Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset eivät pukeudu kauniisti ja arvokkaasti?

Vierailija
10.10.2016 |

Aika päällä on joku trikoopaita, tunika tai muu pelkkä rätti. "Housut" ovat leggingsit tai muut pillit.

Miksi harva pukeutuu arvokkaan näköisesti esim. kauluksellisiin paitoihin, mm. kaulukset tuo ryhtiä vaatteeseen toisin kuin suora trikoorätti.

http://de9luwq5d40h2.cloudfront.net/catalog/category/16ss_l3_poloshirt_…
http://d2h2vnfmmg5sct.cloudfront.net/catalog/category/women_linen_type5…

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää arkivaatteina sellaisista enkä tavoittele arvokasta lookia. :)

Vierailija
2/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisuus on taustalla. Pitää olla vaatimatonta ja ankeaa. Meillä ei vieläkään hyväksytä omasta ulkonäöstään huolehtimista vaan pidetään sitä turhamaisuutena. Typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ruma ja läski.

Vierailija
4/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luterilaisuus on taustalla. Pitää olla vaatimatonta ja ankeaa. Meillä ei vieläkään hyväksytä omasta ulkonäöstään huolehtimista vaan pidetään sitä turhamaisuutena. Typerää.

Ai että jos ei pidä kauluspaidoista, se on typerää?

Vierailija
5/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että jos ei pidä kauluspaidoista, se on typerää?

Tollo.

Vierailija
6/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka olen muuten normaalivartaloinen mun tissit on niin isot että ei yksinkertaisesti sovi kauluspaidat päälle. On typerännäköistä kun napit kiristää tissien kohdalla.

Miksi muuten pitäisi pukeutua kun joku pankkivirkailija jos ei ole sellainen?

Vierailija
7/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kauluspaitoja, jakkupukuja ja kaikenlaista "jäykkää" business-tyyliä. Ne, jotka tästä tyylistä pitävät, se heille suotakoon :)

Oma tyylini on luonnonläheinen ja hieman boheemi :) Minusta on hieno asia, että ihmiset saavat pukeutua Suomessa niin kuin haluavat :)

Vierailija
8/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin joskus pelkkiä kauluspaitoja, mutta kyllästyin niiden silittämiseen. Toisaalta nykyisessä työssäni pukeutumisessa mukavuus ajaa ohi "näyttävyydestä". Toki sitten iltamenoihin on hienompia vaatteita.

Vierailija
9/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi näyttää nimenomaan arvokkaalta! Kuulostaa kamalan tätimäiseltä ja konservatiiviselta! :O

Vierailija
10/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi näyttää nimenomaan arvokkaalta! Kuulostaa kamalan tätimäiseltä ja konservatiiviselta! :O

Miksi käyttää koruja, laukkuja tai laadukkaita kenkiä? Voihan käsilaukun korvata muovipussilla ja korut jättää pois?

Vierailija
11/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän työnkuvani mukaiselta eli nuhjuiselta ja halvalta. Arvokkaissa tilanteissa sitten myös arvokkaat vaatteet.

Vierailija
12/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, mielestäni "arvokkaasti" voin pukeutua hautajaisiin tai upeisiin juhliin. Mutta toki arvokkuus voi tarkoittaa että arvostaa omaa vartaloaan ja tyyliään ja pukeutuu sen mukaisesti. Arvokkuus kunniaan töissä jos on edustusammatti tai asiakaspalveluammatti. Vai tarkoittaako "arvokkaasti" automaattisesti sitä että pitää olla kallista päällä?

Kesällä on kiva pukeutua ohuisiin kirkkaanvärisiin paitapuseroihin, mutta nuo pikeepaidat ovat golfvaatteita.

Ei minua häiritse millään lailla jos jollain on Lindexin trikootunika/paita tai sitten Gerry Weberin jakku. Kukin pukeutuu miten haluaa. Kaikilla ei ole varaa shoppailla Stockalla.

Vierailija
13/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä duunissa kauluspaita ja neule ja mustat farkut tai siistit kangashousut. En koe sitä kyllä mitenkään arvokkaaksi pukeutumiseksi tai paremmaksi kuin jonkun siisti tunika. Miksi kaikkien pitäisi pukeutua samallatavalla?

Vierailija
14/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää koruja, laukkuja tai laadukkaita kenkiä? Voihan käsilaukun korvata muovipussilla ja korut jättää pois?

Psssst! Tyylejä on muitakin kuin "arvokas kauluspaitatyyli" ;)

Itse nimenomaan satsaan laadukkaisiin materiaaleihin ja aitouteen. En silti pidä ap:n kuvailemasta tyylistä.

Vierailija
15/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit hyvästä materaalista valmistetut vaatteet ovat tosi kalliita. Nyt ei ole varaa ostaa sellaisia. Ja toisaalta tuollaisia vaatteita myyviä liikkeitä on myös vähän johtuen tietysti siitä, ettei kalliilla vaatteilla ole paljon kysyntää. 

Vierailija
16/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ihastellut sitä, miten ihmisillä on hienoja ja kauniita vaatteita päällä. Olen töissä aineenopettajana peruskoulun yläluokilla ja lukiossa, sekä käyn pitämässä tunteja myös alakoulun puolella. Opettajilla ja muilla työntekijöillä on aina fiksut, hyvännäköiset, työhön sopivat ja ryhdikkäät vaatteet.

Vierailija
17/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita vaatteita saa myös kirppareilta. Siellä sen laadun vasta parhaiten näkeekin, kun voi omin silmin arvioida, miten vaate on kestänyt pesuja ja käyttöä. Hutiostoksia on sattunut minulle vain kaupoista ostettujen vaatteiden kanssa.

Vierailija
18/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tollo taas käynyt lomalla Pariisissa ja valittelee nyt kun suomalaiset ovat NIIIIIIN tyylittömiä! :D

Vierailija
19/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä suomalainen läski päälleen laittaa, tulos ei silmiä hivele.

Vierailija
20/68 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kuin suomalaiset miehet jotka eivät pukeudu komeasti ja arvokkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan