin, jos ei viihdy vaatteissaan.
Suomalainen vartalotyyppi on haastava pukea. Vaikka halvemmista kaupoista löytyisi klassisemman tyylin vaatteita, niin niiden mitoitus ei istu persjalkaiselle ja rintavalle. Trikoopaita sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun, ja ymmärrän hyvin miksi useimmat eivät:
-joudun tilaamaan vaatteeni ulkomailta. Suomesta ei ole edes helppo löytää klassisia laatuvaatteita. Se vaatii osaamista ja kielitaitoakin.
-ne vaatteet ovat kalliita. Toki kestävätkin hyvänä monia vuosia, mutta ymmärrän hyvin ettei läheskään kaikilta ole varaa tehdä alkuinvestointia, eikä Suomessa olla totuttu säästämään vaateostoksia varten
-pukeutuminen on minusta tärkeää ja kivaa, joten käytän vaatteiden valintaan ja huoltoon aikaa. Ymmärrän ettei kaikilla riitä aika eikä kiinnostus
-aikaa kuluu myös trendien seuraamiseen, mieleisten värien ja mallien metsästämiseen, asujen ja vaatevaraston suunnittelemiseen. "Hyvin pukeutuminen" saattaa näyttää huolettomalta ja ajattomalta, mutta kyse on silloin tyylivalinnasta, ei siit etteikö pukeminen todellisuudessa olisi hyvinkin mietittyä, harkittua ja huolella päivitettyä
Eli minulle pukeutuminen on paljon tärkeämpää ja olen valmis satsaamaan siihen kaikin tavoin enemmän kuin useimmat naiset. Heillä varmasti on omassa elämässään omat iloa tuovat juttunsa, minun maailmani koristelemisen ei tarvitsekaan kuulua niihin.
Ai niin, ja pukeutumisharrastuksellani ei eräiden ketjulaisten mukaan kuitenkaan ole väliä sillä olen hieman ylipainoinen eli av-terminologialla karmea siiderivalas. Onneksi laittautumiseni pääsyy onkin se että se saan siitä iloa, ei yritys miellyttää satunnaisia vastaantulijoita.
Täällä sielunsisko. Tilaan myös ulkomailta ja kulutan aikaa vaatteiden huoltoon ja asukokonaisuuksien suunnitteluun. Uskon, että vähempikin silti riittäisi! Vaan kun pääsee laadun makuun, niin innostus on suuri. Huoliteltu pukeutuminen on aina bonusta, oli vartalotyyppi mikä tahansa. Itse olen kukkakeppi, enkä mikään täydellisyyden ruumiillistuma. Pukeutuminen ei mielestäni kuitenkaan ole mikään hoikkisten etuoikeus, vaan laadukkaat vaatteet näyttävät hyvältä, kun pukeutuminen on sovitettu omaan vartalotyyppiin ja makuun.
Nyt kun olen katsonut jonkin verran amerikkalaisia uutiskanavia vaalien vuoksi niin siellä kaikilla naisilla on aina päällä mekot, korkokengät jalassa ja tukka kuin juhlissa :O
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisuus on taustalla. Pitää olla vaatimatonta ja ankeaa. Meillä ei vieläkään hyväksytä omasta ulkonäöstään huolehtimista vaan pidetään sitä turhamaisuutena. Typerää.
Enpä heti keksi asukokonaisuutta joka olisi vaatimattomampi ja ankeampi kuin nuo linkin asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilaisuus on taustalla. Pitää olla vaatimatonta ja ankeaa. Meillä ei vieläkään hyväksytä omasta ulkonäöstään huolehtimista vaan pidetään sitä turhamaisuutena. Typerää.
Enpä heti keksi asukokonaisuutta joka olisi vaatimattomampi ja ankeampi kuin nuo linkin asut.
Ap:n mielestä kaunis ja arvokas pukeutuminen tarkoittaa ilmeisesti tapettiin sulautumista. :D onkohan se se loafer-hullu?
Hienoa, että Suomessa voi pukeutua juuri niin kuin haluaa. Ei tarvitse hikoilla hiostavissa tekokuituvaatteissa tai käyttää töissä korkokenkiä, jollei halua. Ei tarvitse yrittää miellyttää jotain muuta omalla pukeutumisella tai napata rikasta miestä . Ei tarvitse käyttää miniä tai maksia, ellei itse halua eikä tarvitse yrittää näyttää nuoremmalta pukeutumisellaan . Itse pukeudun juuri niin kuin itse haluan, minulle tärkeintä on, että vaate näyttää omissa silmissäni hyvältä, tuntuu hyvältä päälläni ja on käytännöllinen ja kohtuuhintainen. Tiedän tasan tarkkaan, mikä minulle sopii ja mikä ei. En pukeudu legginseihin enkä tiukkoihin kaulus- tai trikoopaitoihin, koska ne eivät sovi minulle enkä tunne oloani hyväksi niissä. En osta muotivaatteita vaan säilytän oman ajattoman tyylini. Juhliin pukeudun juhlien mukaisesti, mutta en huomionhakuisesti enkä kuvittele olevani ikiteini, arkena käytän arkivaatteita enkä edelleenkään kuvittele olevani se teini.
Huvittavaa katsoa nuoruudenaikaisia valokuvia, joissa ihmisillä on sen ajan muotivaatteet ja kampaukset ja oma kampaukseni ja vaatetukseni, joka silloin näytti joidenkin mielestä kummalliselta tai vanhanaikaiselta, näyttää nyt vuosien kuluttua ajattomalta.
Suotakoon kaikille vapaus pukeutua niin kuin haluaa, kunhan siinä on tolkku mukana. Joku haluaa bling blingiä ja korkokenkää ja kalliita merkkivaatteita, joku haluaa nimenomaa jotain ihan muuta.
Ja mainittakoon myös, että kaikilla ei valitettavasti ole varaa ostella sellaisia vaatteita kuin haluaisi eikä sieltä kirpputoreilta ihan oikeasti löydy kaikille sopivia vaatteita kohtuuhintaan. Eikä kaikilla myöskään ole aikaa tai voimia panostaa siihen pukeutumiseen, joillakin kaikki voima kuluu jokapäiväisen elämän haasteisiin ja vaikeuksista selviämiseen.
Miksimiksimiksimiksimiksimiksi??
Miksi naiset sitä, miksi naiset tätä? Miksi suomalaiset naiset? Miksi suomalaisilla naisilla on iso nenä, miksi suomalaisilla naisilla on ruma maha, miksi suomalaisilla naisilla on liian isot tissit, miksi suomalaisilla naisilla on pienet tissit? Miksi suomalaiset naiset eivät pukeudu kauniisti ja arvokkaasti, miksi suomalaiset naiset ovat täynnä itseään? Miksi suomalaiset naiset näyttävät lapsilta, miksi suomalaiset naiset ovat epänaisellisia, miksi suomalaiset naiset vanhenevat, miksi suomalaiset naiset ovat lihavia ja laiskoja? Miksi suomalaiset naiset ovat rumia, miksi suomalaiset naiset näyttävät miehiltä, miksi suomalaiset naiset eivät huolehdi ulkonäöstään, miksi suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua, miksi suomalaiset naiset eivät laita hiuksiaan, miksi suomalaiset naiset ovat huonoja sängyssä, miksi suomalaiset naiset ovat niin helppoja, miksi suomalaiset naiset ovat niiin vaikeasti lähestyttäviä?
Oi ikuinen kyselyikä, miksi, miksi, miksi??
Kauluspaitojen silittäminen ei ole mun sunnuntai-iltojen lempihommaa, siinä se.
Neulepaita ja jakku on talvella varma valinta avokonttoriin, jossa ikkunoista vetää. Ja korkkarit ei mitenkään sovi mun jalkoihini, varpaani ja päkiäni eivät pidä yksistäkään korkokengistä.
Oliko ketjussa kyse tästä?